Nepogrešivi
ex-iskon-pleme :: Društvo :: Religija
Page 6 of 50
Page 6 of 50 • 1 ... 5, 6, 7 ... 28 ... 50
Re: Nepogrešivi
Uostalom...
Citat:
"Stanovište Sotonine crkve jest da "vrači bijele magije" (kršćani) čine grijeh od normalnih ljudskih pobuda da bi bili sigurni da će ljudi zgriješiti. Tada, učinivši spasenje ovisnim o vjeri u kršćanstvo, "love" ljude i čine ih ovisnima o kršćanskoj crkvi da ih oslobodi straha.
Nasuprot ovome, nagovaraju nove članove da se otkriju u svoj svojoj ljudskosti, da oslobode svoje strasti i uživaju u svojim htijenjima bez straha ili krivice.
Članove se stalno podsjeća da je čovjek ljudska životinja, te ih se potiče da zbace jaram kršćanstva i ponovo otkriju radost življenja.
Naravno, ta radost življenja je u biti povezana sa slobodom seksa.
Ovdje se prepoznaje obrazac starog evropskog vjerovanja da je samo vjera potrebna i dovoljna za spasenje, kao i tragovi suvremenijih kretanja (na primjer onih vezanih uz A. Crowleya, J. Evola itd.)"
Kraj citata.
"Okultizam, magija i pomodne kulture - Okultno i suvremeni svijet"; Mircea Eliade; str. 93.
Dakle, teza u skladu sa sola fides principom kako je samo vjera potrebna i dovoljna za spasenje zapravo izlazi iz starih evropskih poganskih vjerovanja, a kako vidimo danas nalazi primjenu i u nekim sotonističkim kultovima (Sotonina crkva Antona La Veya).
Toliko o pravim izvorima nekih temelja vjere u tzv. reformiranim kršćanskim denominacijama.
http://ex-iskon.forumcroatian.com/t476p135-pomirba-za-bolju-atmosferu-na-forumu#13679
Citat:
"Stanovište Sotonine crkve jest da "vrači bijele magije" (kršćani) čine grijeh od normalnih ljudskih pobuda da bi bili sigurni da će ljudi zgriješiti. Tada, učinivši spasenje ovisnim o vjeri u kršćanstvo, "love" ljude i čine ih ovisnima o kršćanskoj crkvi da ih oslobodi straha.
Nasuprot ovome, nagovaraju nove članove da se otkriju u svoj svojoj ljudskosti, da oslobode svoje strasti i uživaju u svojim htijenjima bez straha ili krivice.
Članove se stalno podsjeća da je čovjek ljudska životinja, te ih se potiče da zbace jaram kršćanstva i ponovo otkriju radost življenja.
Naravno, ta radost življenja je u biti povezana sa slobodom seksa.
Ovdje se prepoznaje obrazac starog evropskog vjerovanja da je samo vjera potrebna i dovoljna za spasenje, kao i tragovi suvremenijih kretanja (na primjer onih vezanih uz A. Crowleya, J. Evola itd.)"
Kraj citata.
"Okultizam, magija i pomodne kulture - Okultno i suvremeni svijet"; Mircea Eliade; str. 93.
Dakle, teza u skladu sa sola fides principom kako je samo vjera potrebna i dovoljna za spasenje zapravo izlazi iz starih evropskih poganskih vjerovanja, a kako vidimo danas nalazi primjenu i u nekim sotonističkim kultovima (Sotonina crkva Antona La Veya).
Toliko o pravim izvorima nekih temelja vjere u tzv. reformiranim kršćanskim denominacijama.
http://ex-iskon.forumcroatian.com/t476p135-pomirba-za-bolju-atmosferu-na-forumu#13679
Guest- Guest
Re: Nepogrešivi
Nije bez osnova to sto Samson tvrdi: Razbojnik u raju je najbolji primjer kako djela nisu bitna za spasenje.Druga je stvar sto se i vjernicima samim spasenje po vjeri ne cini bas kao neka sjajna ideja. I razbojnik i poedofil i terorista bi dvaput razmislio kad bi znao da ce morati odgovarati za svoja (ne) djela.SZ je po tom pitanju puno jasniji i logicniji.metilda wrote:Adriano 50 wrote:Drugim rijecima Samsone,ako moze razbojnik uci u raj,zasto ne bi mogao i pedofil?
Niti dobra djela vode u raj,niti zla djela vode u pakao..
samson vadi citate kako mu se ćefne i nikada ne odgovori na konkretno pitanje. naprimjer, stalno preskače ovaj citat:
Doći će, doista, Sin Čovječji u slavi Oca svoga s anđelima svojim i tada će naplatiti svakomu po djelima njegovim.« (Mt 16, 24-26)
S obzirom da se u NZ pojavljuje i tvrdnja da cemo biti sudjeni i po djelima-sto si upravo citirala-preostaje zakljuciti da je Duh itekako kontradiktoran samom sebi.Ili bi Samson trebao objasniti iz kojih je razloga navedeni citat bezvrijedan.
Adriano 50- Posts : 40
2016-01-08
Re: Nepogrešivi
Naravno Samsone da Bog nikoga ne salje u pakao niti nikoga ne baca u pakao..Pa kako ce u Opcem potopu Bog potopiti svijet,ako je premisa da Bog voli svijet? Nije svijet Bog potopio,nego voda,zar ne?Samson minival wrote:Bogu dolazimo pod njegovim uvjetima a ne po vlastitim.A Božji uvjeti napisani su u Bibliji. S njima se možeš složiti ili ne. Što god odlučio snositi češ posljedice svojih odluka.Da bi mogao suditi nešto ili nekog potrebno je znanje o onome što sudiš.Adriano 50 wrote:Sve ok,ali nekako se ni vama vjernicima bas ne svidja ta mogucnost spasenja po vjeri i milosti..
Moze dakle covijek zivjeti kako hoce,moze biti pedofil,ili masovni ubojica i na kraju ima iste sanse kao i netko tko se trudio citav zivot prozivjeti posteno i moralno.Po tom konceptu izjednaceni su teroristi i Majka Tereza.Doslovno taj koncept implicira da covijek kroz zivot moze ciniti sto god hoce i to bez posljedica,jer su mu grijesi otkupljeni
Stvari kako ih ti vidiš iz svoje perspektive, nisu tako jednostavne.
Bog nikoga ne šalje u pakao.
Ivan 3,16-18
16 Da, Bog je tako ljubio svijet da je dao svog jedinorođenog Sina da ne pogine ni jedan koji u nj vjeruje,već da ima život vječni.17 Jer Bog nije poslao svog Sina na svijet da sudi svijetu, nego da se svijet spasi po njemu.
18 Tko vjeruje u njega, tomu se ne sudi;a tko ne vjeruje, već je osuđen jer nije vjerovao u jedinorođenog Sina Božjega.
Dakle, kao što vidiš iz ovog primjera vjera u Isusa jeste put u nebo a nevjera je put u pakao. U kojoj kategoriji se ti nalaziš?To bi trebali biti najvažnije pitanje koje trebaš sebi uputiti jer o tome ovisi tvoja budučnost u vječnosti.
Adriano 50- Posts : 40
2016-01-08
Re: Nepogrešivi
Vjera se dokazuje djelima, jer vjera bez djela je mrtva vjera.Djela koja su sama sebi svrha, ne vode u nebo.To je biblijska činjenica koju mogu potvrditi nizom primjera a sva naklapanja i nebuloze kako se dobrim djelima može zaslužiti nebo su nebiblijska, ne dolaze od Boga već su produkt laži koje servira Božji protivnik.Adriano 50 wrote:Nije bez osnova to sto Samson tvrdi: Razbojnik u raju je najbolji primjer kako djela nisu bitna za spasenje.Druga je stvar sto se i vjernicima samim spasenje po vjeri ne cini bas kao neka sjajna ideja. I razbojnik i poedofil i terorista bi dvaput razmislio kad bi znao da ce morati odgovarati za svoja (ne) djela.SZ je po tom pitanju puno jasniji i logicniji.metilda wrote:Adriano 50 wrote:Drugim rijecima Samsone,ako moze razbojnik uci u raj,zasto ne bi mogao i pedofil?
Niti dobra djela vode u raj,niti zla djela vode u pakao..
samson vadi citate kako mu se ćefne i nikada ne odgovori na konkretno pitanje. naprimjer, stalno preskače ovaj citat:
Doći će, doista, Sin Čovječji u slavi Oca svoga s anđelima svojim i tada će naplatiti svakomu po djelima njegovim.« (Mt 16, 24-26)
S obzirom da se u NZ pojavljuje i tvrdnja da cemo biti sudjeni i po djelima-sto si upravo citirala-preostaje zakljuciti da je Duh itekako kontradiktoran samom sebi.Ili bi Samson trebao objasniti iz kojih je razloga navedeni citat bezvrijedan.
Kada bi se spasenje moglo "zaraditi" dobrim djelima onda nam Bog nije potreban, onda je Isus uzalud otišao na križ, onda nam ne treba spasenje ni Spasitelj, onda je čovjek mjerilo svih stvari iBog je potpuno iskljucen iz čitave priče.Iz čije kuhinje dolazi ovakav smrtonosni gulaš? Iz Božje svakako ne. Ako nije iz Božje onda je iz đavolje i svatko tko promiče takvu teologiju služi đavlu a ne Bogu.
Samson minival-
Posts : 203
2014-09-18
Re: Nepogrešivi
samson bi osudio na pakao i milosrdnog Samarijanca jer tko zna je li bio nanovorođen u Duhu..
"I tako, priča Isus, silazio neki čovjek putem iz Jeruzalema u Jerihon. Razbojnici ga presreli, pretukli, orobili, i onako izranjena, ostavili polumrtva. I onda, nastavlja Isus, posve svjesno, a posve skandalozno, onuda, pored unesrećenika, prolazi najprije svećenik pa levit, službenici Božji. I kaže da prolaze slučajno, slučajno – nisu u žurbi, nisu za poslom, ne idu ni u hram na službu Božju, nego baš slučajno prolaze. I zaobilaze stradalnika. Nitko drugi ne zaobilazi nevoljnika nego upravo oni koji propovijedaju ljubav, nerazdvojivost zapovijedi ljubavi prema Bogu i bližnjemu.
Kako je Isus, kako je evanđelje tako skandalozno istinito i oslobađajuće pa da govori o zaobilaženju nikoga drugoga nego baš onih koji bi po svojoj službi i služenju najprije trebali pomoći? Kako je Isus zahtijevan najprije prema svojima, prema svećenicima i službenicima Božjim, duhovnicima i profesionalnim vjernicima? Svi drugi, svi vladari i poglavari, sve politike i institucije uvijek uljepšavaju i brane svoje. Isus je, međutim, posve istinoljubiv. Nesretnika zaobilaze svećenik i levit.
A onda, dalje priča Isus, nailazi nitko drugi nego Samarijanac, onaj tko je za Židove gori neprijatelj i od pogana, i od nevjernika, i od okupatora Rimljana. On je krivotvoritelj židovske vjere i prema starim izvještajima ova su se dva naroda mrzila gotovo neizlječivom, patološkom mržnjom. I Isus govori kako upravo najveći neprijatelj Židova, Samarijanac, pokazuje veliku ljubav za stradalnika. Stara se o njemu i više nego što bi zapravo trebalo.
I što nam ostaje na kraju? Mnogi će tumači i propovjednici današnjega evanđelja uteći u raznovrsna i sjajna izlaganja, mnogi će pronalaziti uvijek nova i nova značenja. Jedni će pričati o sveopćem indiferentizmu suvremenih ljudi za ljude u nevolji, jedni će pričati opet o Bogu i Božjoj velikoj, neizmjernoj ljubavi prema patnicama. U konačnici jedno je sigurno i to se ne može ni slučajno zaobići: Isus zahtijeva da se otkrije dobrota u neprijateljima, u konkretnim neprijateljima oko nas. Jer doista, ima takvih propovjednika i tumača Pisma koji neće ni spomenuti da je onaj koji je pomogao bio “neprijatelj” te da se od njega ne može očekivati ništa dobro. Ima, dakle, propovjednika koji će Isusovu riječ ili prikovati za uski krug svojih bližnjih, samo za one koji i nama čine dobro, ili će propovijedati o ljubavi prema dalekom i dobrom Bogu ili solidarnosti s ljudima koji su daleko od nas, po nekim crnim i siromašnim kontinentima.
Isus je izričit. Ljubav prema bližnjemu nalazi se u onome od koga se ne nadamo. Nisu, kako kaže, Ivan Zlatousti, svećenik i levit pomogli nesretniku, nisu to učinili Židovi, nego Samarijanac. Koliko ima propovjednika evanđelja koji sužavaju, zaobilaze ili razvodnjavaju svojim “sjajnim”, “nebeskim” riječima jednostavnu Isusovu riječ? Koliko ih ne dopušta da se ovo evanđelje odnosi upravo na one koje mrzimo, tu blizu nas, u našem susjedstvu, u našem gradu, u našoj zemlji?
Na koncu, Isus – taj nedostižni majstor dijaloga u vjeri, taj “polemičar” u istini i ljubavi – svome pitaocu izokreće njegovo pitanje. Ne pita ga što sada kaže tko mu je bližnji, kako je on Isusu na početku postavio pitanje, već ga pita: Tko je od ovih koji su naišli bio bližnji onom stradalniku, čovjeku u nevolji? Hoće kazati da nije ni Samarijanac pomogao čovjeku zato što je baš Samarijanac, nego zato što je dobar. Dobar je svatko onaj tko iskaže milosrđe svakom konkretnom čovjeku u nevolji. On je bližnji. Ne slučajno, ne spontano, nego svjesno i slobodno! Isus pitanje: Tko je moj bližnji? preokreće u životno pitanje: Komu sam bližnji?"
"I tako, priča Isus, silazio neki čovjek putem iz Jeruzalema u Jerihon. Razbojnici ga presreli, pretukli, orobili, i onako izranjena, ostavili polumrtva. I onda, nastavlja Isus, posve svjesno, a posve skandalozno, onuda, pored unesrećenika, prolazi najprije svećenik pa levit, službenici Božji. I kaže da prolaze slučajno, slučajno – nisu u žurbi, nisu za poslom, ne idu ni u hram na službu Božju, nego baš slučajno prolaze. I zaobilaze stradalnika. Nitko drugi ne zaobilazi nevoljnika nego upravo oni koji propovijedaju ljubav, nerazdvojivost zapovijedi ljubavi prema Bogu i bližnjemu.
Kako je Isus, kako je evanđelje tako skandalozno istinito i oslobađajuće pa da govori o zaobilaženju nikoga drugoga nego baš onih koji bi po svojoj službi i služenju najprije trebali pomoći? Kako je Isus zahtijevan najprije prema svojima, prema svećenicima i službenicima Božjim, duhovnicima i profesionalnim vjernicima? Svi drugi, svi vladari i poglavari, sve politike i institucije uvijek uljepšavaju i brane svoje. Isus je, međutim, posve istinoljubiv. Nesretnika zaobilaze svećenik i levit.
A onda, dalje priča Isus, nailazi nitko drugi nego Samarijanac, onaj tko je za Židove gori neprijatelj i od pogana, i od nevjernika, i od okupatora Rimljana. On je krivotvoritelj židovske vjere i prema starim izvještajima ova su se dva naroda mrzila gotovo neizlječivom, patološkom mržnjom. I Isus govori kako upravo najveći neprijatelj Židova, Samarijanac, pokazuje veliku ljubav za stradalnika. Stara se o njemu i više nego što bi zapravo trebalo.
I što nam ostaje na kraju? Mnogi će tumači i propovjednici današnjega evanđelja uteći u raznovrsna i sjajna izlaganja, mnogi će pronalaziti uvijek nova i nova značenja. Jedni će pričati o sveopćem indiferentizmu suvremenih ljudi za ljude u nevolji, jedni će pričati opet o Bogu i Božjoj velikoj, neizmjernoj ljubavi prema patnicama. U konačnici jedno je sigurno i to se ne može ni slučajno zaobići: Isus zahtijeva da se otkrije dobrota u neprijateljima, u konkretnim neprijateljima oko nas. Jer doista, ima takvih propovjednika i tumača Pisma koji neće ni spomenuti da je onaj koji je pomogao bio “neprijatelj” te da se od njega ne može očekivati ništa dobro. Ima, dakle, propovjednika koji će Isusovu riječ ili prikovati za uski krug svojih bližnjih, samo za one koji i nama čine dobro, ili će propovijedati o ljubavi prema dalekom i dobrom Bogu ili solidarnosti s ljudima koji su daleko od nas, po nekim crnim i siromašnim kontinentima.
Isus je izričit. Ljubav prema bližnjemu nalazi se u onome od koga se ne nadamo. Nisu, kako kaže, Ivan Zlatousti, svećenik i levit pomogli nesretniku, nisu to učinili Židovi, nego Samarijanac. Koliko ima propovjednika evanđelja koji sužavaju, zaobilaze ili razvodnjavaju svojim “sjajnim”, “nebeskim” riječima jednostavnu Isusovu riječ? Koliko ih ne dopušta da se ovo evanđelje odnosi upravo na one koje mrzimo, tu blizu nas, u našem susjedstvu, u našem gradu, u našoj zemlji?
Na koncu, Isus – taj nedostižni majstor dijaloga u vjeri, taj “polemičar” u istini i ljubavi – svome pitaocu izokreće njegovo pitanje. Ne pita ga što sada kaže tko mu je bližnji, kako je on Isusu na početku postavio pitanje, već ga pita: Tko je od ovih koji su naišli bio bližnji onom stradalniku, čovjeku u nevolji? Hoće kazati da nije ni Samarijanac pomogao čovjeku zato što je baš Samarijanac, nego zato što je dobar. Dobar je svatko onaj tko iskaže milosrđe svakom konkretnom čovjeku u nevolji. On je bližnji. Ne slučajno, ne spontano, nego svjesno i slobodno! Isus pitanje: Tko je moj bližnji? preokreće u životno pitanje: Komu sam bližnji?"
Guest- Guest
Re: Nepogrešivi
Vjera se dokazuje djelima.. Kao sto je djelima pokazao vjeru razbojnik?Samson minival wrote:Vjera se dokazuje djelima, jer vjera bez djela je mrtva vjera.Djela koja su sama sebi svrha, ne vode u nebo.To je biblijska činjenica koju mogu potvrditi nizom primjera a sva naklapanja i nebuloze kako se dobrim djelima može zaslužiti nebo su nebiblijska, ne dolaze od Boga već su produkt laži koje servira Božji protivnik.Adriano 50 wrote:Nije bez osnova to sto Samson tvrdi: Razbojnik u raju je najbolji primjer kako djela nisu bitna za spasenje.Druga je stvar sto se i vjernicima samim spasenje po vjeri ne cini bas kao neka sjajna ideja. I razbojnik i poedofil i terorista bi dvaput razmislio kad bi znao da ce morati odgovarati za svoja (ne) djela.SZ je po tom pitanju puno jasniji i logicniji.metilda wrote:Adriano 50 wrote:Drugim rijecima Samsone,ako moze razbojnik uci u raj,zasto ne bi mogao i pedofil?
Niti dobra djela vode u raj,niti zla djela vode u pakao..
samson vadi citate kako mu se ćefne i nikada ne odgovori na konkretno pitanje. naprimjer, stalno preskače ovaj citat:
Doći će, doista, Sin Čovječji u slavi Oca svoga s anđelima svojim i tada će naplatiti svakomu po djelima njegovim.« (Mt 16, 24-26)
S obzirom da se u NZ pojavljuje i tvrdnja da cemo biti sudjeni i po djelima-sto si upravo citirala-preostaje zakljuciti da je Duh itekako kontradiktoran samom sebi.Ili bi Samson trebao objasniti iz kojih je razloga navedeni citat bezvrijedan.
Kada bi se spasenje moglo "zaraditi" dobrim djelima onda nam Bog nije potreban, onda je Isus uzalud otišao na križ, onda nam ne treba spasenje ni Spasitelj, onda je čovjek mjerilo svih stvari iBog je potpuno iskljucen iz čitave priče.Iz čije kuhinje dolazi ovakav smrtonosni gulaš? Iz Božje svakako ne. Ako nije iz Božje onda je iz đavolje i svatko tko promiče takvu teologiju služi đavlu a ne Bogu.
Ne mozes zanijekati da u Bibliji pise i da ce nam biti sudjeno po djelima. Odakle takve kontradiktornosti u Bibliji?
Adriano 50- Posts : 40
2016-01-08
Re: Nepogrešivi
ili kako su se spasili oni koji su rođeni prije Krista, a činili su dobra djela? što s njima?
Guest- Guest
Re: Nepogrešivi
Razbojnik na križu nije imao mogućnosti raditi nikakvo djelo, ni dobro ni loše, ali je imao mogućnosti uzvjerovati u Krista i zbog toga, zbog vjere koju je pokazao, Krist mu je obećao da će se naći u raju.Oba razbojnika, iako na križu još uvijek su imali slobodnu volju uzvjerovati ili ne.Jedan od njih je ostao tvrdokoran u svojoj nevjeri a drugoga je njegova vjera spasila.Zašto ti tako ne vidiš stvari objasniti ću u daljnjem tekstu.Adriano 50 wrote:Vjera se dokazuje djelima.. Kao sto je djelima pokazao vjeru razbojnik?Samson minival wrote:Vjera se dokazuje djelima, jer vjera bez djela je mrtva vjera.Djela koja su sama sebi svrha, ne vode u nebo.To je biblijska činjenica koju mogu potvrditi nizom primjera a sva naklapanja i nebuloze kako se dobrim djelima može zaslužiti nebo su nebiblijska, ne dolaze od Boga već su produkt laži koje servira Božji protivnik.Adriano 50 wrote:Nije bez osnova to sto Samson tvrdi: Razbojnik u raju je najbolji primjer kako djela nisu bitna za spasenje.Druga je stvar sto se i vjernicima samim spasenje po vjeri ne cini bas kao neka sjajna ideja. I razbojnik i poedofil i terorista bi dvaput razmislio kad bi znao da ce morati odgovarati za svoja (ne) djela.SZ je po tom pitanju puno jasniji i logicniji.metilda wrote:Adriano 50 wrote:Drugim rijecima Samsone,ako moze razbojnik uci u raj,zasto ne bi mogao i pedofil?
Niti dobra djela vode u raj,niti zla djela vode u pakao..
samson vadi citate kako mu se ćefne i nikada ne odgovori na konkretno pitanje. naprimjer, stalno preskače ovaj citat:
Doći će, doista, Sin Čovječji u slavi Oca svoga s anđelima svojim i tada će naplatiti svakomu po djelima njegovim.« (Mt 16, 24-26)
S obzirom da se u NZ pojavljuje i tvrdnja da cemo biti sudjeni i po djelima-sto si upravo citirala-preostaje zakljuciti da je Duh itekako kontradiktoran samom sebi.Ili bi Samson trebao objasniti iz kojih je razloga navedeni citat bezvrijedan.
Kada bi se spasenje moglo "zaraditi" dobrim djelima onda nam Bog nije potreban, onda je Isus uzalud otišao na križ, onda nam ne treba spasenje ni Spasitelj, onda je čovjek mjerilo svih stvari iBog je potpuno iskljucen iz čitave priče.Iz čije kuhinje dolazi ovakav smrtonosni gulaš? Iz Božje svakako ne. Ako nije iz Božje onda je iz đavolje i svatko tko promiče takvu teologiju služi đavlu a ne Bogu.
Ne mozes zanijekati da u Bibliji pise i da ce nam biti sudjeno po djelima. Odakle takve kontradiktornosti u Bibliji?
Vjera proizvodi dobra djela ali dobra djela ne proizvode vjeru.
Nema kontradiktornosti, osim što ima teže razumljivih djelova za koje je potrebno znanje i otkrivenje koje nam daje autor tih djelova.Takvi djelovi u Pismu su kamen spoticanja za one koji ne vjeruju i koji ih koriste da bi opravdali svoju nevjeru.Pa kada se i objasne takve "kontradiktirnosti" oni još uvijek ne razumiju, jer se takve stvari treba duhom prosuđivati na logikom ili vlastitim umom.
Da bi se takve stvari mogle duhovno prosuđivati potrebno je u prvom redu duhovno se nanovoroditi i postati tako djetetom Božjim.Stoga se u tom kontekstu govori o zemljanom(naravnom) i nebeskom čovjeku.Što je rođeno od tijela, tijelo je, što je rođeno od Duha duh je.Tako, kada razgovaraju o duhovnim stvarima zemaljski i nebeski, jednostavno onaj zemaljski ne razumje onog nebeskog.
1Korinćanima 2,14
14Naravan čovjek ne prima što je od Duha Božjega; njemu je to ludost i ne može spoznati jer po Duhu valja prosuđivati.
CP
Je li spasenje isključivo po vjeri ili po vjeri i djelima? Jesam li spašen samo po vjeri u Isusa ili trebam vjerovati u Isusa i činiti određene stvari?
Pitanje samo vjere u odnosu na vjeru i djela zajedno otežano je zbog nekih teško pomirljivih biblijskih odjeljaka. Usporedi Rimljanima 3,28 i 5,1, te Galaćanima 3,24 i Jakovljevu 2,24. Neki vide razliku između Pavla (spasenje je isključivo po vjeri) i Jakova (spasenje je po vjeri i djelima zajedno). U stvarnosti, Pavao i Jakov uopće ne proturječe jedan drugome. Kako neki tvrde, jedina točka neslaganja tiče se odnosa vjere i djela. Pavao dogmatski tvrdi da je opravdanje jedino po vjeri (Efežanima 2,8-9), dok Jakov, čini se, tvrdi da je opravdanje po vjeri i djelima zajedno. Na ovaj prividan problem može se odgovoriti ako istražimo o čemu zapravo Jakov govori. Jakov opovrgava vjerovanje da osoba može imati vjeru a da ne proizvoditi dobra djela (Jakovljeva 2,17-18). Jakov naglašava da istinska vjera ima za posljedicu promijenjen život i dobra djela (Jakovljeva 2,20-26). Jakov ne tvrdi da je opravdanje po vjeri i djelima zajedno, već da će osoba koja je istinski opravdana vjerom imati dobrih djela u svome životu. Ako osoba tvrdi da je vjernik, a nema dobrih djela u svome životu – moguće je da ta osoba nema istinsku vjeru u Krista (Jakovljeva 2,14. 17. 20. 26).
Pavao tvrdi isto u svojim poslanicama. Dobar plod koji vjernici trebaju imati u svome životu navodi se u Galaćanima 5,22-23. Odmah nakon što nam kaže da smo spašeni po vjeri, a ne po djelima (Efežanima 2,8-9), Pavao nam govori da smo stvoreni da činimo dobra djela (Efežanima 2,10). Pavao očekuje podjednako promijenjen život kao i Jakov: »Dakle, ako je tko u Kristu, on je novi stvor; staro je nestalo, novo je, evo, nastalo« (2. Korinćanima 5,17)! Jakov i Pavao ne proturječje jedan drugome u svojim učenjima o spasenju. Oni pristupaju istom pitanju iz različitih kutova gledanja. Pavao jednostavno naglašava da je opravdanje isključivo po vjeri dok Jakov naglašava činjenicu da vjera u Krista proizvodi dobra djela.
Samson minival-
Posts : 203
2014-09-18
Re: Nepogrešivi
Samson minival wrote:
Od samog početka evanđelja Djela,poslanice i Otkrivenje smatrani su i prinavani za nadahnuta sveta pisma.
Kao što vidiš upotrebljavam pojam "kršćani" a ne "rimokatolici" .
Kada je na posljednjem crkvenom saboru,Kartaškij sinodi 397. godine,popisano 27 knjiga Novoga zavjeta,njima tada ipak nije dan nikakav autoritet koji one već nisu posjedovale,nego je jednostavno zabilježena njihova ranjje utvrđena pripadnost kanonu"
Da, kršćani, koji su se okupljali oko biskupa Istoka i Zapada a u vlasti najveći među njima bio je rimski biskup.
Otkrivenje? Za njegovo uvrštenje zalagao se sv. Augustin, na Afričkom biskupskom saboru održanom krajem 4. stoljeća.
Isti je napisao "Ja ne bi vjerovao Evanđelju da mi to ne kaže autoritet Katoličke crkve" (Pismo protiv Maniheja).
Koncil u Hiponu i dva u Kartagi - samo su ratificirali ono što je prenjeto tradicijom.
Dakle, ti onda - uz autoritet biskupa Rima - poštuješ i Tradiciju, Predaju. Zar ne?
Novi moment, lijepo.
Guest- Guest
Re: Nepogrešivi
Samson minival wrote:Le Roi Soleil wrote:Samson minival wrote:
Jesi li u stanju navesti imena tih 40000 raznih crkava
Jesam.
Ne razbacuj se izjavama koje nisi u stanju ispuniti.Dakle, navedi imena 40000 crkava.
Zapravo sam u stanju navesti 63 458 protestantske "Crkve". Zašto toliko - jer ne znam ama baš sve "Crkve" koje su nastale prošli tjedan, a i nemam uvida u zemlje poput Koreje i slično gdje se također osnivaju nove zajednice kako je kome ćeif ("Duh mi je govorio").
Inače, od ovog broja preko (!) 40 000 su zajednice u SAD-u.
Zašto ih je toliko: nemaju vodstvo, tj. ne odgovaraju definiciji da je Crkva "religiozna organizacija koja objedinjuje lokalne kongregacije u jedno administrativno tijelo". Zato kad kažeš Baptisti to nije jedna Crkva jer baptističkih "Crkava" koje su same svoj gazda ima na tisuće.
Drugi primjer: Luterani. Lokalna zajednica u npr. Missouriju nema i ne želi imati ništa sa Svjetskom Luteranskom federacijom.
Evo nekih glavnih grupa (mnoge od njih imaju 1000-e, da 1000-e odvojenih samostalnih frakcija-Crkava tj. zasebno vodstvo koje ne odgovara nikome):
Apostolic Lutheran Church of America
Association of Free Lutheran Congregations
Church of the Lutheran Brethren of America
Church of the Lutheran Confession
Concordia Lutheran Conference
Confessional Evangelical Lutheran Conference
Evangelical Lutheran Church "Concord" (Russia)
Evangelical Lutheran Free Church (Germany)
Evangelical Lutheran Synod (United States)
Lutheran Church of Central Africa Malawi Conference
Lutheran Church of Central Africa Zambia Conference
Ukrainian Lutheran Church
Wisconsin Evangelical Lutheran Synod (United States)
Evangelical Catholic Church
Kosovo Protestant Evangelical Church
Evangelical Community Church-Lutheran
Evangelical Lutheran Diocese of North America
International Lutheran Council
American Association of Lutheran Churches
Evangelical Lutheran Church - Synod of France and Belgium
Evangelical Lutheran Church of Brazil
Evangelical Lutheran Church of England
Gutnius Lutheran Church
Independent Evangelical-Lutheran Church
Japan Lutheran Church
Lanka Lutheran Church
Lutheran Church—Canada
Lutheran Church—Hong Kong Synod
Lutheran Church—Missouri Synod (United States)
Lutheran Church of Australia (associate member)
Laestadian Lutheran Church
Latvian Evangelical Lutheran Church in America
Lutheran Church of China (no longer in existence)
Lutheran Church-International
Lutheran Congregations in Mission for Christ (United States)
Lutheran Evangelical Protestant Church (United States)
Lutheran Ministerium and Synod - USA
Lutheran World Federation
Andhra Evangelical Lutheran Church
Arcot Lutheran Church
Batak Christian Protestant Church
Church of Denmark
Evangelical Lutheran Church of Finland
Church of Iceland
Church of Norway
Church of Sweden
Church of the Faroe Islands
Estonian Evangelical Lutheran Church
Evangelical Church of the Augsburg Confession in Slovakia
Evangelical Lutheran Church in America
Evangelical Lutheran Church in Canada
Evangelical Lutheran Church of Papua New Guinea
Evangelical Lutheran Church in Southern Africa
Evangelical Lutheran Church of Finland
Evangelical Lutheran Church of Latvia
Evangelical Lutheran Church in Tanzania
Evangelical Lutheran Church in Madhya Pradesh
Evangelical Lutheran Church in the Himalayan States
Evangelical Lutheran Free Church of Norway
Gossner Evangelical Lutheran Church in Chotanagpur and Assam
Indian Evangelical Lutheran Church
Jeypore Evangelical Lutheran Church
Lutheran Church of Australia (associate member)
Malagasy Lutheran Church
Northern Evangelical Lutheran Church
Simalungun Protestant Christian Church
South Andhra Lutheran Church
Tamil Evangelical Lutheran Church
Anglican Church in Aotearoa, New Zealand and Polynesia
Anglican Church in Central America
Anglican Church of Australia
Anglican Church of Burundi
Anglican Church of Canada
Anglican Church of Kenya
Anglican Church of Korea
Anglican Church of Melanesia
Anglican Church of Mexico
Anglican Church of Papua New Guinea
Anglican Church of Southern Africa
Anglican Church of Tanzania
Anglican Church of the Southern Cone of America
Anglican Episcopal Church of Brazil
Church in the Province of the West Indies
Church in Wales
Church of England
Puritans
Church of Ireland
Church of Nigeria
Church of Uganda
Church of the Province of Central Africa
Church of the Province of Myanmar
Church of the Province of Rwanda
Church of the Province of South East Asia
Church of the Province of the Indian Ocean
Church of the Province of West Africa
Episcopal Church (in the United States and elsewhere)
Episcopal Church in Jerusalem and the Middle East
Episcopal Church in the Philippines
Episcopal Church of Cuba
Episcopal Church of the Sudan
Hong Kong Anglican Church
Philippine Independent Church (in the Philippines)
Lusitanian Catholic Apostolic Evangelical Church (in Portugal)
Anglican Church in Japan
Province of the Anglican Church of the Congo
Scottish Episcopal Church
Spanish Reformed Episcopal Church
United and uniting churches of the Anglican Communion
Church of Bangladesh
Church of North India
Church of South India
Church of Pakistan
Malankara Marthoma Syrian Church
African Orthodox Church
Anglican Catholic Church
Anglican Church in America
Anglican Church in North America
Anglican Church of India
Anglican Episcopal Church (USA)
Anglican Mission in Canada
Anglican Mission in the Americas
Anglican Orthodox Church
Anglican Province of America
Anglican Province of Christ the King
Christian Episcopal Church
Church of England (Continuing)
Church of England in South Africa
Communion of Evangelical Episcopal Churches
Diocese of the Great Lakes
Diocese of the Holy Cross
Episcopal Missionary Church
Evangelical Connexion of the Free Church of England
Free Church of England
Free Protestant Episcopal Church
Holy Catholic Church--Western Rite
Independent Anglican Church Canada Synod
Orthodox Anglican Church
Reformed Episcopal Church
Southern Episcopal Church
United Episcopal Church of North America
Afrikaans Protestant Church
Canadian and American Reformed Churches
Christian Reformed Church in North America
Christian Reformed Churches
Christian Reformed Churches of Australia
Christian Reformed Church in Sierra Leone
Christian Reformed Church in South Africa
Continued Reformed Churches in the Netherlands
Communion of Reformed Evangelical Churches
Christian Reformed Church of Nigeria
Dutch Reformed Church in South Africa - NG Church
Dutch Reformed Church in Botswana
Dutch Reformed Church
Evangelical and Reformed Church in Honduras
Evangelical Reformed Church in Bavaria and Northwestern Germany
Evangelical Reformed Church of Christ
Federation of Swiss Protestant Churches
Free Reformed Churches of North America
Free Reformed Churches of South Africa
Free Reformed Churches of Australia
Heritage Reformed Congregations
Huguenot
Lithuanian Evangelical Reformed Church
National Union of Independent Reformed Evangelical Churches of France
Netherlands Reformed Churches
Netherlands Reformed Congregations
Nigeria Reformed Church
Polish Reformed Church
Protestant Church in the Netherlands
Orthodox Christian Reformed Church
Protestant Reformed Christian Church in Croatia
Protestant Reformed Churches in America
Protestant Reformed Church of Luxembourg
Reformed Church in America
Reformed Church in Austria
Reformed Christian Church in Croatia
Reformed Church of East Africa
Reformed Church of France
Reformed Church in Hungary
Reformed Church in Latvia
Reformed Church in Romania
Reformed Christian Church in Serbia
Reformed Church in Transcarpathia
Reformed Church in the United States
Reformed Churches in the Netherlands
Reformed Churches in the Netherlands (Liberated)
Reformed Churches of New Zealand
Reformed Synod of Denmark
Reformed Churches of New Zealand
Reformed Church of Christ in Nigeria
Reformed Evangelical Church in Myanmar
Restored Reformed Church
United Church of Christ
United Reformed Church
United Reformed Church in Congo
United Reformed Churches in North America
Uniting Reformed Church in Southern Africa
Africa Evangelical Presbyterian Church
Associate Reformed Presbyterian Church
Associate Reformed Presbyterian Church of Mexico
Bible Presbyterian Church
Church of Central Africa Presbyterian
Church of Scotland
Communion of Reformed Evangelical Churches
Conservative Presbyterian Church in Brazil
Costa Rican Evangelical Presbyterian Church
Covenant Presbyterian Church
Cumberland Presbyterian Church
Cumberland Presbyterian Church in America
Evangelical Covenant Order of Presbyterians
Evangelical Presbyterian Church (United States)
Evangelical Presbyterian Church in England and Wales
Evangelical Presbyterian Church (Australia)
Evangelical Presbyterian Church of Malawi
Evangelical Presbyterian Church of Ukraine
Evangelical Reformed Presbyterian Church
Free Church of Scotland
Free Church of Scotland (Continuing)
Free Presbyterian Church (Australia)
Free Presbyterian Church of North America
Free Presbyterian Church of Scotland
Free Presbyterian Church of Ulster
Fundamentalist Presbyterian Church in Brazil
Grace Presbyterian Church of New Zealand
Greek Evangelical Church
National Presbyterian Church in Chile
National Presbyterian Church in Mexico
National Evangelical Presbyterian Church of Guatemala
Orthodox Presbyterian Church
Presbyterian Church of Africa
Presbyterian Church of East Africa
Presbyterian Church of Aotearoa New Zealand
Presbyterian Church of Australia
Presbyterian Church of Eastern Australia
Presbyterian Church of Belize
Presbyterian Church of Brazil
Presbyterian Church of Ghana
Presbyterian Church of India
Presbyterian Church of Mozambique
Presbyterian Church of Nigeria
Presbyterian Church of Pakistan
Presbyterian Church in America
Presbyterian Church in Canada
Presbyterian Church in Chile
Presbyterian Church in Honduras
Presbyterian Church in Ireland
Presbyterian Church in Liberia
Presbyterian Church in Malaysia
Presbyterian Church of the Philippines
Presbyterian Church in Singapore
Presbyterian Church in Taiwan
Presbyterian Church in Sudan
Presbyterian Church in Uganda
Presbyterian Church in Korea (Koshin)
Presbyterian Church in Korea (HapDong)
Presbyterian Church in Korea (TongHap)
Presbyterian Church of Wales (also a Methodist church)
Presbyterian Church (USA)
Presbyterian Reformed Church (Australia)
Presbyterian Reformed Church (North America)
Reformed Presbyterian Church General Assembly
Reformed Presbyterian Church – Hanover Presbytery
Reformed Presbyterian Church of Australia
Reformed Presbyterian Church of Ireland
Presbyterian Church in Liberia
Presbyterian Church in Malaysia
Presbyterian Church of the Philippines
Presbyterian Church in Singapore
Presbyterian Church in Taiwan
Presbyterian Church in Sudan
Presbyterian Church in Uganda
Presbyterian Church in Korea (Koshin)
Presbyterian Church in Korea (HapDong)
Presbyterian Church in Korea (TongHap)
Presbyterian Church of Wales (also a Methodist church)
Presbyterian Church (USA)
Presbyterian Reformed Church (Australia)
Presbyterian Reformed Church (North America)
Reformed Presbyterian Church General Assembly
Reformed Presbyterian Church – Hanover Presbytery
Reformed Presbyterian Church of Australia
Reformed Presbyterian Church of Ireland
Reformed Presbyterian Church of Malawi
Reformed Presbyterian Church of North America
Reformed Presbyterian Church of Scotland
Reformed Presbyterian Church in the United States
Renewed Presbyterian Church in Brazil
Southern Presbyterian Church (Australia)
Sudan Evangelical Presbyterian Church
United Free Church of Scotland
Uniting Presbyterian Church in Southern Africa
United Presbyterian Church of North America
United Presbyterian Church of Pakistan
Upper Cumberland Presbyterian Church
Westminster Presbyterian Church of Australia
Westminster Presbyterian Church in the United States
Congregational Federation (United Kingdom)
Evangelical Fellowship of Congregational Churches (United Kingdom)
Congregational Union of Ireland
Union of Evangelical Congregational Churches in Bulgaria
Congregational Christian Churches in Canada
National Association of Congregational Christian Churches (America)
Conservative Congregational Christian Conference (America)
Union of Evangelical Congregational Churches in Brazil
Congregational Federation of Australia
Fellowship of Congregational Churches (Australia)
Congregational Union of New Zealand
Congregational Christian Church in Samoa
Congregational Christian Church in American Samoa
Cook Islands Christian Church
Church of Niue
Church of Tuvalu
Kiribati Protestant Church
Nauru Congregational Church
Reformed Congregational Churches (Marshall Islands)
Evangelical Congregational Church in Angola
United Congregational Church of Southern Africa
English Independents
Huguenots (the Cévennes region in France, parts of England and Australia)
Fellowship of Independent Evangelical Churches
United Church of Christ
United Church in the Solomon Islands
United Church of Christ-Congregational in the Marshall Islands
Apostolic Christian Church
Church of the United Brethren in Christ
Hutterites
Bruderhof Communities
Knipperdolings (no longer in existence)
Mennonites
Alliance of Mennonite Evangelical Congregations
Canadian Conference of Mennonite Brethren Churches
Chortitzer Mennonite Conference
Church of God in Christ, Mennonite (Holdeman Mennonites)
Conference of the Mennonite Brethren Churches in India
Conservative Mennonite Conference
Evangelical Mennonite Church
Evangelical Mennonite Conference
Evangelical Mennonite Mission Conference
Evangelical Missionary Church
Fellowship of Evangelical Bible Churches (formerly Evangelical Mennonite Brethren)
Japan Mennonite Brethren Conference
Kleine Gemeinde
Markham-Waterloo Mennonite Conference
Mennonite Brethren Churches
Mennonite Church Canada
Mennonite Church in the Netherlands
Mennonite Church USA
Missionary Church
Noah Hoover Mennonite
Old Order Mennonites
Reformed Mennonite
Swiss Mennonite Conference
US Conference of Mennonite Brethren Churches
River Brethren
Brethren in Christ Church
Old Order River Brethren
United Zion Church
Wengerites
Schwarzenau Brethren
The Brethren Church (Ashland Brethren)
Church of the Brethren
Conservative Grace Brethren Churches, International
Dunkard Brethren
Ephrata Cloister
Fellowship of Grace Brethren Churches
Old German Baptist Brethren, New Conference
Old German Baptist Brethren
Old Brethren
Old Order German Baptist Brethren
Old Brethren German Baptist
Social Brethren
Plymouth Brethren and Free Evangelical churches
Free Evangelical Churches
Plymouth Brethren
Exclusive Brethren
Indian Brethren
Kerala Brethren
Open Brethren
African Methodist Episcopal Church
African Methodist Episcopal Zion Church
British Methodist Episcopal Church
Christian Methodist Episcopal Church
Congregational Methodist Church
Evangelical Church of the Dominican Republic
Evangelical Methodist Church
First Congregational Methodist Church
Free Methodist Church
Southern Methodist Church
Methodist Church of Fiji and Rotuma
Methodist Church of Great Britain
Methodist Church of Malaysia
Methodist Church of New Zealand
Methodist Church of Southern Africa
Primitive Methodist Church
United Methodist Church
The Salvation Army
The Wesleyan Church
The Church of the Nazarene
Church of God (Anderson)
Christian and Missionary Alliance
Bible Fellowship Church
Christian Baptist Church of God
Christ's Sanctified Holy Church
Church of Christ (Holiness) U.S.A.
Church of God (Holiness)
Church of God (Restoration)
Deeper Life Bible Church
Free Methodist Church
Missionary Church
United Christian Church
Alliance of Baptists
American Baptist Association
American Baptist Churches USA
Association of Baptist Churches in Ireland
Association of Reformed Baptist Churches of America
Association of Regular Baptist Churches
Baptist Bible Fellowship International
Baptist Conference of the Philippines
Baptist Convention of Ontario and Quebec
Baptist Convention of Western Cuba
Baptist General Conference (Sweden)
Baptist General Conference of Canada
Baptist General Convention of Texas
Baptist Missionary Association of America
Baptist Union of Australia
Baptist Union of Great Britain
Baptist Union of New Zealand
Baptist Union of Scotland
Baptist Union of Western Canada
Baptist World Alliance
Canadian Baptist Ministries
Canadian Convention of Southern Baptists
Central Baptist Association
Central Canada Baptist Conference
Christian Unity Baptist Association
Conservative Baptist Association
Conservative Baptist Association of America
Continental Baptist Churches
Convención Nacional Bautista de Mexico
Convention of Atlantic Baptist Churches
Convention of Baptist Churches of Northern Circars
Council of Baptist Churches in Northeast India
Council of Baptist Churches in Northern India
Cooperative Baptist Fellowship
European Baptist Convention
European Baptist Federation
Evangelical Baptist Mission of South Haiti
Evangelical Free Baptist Church
Fellowship of Evangelical Baptist Churches in Canada
Free Will Baptist Church
Fundamental Baptist Fellowship of America
General Association of Baptists
General Association of General Baptists
General Association of Regular Baptist Churches
General Conference of the Evangelical Baptist Church, Inc.
General Six-Principle Baptists
Independent Baptist
Independent Baptist Church of America
Independent Baptist Fellowship International
Independent Baptist Fellowship of North America
Interstate & Foreign Landmark Missionary Baptist Association
Landmark Baptist Church
Liberty Baptist Fellowship
Manipur Baptist Convention
Myanmar Baptist Convention
Nagaland Baptist Church Council
National Association of Free Will Baptists
National Baptist Convention of America, Inc.
National Baptist Convention, USA, Inc.
National Baptist Evangelical Life and Soul Saving Assembly of the U.S.A.
National Missionary Baptist Convention of America
National Primitive Baptist Convention of the U.S.A.
New England Evangelical Baptist Fellowship
Nigerian Baptist Convention
North American Baptist Conference
North Bank Baptist Christian Association
Norwegian Baptist Union
Old Baptist Union
Old Regular Baptist
Old Time Missionary Baptist
Primitive Baptist
Primitive Baptist Universalism
Progressive Baptist
Progressive National Baptist Convention
Reformed Baptist
Regular Baptist Churches, General Association of
Regular Baptist
Samavesam of Telugu Baptist Churches
Separate Baptist
Separate Baptists in Christ
Seventh Day Baptist
Southeast Conservative Baptist
Southern Baptist Convention
Southern Baptists of Texas
Sovereign Grace Baptists
Strict Baptists
Two-Seed-in-the-Spirit Predestinarian Baptists
Union d'Églises baptistes françaises au Canada
United American Free Will Baptist Church
United American Free Will Baptist Conference
United Baptist
United Baptist Convention of the Atlantic Provinces
United Free Will Baptist
World Baptist Fellowship
Apostolic Church (denomination)
Apostolic Faith Church
Apostolic Faith Mission of South Africa
Apostolic Pastoral Congress
Assemblies of God
Believers Church
C3 Church Global
Celestial Church of Christ
Charisma Christian Church
Christ Gospel Churches International
Christian Church of North America
Christian City Churches
Christian Congregation in the United States
Christian Revival Crusade
Church of God by Faith
Church of God (Charleston, Tennessee)
Church of God (Chattanooga)
Church of God (Cleveland, Tennessee)
Church of God (Full Gospel) in India
Church of God (Huntsville, Alabama)
Church of God in Christ
Church of God Mountain Assembly
Church of God of Prophecy
Church of God of the Original Mountain Assembly
Church of God of the Union Assembly
Church of God with Signs Following
Church of God, House of Prayer
Church of the Foursquare Gospel
The Church of God for All Nations
The Church of God (Jerusalem Acres)
Church of the Little Children of Jesus Christ
Congregational Holiness Church
CRC Churches International
Deeper Life Bible Church
Destiny Church
Elim Pentecostal Church
Evangelical Pentecostal Church of Besançon
Fire Baptized Holiness Church of God of the Americas
Free Apostolic Church of Pentecost
God is Love Pentecostal Church
Hillsong Church
Holiness Baptist Association
Independent Assemblies of God International
Indian Pentecostal Church of God
International Assemblies of God Fellowship
International Fellowship of Christian Assemblies
International Network of Churches
International Pentecostal Church of Christ
International Pentecostal Holiness Church
Mission of Full Gospel - Christian Open Door
New Life Churches
Open Bible Standard Churches
Pentecostal Assemblies of Canada
Pentecostal Assemblies of Canada
Pentecostal Churches of Christ
Pentecostal Church of God
Pentecostal Free Will Baptist Church
The Pentecostal Mission
Pentecostal Missionary Church of Christ (4th Watch)
Potter's House Christian Fellowship
Redeemed Christian Church of God
Revival Centres International
The Revival Fellowship
United Covenant Churches of Christ
United Gospel Tabernacles
United Holy Church of America
United Pentecostal Church International
United Pentecostal Churches of Christ
Calvary Chapel
Every Nation
Charismatic Episcopal Church
City Harvest Church
Faith Christian Fellowship International
Jesus Army
Ministries of His Glory
Ministries Without Borders
Sovereign Grace Churches
International Christian Fellowship
Association of Vineyard Churches
Bible Christian Mission
Church on the Rock- International
Destiny Church Groningen
Born Again Movement
Newfrontiers
New Life Fellowship Association
Apostles of Johane Marauke
Celestial Church of Christ
Christ Apostolic Church
Church of the Lord (Aladura)
Eternal Sacred Order of Cherubim and Seraphim
Kimbanguist Church
The African Church
Zion Christian Church
China Christian Council
Church of Bangladesh
Church of Pakistan
Church of North India
Church of South India
Evangelical Church in Germany
Evangelical Church of Czech Brethren
Mar Thoma Church
Protestant Church in the Netherlands
St. Thomas Evangelical Church
United Church of Canada
United Church of Christ
United Church in Jamaica and the Cayman Islands
United Church in Papua New Guinea and the Solomon Islands
United Church of Christ in the Philippines
Uniting Church in Australia
Quakers
Friends United Meeting
Evangelical Friends International
Central Yearly Meeting of Friends
Conservative Friends
Friends General Conference
Beanite Quakerism
Britain Yearly Meeting
Ireland Yearly Meeting
New Foundation Fellowship
Shakers (United Society of Believers in Christ's Second Appearing)
Christian Church (Disciples of Christ)
Churches of Christ
Churches of Christ (non-institutional)
Churches of Christ in Australia
Evangelical Christian Church in Canada (Christian Disciples)
Independent Christian Churches/Churches of Christ
International Christian Church
International Churches of Christ
Advent Christian Church
Adventism (Seventh Day Sabbath/Saturday observing)
Adventist Church of Promise
Branch Davidians
Creation Seventh Day Adventist Church
Davidian Seventh-day Adventists
Seventh-day Adventist Church
Seventh Day Adventist Reform Movement
Sabbath Rest Advent Church
Church of God movements (Sunday observing)
Church of God General Conference (Abrahamic Faith)
Church of the Blessed Hope (aka Church of God of the Abrahamic Faith)
Church of God movements (Seventh Day Sabbath/Saturday observing)
Church of God (Seventh-Day) (or Church of God 7th day)
Church of God International (USA)
Church of God, a Worldwide Association
The Intercontinental Church of God
Seventh Day Christians - Norway (Syvende dags Kristne)
Living Church of God
Philadelphia Church of God
United Church of God
United Seventh-Day Brethren
World Mission Society Church of God
Sabbath-Keeping movements, separated from Adventism
Seventh-Day Evangelist Church
Sacred Name groups
Assemblies of Yahweh
House of Yahweh
Assembly of Yahweh
Movements not related to Millerism but comparable to it
Sabbath-Keeping movements, predating Millerism
Seventh Day Baptists
The Christ's Assembly
Associated Gospel Churches of Canada (AGC)
Believers' Church in India
Brunstad Christian Church
Church of Christ, Instrumental (Kelleyites)
Cooneyites (not to be confused with Christian Conventions, above)
Evangelical Church of West Africa
Evangelical Covenant Church of America ("Swedish Evangelical Mission Covenant")
Evangelical Free Church of Canada
Evangelical Free Church of America
Family International a.k.a. "The Family International", "Family of Love", "The Family"
Fellowship of Fundamental Bible Churches
Fellowship of Independent Evangelical Churches
Gloriavale Christian Community
Grace Movement Churches
Great Commission Association
Indian Shakers
Inspirationalists (Amana Church Society)
Jesus Movement
Local Church
Methernitha
Metropolitan Community Churches
Schwenkfelder Church
Shiloh Youth Revival Centers
Strigolniki
The Christian Community
Universal Life
Yehowists (a.k.a. Yehowists-Ilyinites, Russian Jehovists)
Nontrinitarianism
Christians who do not believe in the doctrine of the Trinity ("one God in three co-equal Persons")
Latter Day Saint movement
Original denomination
Church of Christ (Latter Day Saints) - name changed in 1838 by Joseph Smith to the Church of Jesus Christ of Latter Day Saints
"Prairie Saint" denominations
Community of Christ - formerly called the Reorganized Church of Jesus Christ of Latter-day Saints (RLDS)
Church of Christ (Temple Lot) (Hedrickites)
Church of Christ with the Elijah Message
Church of Jesus Christ (Bickertonite)
Church of Jesus Christ (Cutlerite)
Church of Jesus Christ of Latter Day Saints (Strangite)
Remnant Church of Jesus Christ of Latter Day Saints
Independent RLDS / Restoration Branches
Restoration Church of Jesus Christ of Latter Day Saints
Restored Church of Jesus Christ (Eugene O. Walton)
"Rocky Mountain" denominations
The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints (LDS Church)
Apostolic United Brethren
Fundamentalist Church of Jesus Christ of Latter Day Saints (FLDS)
Latter Day Church of Christ (Kingston Clan)
The True and Living Church of Jesus Christ of Saints of the Last Days
Other denominations
Restoration Church of Jesus Christ
Oneness Pentecostalism
Affirming Pentecostal Church International
Apostolic Assemblies of Christ
Apostolic Assembly of the Faith in Christ Jesus
Apostolic Gospel Church of Jesus Christ
Apostolic Overcoming Holy Church of God
Assemblies of the Lord Jesus Christ
Bible Way Church of Our Lord Jesus Christ
Churches of Jesus Christ International
Church of Our Lord Jesus Christ of the Apostolic Faith
Pentecostal Assemblies of the World
United Pentecostal Church International
American Unitarian Association (consolidated with the Universalist Church of America to form the Unitarian Universalist Association and Unitarian Universalism)
American Unitarian Conference
Christian Universalist Association
International Council of Unitarians and Universalists
Deutsche Unitarier Religionsgemeinschaft
General Assembly of Unitarian and Free Christian Churches
Unitarian Church of Transylvania
Unitarisk Kirkesamfund
Polish Brethren (extinct as a modern and distinct group)
Socinianism (extinct as a modern and distinct group)
Unitarian Christian Conference USA
Unitarian Christian Emerging Church
Universalist Church of America (consolidated with the American Unitarian Association to form the Unitarian Universalist Association and Unitarian Universalism)
Guest- Guest
Re: Nepogrešivi
Samson minival wrote:Le Roi Soleil wrote:Samson minival wrote:
Nadalje, stavljajući u navodnike moju tvrdnju da Duh Sveti nije u kontradikciji sam sa sobom ti dovodiš u pitanje tu tvrdnju.Drugim riječima ti smatraš da je DS neki smušenjak koji nezna što govori.To je hula na Duha Svetog a to je jedini grijeh koji nikada neće biti oprošten.
CP
Citirao sam tebe.
Jesi ali si moju tvrdnju stavio u navodnike što uobičajeno dovodi u pitanje moju tvrdnju.Ako se pak radi samo o citiranju bez namjere da se dovodi u pitanje osoba DS onda nemam primjedbe.
Pa kako bi ti citirao?
Nemaš primjedbe? Imam ja: ovo što si napisao nije "hula na Duha Svetoga".
Po tvojem ispada: Hula na Oca će se oprostiti, ona na Sina također, ali -eto - hula na Duha neće.
Koja siromašna teologija, aj da budem iskren - skroz na skroz retardirana. Ovo što pišeš uvreda je zdravom razumu.
Guest- Guest
Re: Nepogrešivi
Solea ili kako već ide tvoj nick, u prvom redu nije ti jasno što je crkva.Crkva Isusa Krista nije nikakva religiozna organizacija ili institucija.Crkvu Isusa Krista sačinjavaju svi nanovorođeni vjernici u svijetu.Isus je glava svoje crkve a tijelo njegove zemaljske crkve su vjernici koji su ga priznali za svog Spasitelja, te se duhovno nanovorodili.
Crkva je Tijelo Kristovo. U Efežanima 1,22-23 piše: “I sve mu je podložio pod noge, a njega dade za glavu nad svim u Crkvi, koja je njegovo tijelo – punina Onoga koji ispunja sve u svima.“ Tijelo Kristovo čine svi vjernici od dana Pedesetnice do Uzeća. Tijelo Kristovo čine dva aspekta:
(1) Sveopća crkva jest crkva koja se sastoji od svih onih koji imaju osoban odnos s Isusom Kristom. U 1. Korinćanima 12,13 piše: „Uistinu, mi smo svi – bilo Židovi bilo Grci, bilo robovi bilo slobodnjaci – kršteni jednim Duhom u jedno tijelo. I svi smo napojeni jednim Duhom. Jer tijelo se ne sastoji od jednoga uda, već od mnogih.“ Vidimo da tijelu Kristovu pripadaju svi koji vjeruju. Prava Božja crkva nije neka određena crkvena građevina ili denominacija. Sveopću Božju crkvu čine svi koji su primili spasenje po vjeri u Isusa Krista.
(2) Mjesna crkva opisana je u Galaćanima 1,1-2: „Pavao – apostol … i sva braća koja su sa mnom, crkvama u Galaciji.“ Ovdje vidimo da je u pokrajini Galaciji bilo mnogo crkava – koje mi nazivamo mjesnim crkvama. Baptistička crkva, luteranska crkva, katolička crkva itd. nisu Crkva, u smislu sveopće crkve – već mjesne crkve. Sveopću crkvu čine oni koji su se pouzdali u Krista kao svoga Spasitelja. Ovi članovi sveopće crkve trebali bi tražiti zajedništvo i izgradnju u mjesnoj crkvi.
Na kraju, crkva nije građevina ni denominacija. Prema Bibliji, crkva je Tijelo Kristovo – svi koji su se pouzdali u Isusa Krista kao svoga Spasitelja (Ivan 3,16; 1. Korinćanima 12,13). U mjesnim crkvama postoje članovi sveopće crkve (Tijela Kristova).
Crkva je Tijelo Kristovo. U Efežanima 1,22-23 piše: “I sve mu je podložio pod noge, a njega dade za glavu nad svim u Crkvi, koja je njegovo tijelo – punina Onoga koji ispunja sve u svima.“ Tijelo Kristovo čine svi vjernici od dana Pedesetnice do Uzeća. Tijelo Kristovo čine dva aspekta:
(1) Sveopća crkva jest crkva koja se sastoji od svih onih koji imaju osoban odnos s Isusom Kristom. U 1. Korinćanima 12,13 piše: „Uistinu, mi smo svi – bilo Židovi bilo Grci, bilo robovi bilo slobodnjaci – kršteni jednim Duhom u jedno tijelo. I svi smo napojeni jednim Duhom. Jer tijelo se ne sastoji od jednoga uda, već od mnogih.“ Vidimo da tijelu Kristovu pripadaju svi koji vjeruju. Prava Božja crkva nije neka određena crkvena građevina ili denominacija. Sveopću Božju crkvu čine svi koji su primili spasenje po vjeri u Isusa Krista.
(2) Mjesna crkva opisana je u Galaćanima 1,1-2: „Pavao – apostol … i sva braća koja su sa mnom, crkvama u Galaciji.“ Ovdje vidimo da je u pokrajini Galaciji bilo mnogo crkava – koje mi nazivamo mjesnim crkvama. Baptistička crkva, luteranska crkva, katolička crkva itd. nisu Crkva, u smislu sveopće crkve – već mjesne crkve. Sveopću crkvu čine oni koji su se pouzdali u Krista kao svoga Spasitelja. Ovi članovi sveopće crkve trebali bi tražiti zajedništvo i izgradnju u mjesnoj crkvi.
Na kraju, crkva nije građevina ni denominacija. Prema Bibliji, crkva je Tijelo Kristovo – svi koji su se pouzdali u Isusa Krista kao svoga Spasitelja (Ivan 3,16; 1. Korinćanima 12,13). U mjesnim crkvama postoje članovi sveopće crkve (Tijela Kristova).
Last edited by Samson minival on 11/1/2016, 19:09; edited 1 time in total
Samson minival-
Posts : 203
2014-09-18
Re: Nepogrešivi
Le Roi Soleil wrote:Samson minival wrote:Le Roi Soleil wrote:Samson minival wrote:
Nadalje, stavljajući u navodnike moju tvrdnju da Duh Sveti nije u kontradikciji sam sa sobom ti dovodiš u pitanje tu tvrdnju.Drugim riječima ti smatraš da je DS neki smušenjak koji nezna što govori.To je hula na Duha Svetog a to je jedini grijeh koji nikada neće biti oprošten.
CP
Citirao sam tebe.
Jesi ali si moju tvrdnju stavio u navodnike što uobičajeno dovodi u pitanje moju tvrdnju.Ako se pak radi samo o citiranju bez namjere da se dovodi u pitanje osoba DS onda nemam primjedbe.
Pa kako bi ti citirao?
Nemaš primjedbe? Imam ja: ovo što si napisao nije "hula na Duha Svetoga".
Po tvojem ispada: Hula na Oca će se oprostiti, ona na Sina također, ali -eto - hula na Duha neće.
Koja siromašna teologija, aj da budem iskren - skroz na skroz retardirana. Ovo što pišeš uvreda je zdravom razumu.
Imaš naravno pravo smatrati "moju teologiju" retardiranom ali onda retardiranom smatraš i Mateja 12,31.
Matej 12 - 31
31"Zato kažem vam: svaki će se grijeh i bogohulstvo oprostiti ljudima, ali rekne li tko bogohulstvo protiv Duha, neće se oprostiti. 32I rekne li tko riječ protiv Sina Čovječjega, oprostit će mu se. Ali tko rekne protiv Duha Svetoga, neće mu se oprostiti ni na ovom svijetu ni u budućem."
Dakle, nije po mojem nego po Božjem.
Nadalje , napravio si određeni napor na potvrdiš svoju tezu o 40000 crkava samo u Americi, ali kada si napravio cp nisi se potrudio niti pročitati što piše, pa si u kršćanske crkve uvrstio i Mormone i Jehovine svjedoke.Mormoni i Jehovini svjedoci primjeri su kultova (skupina koje tvrde da su dio kršćanstva, ali niječu jedan ili više ključnih nauka kršćanske vjere).Da ne govorim o tome da je tvoj cp daleko od broja 40000 a da ne spominjem onaj drugi broj koji si naveo.
Ali neka ti bude.Drago mi je da se ispod uglađene retorike pojavilo pravo lice Solea kreme.
Samson minival-
Posts : 203
2014-09-18
Re: Nepogrešivi
Samson minival wrote:
Mjesna crkva opisana je u Galaćanima 1,1-2: „Pavao – apostol … i sva braća koja su sa mnom, crkvama u Galaciji.“ Ovdje vidimo da je u pokrajini Galaciji bilo mnogo crkava – koje mi nazivamo mjesnim crkvama. Baptistička crkva, luteranska crkva, katolička crkva itd. nisu Crkva, u smislu sveopće crkve – već mjesne crkve.
Katolička Crkva: Komad posvećenog kruha = Bog sam, glavom i bradom.
Baptisti: To su gluposti. Također, ne smiju se krstiti mala djeca! Dolje Papa!
Luterani: Smatramo da baptisti palamude, mogu se krstiti mala djeca i Krist je prisutan pod prilikama Kruha i Vina! Ali da nam papa bude vođa - nikako!
Mjesne Crkve? Pa svatko ima svoju doktrinu - i to nisu razlike u "sitnicama". Ako kažem da je tvoj stav retardiran (uvreda zdravom razumu) - opet ćeš se uvrijediti i vrijeđati ispod žita?
Guest- Guest
Re: Nepogrešivi
Samson minival wrote:
Imaš naravno pravo smatrati "moju teologiju" retardiranom ali onda retardiranom smatraš i Mateja 12,31.
Matej 12 - 31
31"Zato kažem vam: svaki će se grijeh i bogohulstvo oprostiti ljudima, ali rekne li tko bogohulstvo protiv Duha, neće se oprostiti. 32I rekne li tko riječ protiv Sina Čovječjega, oprostit će mu se. Ali tko rekne protiv Duha Svetoga, neće mu se oprostiti ni na ovom svijetu ni u budućem."
Dakle, nije po mojem nego po Božjem.
Nadalje , napravio si određeni napor na potvrdiš svoju tezu o 40000 crkava samo u Americi, ali kada si napravio cp nisi se potrudio niti pročitati što piše, pa si u kršćanske crkve uvrstio i Mormone i Jehovine svjedoke.Mormoni i Jehovini svjedoci primjeri su kultova (skupina koje tvrde da su dio kršćanstva, ali niječu jedan ili više ključnih nauka kršćanske vjere).Da ne govorim o tome da je tvoj cp daleko od broja 40000 a da ne spominjem onaj drugi broj koji si naveo.
Ali neka ti bude.Drago mi je da se ispod uglađene retorike pojavilo pravo lice Solea kreme.
Nije po tvom - to stoji. Način na koji si interpretirao Isusa je pogrešan: što je dakle "bogohulstvo protiv Duha"? Budući da su Tri Osobe iste veličine i moći, morat ćeš napraviti umni napor jer tvoje tumačenje opet ostaje - retardirano. Žao mi je ali to je tako.
Usput možeš protumačiti boldano jer izgleda da se neki grijesi opraštaju na onom svijetu. Čistilište.
Mormoni i Jehovci otpadnička su grana kršćanstva samo su se još više udaljili od Istine od nekih drugih samo-pravednika.
Ako si pročitao pažljivo vidio bi da su na popisu i imena nacionalnih crkava, napiši 500 gradova, općina i sl. ispred i dobit ćeš listu od 20 000 Crkava (za početak). Zar ti sve treba crtati? U konačnici i ovo je dosta da se vidi kako se ne zna tko pije tko plaća. Nije mi drago da se ispod uglađene retorike i minivala krije apsolutno neznanje i ignorancija. Ali to je tvoj izbor.
Guest- Guest
Re: Nepogrešivi
Le Roi Soleil wrote:
Da, kršćani, koji su se okupljali oko biskupa Istoka i Zapada a u vlasti najveći među njima bio je rimski biskup.
Otkrivenje? Za njegovo uvrštenje zalagao se sv. Augustin, na Afričkom biskupskom saboru održanom krajem 4. stoljeća.
Isti je napisao "Ja ne bi vjerovao Evanđelju da mi to ne kaže autoritet Katoličke crkve" (Pismo protiv Maniheja).
Koncil u Hiponu i dva u Kartagi - samo su ratificirali ono što je prenjeto tradicijom.
Dakle, ti onda - uz autoritet biskupa Rima - poštuješ i Tradiciju, Predaju. Zar ne?
Novi moment, lijepo.
Guest- Guest
Re: Nepogrešivi
Le Roi Soleil wrote:
Katolička Crkva: Komad posvećenog kruha = Bog sam, glavom i bradom.
Je li Euharistija simbol ili stvarna prisutnost Isusova?
U osnovi rasprave, postavlja se pitanje trebamo li Isusove riječi "Ovo je tijelo moje" i "Ovo je krv moja" tumačiti doslovno ili samo simbolički. Isus je često govorio u prispodobama, a u drugim zgodama pak vrlo otvoreno i direktno. Zato treba pažljivo i detaljno razmotriti sve značajne okolnosti.
Promotrit ćemo odlomak 6 Ivanovog evanđelja koji počinje Isusovim pokazivanjem potrebe da se nahrani fizičko tijelo. (Iv6,1-15). Zatim Isus naglašava razliku između duhovne i tjelesne hrane:
"Ja sam kruh života.Tko dolazi k meni,neće ogladnjeti;
tko vjeruje u mene, neće ožednjeti nikada." (Iv 6, 35-36)
Isus potom govori o svojoj žrtvi:
"Ovo je kruh koji silazi s neba: da tko od njega jede, ne umre. Ja sam kruh živi koji je s neba sišao. Tko bude jeo od ovoga kruha, živjet će uvijeke. Kruh koji ću ja dati tijelo je moje - za život svijeta." (Iv, 6, 50-51)
Slušatelji ostaju nemalo iznenađeni ovim riječima.
"Židovi se nato među sobom prepirahu: "Kako nam ovaj može dati tijelo svoje za jelo?" (Iv 6,52,53)
Stoga Isus još jednom potvrđuje i otvoreno navješta euharistijsku tajnu:
"Zaista, zaista, kažem vam: ako ne jedete tijela Sina Čovječjega i ne pijete krvi njegove, nemate života u sebi! Tko blaguje tijelo moje i pije krv moju, ima život vječni; i ja ću ga uskrisiti u posljednji dan. Tijelo je moje jelo istinsko, krv je moja piće istinsko. Tko jede moje tijelo i pije moju krv, u meni ostaje i ja u njemu.'' (Iv, 6, 53-56)
"Kao što je mene poslao živi Otac i ja živim po Ocu, tako i onaj koji mene blaguje živjet će po meni." (Iv 6, 57)
Isus upotrebljava poznati rječnik da jasno kaže da se ne radi o nekoj slici, o simbolici, o blagovanju u vjeri, nego o istinskom, stvarnom blagovanju njegova tijela i krvi. Jasno je što Isus tvrdi, jer On ne povlači Svoje riječi i ne kaže da je to nova usporedba. Stoga nam je shvatljiva zbunjenost, sablazan u narodu:
"Mnogi od njegovih učenika čuvši to rekoše: "Tvrda je to besjeda! Tko je može slušati?" A Isus znajući sam od sebe da njegovi učenici zbog toga mrmljaju, reče im: "Zar vas to sablažnjava? A što ako vidite Sina Čovječjega kako uzlazi onamo gdje je prije bio?" (Iv 6, 60-62)
Isus zbog važnosti značenja ovih riječi čak dopušta da ga mnogi učenici napuste:
"Otada mnogi učenici odstupiše, više nisu išli s njime.
Reče stoga Isus dvanaestorici: "Da možda i vi ne kanite otići?" Odgovori mu Šimun Petar: "Gospodine, kome da idemo? Ti imaš riječi života vječnoga!" (Iv 66-68)
Naznake za isto shvaćanje zapažamo i u ostalim Evanđeljima:
''I dok su blagovali, uze Isus kruh, izreče blagoslov pa razlomi, dade svojim učenicima i reče: "Uzmite i jedite! Ovo je tijelo moje!" I uze čašu, zahvali i dade im govoreći: "Pijte iz nje svi! Ovo je krv moja, krv Saveza koja se za mnoge prolijeva na otpuštenje grijeha.'' (Mt, 26, 26-28)
''I dok su blagovali, on uze kruh, izreče blagoslov pa razlomi, dade im i reče: "Uzmite, ovo je tijelo moje." I uze čašu, zahvali i dade im. I svi su iz nje pili. A on im reče: "Ovo je krv moja, krv Saveza, koja se za mnoge prolijeva.'' (Mk, 14, 22-24)
''I uze kruh, zahvali, razlomi i dade im govoreći: "Ovo je tijelo moje koje se za vas predaje. Ovo činite meni na spomen." Tako i čašu, pošto večeraše, govoreći: "Ova čaša novi je Savez u mojoj krvi koja se za vas prolijeva." (Lk, 22, 19-20)
Nigdje ne razabiremo činjenicu da bi ove riječi trebali shvaćati simbolički. Takvo što bilo bi osnovano u slučaju da stoji ''Ovo je znak (ili simbol) mojeg tijela'', no Isus jasno kaže: ''Ovo je moje tijelo''. Tražeći nasilu simboliku u svemu tome, neki će izraz "na spomen" pokušati povezati s time da je sve to simbolično. No za to nema nikakve osnove, čak i hvatanje za taj izraz izvan konteksta je dvojbeno, jer je grčka riječ "anamnesis" koja znači spomenuti se, u Bibliji najčešće korištena u žrtvenom kontekstu, kao žrtva u znak sjećanja.
Katolički nauk uči da ono što je sam učinio na Posljednjoj večeri, Gospodin je povjerio svojoj Crkvi riječima: "Ovo činite meni na spomen." To nije samo spomen prošlog događaja, već događaj koji neprestano traje, a misni obred ga čini nazočnim.
Još jedan redak Protestanti koriste kao navodni dokaz simbolizma: "Duh je onaj koji oživljuje, tijelo ne koristi ništa" (Iv 6,63). Ovdje Isus razjašnjava važnost i potrebu za duhovnom hranom. No kada bi pokušali forsirati izvan konteksta izraz "tijelo ne koristi ništa", kao izgovor protiv stvarne Isusove prisutnosti, zanijekali bi potrebu utjelovljenja i čovještva Isusa Krista.
Gledajući cijelokupnu Bibliju i kontekst svih ovih riječi i navoda, jasno je da je u Isusovim riječima stvarnost koja nadilazi naš razum, a ne simbolika. Ljudi ne mogu shvatiti da mi ne jedemo meso i krv povjesnog Isusa (kako nas neki protestanti pokušavaju prikazati), već primamo stvarno tijelo i krv utjelovljenog, ali bezvremenskog, duhovnog i proslavljenog Krista.
Činjenica je da tijelo treba fizičku hranu da preživi ili će umrijeti. Isto tako duša treba duhovnu hranu da izbjegne duhovnu smrt, odvojenost od Boga. Ta duhovna hrana ne može biti simbolična gesta jer samo simbol ne može nahraniti duh. Duhovna hrana je jednako realna kao i fizička hrana.
ZAŠTO JE EUHARISTIJA ŽRTVA?
Protestanti pokušavaju napasti katolički nauk da je euharistija pravo tijelo i krv Isusa Krista slijedećom logikom: Ako se na katoličkim misama pojavljuje prava žrtva Isusa Krista, tada se žrtvuje ponovno i u neskladu je s Hebrejima 6,4:
"Zaista, onima koji su jednom prosvijetljeni, i okusili dar nebeski, i postali dionici Duha Svetoga, i okusili Lijepu riječ Božju i snage budućega svijeta, pa otpali, nemoguće je opet se obnoviti na obraćenje kad oni sami ponovno razapinju Sina Božjega i ruglu ga izvrgavaju."
Ovaj citat je opet izvan konteksta i nema nikakve veze sa euharistijom, govori se o onima kojima je dano da čuju riječ Božju, a svejedno se okreću od njega natrag u trajni grijeh (usput Heb 5,11-Heb 6,7).
Uostalom sam katolički nauk sasvim je drugačiji od onoga što pokušavaju sugerirati protestanti:
Uostalom sam katolički nauk sasvim je drugačiji od onoga što pokušavaju sugerirati protestanti:
Crkva uči da je žrtva na križu bila potpuna i savršena. Euharistija nije nova žrtva Krista, već nova ponuda iste žrtve. Bog nije ovisan o vremenu niti prostoru, pa je i Euharistija kao "Dar s Neba" prisutna na svim mjestima u svim vremenima.
Žrtvena narav Euharistije izražena je već samim riječima ustanovljenja: "Ovo je Tijelo moje koje se za vas predaje" i"Ova čaša novi je Savez u mojoj krvi koja se za vas prolijeva" (Lk 22,19-20). Krist u Euharistiji predaje to isto tijelo koje je za nas predao na Križu i tu istu krv koju je prolio za mnoge "na otpuštenje grijeha" (Mt 26,28).
Žrtvena narav Euharistije izražena je već samim riječima ustanovljenja: "Ovo je Tijelo moje koje se za vas predaje" i"Ova čaša novi je Savez u mojoj krvi koja se za vas prolijeva" (Lk 22,19-20). Krist u Euharistiji predaje to isto tijelo koje je za nas predao na Križu i tu istu krv koju je prolio za mnoge "na otpuštenje grijeha" (Mt 26,28).
Euharistija je, dakle, žrtva jer posadašnjuje žrtvu Križa, jer je njezin spomen-čin, i jer primjenjuje njezin plod.(KKC, 1366)
Sakramenat euharistije ne teži tek za prisutnošću, već mu je konačna svrha žrtva i gozba. Nije krajnji cilj pretvorba kruha i vina, nego pretvorba nas u tijelo Logosa. U tom zajedništvu prožimaju se Bog i čovjek.
"Zar nije posvećeni kalež, koji posvećujemo, zajedništvo s krvlju Kristovom? Zar nije kruh koji lomimo zajedništvo s tijelom Kristovim? A to znači: Jedan kruh, jedno tijelo smo mi, mnogi." (1Kor 10,14-17)
Euharistija je susret s Kristom. Moj svijet postaje njegov
Euharistija je zajedništvo s drugim ljudima. Što smo bliži njemu, bliži smo i drugima.
Euharistija je dar. Daruje se, i poziva na darivanje.
U Euharistiji dajemo Kristu ono što jesmo, a on nama daje ono što on jest.
Euharistija je zajedništvo s drugim ljudima. Što smo bliži njemu, bliži smo i drugima.
Euharistija je dar. Daruje se, i poziva na darivanje.
U Euharistiji dajemo Kristu ono što jesmo, a on nama daje ono što on jest.
U misi se, dakle, ne prinosi žrtva koja bi Bogu davala zadovoljštinu (ona je već dana). Misa je primanje onoga što nam je Bog u Kristu dao. Sakramenat čini da Kristova smrt bude za me, za moj sada i ovdje. Novo što pridolazi jest hvala Bogu za dana dobročinstva. Kršćanska žrtva se ne sastoji u prikazivanju darova, nego u zahvaljivanju na primljenim darovima.
Kada Crkva slavi Euharistiju, vrši spomen-čin Kristova Vazma koji biva prisutan: žrtva koju je Krist na Križu prinio jednom zauvijek, ostaje uvijek aktualna: Kad se god na oltaru slavi žrtva Križa, kojom je bio žrtvovan Krist, naš vazmeni Jaganjac, vrši se djelo našeg otkupljenja.
Kada Crkva slavi Euharistiju, vrši spomen-čin Kristova Vazma koji biva prisutan: žrtva koju je Krist na Križu prinio jednom zauvijek, ostaje uvijek aktualna: Kad se god na oltaru slavi žrtva Križa, kojom je bio žrtvovan Krist, naš vazmeni Jaganjac, vrši se djelo našeg otkupljenja.
Za kraj donosim jednu slikovitu prispodobu:
Neki čovjek dođe monahu i kaže mu: "Kako mogu vjerovati da od običnog kruha i vina postaju Isusovo tijelo, dakle tijelo i krv?" Monah mu odgovori: "Ako već tvoje tijelo, koje se hrani kruhom i vinom to vino pretvara u meso i krv, zašto to isto što je tebi moguće ne bi bilo moguće i Bogu, koji je kao tvoj Spasitelj zasigurno moćniji od tvoga tijela?"
"No dobro", reče čovjek, "a kako može u tako malenoj hostiji biti prisutan čitavi Isus Krist?" Monah mu odgovori: "Krajolik koji je pred tobom, vidiš li?" "Vidim" - potvrdi čovjek. "Eto", nastavi monah, "i rijeka, i dolina, i brdo i stabla pred tobom, sve je to tako veliko, a tvoje oko je maleno. Pa ipak sve to stane u tvoje maleno oko."
"Još jedno bih volio znati: Kako može jedan isti Krist u isto vrijeme biti prisutan u stotinama i tisućama hostija ovdje i širom svijeta?" Monah uze zrcalo i dade čovjeku da se ogleda: "Koliko osoba vidiš?" - upita. "Samo jednu, sebe!" - odgovori čovjek. Tada monah pusti ogledalo na pod i ono se razbi u desetke i stotine komadića. Zatim reče čovjeku: "Pogledaj dolje, koliko sada likova vidiš?" "Doista, vidim na desetke i stotine likova" - odgovori čovjek. I ništa više nije pitao.
Guest- Guest
Re: Nepogrešivi
uf, koliko riči...
jel li taj kruh unda de tela od isusa ili ni?
jel li taj kruh unda de tela od isusa ili ni?
_________________
Insofar as it is educational, it is not compulsory;
And insofar as it is compulsory, it is not educational
aben- Posts : 35492
2014-04-16
Re: Nepogrešivi
aben wrote:uf, koliko riči...
jel li taj kruh unda de tela od isusa ili ni?
lakše je c/p nego se trudit a onda netko omalovaži taj trud solea kremom
ovu drugu rečenicu ti ne razumijem
Guest- Guest
Re: Nepogrešivi
a tako je, ali cp okoliša.metilda wrote:aben wrote:uf, koliko riči...
jel li taj kruh unda de tela od isusa ili ni?
lakše je c/p nego se trudit a onda netko omalovaži taj trud solea kremom
ovu drugu rečenicu ti ne razumijem
je li hostija isusovo telo ili ni?
mislin, ako je, postavlja se pitanje koliki je taj isus. ako iznova stvara svoje telo u pretvorbi, unda čemu sve to, bolje da je proglasi sve to skupa jednon važnon sinbolikom.
_________________
Insofar as it is educational, it is not compulsory;
And insofar as it is compulsory, it is not educational
aben- Posts : 35492
2014-04-16
Re: Nepogrešivi
aben wrote:a tako je, ali cp okoliša.metilda wrote:aben wrote:uf, koliko riči...
jel li taj kruh unda de tela od isusa ili ni?
lakše je c/p nego se trudit a onda netko omalovaži taj trud solea kremom
ovu drugu rečenicu ti ne razumijem
je li hostija isusovo telo ili ni?
mislin, ako je, postavlja se pitanje koliki je taj isus. ako iznova stvara svoje telo u pretvorbi, unda čemu sve to, bolje da je proglasi sve to skupa jednon važnon sinbolikom.
c/p u ovom slučaju ne okoliša, daje ti odgovore na sva tvoja pitanja, posebno ovo oko simbolike:
''I dok su blagovali, uze Isus kruh, izreče blagoslov pa razlomi, dade svojim učenicima i reče: "Uzmite i jedite! Ovo je tijelo moje!" I uze čašu, zahvali i dade im govoreći: "Pijte iz nje svi! Ovo je krv moja, krv Saveza koja se za mnoge prolijeva na otpuštenje grijeha.'' (Mt, 26, 26-28)
''I dok su blagovali, on uze kruh, izreče blagoslov pa razlomi, dade im i reče: "Uzmite, ovo je tijelo moje." I uze čašu, zahvali i dade im. I svi su iz nje pili. A on im reče: "Ovo je krv moja, krv Saveza, koja se za mnoge prolijeva.'' (Mk, 14, 22-24)
''I uze kruh, zahvali, razlomi i dade im govoreći: "Ovo je tijelo moje koje se za vas predaje. Ovo činite meni na spomen." Tako i čašu, pošto večeraše, govoreći: "Ova čaša novi je Savez u mojoj krvi koja se za vas prolijeva." (Lk, 22, 19-20)
Guest- Guest
Page 6 of 50 • 1 ... 5, 6, 7 ... 28 ... 50
ex-iskon-pleme :: Društvo :: Religija
Page 6 of 50
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum