Evolucija ili Kreacija
ex-iskon-pleme :: Društvo :: Religija
Page 35 of 50
Page 35 of 50 • 1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 42 ... 50
Re: Evolucija ili Kreacija
Citat:
"EVOLUCIJSKI TEIZAM
Kontroverzije oko Darwina pokazale su da su mnogi kršćanski teolozi njegove predodžbe držali neprijateljskima u odnosu prema kršćanstvu.
Nije li Podrijetlo vrsta dovelo u pitanje biblijsko izvješće o stvaranju?
I nije li rukopis Podrijetlo ljudi još snažniji napad jer dovodi u pitanje kršćansku predodžbu o čovjeku kao kruni Božjega stvaralačkog čina?
Nema sumnje da su se mnogi priklonili toj kritici.
Drugi su, pak, u tajnovitom procesu evolucije vidjeli ništa manje nego Božjom providnošću vođenu ruku koja je stvaranje odvela do više faze svijesti i razvoja - gledište koje se općenito opisuje kao »teistička evolucija« (Henry Bergson i Teilhard de Chardin).
Osim s ova dva spomenuta znanstvenika, pozabavit ćemo se odgovorom koji je u odnosu na Darwina dao konzervativni protestantizam u 19. stoljeću, a koji proistječe iz svijesti da je kršćansko vjerovanje u providnost moguće integrirati s Darwinovim modelom svijeta koji se sam po sebi razvija.
Henry Ward Beecher (1818.-1887.) primjer je onih autora koji su u početku simpatizirali kalvinizam i preuzeli ideje neke vrste teističke evolucije.
U svojem radu Evolucija i kreacija iz 1885. Beecher izvodi svoje gledište o kompleksnom evolucijskom procesu kojim upravlja Bog: Nije li to daleko dojmljivije - i k tome snažnije upućuje na plan jednoga jedinstvenog stvaralačkog čina na početku?
On piše:
»Ako već pojedina djela stvaranja daju naslutiti planiranje, utoliko više to čini golemi univerzum, koji se po njemu svojstvenim zakonima sam postupno izgrađuje stvarajući svoje vlastite biljke i životinje, tako prilagođen univerzum koji je jadne stvari ostavio iza sebe i neprestano kročio naprijed kompleksnijim, otvorenijim i ljepšim vrijednostima! Tko je razvio taj moćni stroj, stvorio materiju, dao joj zakone i udahnuo joj težnju koja je na globusu dovela do gotovo beskonačnih vrijednosti i uklopila ih u jedan savršen sustav?«
Prema Beecheru, Bog je providnošću odredio da životinjska podrijetla čovječanstva postupno bivaju eliminirana kako bi se mogla razviti njegova duhovna i moralna sposobnost.
U istom djelu piše:
»Ako je cijela teorija evolucije polagano Božje usklađivanje razvoja, čija je osnova i pozadina on sam, onda rezultat nije samo lagan i prirodan nego i uzvišen, jer je u eksperimentu očekivanja koje se stoljećima odvijalo u svijetu Bog imao plan da se rase moraju kontinuirano uzdizati i najslabiji trebaju postati najjači... a dobro u čovjeku treba postati jače nego što je životinja u njemu.«
Jedan od najpoznatijih konzervativnih protestantskih mislilaca toga vremena Benjamin B. Warfield bio je također pristaša teističke evolucije. Za njega nije bila upitna spojivost darvinističke hipoteze o evoluciji s kršćanstvom.
Božji plan očituje se u zakonima po kojima se odvijaju prirodni procesi."
Kraj citata.
"Prirodne znanosti i religija"; Mario Crvenka; str. 82.-84.
"EVOLUCIJSKI TEIZAM
Kontroverzije oko Darwina pokazale su da su mnogi kršćanski teolozi njegove predodžbe držali neprijateljskima u odnosu prema kršćanstvu.
Nije li Podrijetlo vrsta dovelo u pitanje biblijsko izvješće o stvaranju?
I nije li rukopis Podrijetlo ljudi još snažniji napad jer dovodi u pitanje kršćansku predodžbu o čovjeku kao kruni Božjega stvaralačkog čina?
Nema sumnje da su se mnogi priklonili toj kritici.
Drugi su, pak, u tajnovitom procesu evolucije vidjeli ništa manje nego Božjom providnošću vođenu ruku koja je stvaranje odvela do više faze svijesti i razvoja - gledište koje se općenito opisuje kao »teistička evolucija« (Henry Bergson i Teilhard de Chardin).
Osim s ova dva spomenuta znanstvenika, pozabavit ćemo se odgovorom koji je u odnosu na Darwina dao konzervativni protestantizam u 19. stoljeću, a koji proistječe iz svijesti da je kršćansko vjerovanje u providnost moguće integrirati s Darwinovim modelom svijeta koji se sam po sebi razvija.
Henry Ward Beecher (1818.-1887.) primjer je onih autora koji su u početku simpatizirali kalvinizam i preuzeli ideje neke vrste teističke evolucije.
U svojem radu Evolucija i kreacija iz 1885. Beecher izvodi svoje gledište o kompleksnom evolucijskom procesu kojim upravlja Bog: Nije li to daleko dojmljivije - i k tome snažnije upućuje na plan jednoga jedinstvenog stvaralačkog čina na početku?
On piše:
»Ako već pojedina djela stvaranja daju naslutiti planiranje, utoliko više to čini golemi univerzum, koji se po njemu svojstvenim zakonima sam postupno izgrađuje stvarajući svoje vlastite biljke i životinje, tako prilagođen univerzum koji je jadne stvari ostavio iza sebe i neprestano kročio naprijed kompleksnijim, otvorenijim i ljepšim vrijednostima! Tko je razvio taj moćni stroj, stvorio materiju, dao joj zakone i udahnuo joj težnju koja je na globusu dovela do gotovo beskonačnih vrijednosti i uklopila ih u jedan savršen sustav?«
Prema Beecheru, Bog je providnošću odredio da životinjska podrijetla čovječanstva postupno bivaju eliminirana kako bi se mogla razviti njegova duhovna i moralna sposobnost.
U istom djelu piše:
»Ako je cijela teorija evolucije polagano Božje usklađivanje razvoja, čija je osnova i pozadina on sam, onda rezultat nije samo lagan i prirodan nego i uzvišen, jer je u eksperimentu očekivanja koje se stoljećima odvijalo u svijetu Bog imao plan da se rase moraju kontinuirano uzdizati i najslabiji trebaju postati najjači... a dobro u čovjeku treba postati jače nego što je životinja u njemu.«
Jedan od najpoznatijih konzervativnih protestantskih mislilaca toga vremena Benjamin B. Warfield bio je također pristaša teističke evolucije. Za njega nije bila upitna spojivost darvinističke hipoteze o evoluciji s kršćanstvom.
Božji plan očituje se u zakonima po kojima se odvijaju prirodni procesi."
Kraj citata.
"Prirodne znanosti i religija"; Mario Crvenka; str. 82.-84.
Guest- Guest
Re: Evolucija ili Kreacija
Evolucija kao religija:
‘Evolution is promoted by its practitioners as more than mere science. Evolution is promulgated as an ideology, a secular religion—a full-fledged alternative to Christianity, with meaning and morality. I am an ardent evolutionist and an ex-Christian, but I must admit that in this one complaint—and Mr [sic] Gish is but one of many to make it—the literalists are absolutely right. Evolution is a religion. This was true of evolution in the beginning, and it is true of evolution still today.
‘… Evolution therefore came into being as a kind of secular ideology, an explicit substitute for Christianity.’
Michael Ruse was professor of philosophy and zoology at the University of Guelph, Canada (recently moved to Florida), He was the leading anti-creationist philosopher whose (flawed) arguments seemed to convince the biased judge to rule against the Arkansas ‘balanced treatment’ (of creation and evolution in schools) bill in 1981/2. At the trial, he and the other the anti-creationists loftily dismissed the claim that evolution was an anti-god religion.
‘Evolution is promoted by its practitioners as more than mere science. Evolution is promulgated as an ideology, a secular religion—a full-fledged alternative to Christianity, with meaning and morality. I am an ardent evolutionist and an ex-Christian, but I must admit that in this one complaint—and Mr [sic] Gish is but one of many to make it—the literalists are absolutely right. Evolution is a religion. This was true of evolution in the beginning, and it is true of evolution still today.
‘… Evolution therefore came into being as a kind of secular ideology, an explicit substitute for Christianity.’
Michael Ruse was professor of philosophy and zoology at the University of Guelph, Canada (recently moved to Florida), He was the leading anti-creationist philosopher whose (flawed) arguments seemed to convince the biased judge to rule against the Arkansas ‘balanced treatment’ (of creation and evolution in schools) bill in 1981/2. At the trial, he and the other the anti-creationists loftily dismissed the claim that evolution was an anti-god religion.
_________________
Fide, sed cui, vide!
Michael1-
Posts : 1933
2014-04-23
Lokacija: : Burgenland
Re: Evolucija ili Kreacija
U korist Kreacionizma od autora "URBAN":
Augustinovo tumačenje je manjinski zastupljeno, vidi 28.-30 str.: http://kolbecenter.org/images/stories/K ... ion_96.pdf
No, i po Augustinu starost svijeta se također broji u tisućama godina, nema govora o milijunima godina.
S obzirom da je rečeno da je kreacionizam religijsko učenje, a ne znanstvena stvar, a evolucija bi kao trebala biti znanstvena stvar, pogledajmo kako poznati evolucionist Michael Ruse priznaje da je evolucija religija:
http://creation.com/michael-ruse-evolut ... a-religion
Papa Pio IX u za katoličku dogmatiku iznimno važnom apostolskom pismu Ineffabilis Deus smješta Adama i Evu i njihov grijeh u vrijeme početka svijeta: at the beginning of the world God announced his merciful remedies prepared for the regeneration of mankind -- words by which he crushed the audacity of the deceitful serpent and wondrously raised up the hope of our race, saying, "I will put enmities between you and the woman, between your seed and her seed" http://www.papalencyclicals.net/Pius09/p9ineff.htm (oko fusnote 13)
Prijevod papinih riječi:„na početku svijeta, Svemogući, objavljujući lijekove njegove milosti, pripremljene za obnovu čovječanstva, smrvio je oholost lažljive Zmije i predivno uzdigao nadu naše rase govoreći: ' Neprijateljstvo ja zamećem između tebe i žene, između roda tvojeg i roda njezina'.“ Dakle, Adam i Eva, njihov grijeh i Božja objava rješenja problema - sve u vrijeme početka svijeta.
Papa Lav XIII u enciklici o kršćanskoj ženidbi 'Arcanum' u br. 5 piše: 'never-interrupted doctrine of the Church...We record what is to all known, and cannot be doubted by any, that God, on the sixth day of creation, having made man from the slime of the earth, and having breathed into his face the breath of life, gave him a companion, whom He miraculously took from the side of Adam when he was locked in sleep. God thus, in His most far-reaching foresight, decreed that this husband and wife should be the natural beginning of the human race...' http://www.vatican.va/holy_father/leo_x ... um_en.html
Prijevod papinih riječi: „neprekinuti nauk Crkve...što je svima znano, i ne može biti sumnjano od od ikoga, da je Bog šestoga dana stvaranja, načinivši čovjeka od mulja zemaljskog i udahnuvši mu u lice dah života, dao mu družicu, koju je čudesno uzeo od boka Adama dok je on bio zaključan u snu“
Kardinal Ernesto Ruffini, član Papinskog biblijskog povjerenstva, koncilski otac, jedan od savjetnika dvojice papa (Pia XII i Pavla VI), poznat po tome da je bio dobro upoznat sa znanošću i poticanju znanosti u svojoj knjizi Teorija evolucije suđena razumom i vjerom na str. 77.-79., 1959. godine piše: „Ako je autor stvarno želio govoriti o običnim danima, kao što mi vjerujemo, koje je izraze trebao koristiti da bi bili jasniji od onih koje je prihvatio? ...očito je načelo da najbolji komentator, najautentičniji tumač Knjige Postanka ili fraze jest njen autor. U knjizi Izlaska šestodnevlje je uzeto da bude uobičajeni tjedan...Sveto pismo ograničava račun na razdoblje tjedna...To je to. Ne ide dalje...Zato, sveti tekst očito govori o građanskim, običnim danima, a ne o razdobljima; jednodušno tumačenje Otaca svjedoči za to.“
Zanimljivo su i biskupi BiH 2003. u vezi beatifikacije Ivana Mertza u poslanici napisali: 'Isus je za Ivana bio odgovor na pitanja života, patnje, ljubavi, nepravde i mnoga druga koja muče ne samo pojedinca nego i cijelo čovječanstvo, ne samo danas, nego od postanka svijeta' . Dakle, pitanja patnje muče čovječanstvo od postanka svijeta. Normalno, jer je Bog stvorio ljude u vrijeme postanka svijeta, a Tradicija Crkve to čvrsto drži. (http://www.ivanmerz.hr/molitve/poslanica_biskupa.htm, pod točkom br. 2)
Osobno čvrsto vjerujem ovim riječima.
Pa, eto, s obzirom da se ljudima ovo uglavnom ne spominje, nek imaju i ovu informaciju, pa neka sami uz molitvu promišljaju i vide kome i čemu će vjerovati.
Augustinovo tumačenje je manjinski zastupljeno, vidi 28.-30 str.: http://kolbecenter.org/images/stories/K ... ion_96.pdf
No, i po Augustinu starost svijeta se također broji u tisućama godina, nema govora o milijunima godina.
S obzirom da je rečeno da je kreacionizam religijsko učenje, a ne znanstvena stvar, a evolucija bi kao trebala biti znanstvena stvar, pogledajmo kako poznati evolucionist Michael Ruse priznaje da je evolucija religija:
http://creation.com/michael-ruse-evolut ... a-religion
Papa Pio IX u za katoličku dogmatiku iznimno važnom apostolskom pismu Ineffabilis Deus smješta Adama i Evu i njihov grijeh u vrijeme početka svijeta: at the beginning of the world God announced his merciful remedies prepared for the regeneration of mankind -- words by which he crushed the audacity of the deceitful serpent and wondrously raised up the hope of our race, saying, "I will put enmities between you and the woman, between your seed and her seed" http://www.papalencyclicals.net/Pius09/p9ineff.htm (oko fusnote 13)
Prijevod papinih riječi:„na početku svijeta, Svemogući, objavljujući lijekove njegove milosti, pripremljene za obnovu čovječanstva, smrvio je oholost lažljive Zmije i predivno uzdigao nadu naše rase govoreći: ' Neprijateljstvo ja zamećem između tebe i žene, između roda tvojeg i roda njezina'.“ Dakle, Adam i Eva, njihov grijeh i Božja objava rješenja problema - sve u vrijeme početka svijeta.
Papa Lav XIII u enciklici o kršćanskoj ženidbi 'Arcanum' u br. 5 piše: 'never-interrupted doctrine of the Church...We record what is to all known, and cannot be doubted by any, that God, on the sixth day of creation, having made man from the slime of the earth, and having breathed into his face the breath of life, gave him a companion, whom He miraculously took from the side of Adam when he was locked in sleep. God thus, in His most far-reaching foresight, decreed that this husband and wife should be the natural beginning of the human race...' http://www.vatican.va/holy_father/leo_x ... um_en.html
Prijevod papinih riječi: „neprekinuti nauk Crkve...što je svima znano, i ne može biti sumnjano od od ikoga, da je Bog šestoga dana stvaranja, načinivši čovjeka od mulja zemaljskog i udahnuvši mu u lice dah života, dao mu družicu, koju je čudesno uzeo od boka Adama dok je on bio zaključan u snu“
Kardinal Ernesto Ruffini, član Papinskog biblijskog povjerenstva, koncilski otac, jedan od savjetnika dvojice papa (Pia XII i Pavla VI), poznat po tome da je bio dobro upoznat sa znanošću i poticanju znanosti u svojoj knjizi Teorija evolucije suđena razumom i vjerom na str. 77.-79., 1959. godine piše: „Ako je autor stvarno želio govoriti o običnim danima, kao što mi vjerujemo, koje je izraze trebao koristiti da bi bili jasniji od onih koje je prihvatio? ...očito je načelo da najbolji komentator, najautentičniji tumač Knjige Postanka ili fraze jest njen autor. U knjizi Izlaska šestodnevlje je uzeto da bude uobičajeni tjedan...Sveto pismo ograničava račun na razdoblje tjedna...To je to. Ne ide dalje...Zato, sveti tekst očito govori o građanskim, običnim danima, a ne o razdobljima; jednodušno tumačenje Otaca svjedoči za to.“
Zanimljivo su i biskupi BiH 2003. u vezi beatifikacije Ivana Mertza u poslanici napisali: 'Isus je za Ivana bio odgovor na pitanja života, patnje, ljubavi, nepravde i mnoga druga koja muče ne samo pojedinca nego i cijelo čovječanstvo, ne samo danas, nego od postanka svijeta' . Dakle, pitanja patnje muče čovječanstvo od postanka svijeta. Normalno, jer je Bog stvorio ljude u vrijeme postanka svijeta, a Tradicija Crkve to čvrsto drži. (http://www.ivanmerz.hr/molitve/poslanica_biskupa.htm, pod točkom br. 2)
Osobno čvrsto vjerujem ovim riječima.
Pa, eto, s obzirom da se ljudima ovo uglavnom ne spominje, nek imaju i ovu informaciju, pa neka sami uz molitvu promišljaju i vide kome i čemu će vjerovati.
_________________
Fide, sed cui, vide!
Michael1-
Posts : 1933
2014-04-23
Lokacija: : Burgenland
Re: Evolucija ili Kreacija
O katolickom Kreacionizmu:
http://catholicorigins.com/foreword/
http://catholicorigins.com/foreword/
_________________
Fide, sed cui, vide!
Michael1-
Posts : 1933
2014-04-23
Lokacija: : Burgenland
Re: Evolucija ili Kreacija
http://www.nature.com/nature/journal/v444/n7117/full/444265d.html
Populacijski genetičar dr. Maciej Giertych o kreacionizmu u evolucionističkom časopisu Nature: http://www.nature.com/nature/journal/v4 ... 4265d.html .
Populacijski genetičar dr. Maciej Giertych o kreacionizmu u evolucionističkom časopisu Nature: http://www.nature.com/nature/journal/v4 ... 4265d.html .
_________________
Fide, sed cui, vide!
Michael1-
Posts : 1933
2014-04-23
Lokacija: : Burgenland
Re: Evolucija ili Kreacija
Opći pseudoargumenti kreacionizma i odgovor na njih
TVRDNJA: “Svi fosili se pojavljuju odjednom u Kambrijskom sloju, potpuno oformljeni. Ovo dokazuje da je život nastao odjednom.”
ODGOVOR: Prvi lako vidljivi fosili se pojavljuju u Kambrijskom razdoblju, pošto je to razdoblje kada su se razvila prva okoštala tkiva koja se lako fosiliziraju. Prije ovog razdoblja, kada nijedan organizam nije imao okoštala tkiva, fosilizacija je bila još rjeđa nego danas.
TVRDNJA: “Svi fosili se pojavljuju odjednom u Kambrijskom sloju, potpuno oformljeni. Ovo dokazuje da je život nastao odjednom.”
ODGOVOR: Prvi lako vidljivi fosili se pojavljuju u Kambrijskom razdoblju, pošto je to razdoblje kada su se razvila prva okoštala tkiva koja se lako fosiliziraju. Prije ovog razdoblja, kada nijedan organizam nije imao okoštala tkiva, fosilizacija je bila još rjeđa nego danas.
Međutim, stariji fosili u dubljim slojevima itekako postoje. Fosili prekambrijskih organizama su nađeni na mnogo mjesta u svijetu, i pokazuju prve korake u lancu koji je doveo do trilobita i kambrijske eksplozije života. Ovi fosili su nazvani Ediakaranska fauna, po prvom nalazištu na kome su identificirani, u Ediakara brdima u Australiji.
Postoje i mnogi stariji fosili. U dubljim slojevima postoje tragovi prvih višestaničnih algi i cijanobakterija, a u još dubljim slojevima se mogu naći (rijetki, ali postojeći) mikrofosili raznih prastarih jednostaničnih organizama i njihovih kolonija.
TVRDNJA: “Ne postoje prijelazni fosili između glavnih grupa živih organizama. Fosili za koje evolucionisti tvrde da su prijelazni, ustvari su samo izumrli predstavnici današnjih vrsta.”
ODGOVOR: Postoji na desetine tisuća prijelaznih fosila. U nekim slučajevima, fosila ima toliko da je vrlo teško odrediti gdje jedna vrsta prestaje a druga počinje, kao što je na primjer slučaj sa samim čovjekom i granicom između Homo erectusa i arhaičnog Homo sapiensa (detalji se mogu vidjeti u tekstu o evoluciji čovjeka).
Kreacionistički argumenti na ovom polju se uglavnom sastoje od dva različita pravca napada. Prvi je selektivno citiranje znanstvenih tekstova: kreacionisti izaberu rečenice iz dužeg teksta o evoluciji, izvuku ih iz konteksta i izbace poneku riječ, tako da na kraju izvrnu značenje u nešto potpuno suprotno od onoga što je pisalo u originalnom tekstu. Ovi citati su najčešće izvučeni iz tekstova pisanih prije trideset, pedeset ili više godina, da bi se od čitaoca sakrilo postojanje fosila otkrivenih u tom razdoblju.
Drugi pravac je napad na neki od poznatijih fosila. Tako, recimo, kreacionisti napadaju Lucy, prvi otkriveni fosil Australopiteka i pokušavaju da dokažu da se radi ili o majmunu, ili o nekom deformiranom čovjeku. Archaeopteryx je također česta meta napada kroz koje kreacionisti pokušavaju dokazati da je u pitanju obična ptica. Ideja je da se ignoriraju svi drugi fosili (do danas je nađeno preko 250 fosila australopitekusa), i da se stvori iluzija da se evolucija zasniva na jednom ili najviše dva fosila.
Tvrdnja : “Nikada nije u prirodi viđeno da od jedne vrste nastaje druga. Evolucija je zasnovana na praznoj priči.”
Evolucija je najčešće vrlo spor proces, i potrebno je mnogo vremena da bi došlo do očigledno vidljivih razlika između dvije vrste. Nove osobine moraju se ustaliti u populaciji, moraju se stabilizirati, i mora postojati nešto što odvaja dio vrste u kojemu se ova promjena događa od ostatka populacije. Uslijed toga, potrebne su tisuće i desetine tisuća godina da bi proces značajno odmakao, stotine tisuća i milijuni da bi se razvile velike morfološke razlike.
Uz sve to, u zadnjih stotinjak godina je nekoliko puta u prirodi viđen nastanak novih vrsta. Neke primjere možete vidjeti ovdje (tekst na engleskom).
Tvrdnja : “Mutacije mogu samo da unište informacije, ne mogu da stvore nove informacije.”
Odgovor : Činjenično netočna izjava. Čest oblik mutacije je duplikacija, u kojoj se neki već postojeći gen (ili grupa gena) kopira dvaput umjesto samo jednom. Ovo rezultire u organizmu koji ima više kopija istog gena.
Zašto je ovo važno? Zamislimo da postoji neki gen X, koji obavlja neku funkciju važnu za preživljavanje. Ako taj gen mutira u nešto drugo, organizam će umrijeti. Ako, međutim, taj gen bude dupliciran, onda postoje dvije kopije. Jedna može mutirati u nešto drugo, dok prva ostaje da vrši svoju originalnu funkciju.
Da se novi geni i funkcije javljaju, i da se količina informacija u genomu može povećati kroz slučajne mutacije, jesu činjenice potvrđene i laboratorijskim eksperimentima i promatranjem u prirodi.
Tvrdnja : “U nekoliko kreacionistčkih knjiga piše da je šansa da život nastane sam od sebe jedan prema broju sa više od sto nula. Evolucija je statistički nemoguća!”
Odgovor : Kao i mnoge druge stvari koje pišu u kreacionističkim knjigama, i ova je naprosto netočna. S obzirom da nitko ne zna kako je život nastao (za detalje o onome što se zna pogledajte tekst o abiogenezi), nitko ne može ni izračunati vjerojatnost njegovog nastanka.
Mnoge kreacionističke knjige "pojednostavljuju" stvar tvrdeći da se radi o vjerojatnosti da neki protein nastane slučajno. Pritom, genetičari i molekularni biolozi neprestano prate nastanak novih proteina. Bolnice imaju problem sa bakterijama koje su samo u zadnjih par desetljeća razvile nove proteine koji im omogućavaju da postanu otporne na antibiotike. Mnogi znanstvenici čak koriste "umjetnu" evoluciju (vršeći umjetnu selekciju nad bakterijama) da proizvedu potpuno nove proteine koji ranije uopće nisu postojali u prirodi.
Kao i kod mnogih drugih "argumenata", i ovaj se temelji na veoma jednostavnoj činjenici: profesionalni kreacionisti koji pišu ovakve knjige znaju da skoro nitko od njihove publike neće ni pokušati provjeriti bilo što od rečenog, pa ni vjerodostojnost ove brojke.
Izvorni tekstovi:
http://www.teorijaevolucije.com/ca1.html#fosili
Bran_Do- Posts : 807
2014-04-17
Re: Evolucija ili Kreacija
Odgovor na odgovor:Bran_Do wrote:
Opći pseudoargumenti kreacionizma i odgovor na njih
TVRDNJA: “Svi fosili se pojavljuju odjednom u Kambrijskom sloju, potpuno oformljeni. Ovo dokazuje da je život nastao odjednom.”
ODGOVOR: Prvi lako vidljivi fosili se pojavljuju u Kambrijskom razdoblju, pošto je to razdoblje kada su se razvila prva okoštala tkiva koja se lako fosiliziraju. Prije ovog razdoblja, kada nijedan organizam nije imao okoštala tkiva, fosilizacija je bila još rjeđa nego danas.
Potpuno krivo shvacen problem tzv. "Kambrijske eksplozije Zivota". Sam S. J. Gould je bio zapanjen kada je vidio te fosilne nalaze, i rekao, da za to nema objasnjenja iz aspekta evolucije. Nazvao je taj nalaz "cudom" prirode. Zasto je punktualist i evolucionist Gould bio tog misljenja? Vrlo jednostavan odgovor: Ti fosili pokazuju sve zovotinjske vrste u konacnom obliku, bez medjuformi, jedna pored druge. Dakle, tu vise ne pomazu interpretacije velikih vremenskih perioda, jer ta vrsta poimanja evolucije je ovdje opsoletno objasnjenje. Po poimanju evoluciijskih procesa nije moguce, da u istom sloju budu zastupljene skoro sve poznate vrste istovremeno, bez ikakvih prelaznih formi. To je esencijalni problem, a ne problem fosilizacije. Dakle, "kambrijska eksplozija zivota", cak i po misljenju evolucioniste Goulda, predstavlja za evolucioniste nepremostiv problem. Ovo trivijalno objasnjenje, neovisno od koga je doslo opsoletan je i apsurdan pristup znanstvenom istrazivanju i interpretiranju samih nalaza. Moderna evolucionisticka stremljenja u interpretaciji ovoga "cuda" prirode krecu se ka ubrzanoj evoluciji, tj. evoluciji kratkih vremenskih perioda. Medjutim, ni ove interpretacije ne zadovoljavaju znanstvene kriterije, buduci da se radi o velikom broju fosilnih vrsta.
Potpuno neosnovana tvrdnja, jer Ediakarski fosili mogu biti i cisti artefakti prirode, buduci da se mikrobi tesko fosiliziraju. Evolucionisti se hvataju za svaku slamku, jer misle da je to slamka spasa za evoluciju, ali zacjelo nije niti moze biti.Bran_Do wrote:Međutim, stariji fosili u dubljim slojevima itekako postoje. Fosili prekambrijskih organizama su nađeni na mnogo mjesta u svijetu, i pokazuju prve korake u lancu koji je doveo do trilobita i kambrijske eksplozije života. Ovi fosili su nazvani Ediakaranska fauna, po prvom nalazištu na kome su identificirani, u Ediakara brdima u Australiji.
Potpuno netocna i neznanstvena tvrdnja. Zasto nije naveo bar jedan jedini fosil, koji bi to i potkrijepio, jer "missing link" uopce ne postoje i to ce priznati svaki posten covjek, pa makar on bio i ideologijom zaslijepljeni znanstvenik. To da postoji i vise od deset tisuca fosila, to je u redu, ali ne prelaznih oblika. To je pogresna i lazna tvrdnja.Bran_Do wrote:TVRDNJA: “Ne postoje prijelazni fosili između glavnih grupa živih organizama. Fosili za koje evolucionisti tvrde da su prijelazni, ustvari su samo izumrli predstavnici današnjih vrsta.”ODGOVOR: Postoji na desetine tisuća prijelaznih fosila. U nekim slučajevima, fosila ima toliko da je vrlo teško odrediti gdje jedna vrsta prestaje a druga počinje, kao što je na primjer slučaj sa samim čovjekom i granicom između Homo erectusa i arhaičnog Homo sapiensa (detalji se mogu vidjeti u tekstu o evoluciji čovjeka).
Dakle, "missing link" ne postoje!
Hans Joachim Zillmer obara ovu vrstu argumentacije jasnim i validnim argumentima u svojim djelima: "Darwins Irrtum"="Darwinova zabluda". "Die Evolutions_Lüge"="Evolucijska laz". "Die Erde im Umbruch"="Zemlja u previranju".
Tu nam ovaj znanstvenik donosi validne Argumente, da se znanost mora oprostiti od tzv. prijelaznih vrsta izmedju majmuna i covjeka. Homo habilis i homo rudolfensis, koji su smatrani kao prijelazni oblici izmedju australopithecina i homo erectusa pripadaju po novoj klasifikaciji australopithecinima. Cista evolucionisticka fata morgana. C. E. Oxnard sa univerze u Chikagu pise, da Lucy daje dostojan fosil jednog Orang-Utana. Time se kovanica fosila "homo habilis" koju je prezentirao L. Leakey pretvorila u Australopithecus habilis. Dakle, majmuna.
A homo erectus je ljudski fosil, homo sapiens. Njegova velicina mozga odgovara velicini mozga nekih modernih ljudi. Dakle i covjek iz Pekinga i Jave su moderni ljudi. Homo ergaster je takodjer identican sa modernim ljudima a klasifikacija je bila cisto ideoloskog karaktera. Turkana-djecak pripada homo sapiensu. Lubenow je potvrdio ovu klasifikaciju 1992. Prica zavrsena.
_________________
Fide, sed cui, vide!
Michael1-
Posts : 1933
2014-04-23
Lokacija: : Burgenland
Re: Evolucija ili Kreacija
Bran_Do wrote:Tvrdnja : “Nikada nije u prirodi viđeno da od jedne vrste nastaje druga. Evolucija je zasnovana na praznoj priči.”Evolucija je najčešće vrlo spor proces, i potrebno je mnogo vremena da bi došlo do očigledno vidljivih razlika između dvije vrste. Nove osobine moraju se ustaliti u populaciji, moraju se stabilizirati, i mora postojati nešto što odvaja dio vrste u kojemu se ova promjena događa od ostatka populacije. Uslijed toga, potrebne su tisuće i desetine tisuća godina da bi proces značajno odmakao, stotine tisuća i milijuni da bi se razvile velike morfološke razlike.Uz sve to, u zadnjih stotinjak godina je nekoliko puta u prirodi viđen nastanak novih vrsta. Neke primjere možete vidjeti ovdje (tekst na engleskom).
Interesantna tvrdnja, koja je dijametralno oprecna najnovijim evolucionistickim interpretacijama razvoja zivota. Nekada im odgovaraju dugi vremenski periodi, kako bi na taj nacin opravdali starost svemira i zemlje, a nekad im odgovaraju kraci brzi procesi, jer ih fosilni nalazi na to prisile. Sami vise ne znaju sto zastupaju, a sto bi mogla biti vjerojatnost. Pa ako sami ne znaju, kako bi onda mogli ocekivati da ih netko drugi razumije. Nigdje, ponavljam nigdje, nije vidjen nastanak nove vrste, u onim istinskom smislu makroevolucije. Tzv. evolucija pasa, konja, Darwinovih zeba ili bakterija ne nudi dokaz za nastanak neke nove vrste u makroevolutivnom-smislu. Bakterija uvjek ostaje bakterija, pa cak i nakon mnogih mutacija. Psi ostaju u grund-tipu pasa, a konji u grundtipu konja, te zebe u tipu zeba.
Druge tzv. nove vrste su fikcija ovih evolucionista, jer bilo je puno otkrica novih vrsta u zadnjih 100 godina, ali one nisu na novo nastale, nego su bile iskljucivo otkrivene.
Osim Toga, definicija vrste nije uniformno definirana. Imamo vise definicija i jedna je losija od druge. Genetska definicija vrsta najbolje odgovara poimanju razvoja zivota na zemlji, ali u mikroevolutivnom smislu.
Dakle, sve u svemu neznanstven pristup problemu pun sarlatanstva i tendencioznih aplikacija.
Bran_Do wrote:Tvrdnja : “Mutacije mogu samo da unište informacije, ne mogu da stvore nove informacije.”Odgovor : Činjenično netočna izjava. Čest oblik mutacije je duplikacija, u kojoj se neki već postojeći gen (ili grupa gena) kopira dvaput umjesto samo jednom. Ovo rezultire u organizmu koji ima više kopija istog gena.Zašto je ovo važno? Zamislimo da postoji neki gen X, koji obavlja neku funkciju važnu za preživljavanje. Ako taj gen mutira u nešto drugo, organizam će umrijeti. Ako, međutim, taj gen bude dupliciran, onda postoje dvije kopije. Jedna može mutirati u nešto drugo, dok prva ostaje da vrši svoju originalnu funkciju.Da se novi geni i funkcije javljaju, i da se količina informacija u genomu može povećati kroz slučajne mutacije, jesu činjenice potvrđene i laboratorijskim eksperimentima i promatranjem u prirodi.
On jednostavno ne razumije cijelu stvar, ili ju razumije, ali ju ignorira, jer duplikacijom gena nismo dobili novu informaciju, nego uduplavanje iste. Vec samo ovaj nelogicni gaf je dovoljan, kako bi se ovoga sarlatana, koji se ovdje egzaltira u neznanju, argumentativno oborilo.
Nigdje i nikada nije potvrdjeno, da se u Laboratoriji napravila ili povecala inforacija nekog bica. Iako su u Laboratorijima na djelu inteligentni ljudi sto u prirodi nije slucaj, jos im nije uspjelo odgonetnuti tajnu nastanka informacije. To da kodirana informacija ne moze nastati slucajno, to znaju svi pametni ljudi.
A da su spontane mutacije vrlo rijetke i da skoro sve u fenotipu rezultiraju gubitkom prvotne informacije, to znaju i ptice na grani, samo ne evolucionisti. Mikroevolutivni procesi, na bazi spontanih mutacija koje se prenose na potomstvo, predstavljaju adaptaciju i specijalizaciju jedinke, ali ne i njezin razvoj u kompleksnije bice. To su apsurdi koje nitko ne vjeruje jer se nisu niti dogodili.
Makroevolucije nije moglo biti, jer kumulacojom deficita ne moze nastati suficit, i kompleksnost. Iskljucivo.
Mikroevolutivni procesi su dokazivi, adaptacija i specijalizacija, ali ne i makroevolutivni, koji bi zivot digli na vecu razvojnu razinu, i donijeli nesto sasvim novo u evoluciju. Zato evolucionisti nisu u stanju objasniti nastanak svijesti i dokazati da ljudski rod evoluira dalje. Ako su po njihovu misljenju, ljudi i majmuni imali istog predka, onda se tu radi o ideoloskom pristupu znanosti, jer to ne stima. Zasto se danas majmuni ne "pretvaraju" u ljude? Prije ce biti obrnuto, jer vidimo, da se sve vise ljudi ponasa kao majmuni.
_________________
Fide, sed cui, vide!
Michael1-
Posts : 1933
2014-04-23
Lokacija: : Burgenland
Re: Evolucija ili Kreacija
Michael1 wrote:Odgovor na odgovor:
Potpuno krivo shvacen problem tzv. "Kambrijske eksplozije Zivota". Sam S. J. Gould je bio zapanjen kada je vidio te fosilne nalaze, i rekao, da za to nema objasnjenja iz aspekta evolucije. Nazvao je taj nalaz "cudom" prirode. Zasto je punktualist i evolucionist Gould bio tog misljenja? Vrlo jednostavan odgovor: Ti fosili pokazuju sve zovotinjske vrste u konacnom obliku, bez medjuformi, jedna pored druge. Dakle, tu vise ne pomazu interpretacije velikih vremenskih perioda, jer ta vrsta poimanja evolucije je ovdje opsoletno objasnjenje. Po poimanju evoluciijskih procesa nije moguce, da u istom sloju budu zastupljene skoro sve poznate vrste istovremeno, bez ikakvih prelaznih formi. To je esencijalni problem, a ne problem fosilizacije. Dakle, "kambrijska eksplozija zivota", cak i po misljenju evolucioniste Goulda, predstavlja za evolucioniste nepremostiv problem. Ovo trivijalno objasnjenje, neovisno od koga je doslo opsoletan je i apsurdan pristup znanstvenom istrazivanju i interpretiranju samih nalaza. Moderna evolucionisticka stremljenja u interpretaciji ovoga "cuda" prirode krecu se ka ubrzanoj evoluciji, tj. evoluciji kratkih vremenskih perioda. Medjutim, ni ove interpretacije ne zadovoljavaju znanstvene kriterije, buduci da se radi o velikom broju fosilnih vrsta.
Gould jest izjavio da je nedostatak prijelaznih oblika problem, ali je također upravo on, zajedno s Eldredgeom, predložio i teoriju (koju kreacionisti prešućuju) "punktualnog ekvilibrija", koja predviđa iznenadne "izboje" ubrzane evolucije, te dugotrajnija "mirovanja" procesa. A također, čak su i Gould i Eldredge priznali da su nedostaci prijelaznih formi najvjerojatnije rezultat nesavršene očuvanosti fosilnih zapisa. Mnogo, mnogo logičnija i dosljednija objašnjenja od nekakvoga kreacionističkog "trenutnog stvaranja oblika u Kambriju".
Čak i kad bismo postulirali nekakvoga "inteligentnog dizajnera" kambrijskih formi (za što ima još manje dokaza, op.), interpretacijski problem s takvim objašnjenjem najbolje je opisao Jerry Coyne:
"Mnoge životinje i biljke ne pojavljuju se kao fosili dugo nakon Kambrijske eksplozije - npr. ribe koštunjače, te kopnene biljke pojavljuju se tek prije 440 mlijuna godina, gmazovi pre oko 350 milijuna godina, sisavci prije 250 milijuna godina, cvjetajuće biljke pred 210, a čovjekovi preci tek prije 5 milijuna godina. Takva postupna pojava životnih oblika kroz vrlo dugo razdoblje od 500 milijuna godina ni po čemu ne podupire ikakvu interpretaciju "trenutnog stvaranja vrsta koje bi nakon toga postale toliko radikalno različite od kambrijskih formi - kao da je Kreator bio potpuno nezadovoljan svojom kreacijom, konstantno ju uništavajući i stvarajući nove skupine i oblike koji iz nekog razloga samo nalikuju na one koje je uništio."
Dakle, cijela priča o "trenutnom stvaranju vrsta u Kambriju" ni logički ni približno ne drži vodu.
Bran_Do- Posts : 807
2014-04-17
Re: Evolucija ili Kreacija
Pa kreacionisti iskljucivo tvrde ono sto je vrlo lagano izracunati. Naime, da bi samo nastao jedan mali Protein od kojih 100 amino kiselina, od njih 20 sorti, vjerojatnost je 1: 10^10^123. Referencija je R. Penrose i F. Hoyle. Vrsni fizicari.Bran_Do wrote:Tvrdnja : “U nekoliko kreacionistčkih knjiga piše da je šansa da život nastane sam od sebe jedan prema broju sa više od sto nula. Evolucija je statistički nemoguća!”Odgovor : Kao i mnoge druge stvari koje pišu u kreacionističkim knjigama, i ova je naprosto netočna. S obzirom da nitko ne zna kako je život nastao (za detalje o onome što se zna pogledajte tekst o abiogenezi), nitko ne može ni izračunati vjerojatnost njegovog nastanka.Mnoge kreacionističke knjige "pojednostavljuju" stvar tvrdeći da se radi o vjerojatnosti da neki protein nastane slučajno. Pritom, genetičari i molekularni biolozi neprestano prate nastanak novih proteina. Bolnice imaju problem sa bakterijama koje su samo u zadnjih par desetljeća razvile nove proteine koji im omogućavaju da postanu otporne na antibiotike. Mnogi znanstvenici čak koriste "umjetnu" evoluciju (vršeći umjetnu selekciju nad bakterijama) da proizvedu potpuno nove proteine koji ranije uopće nisu postojali u prirodi.Kao i kod mnogih drugih "argumenata", i ovaj se temelji na veoma jednostavnoj činjenici: profesionalni kreacionisti koji pišu ovakve knjige znaju da skoro nitko od njihove publike neće ni pokušati provjeriti bilo što od rečenog, pa ni vjerodostojnost ove brojke.Izvorni tekstovi:http://www.teorijaevolucije.com/ca1.html#fosili
A da bi nastala samo jedna jedina stanica, koja ima oko 2000 encima, dakle proteina vaznih za zivot iste, vjerojatnost je 1: 10^40 000. Dakle, nemoguce!
Osim Toga, drugi zakon TD- ne odobrava nastajanje kompleksnog zivog organizma iz mrtve tvari.
K tomu dolazi Problem u tzv. RNA- svijetu, jer da bi se RNA- mogla prepisati i replicirati mora se razviti, a kad se razvije izgubi svoju replikativnu moc. To implicira onda ili istovremeni nastanak dvije molekule ili jedne molekule sa dva aktivna centra.
Polimerizacija proteina iskljucivo je moguca, ako su monomeri biaktivni. Ako jedan monomer nosi iskljucivo jednu aktivnu grupu na sebi, onda ce u polimerizaciji doci brzo do zastoja u razvoju proteinskog lanca. Dakle, stvar je nemoguca, jer se u Laboratorijima pokazalo, da iskljucivo nastaju monomeri sa jednim aktivnim centrom.
Glede bakterija i mutacija, te rezistencije na antibiotike nista se posebno nije dogodilo niti je ista novoga nastalo. Ono sto je nastalo, nastalo je deficitom prvotne informacije, neovisno da to isto rezultira rezistentnoscu na antibiotike. Nista se tu nije posebnog dogodilo, Osim adaptivnih procesa i specijalizacije...
Sve u svemu potpuno deplasiran osvrt, cisto sarlatanstvo, puno ignorancije i pseudoznanosti.
_________________
Fide, sed cui, vide!
Michael1-
Posts : 1933
2014-04-23
Lokacija: : Burgenland
Re: Evolucija ili Kreacija
Michael1 wrote:
Glede bakterija i mutacija, te rezistencije na antibiotike nista se posebno nije dogodilo niti je ista novoga nastalo. Ono sto je nastalo, nastalo je deficitom prvotne informacije, neovisno da to isto rezultira rezistentnoscu na antibiotike. Nista se tu nije posebnog dogodilo, Osim adaptivnih procesa i specijalizacije...
Hm.. a kako se po tebi može dogoditi specijalizacija i adaptacija bez nastanka nove informacije?
Recimo, kod "najlonaze" gdje su bakterije mutacijom razvile sposobnost prehrane najlonom, umjetnim materijalom koji prije 20. stoljeća nikada nije postojao.
Bran_Do- Posts : 807
2014-04-17
Re: Evolucija ili Kreacija
Bran_Do wrote:Michael1 wrote:Odgovor na odgovor:
Potpuno krivo shvacen problem tzv. "Kambrijske eksplozije Zivota". Sam S. J. Gould je bio zapanjen kada je vidio te fosilne nalaze, i rekao, da za to nema objasnjenja iz aspekta evolucije. Nazvao je taj nalaz "cudom" prirode. Zasto je punktualist i evolucionist Gould bio tog misljenja? Vrlo jednostavan odgovor: Ti fosili pokazuju sve zovotinjske vrste u konacnom obliku, bez medjuformi, jedna pored druge. Dakle, tu vise ne pomazu interpretacije velikih vremenskih perioda, jer ta vrsta poimanja evolucije je ovdje opsoletno objasnjenje. Po poimanju evoluciijskih procesa nije moguce, da u istom sloju budu zastupljene skoro sve poznate vrste istovremeno, bez ikakvih prelaznih formi. To je esencijalni problem, a ne problem fosilizacije. Dakle, "kambrijska eksplozija zivota", cak i po misljenju evolucioniste Goulda, predstavlja za evolucioniste nepremostiv problem. Ovo trivijalno objasnjenje, neovisno od koga je doslo opsoletan je i apsurdan pristup znanstvenom istrazivanju i interpretiranju samih nalaza. Moderna evolucionisticka stremljenja u interpretaciji ovoga "cuda" prirode krecu se ka ubrzanoj evoluciji, tj. evoluciji kratkih vremenskih perioda. Medjutim, ni ove interpretacije ne zadovoljavaju znanstvene kriterije, buduci da se radi o velikom broju fosilnih vrsta.
Gould jest izjavio da je nedostatak prijelaznih oblika problem, ali je također upravo on, zajedno s Eldredgeom, predložio i teoriju (koju kreacionisti prešućuju) "punktualnog ekvilibrija", koja predviđa iznenadne "izboje" ubrzane evolucije, te dugotrajnija "mirovanja" procesa. A također, čak su i Gould i Eldredge priznali da su nedostaci prijelaznih formi najvjerojatnije rezultat nesavršene očuvanosti fosilnih zapisa. Mnogo, mnogo logičnija i dosljednija objašnjenja od nekakvoga kreacionističkog "trenutnog stvaranja oblika u Kambriju".
Čak i kad bismo postulirali nekakvoga "inteligentnog dizajnera" kambrijskih formi (za što ima još manje dokaza, op.), interpretacijski problem s takvim objašnjenjem najbolje je opisao Jerry Coyne:
"Mnoge životinje i biljke ne pojavljuju se kao fosili dugo nakon Kambrijske eksplozije - npr. ribe koštunjače, te kopnene biljke pojavljuju se tek prije 440 mlijuna godina, gmazovi pre oko 350 milijuna godina, sisavci prije 250 milijuna godina, cvjetajuće biljke pred 210, a čovjekovi preci tek prije 5 milijuna godina. Takva postupna pojava životnih oblika kroz vrlo dugo razdoblje od 500 milijuna godina ni po čemu ne podupire ikakvu interpretaciju "trenutnog stvaranja vrsta koje bi nakon toga postale toliko radikalno različite od kambrijskih formi - kao da je Kreator bio potpuno nezadovoljan svojom kreacijom, konstantno ju uništavajući i stvarajući nove skupine i oblike koji iz nekog razloga samo nalikuju na one koje je uništio."
Dakle, cijela priča o "trenutnom stvaranju vrsta u Kambriju" ni logički ni približno ne drži vodu.
Potpuno deplasiran i netocan odgovor, jer u mom odgovoru nije spomenut punktualizam, nego "brza evolucija", jer moderna stremljenja odbacuju punktualizam, buduci da se podrazumijeva saltatorski, dakle evolucija bezrazloznih skokova.
"Brza evolucija" predpostavlja brzi razvoj, bez skokova, usljed adaptivnih uvjeta..
Coyne-ova SF-, nepotrebna bilo kakve kritike!
_________________
Fide, sed cui, vide!
Michael1-
Posts : 1933
2014-04-23
Lokacija: : Burgenland
Re: Evolucija ili Kreacija
Bran_Do wrote:Michael1 wrote:
Glede bakterija i mutacija, te rezistencije na antibiotike nista se posebno nije dogodilo niti je ista novoga nastalo. Ono sto je nastalo, nastalo je deficitom prvotne informacije, neovisno da to isto rezultira rezistentnoscu na antibiotike. Nista se tu nije posebnog dogodilo, Osim adaptivnih procesa i specijalizacije...
Hm.. a kako se po tebi može dogoditi specijalizacija i adaptacija bez nastanka nove informacije?
Recimo, kod "najlonaze" gdje su bakterije mutacijom razvile sposobnost prehrane najlonom, umjetnim materijalom koji prije 20. stoljeća nikada nije postojao.
Vrlo jednostavno! Mogucnost resistentnosti je u genomu vec sadrzan, i nemoguce ga je producirati novom informacijom, jer bi to bio Problem nastanka genetskog koda. Tu je vjerojatno epigenetika na djelu, koja omoguci izsaltavanje ili usaltavanje pojedinih gena, ili metiliranjem grupa.
_________________
Fide, sed cui, vide!
Michael1-
Posts : 1933
2014-04-23
Lokacija: : Burgenland
Re: Evolucija ili Kreacija
Splitska riva prije pola sata...Na klupi sjede crnac (Joe) i kineskinja (Hu) Prilazi im Šveđanka (nazovimo je Brigitte) i pita ih "skjuzmi du ju spik ingliš?"Michael1 wrote:Pa kreacionisti iskljucivo tvrde ono sto je vrlo lagano izracunati. Naime, da bi samo nastao jedan mali Protein od kojih 100 amino kiselina, od njih 20 sorti, vjerojatnost je 1: 10^10^123. Referencija je R. Penrose i F. Hoyle. Vrsni fizicari.
A da bi nastala samo jedna jedina stanica, koja ima oko 2000 encima, dakle proteina vaznih za zivot iste, vjerojatnost je 1: 10^40 000. Dakle, nemoguce!
Kolika je vjerojatnost da od svih crnaca na ovom svijetu baš taj Joe sjedne baš pokraj te Hu i da im priđe baš Brigitte???
1: 10^10^578 - Dakle, nemoguće!
_________________
*****joj da mi je vjernički mozak barem na tjedan dana - da se odmorim i naspavam kao čovjek*****
oldie- Posts : 438
2014-04-28
Re: Evolucija ili Kreacija
oldie wrote:Splitska riva prije pola sata...Na klupi sjede crnac (Joe) i kineskinja (Hu) Prilazi im Šveđanka (nazovimo je Brigitte) i pita ih "skjuzmi du ju spik ingliš?"Michael1 wrote:Pa kreacionisti iskljucivo tvrde ono sto je vrlo lagano izracunati. Naime, da bi samo nastao jedan mali Protein od kojih 100 amino kiselina, od njih 20 sorti, vjerojatnost je 1: 10^10^123. Referencija je R. Penrose i F. Hoyle. Vrsni fizicari.
A da bi nastala samo jedna jedina stanica, koja ima oko 2000 encima, dakle proteina vaznih za zivot iste, vjerojatnost je 1: 10^40 000. Dakle, nemoguce!
Kolika je vjerojatnost da od svih crnaca na ovom svijetu baš taj Joe sjedne baš pokraj te Hu i da im priđe baš Brigitte???
1: 10^10^578 - Dakle, nemoguće!
Mora da je u pitanju božija intervencija
_________________
'Eternal suffering awaits anyone who questions god's infinite love.' - Bill Hicks
'God gave you free will so that you have the choice to either worship him or go to hell.' - Ricky Gervais
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Tako i kad molite, ne budite kao licemjeri. Vole moliti stojeći u sinagogama i na raskrižjima ulica da se pokažu ljudima. Zaista, kažem vam, primili su svoju plaću.
6Ti, naprotiv, kad moliš, uđi u svoju sobu, zatvori vrata i pomoli se svomu Ocu, koji je u skrovitosti. I Otac tvoj, koji vidi u skrovitosti, uzvratit će ti.' - Isus
zanstr- Posts : 1603
2014-04-30
Re: Evolucija ili Kreacija
zanstr wrote:oldie wrote:Splitska riva prije pola sata...Na klupi sjede crnac (Joe) i kineskinja (Hu) Prilazi im Šveđanka (nazovimo je Brigitte) i pita ih "skjuzmi du ju spik ingliš?"Michael1 wrote:Pa kreacionisti iskljucivo tvrde ono sto je vrlo lagano izracunati. Naime, da bi samo nastao jedan mali Protein od kojih 100 amino kiselina, od njih 20 sorti, vjerojatnost je 1: 10^10^123. Referencija je R. Penrose i F. Hoyle. Vrsni fizicari.
A da bi nastala samo jedna jedina stanica, koja ima oko 2000 encima, dakle proteina vaznih za zivot iste, vjerojatnost je 1: 10^40 000. Dakle, nemoguce!
Kolika je vjerojatnost da od svih crnaca na ovom svijetu baš taj Joe sjedne baš pokraj te Hu i da im priđe baš Brigitte???
1: 10^10^578 - Dakle, nemoguće!
Mora da je u pitanju božija intervencija
Bez Boga nebi prezivio niti jednu jedinu minutu! Imas srecu da se mozes slobodno odluciti, pa i protiv Boga, ali konsekvencija koja iz toga slijedi, bit ce za tebe mozda vrlo bolna.
Ako Boga nema, poslije smrti neces o tome nista saznati. Zivis u magli, za maglu!
_________________
Fide, sed cui, vide!
Michael1-
Posts : 1933
2014-04-23
Lokacija: : Burgenland
Re: Evolucija ili Kreacija
oldie wrote:Splitska riva prije pola sata...Na klupi sjede crnac (Joe) i kineskinja (Hu) Prilazi im Šveđanka (nazovimo je Brigitte) i pita ih "skjuzmi du ju spik ingliš?"Michael1 wrote:Pa kreacionisti iskljucivo tvrde ono sto je vrlo lagano izracunati. Naime, da bi samo nastao jedan mali Protein od kojih 100 amino kiselina, od njih 20 sorti, vjerojatnost je 1: 10^10^123. Referencija je R. Penrose i F. Hoyle. Vrsni fizicari.
A da bi nastala samo jedna jedina stanica, koja ima oko 2000 encima, dakle proteina vaznih za zivot iste, vjerojatnost je 1: 10^40 000. Dakle, nemoguce!
Kolika je vjerojatnost da od svih crnaca na ovom svijetu baš taj Joe sjedne baš pokraj te Hu i da im priđe baš Brigitte???
1: 10^10^578 - Dakle, nemoguće!
Ako uzmes na jednoj strani vise od jedne mlijarde Kineza, a na drugoj vise od jedne milijarde crnaca, e onda je ova vjerojatnost odvise mala!
Mozda bi bila 1: 10^10^100000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
_________________
Fide, sed cui, vide!
Michael1-
Posts : 1933
2014-04-23
Lokacija: : Burgenland
Re: Evolucija ili Kreacija
Lee Smolin: Cosmological Natural Selection
Physics is about discovering what the laws of nature are. And we've gone some distance towards that.
We're not done but we've gone some good distance towards that at the present time. But once you know what the laws of nature are, another kind of question unfolds itself which is why are those the laws and not other laws.
For example, the laws that we understand -- the standard model of particle physics describes all the fundamental particles and their interactions -- has about 30 numbers which you just have to put in as the result of measuring them by experiment.
The masses of the different particles, the quarks, the electrons, the neutrinos, the strengths of the fundamental force -- various numbers like that.
And the model works dramatically well as the recent experiments the Large Hadron Collider show.
Why are those numbers what they are in our universe?
Why is the mass of the electron what it is and not 12 times larger or half the size?
There are dozens of questions like this.
So I developed cosmological natural selection to try to give an evolutionary account of this so that there would be a history back before the Big Bang in which these numbers could change and evolve through a series of events like the Big Bang.
And there could be an explanation akin to natural selection.
Just like you want to know why do people have two legs and not three legs or five legs or four legs or six legs. There's an evolutionary reason for that.
A certain kind of fitness has been improved over many, many generations and similarly there could be a notion of fitness of the laws of nature through approval of many generations.
And cosmological natural selection was an example of the theory of that kind.
I realized that the only methodology we had in science, or the best methodology we had in science for explaining how choices have been made in the system to all lead to a lot of structure because one of the mysteries is why our universe is so structured as it is on so many scales from organic molecules and biomolecules up to vast arrays of clusters of galaxies.
There's enormous structure on such a wide range of scales. And that turns out to be tied to the values of these constants of the standard model of particle physics.
And so why is that?
And I realized that the only methodology that was really successful for explaining how choices were made in nature such as to lead to an improbable amount of structure is natural selection.
So for natural selection we need reproduction.
And there was a hypothesis lying around that universes reproduce through Black Holes, that inside Black Holes rather than there being singularities where time ends, there were basically the births of new regions of space and time which could become new universes.
And I took over that hypothesis and took over the hypothesis that maybe the laws of nature changed slightly which has been made by Johnny Wheeler in the 1960s, and just added a little bit which is that those changes should be very small so that there can be an accumulation of fitness.
Which leads to a prediction or an observation that after many, many generations the population of the universes should be fine-tuned to maximize the production of Black Holes.
And that has further implications for things that we can actually try to measure and disprove experimentally.
So that's, very briefly, the idea of cosmological natural selection.
Guest- Guest
Re: Evolucija ili Kreacija
Citat:
"Dopustite da vam ispričam priču o jednoj maloj frazi u glazbi života na Zemlji.
Godine 1185. japanski car bio je jedan sedmogodišnji dječak imenom Antoku. On je bio, barem nominalno, vođa jednog samurajskog klana zvanog Heike koji se nalazio u dugotrajnom i krvavom ratu sa suparničkim samurajskim klanom zvanim Gendži. Svaki od ta dva klana polagao je isključivo pravo na carsko prijestolje. Odlučna pomorska bitka u nazočnosti cara na jednom od brodova odigrala se u Japanskom moru kod Dano-ure 24. travnja 1185. godine.
Heike su bili brojčano slabiji i poraženi. Mnogi bijahu pobijeni. Oni koji su preživjeli bitku masovno su se bacali sami u more i utopili.
Gospodarica Nii, careva baka, odlučila je da nju i Antoku ne zarobe neprijatelji. O tome što se zatim dogodilo pripovijeda Priča o Heikama:
Car je bio tada star sedam godina pa se činilo kao da zrači blistavom svjetlošću, a njegova duga crna kosa raspušteno je visjela daleko niz leđa.
S izrazom iznenađenja i zabrinutosti na licu upitao je on gospodaricu Nii: »Kamo ćeš me odvesti?«
Ona se okrenula prema mladom vladaru dok joj se suze slijevahu niz obraze ... tješeći ga i skupljajući mu dugu kosu u odjeću golubinje boje.
Očiju punih suza, dijete vladar sklopio je svoje divne male ruke. Okrenuo se prvo prema istoku da se oprosti od boga Isea, a zatim prema zapadu da izrekne nembutsu [molitvu Amida-Budil]. Gospodarica Nii uzela ga je čvrsto u naručaj i uz riječi »u dubinama oceana je naš dvor«, potonula s njim ispod morskih valova.
U bitci je bila uništena čitava ratna flota Heika. Preživjele su samo četrdeset tri žene. Ove dvorske dame bile su prisiljene da prodaju cvijeće i ostale usluge ribarskom stanovništvu s mjesta poprišta borbe.
Heike su gotovo nestali iz povijesti. No jedna jadna skupina bivših dvorskih dama i njihove djece iz veza s ribarima ustanovila je svečanu komemoraciju na tu bitke.
Ona se slavila svakog 24. travnja, neprekidno sve do današnjih dana.
Ribari koji su potomci Heika oblače se u konoplju i s crnim pokrivalom na glavi idu u povorci u hram Akama gdje se nalazi mauzolej utopljenog cara.
Tamo gledaju predstavu koja opisuje događaje nakon bitke kod Dano-ure.
Stoljećima nakon nje, ljudi su si zamišljali da mogu opaziti sablasnu samurajsku vojsku kako se uzalud trudi da otjera more, da spere s njega krv, poraz i poniženje.
Ribari kažu da Heike samuraji još uvijek hodaju dnom Japanskog mora — u obličju rakova.
U tom se kraju doista može naći rakova s neobičnim šarama na leđima, koje uznemirujuće nalikuju licu samuraja.
Ovi se rakovi, kada su ulovljeni, ne jedu već se vraćaju moru iz poštovanja prema žalosnim događajima kod Dano-ura.
Ova legenda postavlja jedan zanimljiv problem.
Kako se moglo dogoditi da je lice ratnika urezano u oklop raka?
Odgovor glasi da su ljudi napravili to lice.
Raspored šara na oklopu raka je nasljedan."
Kraj citata.
"Kozmos"; Carl Sagan; str. 37.
"Dopustite da vam ispričam priču o jednoj maloj frazi u glazbi života na Zemlji.
Godine 1185. japanski car bio je jedan sedmogodišnji dječak imenom Antoku. On je bio, barem nominalno, vođa jednog samurajskog klana zvanog Heike koji se nalazio u dugotrajnom i krvavom ratu sa suparničkim samurajskim klanom zvanim Gendži. Svaki od ta dva klana polagao je isključivo pravo na carsko prijestolje. Odlučna pomorska bitka u nazočnosti cara na jednom od brodova odigrala se u Japanskom moru kod Dano-ure 24. travnja 1185. godine.
Heike su bili brojčano slabiji i poraženi. Mnogi bijahu pobijeni. Oni koji su preživjeli bitku masovno su se bacali sami u more i utopili.
Gospodarica Nii, careva baka, odlučila je da nju i Antoku ne zarobe neprijatelji. O tome što se zatim dogodilo pripovijeda Priča o Heikama:
Car je bio tada star sedam godina pa se činilo kao da zrači blistavom svjetlošću, a njegova duga crna kosa raspušteno je visjela daleko niz leđa.
S izrazom iznenađenja i zabrinutosti na licu upitao je on gospodaricu Nii: »Kamo ćeš me odvesti?«
Ona se okrenula prema mladom vladaru dok joj se suze slijevahu niz obraze ... tješeći ga i skupljajući mu dugu kosu u odjeću golubinje boje.
Očiju punih suza, dijete vladar sklopio je svoje divne male ruke. Okrenuo se prvo prema istoku da se oprosti od boga Isea, a zatim prema zapadu da izrekne nembutsu [molitvu Amida-Budil]. Gospodarica Nii uzela ga je čvrsto u naručaj i uz riječi »u dubinama oceana je naš dvor«, potonula s njim ispod morskih valova.
U bitci je bila uništena čitava ratna flota Heika. Preživjele su samo četrdeset tri žene. Ove dvorske dame bile su prisiljene da prodaju cvijeće i ostale usluge ribarskom stanovništvu s mjesta poprišta borbe.
Heike su gotovo nestali iz povijesti. No jedna jadna skupina bivših dvorskih dama i njihove djece iz veza s ribarima ustanovila je svečanu komemoraciju na tu bitke.
Ona se slavila svakog 24. travnja, neprekidno sve do današnjih dana.
Ribari koji su potomci Heika oblače se u konoplju i s crnim pokrivalom na glavi idu u povorci u hram Akama gdje se nalazi mauzolej utopljenog cara.
Tamo gledaju predstavu koja opisuje događaje nakon bitke kod Dano-ure.
Stoljećima nakon nje, ljudi su si zamišljali da mogu opaziti sablasnu samurajsku vojsku kako se uzalud trudi da otjera more, da spere s njega krv, poraz i poniženje.
Ribari kažu da Heike samuraji još uvijek hodaju dnom Japanskog mora — u obličju rakova.
U tom se kraju doista može naći rakova s neobičnim šarama na leđima, koje uznemirujuće nalikuju licu samuraja.
Ovi se rakovi, kada su ulovljeni, ne jedu već se vraćaju moru iz poštovanja prema žalosnim događajima kod Dano-ura.
Ova legenda postavlja jedan zanimljiv problem.
Kako se moglo dogoditi da je lice ratnika urezano u oklop raka?
Odgovor glasi da su ljudi napravili to lice.
Raspored šara na oklopu raka je nasljedan."
Kraj citata.
"Kozmos"; Carl Sagan; str. 37.
Guest- Guest
Re: Evolucija ili Kreacija
Citat:
"Među rakovima, kao i među ljudima ima mnogo različitih nasljednih loza.
Pretpostavimo da se, slučajno, među dalekim precima ovog raka pojavio jedan čije su šare, pa makar i maglovito, podsjećale na ljudsko lice.
Možda su se ribari čak i prije bitke kod Dano-ure kolebali da pojedu takvog raka.
Bacivši ga natrag u more, oni su stavili u pokret jedan evolucijski proces: ako ste rak i vaš je oklop običan, ljudi će vas pojesti.
Vaša nasljedna loza imat će manje potomaka.
Ako vaš oklop imalo podsjeća na crte ljudskog lica, ribar će vas vratiti u more.
Imat ćete više potomaka.
Za rakove je šara na oklopu postala, dakle, od bitne važnosti.
Kako su prolazile generacije - i rakova i ribara - najbolje izgleda za preživljavanje imali su rakovi sa šarama na oklopu najsličnijim samurajskom licu sve dok konačno nije prevladalo ne obično ljudsko lice, ne čak ni japansko lice, već lice bijesnog i mrkog samuraja.
Sve to nema veze s onim što su rakovi željeli. Selekcija je djelovala izvana. Što više sličite na samuraja, to su vam veći izgledi za opstanak.
Na kraju, evo posljedice: većina rakova su bili rakovi-samuraji.
Ovaj se proces naziva umjetna selekcija.
U slučaju Heike rakova selekciju su ribari provodili manje više nesvjesno, a rakovi pak sigurno nisu imali nikakvog udjela u tome."
Kraj citata.
"Kozmos"; Carl Sagan; str. 37.-38.
"Među rakovima, kao i među ljudima ima mnogo različitih nasljednih loza.
Pretpostavimo da se, slučajno, među dalekim precima ovog raka pojavio jedan čije su šare, pa makar i maglovito, podsjećale na ljudsko lice.
Možda su se ribari čak i prije bitke kod Dano-ure kolebali da pojedu takvog raka.
Bacivši ga natrag u more, oni su stavili u pokret jedan evolucijski proces: ako ste rak i vaš je oklop običan, ljudi će vas pojesti.
Vaša nasljedna loza imat će manje potomaka.
Ako vaš oklop imalo podsjeća na crte ljudskog lica, ribar će vas vratiti u more.
Imat ćete više potomaka.
Za rakove je šara na oklopu postala, dakle, od bitne važnosti.
Kako su prolazile generacije - i rakova i ribara - najbolje izgleda za preživljavanje imali su rakovi sa šarama na oklopu najsličnijim samurajskom licu sve dok konačno nije prevladalo ne obično ljudsko lice, ne čak ni japansko lice, već lice bijesnog i mrkog samuraja.
Sve to nema veze s onim što su rakovi željeli. Selekcija je djelovala izvana. Što više sličite na samuraja, to su vam veći izgledi za opstanak.
Na kraju, evo posljedice: većina rakova su bili rakovi-samuraji.
Ovaj se proces naziva umjetna selekcija.
U slučaju Heike rakova selekciju su ribari provodili manje više nesvjesno, a rakovi pak sigurno nisu imali nikakvog udjela u tome."
Kraj citata.
"Kozmos"; Carl Sagan; str. 37.-38.
Guest- Guest
Re: Evolucija ili Kreacija
Citat:
"No, ljudi su tisućama godina namjerno odabirali koje će biljke i životinje živjeti, a koje će umrijeti.
Mi smo od djetinjstva okruženi pripitomljenim okolišem, domaćim životinjama, voćkama, povrćem.
Odakle sve to?
Da li je sve to nekada slobodno živjelo u divljini, a kasnije potaknuto da prihvati manje naporan život na seoskom gospodarstvu?
Ne, istina je posve različita.
Većina ovih životinja i biljaka naše je djelo.
Prije deset tisuća godina nije bilo krava muzara, pasa jazavčara ili debelih klipova kukuruza.
Kada smo pripitomili pretke ovih biljaka i životinja - bila su to stvorenja ponekad vrlo različita od svojih sadašnjih potomaka - nadzirali smo njihovo daljnje razmnožavanje.
Trudili smo se da se u prvom redu razmnožavaju oni varijeteti sa svojstvima za koja smo smatrali da su poželjna.
Ako smo trebali psa kao pomoćnika pri čuvanju ovaca, izabrali smo pasmine koje su bile inteligentne, poslušne i s već urođenim talentom za stjerivanje u stado, što je korisno kod životinja koje love u čoporima. Ogromna raširena vimena krava muzara su rezultat čovjekovog zanimanja za mlijeko i sir. Naš je kukuruz uzgajan tijekom deset tisuća pokoljenja kukuruza s ciljem da bude ukusniji i hranjiviji od svojih kržljavih predaka; međutim, on se sad već toliko izmijenio da se više i ne može reproducirati bez sudjelovanja čovjeka.
Bit umjetnog odabiranja - za Heike rakove, za psa, za kravu ili klip kukuruza - je ovaj: mnoga fizička svojstva i crte ponašanja kod životinja i biljaka su nasljedna.
Ona se vjerno prenose. Ljudi iz određenih, svojih razloga potiču razmnožavanje nekih varijeteta, a sprečavaju razmnožavanje drugih. Izabrani varijetet dobiva prednost pri reprodukciji i na kraju postaje brojan; nepoželjni varijetet postaje rijedak ili čak, možda, iskorijenjen.
Ali ako ljudi mogu proizvoditi nove varijetete biljaka i životinja, zar ne bi i priroda mogla činiti isto?"
Kraj citata.
"Kozmos"; Carl Sagan; str. 38.
"No, ljudi su tisućama godina namjerno odabirali koje će biljke i životinje živjeti, a koje će umrijeti.
Mi smo od djetinjstva okruženi pripitomljenim okolišem, domaćim životinjama, voćkama, povrćem.
Odakle sve to?
Da li je sve to nekada slobodno živjelo u divljini, a kasnije potaknuto da prihvati manje naporan život na seoskom gospodarstvu?
Ne, istina je posve različita.
Većina ovih životinja i biljaka naše je djelo.
Prije deset tisuća godina nije bilo krava muzara, pasa jazavčara ili debelih klipova kukuruza.
Kada smo pripitomili pretke ovih biljaka i životinja - bila su to stvorenja ponekad vrlo različita od svojih sadašnjih potomaka - nadzirali smo njihovo daljnje razmnožavanje.
Trudili smo se da se u prvom redu razmnožavaju oni varijeteti sa svojstvima za koja smo smatrali da su poželjna.
Ako smo trebali psa kao pomoćnika pri čuvanju ovaca, izabrali smo pasmine koje su bile inteligentne, poslušne i s već urođenim talentom za stjerivanje u stado, što je korisno kod životinja koje love u čoporima. Ogromna raširena vimena krava muzara su rezultat čovjekovog zanimanja za mlijeko i sir. Naš je kukuruz uzgajan tijekom deset tisuća pokoljenja kukuruza s ciljem da bude ukusniji i hranjiviji od svojih kržljavih predaka; međutim, on se sad već toliko izmijenio da se više i ne može reproducirati bez sudjelovanja čovjeka.
Bit umjetnog odabiranja - za Heike rakove, za psa, za kravu ili klip kukuruza - je ovaj: mnoga fizička svojstva i crte ponašanja kod životinja i biljaka su nasljedna.
Ona se vjerno prenose. Ljudi iz određenih, svojih razloga potiču razmnožavanje nekih varijeteta, a sprečavaju razmnožavanje drugih. Izabrani varijetet dobiva prednost pri reprodukciji i na kraju postaje brojan; nepoželjni varijetet postaje rijedak ili čak, možda, iskorijenjen.
Ali ako ljudi mogu proizvoditi nove varijetete biljaka i životinja, zar ne bi i priroda mogla činiti isto?"
Kraj citata.
"Kozmos"; Carl Sagan; str. 38.
Guest- Guest
Page 35 of 50 • 1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 42 ... 50
Similar topics
» Evolucija ili Kreacija
» UN - evolucija svijesti
» Zemlja je ipak centar svijeta, a kreacija univerzuma, jedino ispravno ucenje............
» Evolucija jede svoju djecu
» Kent Hovind: 'Evolucija je najgluplja religija u povijesti!
» UN - evolucija svijesti
» Zemlja je ipak centar svijeta, a kreacija univerzuma, jedino ispravno ucenje............
» Evolucija jede svoju djecu
» Kent Hovind: 'Evolucija je najgluplja religija u povijesti!
ex-iskon-pleme :: Društvo :: Religija
Page 35 of 50
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum