Katolicizam...
ex-iskon-pleme :: Društvo :: Religija
Page 28 of 31
Page 28 of 31 • 1 ... 15 ... 27, 28, 29, 30, 31
Re: Katolicizam...
Nema toga od nas ljudi koji nije u pojedinim situacijama načinio određeni kompromis, jer u zajedničkom životu valja imati razumijevanja i prema drugima, te ne provoditi samovolju ili terorizirati druge svojim stavovima, uvjerenjima i odlukama. Sve se to čini u ime zajedničkoga života i neophodne sloge koja treba vladati u uređenim ljudskim zajednicama kao što su obitelji ili države u kojima živi jedan narod ili više njih. Međutim činjenica je kako se ljudi često ne snalaze koje su sadržaji i koji je prostor kompromisa, a gdje bi trebali imati čvrsta uvjerenja koja ne podliježu nikakvim kompromisima, jer nisu takva da bi se njima moglo trgovati. Doista postoje stvari koje su čovjeku dane i kojima je on zadan, te ih ne može mijenjati, dok s druge strane ima mnogo toga što je manje bitno i drugotno u životu, gdje se onda može razmišljati o kompromisima i dogovorima poradi kvalitetnijega zajedničkog suživota u društvu.
U tom smislu znamo da je i naš Gospodin Isus došao među ljude kako bi im donio mir i kako bi ih učvrstio u zajedništvu duha i kao bi učvrstio temelje na kojima počiva čovjek i društvo, jer mi ljudi znamo uzdrmati upravo te temelje, umjesto da nam budu neupitni. Upravo znajući za našu ljudsku buntovnu narav u vrijednosnim stavovima, u biti samoubilačkima jer potkopavamo same temelje života, Gospodin reče, kako smo čuli u današnjem Evanđelju, kako nije došao donijeti mir, nego razdjeljenje. On je vrlo jasno znao kako kompromis koji vrijeđa ljudsko dostojanstvo i njegova temeljna prava, ne može biti zdrav kompromis. Kompromis u kojem se traži srednji put između dobra i zla, istine i laži, nije ispravan kompromis, već gušenje dobra i istine. Kompromis u kojemu bi se mržnji davalo jednako prostora koliko i ljubavi, ne bi bio nikakav kompromis, već kvarenje ljubavi.
Naš Gospodin i Učitelj nas uči kako ljudski život može imati i ima svoj temelje ne u kompromisu između istine i laži, već jedino u istini; ne u kompromisu između dobra i zla, već u traženju dobra; ne u kompromisu ljubavi i mržnje, već u ljubavi koja vodi samopredanju. A kako je Gospodin u svojoj mudrosti znao da će biti onih koji će ga dobro razumjeti, te neće nikada biti spremni na takvu vrstu kompromisa koji bi ugrožavao temelje na kojima je sazdan ljudski život, nego će odvažno i oduševljeno svjedočiti njegovo dobro, istinu i ljubav, onda je i proročki najavio kako će se događati podijele u obitelji i društvu. U konačnici povod tim podjelama će biti jasnoća njegova svetoga nauka koja i danas mnogima smeta u suvremenom društvu, jer i danas traže kompromise između vrijednosti i nevrijednosti, krjeposti i poroka, umjesto da se potrude otkriti temelje života i društva u krjeposti i podržati krjepostan život.
Na žalost i danas, kako u društvu tako i u obiteljima, najčešće se rade kompromisi duhovnih vrijednosti i najčešće su ugrožene te iste vrijednosti. Određeni broj ljudi traži živjeti prema onim najnižim sklonostima tijela, te im se čine zaprekom oni koji im naviještaju božanske vrijednosti kojima nas je naučio sam Bog. Takvi su spremni tražiti i velike potpore u moćnim lobijima, te slomiti i političke sustave i pojedince kako bi uspostavili svoje sustave u društvu, ali bez uporišta u vrijednostima koje proizlaze iz ljudske naravi i definiranih i Božjim naukom.
Zato i danas kod nas postoje promicatelji takozvanih npr. europskih vrijednosti koji se redovito bore za ‘napredak’ i stvaranje novog vrijednosnog sustava koji odbacuje istinu da je čovjekov temelj u Bogu stvoritelju čovjeka i darovatelju svake vrjednote. Zanemaruju činjenicu da ljudska prava i dostojanstvo izviru iz same naravi čovjeka, te ih on ne može prekrajati prema svojoj mjeri u određenim vremenskim razdobljima. Nekada su ti isti ljudi bili promicatelji drugih ideologija koje su ne tako davna prouzročile goleme štete čovječanstvu, te vidimo kako u ljudskom društvu postoji kontinuitet sustava misli koji bi htjeli da čovjek sam proizvoljno i pristrano izgrađuje svoje vrijednosti čineći kompromis s onim što je utvrđeno u ljudskoj naravi, a što nam je sam Bog otvoreno objavio.
Za Isusa dobrobit čovjeka utemeljena na ispravnim vrijednostima nije podložna kompromisu, te ne može biti niti predmet dogovaranja u kolikoj mjeri tko treba ustuknuti od svojih uvjerenja, kako bismo se našli na pola puta s onima koji misle drugačije. To bi bilo kao da tražimo kompromisno rješenje između onih koji vjeruju da je čovjek Božje stvorenje i dijete i onih koji su uvjerenja da je mutirani ili razvijeni majmun. Kao da tražimo kompromis između onih koji vjeruju da je ljudska vrsta i društvo nastalo na obitelji i odnosu muškarca i žene i onih koji traže kompromisno rješenje i za istospolne zajednice koje traže status obitelji premda je poznato da se po njihovim odnosima ljudska vrsta nije uvećala do sada ni za jednog člana.
Zato nas Isus uči da ustrajemo u vjeri i življenju njegova nauka, pa i onda kad zbog toga mogu nastati podjele u obitelji ili u društvu. No sve što činimo mora biti ne ideološka konfrontacija koja teži za podjelama i stranačkim i strančarskim probicima, nego nas treba voditi spasenjska svijeta da navijestimo svome društvu i narodu istinske vrijednosti na kojima može graditi život ostvarujući dobrobit svih građana društva ili pak svih članova obitelji. I kao što spasenje nije plod kompromisa, već Isusove beskompromisne žrtve i predanja za nas, tako i nas poziva da ne pristajemo na kompromis gdje ga ne smije biti, već da svjedočimo istinske vrijednosti donoseći ljudima poruku istine i pravde, ljubavi i pravoga mira, spremni podnijeti i žrtvu za svoja uvjerenja. Dopustimo da i nas zapali oganj koji je on bacio na zemlju i preobražavajmo lice zemlje djelujući na način na koji je i on djelovao, dok jednom ne prispijemo do vječne slave u njegovu kraljevstvu.
don Ivan Bodrožić | Bitno.net
U tom smislu znamo da je i naš Gospodin Isus došao među ljude kako bi im donio mir i kako bi ih učvrstio u zajedništvu duha i kao bi učvrstio temelje na kojima počiva čovjek i društvo, jer mi ljudi znamo uzdrmati upravo te temelje, umjesto da nam budu neupitni. Upravo znajući za našu ljudsku buntovnu narav u vrijednosnim stavovima, u biti samoubilačkima jer potkopavamo same temelje života, Gospodin reče, kako smo čuli u današnjem Evanđelju, kako nije došao donijeti mir, nego razdjeljenje. On je vrlo jasno znao kako kompromis koji vrijeđa ljudsko dostojanstvo i njegova temeljna prava, ne može biti zdrav kompromis. Kompromis u kojem se traži srednji put između dobra i zla, istine i laži, nije ispravan kompromis, već gušenje dobra i istine. Kompromis u kojemu bi se mržnji davalo jednako prostora koliko i ljubavi, ne bi bio nikakav kompromis, već kvarenje ljubavi.
Naš Gospodin i Učitelj nas uči kako ljudski život može imati i ima svoj temelje ne u kompromisu između istine i laži, već jedino u istini; ne u kompromisu između dobra i zla, već u traženju dobra; ne u kompromisu ljubavi i mržnje, već u ljubavi koja vodi samopredanju. A kako je Gospodin u svojoj mudrosti znao da će biti onih koji će ga dobro razumjeti, te neće nikada biti spremni na takvu vrstu kompromisa koji bi ugrožavao temelje na kojima je sazdan ljudski život, nego će odvažno i oduševljeno svjedočiti njegovo dobro, istinu i ljubav, onda je i proročki najavio kako će se događati podijele u obitelji i društvu. U konačnici povod tim podjelama će biti jasnoća njegova svetoga nauka koja i danas mnogima smeta u suvremenom društvu, jer i danas traže kompromise između vrijednosti i nevrijednosti, krjeposti i poroka, umjesto da se potrude otkriti temelje života i društva u krjeposti i podržati krjepostan život.
Na žalost i danas, kako u društvu tako i u obiteljima, najčešće se rade kompromisi duhovnih vrijednosti i najčešće su ugrožene te iste vrijednosti. Određeni broj ljudi traži živjeti prema onim najnižim sklonostima tijela, te im se čine zaprekom oni koji im naviještaju božanske vrijednosti kojima nas je naučio sam Bog. Takvi su spremni tražiti i velike potpore u moćnim lobijima, te slomiti i političke sustave i pojedince kako bi uspostavili svoje sustave u društvu, ali bez uporišta u vrijednostima koje proizlaze iz ljudske naravi i definiranih i Božjim naukom.
Zato i danas kod nas postoje promicatelji takozvanih npr. europskih vrijednosti koji se redovito bore za ‘napredak’ i stvaranje novog vrijednosnog sustava koji odbacuje istinu da je čovjekov temelj u Bogu stvoritelju čovjeka i darovatelju svake vrjednote. Zanemaruju činjenicu da ljudska prava i dostojanstvo izviru iz same naravi čovjeka, te ih on ne može prekrajati prema svojoj mjeri u određenim vremenskim razdobljima. Nekada su ti isti ljudi bili promicatelji drugih ideologija koje su ne tako davna prouzročile goleme štete čovječanstvu, te vidimo kako u ljudskom društvu postoji kontinuitet sustava misli koji bi htjeli da čovjek sam proizvoljno i pristrano izgrađuje svoje vrijednosti čineći kompromis s onim što je utvrđeno u ljudskoj naravi, a što nam je sam Bog otvoreno objavio.
Za Isusa dobrobit čovjeka utemeljena na ispravnim vrijednostima nije podložna kompromisu, te ne može biti niti predmet dogovaranja u kolikoj mjeri tko treba ustuknuti od svojih uvjerenja, kako bismo se našli na pola puta s onima koji misle drugačije. To bi bilo kao da tražimo kompromisno rješenje između onih koji vjeruju da je čovjek Božje stvorenje i dijete i onih koji su uvjerenja da je mutirani ili razvijeni majmun. Kao da tražimo kompromis između onih koji vjeruju da je ljudska vrsta i društvo nastalo na obitelji i odnosu muškarca i žene i onih koji traže kompromisno rješenje i za istospolne zajednice koje traže status obitelji premda je poznato da se po njihovim odnosima ljudska vrsta nije uvećala do sada ni za jednog člana.
Zato nas Isus uči da ustrajemo u vjeri i življenju njegova nauka, pa i onda kad zbog toga mogu nastati podjele u obitelji ili u društvu. No sve što činimo mora biti ne ideološka konfrontacija koja teži za podjelama i stranačkim i strančarskim probicima, nego nas treba voditi spasenjska svijeta da navijestimo svome društvu i narodu istinske vrijednosti na kojima može graditi život ostvarujući dobrobit svih građana društva ili pak svih članova obitelji. I kao što spasenje nije plod kompromisa, već Isusove beskompromisne žrtve i predanja za nas, tako i nas poziva da ne pristajemo na kompromis gdje ga ne smije biti, već da svjedočimo istinske vrijednosti donoseći ljudima poruku istine i pravde, ljubavi i pravoga mira, spremni podnijeti i žrtvu za svoja uvjerenja. Dopustimo da i nas zapali oganj koji je on bacio na zemlju i preobražavajmo lice zemlje djelujući na način na koji je i on djelovao, dok jednom ne prispijemo do vječne slave u njegovu kraljevstvu.
don Ivan Bodrožić | Bitno.net
Guest- Guest
Re: Katolicizam...
Ra wrote:Da sa mnom je. A tko je s tobom?slavica wrote:koliko frustracije i unutarnjeg nemira.. Bog s tobom, ženo..
Krmačo...
možeš me nazivati kako god hoćeš..
ali po pitanu abortusa i prava nerođene djece na život nemam kompromisa..
svi koji na bilo koji način - mišlju, riječju, djelom ili propustom upozorenja - podržavaju ubojstvo nerođenog djeteta za mene su djecoubojice ..
i to ću vrištati sa krovova ..
pa koga svrbi neka se češe...
Guest- Guest
Re: Katolicizam...
da ne kvarim neobaveznu temu asocijacija, evo kako se Isus igrač miješa u živote književnika i farizeja:
Matej 23. poglavlje
Matej 23. poglavlje
Matej 23,1 | Tada upravi Isus narodu i učenicima svojim ovaj govor: |
Matej 23,2 | Književnici i farizeji sjede na učiteljskoj stolici Mojsijevoj. |
Matej 23,3 | Činite i držite sve, što vam kažu; ali se ne ravnajte po njihovim djelima, jer oni rade drukčije, negoli uče. |
Matej 23,4 | Oni vežu bremena teška i nesnosna i meću ih ljudima na pleća; a sami neće da ih prihvate prstom svojim. |
Matej 23,5 | Sva djela svoja čine, da ih vide ljudi. Tako raširuju svoje zapise i produljuju rese na haljinama svojim. |
Matej 23,6 | Vole počasna mjesta na gozbama i prve stolice u sinagogama, |
Matej 23,7 | Hoće da budu pozdravljani na javnim trgovima, i da ih ljudi zovu učiteljima. |
Matej 23,8 | Ali vi se ne zovite učiteljima, jer je jedan vaš učitelj, a vi ste svi braća! |
Matej 23,9 | I ocem svojim ne zovite nikoga na zemlji, jer je jedan otac vaš, koji je na nebesima! |
Matej 23,10 | I ne dajte da vas zovu učiteljima; jer je jedan učitelj vas, Krist. |
Matej 23,11 | Tko je najveći među vama, neka bude sluga vas! |
Matej 23,12 | Jer tko se uzvisuje, ponizit će se; a tko se ponizuje, uzvisit će se. |
Matej 23,13 | Teško vama, književnici i farizeji, licemjeri! Vi zatvarate kraljevstvo nebesko od ljudi, Vi sami ne ulazite, niti date da ulaze, koji bi htjeli, |
Matej 23,14 | Teško vama, književnici i farizeji, licemjeri! Vi rasipate kuće udovičke i govorite za to duge molitve. Stoga vas čeka stroži sud. |
Matej 23,15 | Teško vama, književnici i farizeji, licemjeri! Vi prolazite kopnom i morem, da dobijete jednoga jedinog suvjernika, i je li jedan to postao, učinite ga sinom paklenim, dvaput gorim od sebe. |
Matej 23,16 | Teško slijepi vođe! Vi kažete: Ako se tko kune hramom, onda to ne vrijedi; ako li se kune zlatom hramskim, onda je vezan. |
Matej 23,17 | Luđaci i slijepci, što je više: "zlato ili hram, koji zlato istom posvećuje? |
Matej 23,18 | Nadalje: Ako se tko kune žrtvenikom, onda to ništa ne vrijedi; kune li se žrtvenim darom, koji je na njemu, onda je vezan. |
Matej 23,19 | Slijepci, što je više: dar žrtveni ili žrtvenik, koji dar žrtveni istom posvećuje? |
Matej 23,20 | Tko se dakle kune žrtvenikom, kune se njim i svim, što je na njemu. |
Matej 23,21 | Tko se kune hramom, kune se njim i onim, koji stanuje u njemu. |
Matej 23,22 | Tko se kune nebom, kune se prijestoljem Božjim i onim, koji sjedi na prijestolju. |
Matej 23,23 | Teško vama, književnici i farizeji, licemjeri! Vi dajete desetinu od metvice, kopra i kima, a zanemarujete najvažnije zahtjeve zakona: "pravednost, milosrđe i vjernost, Ovo se ima činiti, drugo ne popustiti. |
Matej 23,24 | Vođe slijepi! Cijedite komarca, a devu proždirete. |
Matej 23,25 | Teško vama, književnici i farizeji, licemjeri! Vi držite času i zdjelu izvana čiste, a iznutra su pune grabeža i pohlepe. |
Matej 23,26 | Farizeju slijepi, očisti najprije nutrinu čaše i zdjele, onda će biti čista i vanjština. |
Matej 23,27 | Teško vama, književnici i farizeji, licemjeri! Vi ste kao okrečeni grobovi. Izvana izgledaju doduše lijepi, a iznutra su puni kostiju mrtvačkih i svakoga smrada. |
Matej 23,28 | Tako se i vi izvana pokazujete ljudima pravedni, a iznutra ste puni licemjerja i zloće. |
Matej 23,29 | Teško vama, književnici i farizeji, licemjeri! Vi gradite grobove prorocima i krasite spomenike pravednicima |
Matej 23,30 | I govorite: "Da smo mi živjeli u dane otaca svojih, ne bismo se s njima ogriješili o krv proroka, |
Matej 23,31 | S tim sami svjedočite, da ste sinovi onih, koji su pobili proroke. |
Matej 23,32 | Tako dopunjate mjeru otaca svojih, |
Matej 23,33 | Zmije i leglo gujino, kako ćete umaći osudi paklenoj? |
Matej 23,34 | Zato evo, ja šaljem k vama proroke, mudrace i književnike. Jedne ćete pobiti i razapeti, druge u sinagogama svojim bičevati i goniti od grada do grada. |
Matej 23,35 | Tako neka dođe na vas sva krv pravedna, što je bila prolivena na zemlji, od krvi Abela pravednoga do krvi Zaharije, sina Berekijina, kojega ubiste među hramom i žrtvenikom. |
Matej 23,36 | Zaista, kažem vam: "Sve će ovo doći na rod ovaj. |
Matej 23,37 | Jerusaleme, Jerusaleme! Ti ubijaš proroke i kamenuješ, koji su poslani k tebi. Koliko puta htjedoh skupiti djecu tvoju, kao što kokoš skuplja piliće svoje pod krila svoja; ali vi ne htjedoste! |
Matej 23,38 | Eto će vam se ostaviti vaša kuća pusta. |
Matej 23,39 | Jer vam kažem: "Od sada me nećete više vidjeti, dok ne uskliknete: "Blagoslovljen je koji dolazi u ime Gospodnje!" |
Guest- Guest
Re: Katolicizam...
„Ne ubij dijete pobačajem niti ga pogubljuj nakon rođenja.“ (Didache, I. st.)
Zašto je ovo pitanje aktualno već desetljećima? Dr. Stanko Lasić obradio ga je u knjizi „Pravo na rođenje u učenju Crkve“ (2009.) u kojem čitamo dijagnozu trenutka: „Naše je doba nikad moćnije tehnikom, vezama, znanjem, silom, životnim standardom... A ipak mu prijeti da bude obilježeno kao ono u kojem nema snage da se rodi dijete i da se na naše dane primijene Izaijine riječi: 'Ovo je dan nevolje, kazne i rugla: prispješe djeca do porođaja, a nema snage da se rode' (Iz 37,3).“ Katekizam Katoličke Crkve o pobačaju piše u cjelini o Deset Božjih zapovijedi, Peta zapovijed: Ne ubij! U šest brojeva sažet je stav Crkve o ovom vrlo potresnom problemu koji je u „kulturi smrti“ predstavljen kao ženino pravo. No, ta tvrdnja – da je pravo na pobačaj ženin izbor – najveća je prijevara čovječanstva, jer i začeto dijete ima svoje pravo – pravo na život. Osim toga, prvi darovatelj tog novog života nisu ni otac ni majka, već sam Bog: „Prije nego što te oblikovah u majčinoj utrobi, ja te znadoh; prije nego što iz krila majčina izađe, ja te posvetih (Jr 1,5).“
„Strah od nevine djece sadržava najtežu optužbu protiv naše civilizacije.“ (G. Caprile)
Zašto je ovo pitanje aktualno već desetljećima? Dr. Stanko Lasić obradio ga je u knjizi „Pravo na rođenje u učenju Crkve“ (2009.) u kojem čitamo dijagnozu trenutka: „Naše je doba nikad moćnije tehnikom, vezama, znanjem, silom, životnim standardom... A ipak mu prijeti da bude obilježeno kao ono u kojem nema snage da se rodi dijete i da se na naše dane primijene Izaijine riječi: 'Ovo je dan nevolje, kazne i rugla: prispješe djeca do porođaja, a nema snage da se rode' (Iz 37,3).“ Katekizam Katoličke Crkve o pobačaju piše u cjelini o Deset Božjih zapovijedi, Peta zapovijed: Ne ubij! U šest brojeva sažet je stav Crkve o ovom vrlo potresnom problemu koji je u „kulturi smrti“ predstavljen kao ženino pravo. No, ta tvrdnja – da je pravo na pobačaj ženin izbor – najveća je prijevara čovječanstva, jer i začeto dijete ima svoje pravo – pravo na život. Osim toga, prvi darovatelj tog novog života nisu ni otac ni majka, već sam Bog: „Prije nego što te oblikovah u majčinoj utrobi, ja te znadoh; prije nego što iz krila majčina izađe, ja te posvetih (Jr 1,5).“
„Strah od nevine djece sadržava najtežu optužbu protiv naše civilizacije.“ (G. Caprile)
Guest- Guest
Re: Katolicizam...
Zovem te imenom koje savršeno odgovara tvom karakteru i navikama.slavica wrote:Ra wrote:Da sa mnom je. A tko je s tobom?slavica wrote:koliko frustracije i unutarnjeg nemira.. Bog s tobom, ženo..
Krmačo...
možeš me nazivati kako god hoćeš..
ali po pitanu abortusa i prava nerođene djece na život nemam kompromisa..
svi koji na bilo koji način - mišlju, riječju, djelom ili propustom upozorenja - podržavaju ubojstvo nerođenog djeteta za mene su djecoubojice ..
i to ću vrištati sa krovova ..
pa koga svrbi neka se češe...
Čini mi se da ordiniraš u krivom religijskom okviru. Takva progresivna agresivnost je odlika Jehovinih svjedoka. :)
Guest- Guest
Re: Katolicizam...
an estimated 56 million induced abortions occurred each year worldwide
kad sam navela ovaj podatak na denkverbotu nitko od ljubaznih, nenametljivih, tolerantnih, ljubaznih, strpljivih, bogoprisutnih, "openminded", nije reagirao..
to je sumrak ljudske savjesti i svijesti, sumrak civilizacije
ukazati na sumrak čovječanstva vrijedno je podnošenja svake uvrede
kad sam navela ovaj podatak na denkverbotu nitko od ljubaznih, nenametljivih, tolerantnih, ljubaznih, strpljivih, bogoprisutnih, "openminded", nije reagirao..
to je sumrak ljudske savjesti i svijesti, sumrak civilizacije
ukazati na sumrak čovječanstva vrijedno je podnošenja svake uvrede
Guest- Guest
Re: Katolicizam...
Što je najveća prijevara?
Tzv. Pro-choice pokreti sustavno se bave samo jednom stranom priče zavaravajući žene govorom o njezinom pravu, a skrivajući joj istinu o posljedicama izbora. Dok je oslobađaju od „ropstva majčinstva“ koje „narušava“ njezino tijelo, „uskraćuje“ pravo na karijeru i slobodu (bez odgovornosti), vrlo vješto joj skrivaju grobnu jamu u koju će upasti zajedno s ubijenim djetetom.
Jer drama savjesti koju će proživljavati nalik je otvorenom grobu u kojem si živ zakopan, i to vlastitim izborom. Zato je potrebno razbiti jednostrano informiranje o pobačaju i pobijediti viziju da je začeto dijete tek nakupina stanica čiji život zapravo počinje nakon rođenja. Dr. Tonči Matulić u knjizi „Pobačaj – drama savjesti“ (1997.) detaljno je naveo razloge zašto žena nema pravo na pobačaj? Biološki – u sebi nosi začeto novo biće koje je neponovljivo i nova je jedinka; psihološki – postoji vrlo blizak odnos ploda i majke, ali i vlastiti psihološki svijet samog ploda; filozofski – plod je razumsko i ljudsko biće; teološko-moralni – Bog je čovjekov stvoritelj i gospodar života, pa prema tome čovjek treba služiti životu, poštivati ga i štititi (5. Božja zapovijed); pravni – pravo na život ima svaki čovjek. To se pravo ne može pripisati izvana, već ono proizlazi iz njegove naravi.
Posljedice pobačaja: depresije, psihoze (odmah nakon pobačaja), nemiri (osobito prva tri mjeseca nakon pobačaja), traume (vraćanje slika, sjećanje datuma kada bi se dijete trebalo roditi ili kada ga je majka ubila). Zanimljivu je tvrdnju iznio papa Ivan Pavao II. 1991. godine u Varšavi kada je govorio zastupnicima u poljskom parlamentu: „Koliko god prekid trudnoće zagovarale neke žene, posebno međunarodni feministički pokret, toliko se u biti iza toga skriva muškarac kojem je ugodnije ako taj problem rješava sama žena, premda pobačaj škodi samo njoj.“
„Tražit ću račun od čovjeka za život čovjeka.“ (Post 9,5)
Tzv. Pro-choice pokreti sustavno se bave samo jednom stranom priče zavaravajući žene govorom o njezinom pravu, a skrivajući joj istinu o posljedicama izbora. Dok je oslobađaju od „ropstva majčinstva“ koje „narušava“ njezino tijelo, „uskraćuje“ pravo na karijeru i slobodu (bez odgovornosti), vrlo vješto joj skrivaju grobnu jamu u koju će upasti zajedno s ubijenim djetetom.
Jer drama savjesti koju će proživljavati nalik je otvorenom grobu u kojem si živ zakopan, i to vlastitim izborom. Zato je potrebno razbiti jednostrano informiranje o pobačaju i pobijediti viziju da je začeto dijete tek nakupina stanica čiji život zapravo počinje nakon rođenja. Dr. Tonči Matulić u knjizi „Pobačaj – drama savjesti“ (1997.) detaljno je naveo razloge zašto žena nema pravo na pobačaj? Biološki – u sebi nosi začeto novo biće koje je neponovljivo i nova je jedinka; psihološki – postoji vrlo blizak odnos ploda i majke, ali i vlastiti psihološki svijet samog ploda; filozofski – plod je razumsko i ljudsko biće; teološko-moralni – Bog je čovjekov stvoritelj i gospodar života, pa prema tome čovjek treba služiti životu, poštivati ga i štititi (5. Božja zapovijed); pravni – pravo na život ima svaki čovjek. To se pravo ne može pripisati izvana, već ono proizlazi iz njegove naravi.
Posljedice pobačaja: depresije, psihoze (odmah nakon pobačaja), nemiri (osobito prva tri mjeseca nakon pobačaja), traume (vraćanje slika, sjećanje datuma kada bi se dijete trebalo roditi ili kada ga je majka ubila). Zanimljivu je tvrdnju iznio papa Ivan Pavao II. 1991. godine u Varšavi kada je govorio zastupnicima u poljskom parlamentu: „Koliko god prekid trudnoće zagovarale neke žene, posebno međunarodni feministički pokret, toliko se u biti iza toga skriva muškarac kojem je ugodnije ako taj problem rješava sama žena, premda pobačaj škodi samo njoj.“
„Tražit ću račun od čovjeka za život čovjeka.“ (Post 9,5)
Guest- Guest
Re: Katolicizam...
metilda wrote: an estimated 56 million induced abortions occurred each year worldwide
kad sam navela ovaj podatak na denkverbotu nitko od ljubaznih, nenametljivih, tolerantnih, ljubaznih, strpljivih, bogoprisutnih, "openminded", nije reagirao..
to je sumrak ljudske savjesti i svijesti, sumrak civilizacije
ukazati na sumrak čovječanstva vrijedno je podnošenja svake uvrede
Blagi Bože.
Mogla sam i pretpostaviti da je čitav ovaj cirkus bio zbog banalnog razloga: ljudi ne reaagiraju onako kako ti očekuješ i ti pucaš kao kokica.
Mativku si proganjala mjesecima jer te nije branila kad si ti to očekivala.
Odjavila si se s foruma kad su te "izdali desničari", tj. kad te nisu podržali.
I sad si mene našla jahati jer ne reagiram na tvoje križarske ratove.
E pa svašta.
Nije ni tebi lako. Treba živjeti sa svim tim sranjima u tvojoj glavi.
Guest- Guest
Re: Katolicizam...
„Tražit ću račun od čovjeka za život čovjeka.“ (Post 9,5)
Crkva je trajno zainteresirana za život
Osim što je potaknuta Pismom u govoru o svetosti života, Crkva čuva i vrlo drevne spise koji nam potvrđuju važnost ove teme. Tako, primjerice, gore spomenuto djelo Didache, punog naziva Uputa Gospodinova narodima po dvanaestorici apostola, u formi kratkih i jezgrovitih rečenica naglašava da je moralni temelj ponašanja kršćana ljubav prema Bogu i bližnjemu, te se zato u njemu spominje i odnos prema nerođenoj djeci. Spis je nastao 50.-60. godine poslije Krista, što znači gotovo kad i sinoptička evanđelja.
XX. stoljeće, s ratovima i sukobima (primjerice nacizam), na poseban je način otvorilo temu vrijednosti ljudskoga života. Potrebu za govorom Crkve o tome intenzivirao je i razvoj tehnologije, znanosti, medicine, i to u prilog napretka čovječanstva. Ipak, granica u svemu je dostojanstvo čovjeka koje nije stečeno niti pripisano pravo, već proizlazi iz činjenice da je čovjek slika Božja, a život Božji dar. No, s pojavom različitih liberalnih smjerova sredinom prošloga stoljeća, kao da je nametnut trend oslobađanja čovjeka od njega samoga. Ono što je svetinja našlo se na tržištu izbora, sve do krajnosti da život začetog djeteta postaje pravo žene, a ne Božji dar.
Ivan Pavao II. u enciklici „Evanđelje života“ (1995.), pišući o sadašnjim prijetnjama ljudskom životu (širenje pobačaja, kontracepcija, umjetna reprodukcija, eutanazija...), govori da se radi o programiranim prijetnjama na znanstveni i sustavan način. Po njemu, „XX. stoljeće je razdoblje masovnog napada na život“, što je potvrđeno ratovima, masakrima nevinih ljudskih života. Dogodila se objektivna zavjera protiv života! No, to nije biblijska nepoznanica. Već u Post 4,9, u Kajinovom odgovoru Bogu na pitanje gdje mu je brat - "Zar sam ja čuvar brata svoga?" – čitamo izopačeno poimanje slobode, u čemu leži i odgovor na pitanje zašto se, među ostalim, događa i pobačaj kao grijeh protiv 5. Božje zapovijedi? Samo što majke koje ubijaju začeto dijete Bogu postavljaju pitanje: „Zar sam ja čuvarica djeteta svog?“
„Pobačaj i čedomorstvo užasni su zločini.“ (Gaudium et spes, br. 51)
Crkva je trajno zainteresirana za život
Osim što je potaknuta Pismom u govoru o svetosti života, Crkva čuva i vrlo drevne spise koji nam potvrđuju važnost ove teme. Tako, primjerice, gore spomenuto djelo Didache, punog naziva Uputa Gospodinova narodima po dvanaestorici apostola, u formi kratkih i jezgrovitih rečenica naglašava da je moralni temelj ponašanja kršćana ljubav prema Bogu i bližnjemu, te se zato u njemu spominje i odnos prema nerođenoj djeci. Spis je nastao 50.-60. godine poslije Krista, što znači gotovo kad i sinoptička evanđelja.
XX. stoljeće, s ratovima i sukobima (primjerice nacizam), na poseban je način otvorilo temu vrijednosti ljudskoga života. Potrebu za govorom Crkve o tome intenzivirao je i razvoj tehnologije, znanosti, medicine, i to u prilog napretka čovječanstva. Ipak, granica u svemu je dostojanstvo čovjeka koje nije stečeno niti pripisano pravo, već proizlazi iz činjenice da je čovjek slika Božja, a život Božji dar. No, s pojavom različitih liberalnih smjerova sredinom prošloga stoljeća, kao da je nametnut trend oslobađanja čovjeka od njega samoga. Ono što je svetinja našlo se na tržištu izbora, sve do krajnosti da život začetog djeteta postaje pravo žene, a ne Božji dar.
Ivan Pavao II. u enciklici „Evanđelje života“ (1995.), pišući o sadašnjim prijetnjama ljudskom životu (širenje pobačaja, kontracepcija, umjetna reprodukcija, eutanazija...), govori da se radi o programiranim prijetnjama na znanstveni i sustavan način. Po njemu, „XX. stoljeće je razdoblje masovnog napada na život“, što je potvrđeno ratovima, masakrima nevinih ljudskih života. Dogodila se objektivna zavjera protiv života! No, to nije biblijska nepoznanica. Već u Post 4,9, u Kajinovom odgovoru Bogu na pitanje gdje mu je brat - "Zar sam ja čuvar brata svoga?" – čitamo izopačeno poimanje slobode, u čemu leži i odgovor na pitanje zašto se, među ostalim, događa i pobačaj kao grijeh protiv 5. Božje zapovijedi? Samo što majke koje ubijaju začeto dijete Bogu postavljaju pitanje: „Zar sam ja čuvarica djeteta svog?“
„Pobačaj i čedomorstvo užasni su zločini.“ (Gaudium et spes, br. 51)
Guest- Guest
Re: Katolicizam...
Ra wrote:metilda wrote: an estimated 56 million induced abortions occurred each year worldwide
kad sam navela ovaj podatak na denkverbotu nitko od ljubaznih, nenametljivih, tolerantnih, ljubaznih, strpljivih, bogoprisutnih, "openminded", nije reagirao..
to je sumrak ljudske savjesti i svijesti, sumrak civilizacije
ukazati na sumrak čovječanstva vrijedno je podnošenja svake uvrede
Blagi Bože.
Mogla sam i pretpostaviti da je čitav ovaj cirkus bio zbog banalnog razloga: ljudi ne reaagiraju onako kako ti očekuješ i ti pucaš kao kokica.
Mativku si proganjala mjesecima jer te nije branila kad si ti to očekivala.
Odjavila si se s foruma kad su te "izdali desničari", tj. kad te nisu podržali.
I sad si mene našla jahati jer ne reagiram na tvoje križarske ratove.
E pa svašta.
Nije ni tebi lako. Treba živjeti sa svim tim sranjima u tvojoj glavi.
gledaj..
nisam zainteresirana za ad hominem prepucavanja..
no istina je što sam jednom davno napisala na starom forumu da je svatko otok i da bira mostove kojima će stupati u interakciju sa drugima..
što prije shvatimo da smo otok to ćemo jednostavnije vojevati svoje bitke... sve je životna škola, pa i na forumu gdje je najlakše anonimno pisati i prišivati etikete..
kad jednom iza svojih riječi staneš imenom i likom sve će se promijeniti..
Guest- Guest
Re: Katolicizam...
„Pobačaj i čedomorstvo užasni su zločini.“ (Gaudium et spes, br. 51)
Kazne za pobačaj?
Pobačaj u kršćanstvu možemo smatrati poganskim nasljeđem, a nakon što je kršćanstvo dobilo slobodu, na crkvenim se saborima suočilo s tim pitanjem. U početku (IV. st.) govorilo se o tzv. „kanonskim pokorama“ za krajnje teške grijehe kao što je pobačaj. S vremenom i nakon prakse izopćenja, kazne se ublažuju i svode, primjerice, na deset godina pokore.
No, uvijek je pobačaj u rangu ubojstva, samo što je kazna ovisila o stupnju spoznaje razvoja ploda kroz stoljeća. U Zakoniku kanonskog prava iz 1917. godine za pobačaj je kazna izopćenje iz Crkve, kao i u onom objavljenom 1983. koji je i danas na snazi: u izopćenje unaprijed izrečeno upada tko sudjeluje u vršenju pobačaja.
Katekizam Katoličke Crkve naglašava da se ovdje ne radi o „sužavanju područja milosrđa“, već o isticanju težine počinjenog zločina, „nenadoknadivoj šteti učinjenoj nevinom biću, njegovim roditeljima i cijelome društvu.“ Važno je u svemu naglasiti da Crkva nikada ne osuđuje ženu koja je učinila pobačaj, već osuđuje sam čin ubojstva začetog djeteta, jer život je Božji dar i život je svet!
„Bog je jedini Gospodar života od početka do svršetka: nitko i ni u kakvim okolnostima ne može sebi uzeti pravo izravno usmrtiti nevino ljudsko stvorenje.“ (Ivan Pavao II.)
Kazne za pobačaj?
Pobačaj u kršćanstvu možemo smatrati poganskim nasljeđem, a nakon što je kršćanstvo dobilo slobodu, na crkvenim se saborima suočilo s tim pitanjem. U početku (IV. st.) govorilo se o tzv. „kanonskim pokorama“ za krajnje teške grijehe kao što je pobačaj. S vremenom i nakon prakse izopćenja, kazne se ublažuju i svode, primjerice, na deset godina pokore.
No, uvijek je pobačaj u rangu ubojstva, samo što je kazna ovisila o stupnju spoznaje razvoja ploda kroz stoljeća. U Zakoniku kanonskog prava iz 1917. godine za pobačaj je kazna izopćenje iz Crkve, kao i u onom objavljenom 1983. koji je i danas na snazi: u izopćenje unaprijed izrečeno upada tko sudjeluje u vršenju pobačaja.
Katekizam Katoličke Crkve naglašava da se ovdje ne radi o „sužavanju područja milosrđa“, već o isticanju težine počinjenog zločina, „nenadoknadivoj šteti učinjenoj nevinom biću, njegovim roditeljima i cijelome društvu.“ Važno je u svemu naglasiti da Crkva nikada ne osuđuje ženu koja je učinila pobačaj, već osuđuje sam čin ubojstva začetog djeteta, jer život je Božji dar i život je svet!
„Bog je jedini Gospodar života od početka do svršetka: nitko i ni u kakvim okolnostima ne može sebi uzeti pravo izravno usmrtiti nevino ljudsko stvorenje.“ (Ivan Pavao II.)
Guest- Guest
Re: Katolicizam...
Što je? Sad je na redu faza pokajanja i pokore?metilda wrote:Ra wrote:metilda wrote: an estimated 56 million induced abortions occurred each year worldwide
kad sam navela ovaj podatak na denkverbotu nitko od ljubaznih, nenametljivih, tolerantnih, ljubaznih, strpljivih, bogoprisutnih, "openminded", nije reagirao..
to je sumrak ljudske savjesti i svijesti, sumrak civilizacije
ukazati na sumrak čovječanstva vrijedno je podnošenja svake uvrede
Blagi Bože.
Mogla sam i pretpostaviti da je čitav ovaj cirkus bio zbog banalnog razloga: ljudi ne reaagiraju onako kako ti očekuješ i ti pucaš kao kokica.
Mativku si proganjala mjesecima jer te nije branila kad si ti to očekivala.
Odjavila si se s foruma kad su te "izdali desničari", tj. kad te nisu podržali.
I sad si mene našla jahati jer ne reagiram na tvoje križarske ratove.
E pa svašta.
Nije ni tebi lako. Treba živjeti sa svim tim sranjima u tvojoj glavi.
gledaj..
nisam zainteresirana za ad hominem prepucavanja..
no istina je što sam jednom davno napisala na starom forumu da je svatko otok i da bira mostove kojima će stupati u interakciju sa drugima..
što prije shvatimo da smo otok to ćemo jednostavnije vojevati svoje bitke... sve je životna škola, pa i na forumu gdje je najlakše anonimno pisati i prišivati etikete..
kad jednom iza svojih riječi staneš imenom i likom sve će se promijeniti..
Ili te pameti dozvala Mortalka, koja te nije prepoznala, pa je svojski išutirala malu gicu?
Ovo nije FB, na forumu ljudi pišu anonimno.
Ti ne moraš, slobodno piši pod punim imenom i prezimenom, stavi svoju sliju na avatar, možeš i akt, zaboli me... Tvoja je stvar koliko ćeš otkriti iz svog privatnog života, ali ne maltretiraj one koji žele sačuvati svoju privatnost i ne dijeliti je sa svima. Imaju svoje razloge zašto ne izvode mentalni striptiz na forumu. Nismo svi egzibicionisti poput tebe i mogla bi to poštovati, bez obzira što očito ne razumiješ takve potrebe i ponašanje.
A etikete? Obični zakon akcije i reakcije.
Počni se držati onog kršćanskog: Ne čini drugom što ne želiš da se čini tebi, i riješit ćeš se etiketa.
Ali... bojim se da se ti ne možeš držati čak ni takvih jednostavnih zakona. Barem ne dugo vremena. :)
Guest- Guest
Re: Katolicizam...
Ra wrote:Što je? Sad je na redu faza pokajanja i pokore?metilda wrote:Ra wrote:metilda wrote: an estimated 56 million induced abortions occurred each year worldwide
kad sam navela ovaj podatak na denkverbotu nitko od ljubaznih, nenametljivih, tolerantnih, ljubaznih, strpljivih, bogoprisutnih, "openminded", nije reagirao..
to je sumrak ljudske savjesti i svijesti, sumrak civilizacije
ukazati na sumrak čovječanstva vrijedno je podnošenja svake uvrede
Blagi Bože.
Mogla sam i pretpostaviti da je čitav ovaj cirkus bio zbog banalnog razloga: ljudi ne reaagiraju onako kako ti očekuješ i ti pucaš kao kokica.
Mativku si proganjala mjesecima jer te nije branila kad si ti to očekivala.
Odjavila si se s foruma kad su te "izdali desničari", tj. kad te nisu podržali.
I sad si mene našla jahati jer ne reagiram na tvoje križarske ratove.
E pa svašta.
Nije ni tebi lako. Treba živjeti sa svim tim sranjima u tvojoj glavi.
gledaj..
nisam zainteresirana za ad hominem prepucavanja..
no istina je što sam jednom davno napisala na starom forumu da je svatko otok i da bira mostove kojima će stupati u interakciju sa drugima..
što prije shvatimo da smo otok to ćemo jednostavnije vojevati svoje bitke... sve je životna škola, pa i na forumu gdje je najlakše anonimno pisati i prišivati etikete..
kad jednom iza svojih riječi staneš imenom i likom sve će se promijeniti..
Ili te pameti dozvala Mortalka, koja te nije prepoznala, pa je svojski išutirala malu gicu?
Ovo nije FB, na forumu ljudi pišu anonimno.
Ti ne moraš, slobodno piši pod punim imenom i prezimenom, stavi svoju sliju na avatar, možeš i akt, zaboli me... Tvoja je stvar koliko ćeš otkriti iz svog privatnog života, ali ne maltretiraj one koji žele sačuvati svoju privatnost i ne dijeliti je sa svima. Imaju svoje razloge zašto ne izvode mentalni striptiz na forumu. Nismo svi egzibicionisti poput tebe i mogla bi to poštovati, bez obzira što očito ne razumiješ takve potrebe i ponašanje.
A etikete? Obični zakon akcije i reakcije.
Počni se držati onog kršćanskog: Ne čini drugom što ne želiš da se čini tebi, i riješit ćeš se etiketa.
Ali... bojim se da se ti ne možeš držati čak ni takvih jednostavnih zakona. Barem ne dugo vremena. :)
ne razumijem što očekuješ od mene..
pokajanje za što?
moju nezainteresiranost za ad hominem razgovor smatraš mojim porazom?
ako želiš ponovit ću opet svoj stav: onaj tko podržava mišlju, riječju, djelom ili propustom (osude) ubojstvo 56 000 000 djece, i to svake godine, djecoubojica je i sudjeluje u ubojstvu svakog tog djeteta.. kako je ovo tema katolicizam svoj stav potkrepljujem tekstovima koji obrazlažu nauk KC..
možeš se s tim slagati ili neslagati, ali moje je pravo iznositi moj osobni i stav KC kojoj pripadam..
sudjelujući u raspravama sa neistomišljenicima svi na neki način zadiremo u njihove živote..
što se privatnih podataka tiče - na svakom forumu gdje sam pisala ljudi iznose pojedinosti o svojoj obitelji i sebi.. je li to egzibicionizam u svakom slučaju ili samo u mom? - retoričko pitanje, naravno..
ne čini ono što ne želiš da drugi učini tebi možemo primijeniti na još jedan način: ne ubij začeto dijete ako ne želiš da drugi ubije tebe (bilo mišlju, riječju, djelom ili propustom)
ako želiš možeš pročitati i neki od tekstova koje sam stavila..
ako ne želiš molim te da temu oslobodiš svojih ad hominem mentalnih egzibicionizama...
Guest- Guest
Re: Katolicizam...
„Bog je jedini Gospodar života od početka do svršetka: nitko i ni u kakvim okolnostima ne može sebi uzeti pravo izravno usmrtiti nevino ljudsko stvorenje.“ (Ivan Pavao II.)
Temeljni dokumenti
Još je papa Pio XI. 1930. godine osudio svaki oblik neposrednog pobačaja. Njegov nasljednik, Pio XII. intervenirao je kada su se pojavile struje da se pobačajem zaustavi porast stanovništva. Ivan XXIII. i Drugi vatikanski sabor reagirali su u vrijeme legalizacije pobačaja u Europi uključujući se tako u rasprave o ljudskoj naravi i osobnom dostojanstvu začetog djeteta. Tim su putem nastavili i Pavao VI., Ivan Pavao II. i Benedikt XVI. Kongregacija za nauk vjere je 1974. godine objavila Izjavu o namjernom pobačaju (potpisao ju je tadašnji pročelnik kardinal Franjo Šeper) u kojoj stoji da je obveza čuvanja života ne samo kršćanska zapovijed, već to nalaže i razum.
Postoje prava koja dolaze prije društva, a to su prava čovjeka među kojima je prvo pravo na život. „Čim je jaje oplođeno, započeo je život koji nije ni majčin ni očev“, stoji u ovoj Izjavi. Ujedno se naglašava da prema do tada objavljenim crkvenim dokumentima, „pobačaj ne smije nikada ni iz bilo kojega razloga biti primijenjen, niti u obitelji niti ga javna vlast može uvesti kao zakonito sredstvo za smanjenje broja poroda.“ Čak i kad postoje zakoni koji dopuštaju pobačaj, „čovjek se nikada ne može pokoriti iznutra nedopuštenom zakonu.“
Biskupi Jugoslavije su 1979. godine (godinu dana nakon što je zakonom dopušten pobačaj) napisali dokument „Uzvišenost i radost života“ ukazujući na opasnost da se zaborave nerođena djeca koja imaju pravo na život. Podsjećaju da je „za liječnika, bez obzira na posljedice, po savjesti obvezujuće uskratiti pobačaj.“ Zanimljivo je da je Ustav SFRJ imao članak u kojem je pisalo da je „pravo čovjeka da odlučuje o rađanju djece“ (čl. 191).
S vremenom se izgubila svijest da je pobačaj teško moralno zlo. Dokument iz 1979. izravno navodi da je „pobačaj znak oslabljene volje za životom i siguran način zatiranja naroda.“ Ivan Pavao II. u pobudnici „Familiaris consortio“ iz 1981. godine podsjeća supružnike da su oni „suradnici ljubavi Boga stvoritelja“, dok se dokument „Donum vitae“ iz 1987. godine ponovno bavi poštivanjem ljudskog života u nastanku i dostojanstvom rađanja. „Od prvog časa postojanja ljudsko se biće mora poštivati kao osoba“, što znači da je već u zigoti uspostavljen identitet nove ljudske jedinke kojoj se trebaju priznati prava osobe, a prvo pravo od svih je pravo na život. Dalje tekst opširno govori o prenatalnoj dijagnostici, a u drugoj cjelini i o umjetnoj oplodnji. „Donum vitae“ je proširen novim pitanjima „koja određuju smjer ljudskoj povijesti“ 2008. godine naputkom „Dignitas personae“ kojega je odobrio papa Benedikt XVI. Središnja misao: „Dostojanstvo osobe mora se priznati svakomu ljudskom biću, od začeća do prirodne smrti.“ U ovom pregledu dokumenata dodajmo i „Evangelium vitae“ Ivana Pavla II. iz 1995. godine, encikliku o vrijednosti i nepovredivosti ljudskog života. Iako se u svijetu u to vrijeme susrećemo s terminološkim ublažavanjem moralnog zla pobačaja, papa kaže da, bez obzira na termin, hotimičan pobačaj, kako god da se izvrši, „namjerno je i izravno ubojstvo ljudskog bića u početnoj fazi njegova postojanja, tj. između začeća i rođenja“ (EV, br. 58).
Temeljni dokumenti
Još je papa Pio XI. 1930. godine osudio svaki oblik neposrednog pobačaja. Njegov nasljednik, Pio XII. intervenirao je kada su se pojavile struje da se pobačajem zaustavi porast stanovništva. Ivan XXIII. i Drugi vatikanski sabor reagirali su u vrijeme legalizacije pobačaja u Europi uključujući se tako u rasprave o ljudskoj naravi i osobnom dostojanstvu začetog djeteta. Tim su putem nastavili i Pavao VI., Ivan Pavao II. i Benedikt XVI. Kongregacija za nauk vjere je 1974. godine objavila Izjavu o namjernom pobačaju (potpisao ju je tadašnji pročelnik kardinal Franjo Šeper) u kojoj stoji da je obveza čuvanja života ne samo kršćanska zapovijed, već to nalaže i razum.
Postoje prava koja dolaze prije društva, a to su prava čovjeka među kojima je prvo pravo na život. „Čim je jaje oplođeno, započeo je život koji nije ni majčin ni očev“, stoji u ovoj Izjavi. Ujedno se naglašava da prema do tada objavljenim crkvenim dokumentima, „pobačaj ne smije nikada ni iz bilo kojega razloga biti primijenjen, niti u obitelji niti ga javna vlast može uvesti kao zakonito sredstvo za smanjenje broja poroda.“ Čak i kad postoje zakoni koji dopuštaju pobačaj, „čovjek se nikada ne može pokoriti iznutra nedopuštenom zakonu.“
Biskupi Jugoslavije su 1979. godine (godinu dana nakon što je zakonom dopušten pobačaj) napisali dokument „Uzvišenost i radost života“ ukazujući na opasnost da se zaborave nerođena djeca koja imaju pravo na život. Podsjećaju da je „za liječnika, bez obzira na posljedice, po savjesti obvezujuće uskratiti pobačaj.“ Zanimljivo je da je Ustav SFRJ imao članak u kojem je pisalo da je „pravo čovjeka da odlučuje o rađanju djece“ (čl. 191).
S vremenom se izgubila svijest da je pobačaj teško moralno zlo. Dokument iz 1979. izravno navodi da je „pobačaj znak oslabljene volje za životom i siguran način zatiranja naroda.“ Ivan Pavao II. u pobudnici „Familiaris consortio“ iz 1981. godine podsjeća supružnike da su oni „suradnici ljubavi Boga stvoritelja“, dok se dokument „Donum vitae“ iz 1987. godine ponovno bavi poštivanjem ljudskog života u nastanku i dostojanstvom rađanja. „Od prvog časa postojanja ljudsko se biće mora poštivati kao osoba“, što znači da je već u zigoti uspostavljen identitet nove ljudske jedinke kojoj se trebaju priznati prava osobe, a prvo pravo od svih je pravo na život. Dalje tekst opširno govori o prenatalnoj dijagnostici, a u drugoj cjelini i o umjetnoj oplodnji. „Donum vitae“ je proširen novim pitanjima „koja određuju smjer ljudskoj povijesti“ 2008. godine naputkom „Dignitas personae“ kojega je odobrio papa Benedikt XVI. Središnja misao: „Dostojanstvo osobe mora se priznati svakomu ljudskom biću, od začeća do prirodne smrti.“ U ovom pregledu dokumenata dodajmo i „Evangelium vitae“ Ivana Pavla II. iz 1995. godine, encikliku o vrijednosti i nepovredivosti ljudskog života. Iako se u svijetu u to vrijeme susrećemo s terminološkim ublažavanjem moralnog zla pobačaja, papa kaže da, bez obzira na termin, hotimičan pobačaj, kako god da se izvrši, „namjerno je i izravno ubojstvo ljudskog bića u početnoj fazi njegova postojanja, tj. između začeća i rođenja“ (EV, br. 58).
Guest- Guest
Re: Katolicizam...
metilda wrote:
ne razumijem što očekuješ od mene..
pokajanje za što?
moju nezainteresiranost za ad hominem razgovor smatraš mojim porazom?
ako želiš ponovit ću opet svoj stav: onaj tko podržava mišlju, riječju, djelom ili propustom (osude) ubojstvo 56 000 000 djece, i to svake godine, djecoubojica je i sudjeluje u ubojstvu svakog tog djeteta.. kako je ovo tema katolicizam svoj stav potkrepljujem tekstovima koji obrazlažu nauk KC..
možeš se s tim slagati ili neslagati, ali moje je pravo iznositi moj osobni i stav KC kojoj pripadam..
sudjelujući u raspravama sa neistomišljenicima svi na neki način zadiremo u njihove živote..
što se privatnih podataka tiče - na svakom forumu gdje sam pisala ljudi iznose pojedinosti o svojoj obitelji i sebi.. je li to egzibicionizam u svakom slučaju ili samo u mom? - retoričko pitanje, naravno..
ne čini ono što ne želiš da drugi učini tebi možemo primijeniti na još jedan način: ne ubij začeto dijete ako ne želiš da drugi ubije tebe (bilo mišlju, riječju, djelom ili propustom)
ako želiš možeš pročitati i neki od tekstova koje sam stavila..
ako ne želiš molim te da temu oslobodiš svojih ad hominem mentalnih egzibicionizama...
Ponavljam: boli me patka što ćeš od svojih privatnih podataka napisati tu na forumu, hoćeš li i dalje o seksualnosti vlastite djece raspravljati s nepoznatim ljudima, stavljati svoje slike na avatar. To je tvoja stvar, a ne moja.
Ne zanima me koliko njih još iznosi svoje privatne podatke. Imaju pravo sa svojim podacima činiti što ih volja.
Reagiram (i reagirala sam) na tvoje iznošenje mojih privatnih podataka koji nemaju nikakve veze s abrotusima koje si nekim čudom uvukla u cijelu priču. Imam pravo na privatost, a ti si mi to pravo uskratila.
Borba za nerođenu djecu su ti samo izgovor...i to slab izgovor, jer hoću li ja nekog ubiti mišlju ili propustom, nije tvoja stvar.
Shvati, ne možeš mi ti suditi, može mi suditi samo Bog. A ti tu ulogu tako rado uzimaš u svoje ruke.
Ovaj podforum nije tvoja kuća pa da me otpravljaš poput nepoželjnog gosta.
Da te podsjetim katolkinjo, vjernice, kršćanko, da si me upravo ti dovukla na njega kad si dio naše privatne prepiske prenijela upravo na ovaj podforum... i pritom si promijenila nickname u moje privatno ime.
Što očekujem od tebe?
Ne očekujem ništa. Ionako su to tvoji ciklusi dobra i zla koji te tresu i muče, a koje ti jednostavno moraš iživjeti tu na forumu.
Ovaj put sam to bila ja. Drugi put će to biti netko drugi.
To si jednostavno ti. I gotovo.
Lakše je nama s tobom nego tebi sa samom sobom.
Pođi u miru Božjem.
Ja sam završila komunikaciju s tobom. Na svim forumima, zauvijek.
Guest- Guest
Re: Katolicizam...
Ra wrote:metilda wrote:
ne razumijem što očekuješ od mene..
pokajanje za što?
moju nezainteresiranost za ad hominem razgovor smatraš mojim porazom?
ako želiš ponovit ću opet svoj stav: onaj tko podržava mišlju, riječju, djelom ili propustom (osude) ubojstvo 56 000 000 djece, i to svake godine, djecoubojica je i sudjeluje u ubojstvu svakog tog djeteta.. kako je ovo tema katolicizam svoj stav potkrepljujem tekstovima koji obrazlažu nauk KC..
možeš se s tim slagati ili neslagati, ali moje je pravo iznositi moj osobni i stav KC kojoj pripadam..
sudjelujući u raspravama sa neistomišljenicima svi na neki način zadiremo u njihove živote..
što se privatnih podataka tiče - na svakom forumu gdje sam pisala ljudi iznose pojedinosti o svojoj obitelji i sebi.. je li to egzibicionizam u svakom slučaju ili samo u mom? - retoričko pitanje, naravno..
ne čini ono što ne želiš da drugi učini tebi možemo primijeniti na još jedan način: ne ubij začeto dijete ako ne želiš da drugi ubije tebe (bilo mišlju, riječju, djelom ili propustom)
ako želiš možeš pročitati i neki od tekstova koje sam stavila..
ako ne želiš molim te da temu oslobodiš svojih ad hominem mentalnih egzibicionizama...
Ponavljam: boli me patka što ćeš od svojih privatnih podataka napisati tu na forumu, hoćeš li i dalje o seksualnosti vlastite djece raspravljati s nepoznatim ljudima, stavljati svoje slike na avatar. To je tvoja stvar, a ne moja.
Ne zanima me koliko njih još iznosi svoje privatne podatke. Imaju pravo sa svojim podacima činiti što ih volja.
Reagiram (i reagirala sam) na tvoje iznošenje mojih privatnih podataka koji nemaju nikakve veze s abrotusima koje si nekim čudom uvukla u cijelu priču. Imam pravo na privatost, a ti si mi to pravo uskratila.
Borba za nerođenu djecu su ti samo izgovor...i to slab izgovor, jer hoću li ja nekog ubiti mišlju ili propustom, nije tvoja stvar.
Shvati, ne možeš mi ti suditi, može mi suditi samo Bog. A ti tu ulogu tako rado uzimaš u svoje ruke.
Ovaj podforum nije tvoja kuća pa da me otpravljaš poput nepoželjnog gosta.
Da te podsjetim katolkinjo, vjernice, kršćanko, da si me upravo ti dovukla na njega kad si dio naše privatne prepiske prenijela upravo na ovaj podforum... i pritom si promijenila nickname u moje privatno ime.
Što očekujem od tebe?
Ne očekujem ništa. Ionako su to tvoji ciklusi dobra i zla koji te tresu i muče, a koje ti jednostavno moraš iživjeti tu na forumu.
Ovaj put sam to bila ja. Drugi put će to biti netko drugi.
To si jednostavno ti. I gotovo.
Lakše je nama s tobom nego tebi sa samom sobom.
Pođi u miru Božjem.
Ja sam završila komunikaciju s tobom. Na svim forumima, zauvijek.
najprije ću demantirati klevetu:
NIKAD ama baš NIKAD nisam iznijela ni jedan tvoj privatni podatak na forumu..
drugo, nikada nisam tvoje ime stavila u svoj nickname.. odakle ti to?
ni metilda ni slavica nisu tvoja imena.. mislim da je jako ružno lagati da bi dokazala moju nepostojeću krivicu..
drugo: ako te nije briga što ću ja od svojih privatnih podataka ili fotografija staviti na forum zašto istima posvećuješ svoje vrijeme u već nekoliko postova i moje postupke proglašavaš egzibicionizmom dok su i drugi forumaši činili isto.. uz to, ja se ne stidim ni jedne riječi koju sam napisala na forumu i to sam i potpisala
treće.. opet ponavljam da u sklopu teme o abortusu nisam iznijela ni jedan tvoj privatni podatak.. zaključujem da te je tema o pobačaju žestoko zasvrbila ali ja tu ne mogu ništa osim stajati čvrsto iza svog stava..
četvrto - istina, ova tema kao ni forum nisu moje vlasništvo i pozvana si znanstvenim ili psihološkim ili filozofskim argumentima osporiti moj stav.. no kako ti koristiš jedino ad hominem argumente i uz to iznosiš neistine bila sam primorana pozvati te da ne kvariš temu takvom argumentacijom..
mislim da se na forumu iživljavaju oni koji pod krinkom anonimnosti vrijeđaju druge forumaše zbog njihovih argumentiranih stavova a zbog vlastitih frustracija..
i za kraj te molim da zbog sebe ne lažeš kako sam na forumu iznosila tvoje privatne podatke, odnosno vjerodostojnosti radi stavi linkove na postove u kojima sam to učinila..
uvjerena sam da to nećeš učiniti zato jer nemaš što..
razglabanje o mom psihičkom stanju je i dalje samo otužni ad hominem ..
i valjda je to to?
Guest- Guest
Re: Katolicizam...
Lažno svjedočanstvo i krivokletstvo.
Kad je izrečena javno, izjava protivna istini zadobiva osobitu težinu. Pred sudom, ona biva lažnim svjedočanstvom. Kad je izrečena pod prisegom, to je krivokletstvo. Takvi postupci pridonose ili osudi nevina čovjeka, ili opravdanju krivaca, ili povećanju kazne optuženih. I teško škode vršenju pravde i pravičnosti osude izrečene od sudaca.
Poštivanje dobra glasa osobâ zabranjuje svaki stav i svaku riječ koji im mogu prouzročiti nepravednu štetu. Postaje krivim:
za neosnovan sud onaj tko, makar i prešutno, prihvaća kao istinit, bez dostatna temelja, neki moralni manjak u svoga bližnjega;
za ogovaranje onaj tko, bez objektivno valjana razloga, otkriva tuđe manjke i pogreške osobama koje za to ne znaju;
za klevetu onaj tko, tvrdnjama suprotnim istini, škodi dobru glasu drugih i daje prigodu za krive sudove o njima.
Da se izbjegne neosnovan sud, svatko će paziti da misli, riječi i djela svoga bližnjega tumači, koliko je moguće, u povoljnu smislu: Svaki dobar kršćanin mora biti spremniji tvrdnju bližnjega spasiti nego osuditi; ako ne može spasiti, neka pita kako je on razumije; pa ako je razumije loše, neka ga ispravi s ljubavlju; a ako to nije dosta, neka traži sve prikladne načine da se on, dobro je razumijevajući, spasi. Ogovor i kleveta nište dobar glas i čast bližnjega. A čast je društveno svjedočanstvo što se daje ljudskom dostojanstvu, i svatko ima naravno pravo na čast svoga imena, na svoj dobar glas i na poštovanje. Stoga, ogovor i kleveta vrijeđaju kreposti pravde i ljubavi.
Treba otkloniti svaku riječ ili stav koji laskanjem, ulagivanjem ili dopadljivošću bodre i utvrđuju drugoga u zloći njegovih djela i opakosti ponašanja. Laskanje je težak grijeh ako postaje sukrivcem porokâ ili teških grijeha. Želja da se učini usluga ili prijateljstvo ne opravdavaju dvosmislenost govora. Laskanje je laki grijeh kad se želi samo biti ugodnim, izbjeći neko zlo, zadovoljiti neku potrebu, polučiti dopuštene koristi.
Hvastanje ili razmetanje jest pogreška protiv istine. Isto je i s porugom (ironijom) koja ide za podcjenjivanjem nekoga zlobno karikirajući ovaj ili onaj vidik njegova ponašanja.
“Laž je kad se govori neistina s nakanom varanja.” Gospodin u laži prokazuje đavolsko djelo: “Vama je otac đavao (…), nema istine u njemu: kad govori laž, od svojega govori, jer je lažac i otac laži” (Iv 8,44).
Laž je najizravnija povreda istine. Lagati, znači govoriti ili raditi protiv istine, da se zavede u bludnju onaj tko je ima pravo saznati. Ranjavajući čovjekov odnos prema istini i prema bližnjemu, laž vrijeđa temeljni odnošaj čovjeka i njegove riječi prema Gospodinu.
Kad je izrečena javno, izjava protivna istini zadobiva osobitu težinu. Pred sudom, ona biva lažnim svjedočanstvom. Kad je izrečena pod prisegom, to je krivokletstvo. Takvi postupci pridonose ili osudi nevina čovjeka, ili opravdanju krivaca, ili povećanju kazne optuženih. I teško škode vršenju pravde i pravičnosti osude izrečene od sudaca.
Poštivanje dobra glasa osobâ zabranjuje svaki stav i svaku riječ koji im mogu prouzročiti nepravednu štetu. Postaje krivim:
za neosnovan sud onaj tko, makar i prešutno, prihvaća kao istinit, bez dostatna temelja, neki moralni manjak u svoga bližnjega;
za ogovaranje onaj tko, bez objektivno valjana razloga, otkriva tuđe manjke i pogreške osobama koje za to ne znaju;
za klevetu onaj tko, tvrdnjama suprotnim istini, škodi dobru glasu drugih i daje prigodu za krive sudove o njima.
Da se izbjegne neosnovan sud, svatko će paziti da misli, riječi i djela svoga bližnjega tumači, koliko je moguće, u povoljnu smislu: Svaki dobar kršćanin mora biti spremniji tvrdnju bližnjega spasiti nego osuditi; ako ne može spasiti, neka pita kako je on razumije; pa ako je razumije loše, neka ga ispravi s ljubavlju; a ako to nije dosta, neka traži sve prikladne načine da se on, dobro je razumijevajući, spasi. Ogovor i kleveta nište dobar glas i čast bližnjega. A čast je društveno svjedočanstvo što se daje ljudskom dostojanstvu, i svatko ima naravno pravo na čast svoga imena, na svoj dobar glas i na poštovanje. Stoga, ogovor i kleveta vrijeđaju kreposti pravde i ljubavi.
Treba otkloniti svaku riječ ili stav koji laskanjem, ulagivanjem ili dopadljivošću bodre i utvrđuju drugoga u zloći njegovih djela i opakosti ponašanja. Laskanje je težak grijeh ako postaje sukrivcem porokâ ili teških grijeha. Želja da se učini usluga ili prijateljstvo ne opravdavaju dvosmislenost govora. Laskanje je laki grijeh kad se želi samo biti ugodnim, izbjeći neko zlo, zadovoljiti neku potrebu, polučiti dopuštene koristi.
Hvastanje ili razmetanje jest pogreška protiv istine. Isto je i s porugom (ironijom) koja ide za podcjenjivanjem nekoga zlobno karikirajući ovaj ili onaj vidik njegova ponašanja.
“Laž je kad se govori neistina s nakanom varanja.” Gospodin u laži prokazuje đavolsko djelo: “Vama je otac đavao (…), nema istine u njemu: kad govori laž, od svojega govori, jer je lažac i otac laži” (Iv 8,44).
Laž je najizravnija povreda istine. Lagati, znači govoriti ili raditi protiv istine, da se zavede u bludnju onaj tko je ima pravo saznati. Ranjavajući čovjekov odnos prema istini i prema bližnjemu, laž vrijeđa temeljni odnošaj čovjeka i njegove riječi prema Gospodinu.
Guest- Guest
Re: Katolicizam...
metilda wrote:
Treba otkloniti svaku riječ ili stav koji laskanjem, ulagivanjem ili dopadljivošću bodre i utvrđuju drugoga u zloći njegovih djela i opakosti ponašanja. Laskanje je težak grijeh ako postaje sukrivcem porokâ ili teških grijeha. Želja da se učini usluga ili prijateljstvo ne opravdavaju dvosmislenost govora.
Kako „kontrolirati“ rađanje?
Mnogi će postaviti pitanje što Crkva savjetuje za regulaciju porođaja ako pobačaj nije sredstvo „kontrole“? Papa Pavao VI. je 1968. godine u enciklici „Humanae vitae“, koja upravo govori o ispravnoj regulaciji poroda, donio sliku cjelovitog gledanja na čovjeka. Naglasio je neraskidivu vezu sjedinjenja i rađanja koju je ustanovio sam Bog: „Bračni čin, dok združuje muškarca i ženu, ujedno ih osposobljuje za rađanje novog života po zakonima koji su upisani u narav muškarca i žene“ (HV, br. 12). Dodaje da je „ljudski život nešto sveto budući da od svoga početka zahtjeva stvaralački Božji zahvat“ (HV, br. 13). Prema tome, neprihvatljivim načinima regulacije rađanja smatra: izravan prekid započetog procesa rađanja, izravan pobačaj, izravno obesplođivanje i svaki zahvat kojem je cilj onemogućiti rađanje novog života.
„Korijen pobačaja su sebičnost i sumnje u vrijednost života i budućnost.“ (Benedikt XVI.)
Kada u začeto dijete „ulazi“ duša?
I ovo pitanje poznato je tradiciji Crkve. Tako je Albert Veliki među prvima mislio da se „ulijevanje duše“ poklapa s trenutkom začeća (B. Häring), dok je Toma Akvinski zastupao mišljenje o postupnom oduhovljenju. No, s razvitkom medicinskih spoznaja začeća, i ova teorija oduhovljenja svedena je na zaključak da čovjek dobiva dušu u trenutku oplodnje, jer je trenutak oplodnje sigurno početak individualnog ljudskog života.
Nemoj me ubiti, mama!
No, svi ovi dokumenti, pravo i smjernice, dogodi se da padnu u vodu pred srcem majke koja pristane na pobačaj. Štoviše, mnoge ga shvaćaju kao svoje pravo na izbor. Ovaj tekst želio je pokazati koliko je Crkvi stalo do zaštite svakog začetog djeteta. To je pitanje odnosa prema životu, a život je Božji dar. Ipak, ovo se pitanje najviše tiče žena i majki koje prema njemu moraju zauzeti jasan stav. A osim razumske spoznaje, u odluci za ili protiv zasigurno svoju ulogu igra i srce majke pod kojim raste novi život. Ima li ga zaista pravo ubiti? Podsjetimo, žena ima naravnu sklonost majčinstvu, začeću. To je njezina biološka datost, ili bolje rečeno, darovanost. Mi možemo davati teološke argumente za rasprave, ali samo majke koje u sebi nose novi život autentično mogu potvrditi njegovu vrijednost koju su spremne braniti jedinstvenom ljubavlju upisanom u narav žene.
http://www.laudato.hr/Duhovnost/Zelite-li-znati-vise/Pobacaj-%E2%80%93-pravo-ili-zlocin.aspx
Guest- Guest
Re: Katolicizam...
Ako je crkva toliko zainteresirana da se ocuva svaki zivot i sprijeci abortus, zasto ne radi intenzivno na kontracepciji? Bilo bi zgodno da se u crkvi mogu dobiti besplatni kondomi. Treba rjesavati uzrok a ne posljedicu, ne?
Ustvari pitam vjernike jer nisam sigurna u odgovor...crkva ne odobrava kondome?
Ustvari pitam vjernike jer nisam sigurna u odgovor...crkva ne odobrava kondome?
Egy-
Posts : 191
2015-12-21
Page 28 of 31 • 1 ... 15 ... 27, 28, 29, 30, 31
ex-iskon-pleme :: Društvo :: Religija
Page 28 of 31
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum