Zašto studenti traže povratak Platona, Marxa i Sv. Augustina!
Page 1 of 6
Page 1 of 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Zašto studenti traže povratak Platona, Marxa i Sv. Augustina!
Zašto studenti traže povratak Platona, Marxa i Sv. Augustina?
Izvor: Guliver/Thinkstock Thinkstock , Autor:Thinkstock
Autor: Davorka Grenac24.4.2016 12:11:1324.4.2016 12:00:00
U vrijeme dok se u nas raspravlja i protestira zbog ideje o spajanju Filozofskog i Katoličkog bogoslovnog fakulteta i traje žučna rasprava oko toga trebaju li učenici čitati Marulića i Homera, američki studenti sveučilišta Stanford traže povratak napuštenog kurikuluma Povijest zapadne civilizacije. Umjesto velikana zapadne filozofske misli danas mogu studirati utjecaj Lady Gage na suvremeni duh Amerike
VEZANE TEME
filozofija
visoko obrazovanje
studenti
STANFORD
SAD
'Vratite nam Platona i Sokrata, želimo natrag Voltairea, Homera, Svetog Augustina, Marxa i Engelsa, želimo čuti o filozofiji Simone de Beauvoir i njezinom konceptu slobode' – grmi ovih dana dio studenata čuvenog Stanforda tražeći povratak kontroverzne Povijesti zapadne civilizacije u programe studija, ukinutu na tom kalifornijskom sveučilištu prije više od 25 godina zaslugom baptističkog svećenika, političara i borca za ljudska prava Jesseja Jacksona.
U našoj akademskoj zajednici vrije, ali zakuhava se i u američkoj. U vrijeme dok se u nas raspravlja i protestira zbog ideje o spajanju Filozofskog i Katoličkog bogoslovnog fakulteta i traje žučna rasprava oko toga trebaju li učenici čitati Marulića i Homera, grupa američkih studenata sa Stanforda traži povratak 'Ilijade' i 'Candida', Platonove 'Države' i 'Dvije rasprave o vladi' Johna Lockea.
Još prije četrdesetak godina najvažniji i najpopularniji kolegij najboljih američkih koledža i sveučilišta bila je Povijest zapadne civilizacije, čime se nije pokrivala samo opća povijest Zapada, nego i povijesni pregled zapadne umjetnosti, književnosti, filozofije i znanosti. No te 1988. velečasni Jackson, u to doba kandidat za demokratsku predsjedničku nominaciju, marširao je s grupom od petstotinjak studenata u Stanfordu skandirajući slogan za buduću generaciju 'Hej, hej, ho, ho, Western Civilisation has got to go' (Hej, hej, ho, ho, zapadna civilizacija mora otići), tražeći da se u kurikulumu naglasi doprinos manjina, osoba crne boje kože i žena američkoj kulturi.
Naglašavali su da nemaju ništa protiv Rousseaua ili Johna Stuarta Milla i njegove ideje da je za sreću pojedinca i društva u cjelini presudna sloboda govora koja se ničim ne smije ograničavati (u to doba obveznih autora na prvoj godini svih studija), ali da se jednako vremena mora posvetiti doprinosu manjina američkoj civilizaciji.
Kritičari reforme grčevito su protestirali protiv ukidanja. Pisac Saul Bellow tada je u New York Timesu primijetio kako, nažalost, 'u kulturi Zulua nije naišao na Tolstoja, niti na Prousta u Papuanaca', gorko uvrijedivši osjećaje Afroamerikanaca. Pisalo se o 'osiromašenju i zatvaranju američkog uma', a Newsweek je napuštanje kurikuluma naslovio 'Laku noć, Sokrate'. Branitelji ideje tvrdili su pak da studiranje zapadne povijesti i kulture nije samo necjelovito nego isključivo tumačenje povijesti bijeloga čovjeka i rasistički pristup svijetu.
http://www.tportal.hr/vijesti/svijet/424628/Zasto-studenti-traze-povratak-Platona-Marxa-i-Sv-Augustina.html
Izvor: Guliver/Thinkstock Thinkstock , Autor:Thinkstock
Autor: Davorka Grenac24.4.2016 12:11:1324.4.2016 12:00:00
U vrijeme dok se u nas raspravlja i protestira zbog ideje o spajanju Filozofskog i Katoličkog bogoslovnog fakulteta i traje žučna rasprava oko toga trebaju li učenici čitati Marulića i Homera, američki studenti sveučilišta Stanford traže povratak napuštenog kurikuluma Povijest zapadne civilizacije. Umjesto velikana zapadne filozofske misli danas mogu studirati utjecaj Lady Gage na suvremeni duh Amerike
VEZANE TEME
filozofija
visoko obrazovanje
studenti
STANFORD
SAD
'Vratite nam Platona i Sokrata, želimo natrag Voltairea, Homera, Svetog Augustina, Marxa i Engelsa, želimo čuti o filozofiji Simone de Beauvoir i njezinom konceptu slobode' – grmi ovih dana dio studenata čuvenog Stanforda tražeći povratak kontroverzne Povijesti zapadne civilizacije u programe studija, ukinutu na tom kalifornijskom sveučilištu prije više od 25 godina zaslugom baptističkog svećenika, političara i borca za ljudska prava Jesseja Jacksona.
U našoj akademskoj zajednici vrije, ali zakuhava se i u američkoj. U vrijeme dok se u nas raspravlja i protestira zbog ideje o spajanju Filozofskog i Katoličkog bogoslovnog fakulteta i traje žučna rasprava oko toga trebaju li učenici čitati Marulića i Homera, grupa američkih studenata sa Stanforda traži povratak 'Ilijade' i 'Candida', Platonove 'Države' i 'Dvije rasprave o vladi' Johna Lockea.
Još prije četrdesetak godina najvažniji i najpopularniji kolegij najboljih američkih koledža i sveučilišta bila je Povijest zapadne civilizacije, čime se nije pokrivala samo opća povijest Zapada, nego i povijesni pregled zapadne umjetnosti, književnosti, filozofije i znanosti. No te 1988. velečasni Jackson, u to doba kandidat za demokratsku predsjedničku nominaciju, marširao je s grupom od petstotinjak studenata u Stanfordu skandirajući slogan za buduću generaciju 'Hej, hej, ho, ho, Western Civilisation has got to go' (Hej, hej, ho, ho, zapadna civilizacija mora otići), tražeći da se u kurikulumu naglasi doprinos manjina, osoba crne boje kože i žena američkoj kulturi.
Naglašavali su da nemaju ništa protiv Rousseaua ili Johna Stuarta Milla i njegove ideje da je za sreću pojedinca i društva u cjelini presudna sloboda govora koja se ničim ne smije ograničavati (u to doba obveznih autora na prvoj godini svih studija), ali da se jednako vremena mora posvetiti doprinosu manjina američkoj civilizaciji.
Kritičari reforme grčevito su protestirali protiv ukidanja. Pisac Saul Bellow tada je u New York Timesu primijetio kako, nažalost, 'u kulturi Zulua nije naišao na Tolstoja, niti na Prousta u Papuanaca', gorko uvrijedivši osjećaje Afroamerikanaca. Pisalo se o 'osiromašenju i zatvaranju američkog uma', a Newsweek je napuštanje kurikuluma naslovio 'Laku noć, Sokrate'. Branitelji ideje tvrdili su pak da studiranje zapadne povijesti i kulture nije samo necjelovito nego isključivo tumačenje povijesti bijeloga čovjeka i rasistički pristup svijetu.
http://www.tportal.hr/vijesti/svijet/424628/Zasto-studenti-traze-povratak-Platona-Marxa-i-Sv-Augustina.html
epikur37- Posts : 45339
2015-08-06
Re: Zašto studenti traže povratak Platona, Marxa i Sv. Augustina!
jebivjetri sa marksističkih fakulteta filozofije i teologije, koga boli kurac za te parazite, niškorisnike
Guest- Guest
Re: Zašto studenti traže povratak Platona, Marxa i Sv. Augustina!
Odzvonilo je i postmoderni, liberalnom relativizmu, individualizmu i materijalizmu...
Mi prosvjećeniji smo to vidjeli odmah poslije vrhunca iste ideologije, malo pametniji na vrijeme a sad budale nek skaču u more i hvataju zadnje barke za spašavanje ili dostojno potonu sa svojim ideološkim brodom :)
Mi prosvjećeniji smo to vidjeli odmah poslije vrhunca iste ideologije, malo pametniji na vrijeme a sad budale nek skaču u more i hvataju zadnje barke za spašavanje ili dostojno potonu sa svojim ideološkim brodom :)
epikur37- Posts : 45339
2015-08-06
Re: Zašto studenti traže povratak Platona, Marxa i Sv. Augustina!
puno više vrijedi jedan inžinjer strojarstva , informatike, ili medicine, za RH društvo, naciju, ekonomiju, nacionalne interese itd, nego svi ti studenti tih marksističkih fakulteta
Guest- Guest
Re: Zašto studenti traže povratak Platona, Marxa i Sv. Augustina!
preko_vode_do_slobode wrote:jebivjetri sa marksističkih fakulteta filozofije i teologije, koga boli kurac za te parazite, niškorisnike
Pa zapravo ovo je itekako pozitivan iskorak, ali doduše nema Pinocheta za tebe pa...
darth_vader-
Posts : 19761
2014-04-17
Age : 46
Re: Zašto studenti traže povratak Platona, Marxa i Sv. Augustina!
jasambrend wrote:preko_vode_do_slobode wrote:jebivjetri sa marksističkih fakulteta filozofije i teologije, koga boli kurac za te parazite, niškorisnike
Pa zapravo ovo je itekako pozitivan iskorak, ali doduše nema Pinocheta za tebe pa...
Pinochet je zakon,
gle što su japanci napravili, a naši marksisti i "h-atlera"(marksistički portal) kukaju
http://www.h-alter.org/vijesti/zbogom-humanisticke-i-drustvene-znanosti-ndash-za-bolju-buducnost
voga ljeta svim je dekanima nacionalnih sveučilišta u Japanu stigla obavijest iz ministarstva obrazovanja da ukinu humanistiku i društvene znanosti, ili da ih nekako preformuliraju u "utilitarnije" znanosti. Koliko god nadrealno i orvelovski zvučalo, ova je obavijest dio novoga plana japanske vlade da se totalitarno (i totalno) okrene znanostima koje su "iskoristivije." No kao i priroda, čovječanstvo je ekosistem koji može biti narušen minijaturnim ukidanjem elemenata koje prostom oku ništa ne znače.
Osmog lipnja ove godine svim je dekanima nacionalnih sveučilišta u Japanu stigla obavijest iz ministarstva obrazovanja da ili ukinu humanistiku i društvene znanosti, ili da ih nekako preformuliraju u "utilitarnije" znanosti. Koliko god nadrealno i orwelovski zvučalo, ova je obavijest dio novoga plana japanske vlade da se totalitarno (i totalno) okrenu znanostima koje su "iskoristivije."Jedna od nuspojava takvog zaokreta bi moglo biti i docilnije stanovništvo, koje vrlo vjerojatno odgovara sadašnjem desničarskom establišmentu. Sada bi vam se mogao okrenuti brojčanik u glavi pa ćete sami sebi kazati kako je to shvatljivo i prihvatljivo jer inženjeri i prirodni znantvenici doslovno grade konstrukciju našega svijeta, dok se Ono što ovim putem dovodim u pitanje, koje je mnogo globalnije naravi nego što to mislimo, jest neutralizacija dijela kritičkog mišljenja i rada koje labavo uravnotežuje svijet između dvije surove paralelne stvarnosti: one u kojoj je bomba detonirana i one u kojoj još nijesociolozi, antropolozi, filozofi, jezikoslovci, itd. samo apstraktno izražavaju o svijetu ili nas gdjekad podsjete na svoja beskorisna etička razmišljanja pa blebnu nešto tipa "atomska bomba možda i nije tako dobra ideja."
Podsjetila me cijela ta priča o iskoristivosti i neiskoristivosti (zapravo se tu ne radi o koristi, već iskoristivosti što su dva različita stanja) na događaj u kojemu sam bila protagonistica prije nekoliko godina. Prijavila sam se na natječaj za MEXT-ovu (Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology – Japan) stipendiju koju Japanska Vlada dodjeljuje stranim studentima na godišnjoj razini. U Hrvatskoj se ona dodjeljuje jednoj osobi godišnje, prema dosad nerazjašnjenim kriterijima. Sjećam se svog intervjua pred višečlanom komisijom koju je predvodio jedan molekularni biolog (!) i bio zadužen za evaluaciju svih pristiglih prijava pa tako i moje, koja se fokusirala na globalne aspekte japanske popularne kulture (!).
Moj projekt nije bio raketna znanost, ali jednom je molekularnom biologu zasigurno izgledao kao nakupina konceptualnih i sadržajnih hijeroglifa. Za vrijeme intervjua, moj ispitivač mi je jasno davao do znanja što misli o projektu vrlo ekspresivnim neverbalnim gestama ili, ne-hijeroglifski rečeno: njišući se na stolici s rukama prekriženima iza glave. Nakon mog izlaganja, nezainteresirano me pogledao i, kvaziruskim naglaskom koji niti Rade Šerbedžija ne bi razumio, izgovorio tu rečenicu na kojoj sam mu zapravo zahvalna, jer me hrani, pokreće i gura naprijed: "AJ em a sajentist. AJ produs tings in laboratori. End vot vil JU prodjuce?" (JA sam znanstvenik. JA proizvodim rezultate u laboratoriju. A što ćeš TI poizvesti?")
Mislim da rečenica govori sama za sebe i ne treba daljnju razradu. Ovdje je iskoristiva na dvije razine: da utvrdi opći pristup japanske vlade huJapanska je vlada kroz povijest bila poznata po tzv. "socijalnom inženjeringu" kojim su industrijalizirali i modernizirali zemlju i naciju 1868. – 1912.; tehno-nacionalizirali 1912. – 1945. i tehnologizirali i amerikanizirali 1945. – 1989.manističkim i društvenim znanostima te da potvrdi općeprihvaćeni stav na globalnim i lokalnim razinama da je (prirodna) znanost ne samo nadređena svim drugim područjima ljudske aktivnosti, nego i dominantno stvara način na koji vidimo, razumijemo i odnosimo se prema svijetu. Od Znanstvene Revolucije naovamo, prirodne su se znanosti etablirale kao korisne i iskoristive, napose u području medicine, ratovanja, naoružanja, industrijalizacije, informatizacije, itd. I sad nešto zanimljivo: do dvadesetog stoljeća tehno-znanost nije postojala; drugim riječima, znanost je bila pretežito teoretske naravi i, unatoč uvriježenom mišljenju, do pojave primijenjene znanosti u dvadesetom stoljeću, tehnologija je ovisila o obrtnicima i rukotvoriteljima koji nisu imali teoretsku naobrazbu. Jamesu Wattu je fizika značila koliko i baki što izrađuje pašku čipku studij tekstila i dizajna.
Japanska politika prema humanističkim i društvenim znanostima nije nikakva novotarija: u Drugom svjetskom ratu su bili novačeni samo studenti humanistike i društvenih znanosti, dok su studenti prirodnih znanosti i inženjerstva bili izuzeti od ratovanja. Poruka je jasna: u društvu postoje grupe jednakije od drugih i grupe koje su potrošne i bezvrijedne.
Nadalje, japanska je vlada kroz povijest bila poznata po tzv. "socijalnom inženjeringu" kojim su industrijalizirali i modernizirali zemlju i naciju 1868. – 1912.; tehno-nacionalizirali 1912. – 1945. i tehnologizirali i amerikanizirali 1945. – 1989. U ožujku 1960. godine, ministarstvo obrazovanja u vladi premijera Nobusuke Kishija tražila je ukidanje studija humanističkih i društvenih znanosti na svim nacionalnih sveučilištima, uz nakanu da strukturu vlade u budućnosti sačinjavaju inženjeri i prirodni znanstvenici (hrvatskoj Vladi bi doduše koristilo više prirodnih znanstvenika i inženjera nego političara. Sadašnje stanje je odraz neravnoteže koji dokazuje da se i s politikom može pretjerati te da je iskoristivost i korist takve vlade tako minijaturna da ju može izbaviti samo sveobuhvatni re-inženjering. Dok japanska vlada želi na vlasti sve osim humanista i društvenjaka, slučaj hrvatske vlade pokazuje da smo zapeli u svemiru u kojem prevladava mišljenje da se politikom - i vlašću - trebaju i mogu baviti samo političari. Dugogodišnja praksa govori sama za sebe.)
U povijesnoj perspektivi, nacionalistička politika Shinza Abea vodi prema još jednom inženjeringu, ponovno u tehno-znanstvenim okvirima, uz "AJ em a sajentist. AJ produs tings in laboratori. End vot vil JU prodjuce?"prateću militarizaciju. Ne dovodim u pitanje ponovnu uspostavu vojske, koje se Japan odrekao nakon Drugog svjetskog rata niti naglasak na industriji te prirodnim znanostima i tehnologiji kao sredstvu za jačanje ekonomije. Danas neću dovesti u pitanje niti etičnost pristupa iskoristivog potencijala prirodnih znanosti i tehnologije, jer niti prirodna znanost niti tehnologija nisu izuzeti od ljudskosti i pratećeg hubrisa (objektivnost je mit). Ono što ovim putem dovodim u pitanje, koje je mnogo globalnije naravi nego što to mislimo, jest neutralizacija onog dijela kritičkog mišljenja i rada koje labavo uravnotežuje svijet između dvije surove paralelne stvarnosti: one u kojoj je bomba detonirana i one u kojoj još nije.
Kao i priroda, čovječanstvo je ekosistem koji može biti narušen minijaturnim ukidanjem elemenata koje prostom oku ništa ne znače. Marginalizacija pojedinih elemenata isto tako dovodi do sistematskih promjena koje se ne odražavaju na isključivo vidljivim razinama, već u načinu na koji razumijemo svijet u kojemu živimo, bez da smo svjesni samoga procesa razmišljanja. Jedna grupa ljudi ima zadatak osvješćivati taj proces i dekodirati kulturu, a kultura je sve – bez nje nema niti atomske bombe (i u toj samodestruktivnoj ljudskosti leži njen paradoks).
Guest- Guest
Re: Zašto studenti traže povratak Platona, Marxa i Sv. Augustina!
ko bi rekao da ćeš podržavati crnačke aktiviste. Lejdi Gagu i Đesi Đeksonapreko_vode_do_slobode wrote:jebivjetri sa marksističkih fakulteta filozofije i teologije, koga boli kurac za te parazite, niškorisnike
Kermit-
Posts : 26479
2014-04-17
Re: Zašto studenti traže povratak Platona, Marxa i Sv. Augustina!
i sada je nama za RH jako bitno što će jebivjertri na marksističkom faklutetu smjerovi teologija i filozofija, međusobno se raspravljati da li je važni karl marx, platnon, j.stuart mill, engales, lenjin, mao ze dong, edward kardelj, sv.augustin... a država propada..
zatvaraj sve to, odgajaju te institucije marksiste koji laju "protiv neoliberalnog kapitalizma, i materijalizma" a isti ti što laju, uhljebe se na državne/crkvene jasle i troše tuđe resurse(ti jebivjertri često žive jako materijalan život na jaslama poreznih obveznika, progura ih SDP, ili HDZ), a drugi radi njih iseljavaju jer ovi koče investicije, razvoj i truju javnost a RH izumire a Hrvati bježe u neoliberalnu irsku..
zapali to.
zatvaraj sve to, odgajaju te institucije marksiste koji laju "protiv neoliberalnog kapitalizma, i materijalizma" a isti ti što laju, uhljebe se na državne/crkvene jasle i troše tuđe resurse(ti jebivjertri često žive jako materijalan život na jaslama poreznih obveznika, progura ih SDP, ili HDZ), a drugi radi njih iseljavaju jer ovi koče investicije, razvoj i truju javnost a RH izumire a Hrvati bježe u neoliberalnu irsku..
zapali to.
Guest- Guest
Re: Zašto studenti traže povratak Platona, Marxa i Sv. Augustina!
Kad pomisliš da kurca ne kontaš ti opetovano neugodno iznenadišpreko_vode_do_slobode wrote:i sada je nama za RH jako bitno što će jebivjertri na marksističkom faklutetu smjerovi teologija i filozofija, međusobno se raspravljati da li je važni karl marx, platnon, j.stuart mill, engales, lenjin, mao ze dong, edward kardelj, sv.augustin... a država propada..
zatvaraj sve to, odgajaju te institucije marksiste koji laju "protiv neoliberalnog kapitalizma, i materijalizma" a isti ti što laju, uhljebe se na državne/crkvene jasle i troše tuđe resurse, a drugi radi njih iseljavaju jer koče investicije, razvoj i truju javnost a RH izumire..
zapali to.
Kermit-
Posts : 26479
2014-04-17
Re: Zašto studenti traže povratak Platona, Marxa i Sv. Augustina!
Dakle svečenik koji je još uz to i crnjo zajebao stvar. Hmmm.....
gargamel0101- Posts : 3558
2015-07-23
Re: Zašto studenti traže povratak Platona, Marxa i Sv. Augustina!
od fakulteta... imaš dva izbora..
ako možeš položiti osnovni diferencijalni račun iz matematike(integrale), onda možeš biti VŠS inžinjer, idemo dalje
ako možeš položiti malo jači integralni račun iz matematike,(diferencijalne jednadžbe) onda možeš biti VSS inžinjer ili znanstvenik idemo dalje
ako nevoliš matematiku, onda možeš štrebati medicinu i biti dobar doktor..
ostalo ništa netreba
ako možeš položiti osnovni diferencijalni račun iz matematike(integrale), onda možeš biti VŠS inžinjer, idemo dalje
ako možeš položiti malo jači integralni račun iz matematike,(diferencijalne jednadžbe) onda možeš biti VSS inžinjer ili znanstvenik idemo dalje
ako nevoliš matematiku, onda možeš štrebati medicinu i biti dobar doktor..
ostalo ništa netreba
Guest- Guest
Re: Zašto studenti traže povratak Platona, Marxa i Sv. Augustina!
Jedino kreteni mogu izbaciti - Marulića i Homera, Platona i Sokrata, Voltairea, Ilijadu,
Ivu Andrića , Njegoša, Simone de Beauvoir, Solona, Spinozu..........................i sl
A uvesti Lady Gagu, M. Jaksona, 50cent i sl budalaštine.
Ivu Andrića , Njegoša, Simone de Beauvoir, Solona, Spinozu..........................i sl
A uvesti Lady Gagu, M. Jaksona, 50cent i sl budalaštine.
Yehudi- Posts : 14715
2014-04-20
Re: Zašto studenti traže povratak Platona, Marxa i Sv. Augustina!
radnicku klasu zamjeile ugrozene manjine,
opet skidanje tlacitelja od strane potlacenih.
reinkarnacija marksizma u bolenijoj formi
opet skidanje tlacitelja od strane potlacenih.
reinkarnacija marksizma u bolenijoj formi
_________________
It was always the women, and above all the young ones, who were the most bigotet adherents of the party, the swallowers of slogans, the amateur spies and nosers-out of unortodoxy.
Orwell 1984
prckov- Posts : 34555
2014-04-19
Re: Zašto studenti traže povratak Platona, Marxa i Sv. Augustina!
ne znaš šta je korisnije za državu i naciju..Yehudi wrote:Jedino kreteni mogu izbaciti - Marulića i Homera, Platona i Sokrata, Voltairea, Ilijadu,
Ivu Andrića , Njegoša, Simone de Beauvoir, Solona, Spinozu..........................i sl
A uvesti Lady Gagu, M. Jaksona, 50cent i sl budalaštine.
liječe nas poznavatalelji karla marxa, andrića, njegoša, 50centi, ovaj forum su kreirali isto tako inžinjeri koji su studirali karla marxa, andrića, njegoša, 50centi, stan u kojem stojimo su isto tako napravili i projektirali poznavatelji karla marxa, andrića, njegoša, 50centi , itd
Guest- Guest
Re: Zašto studenti traže povratak Platona, Marxa i Sv. Augustina!
Yehudi wrote:Jedino kreteni mogu izbaciti - Marulića i Homera, Platona i Sokrata, Voltairea, Ilijadu,
Ivu Andrića , Njegoša, Simone de Beauvoir, Solona, Spinozu..........................i sl
A uvesti Lady Gagu, M. Jaksona, 50cent i sl budalaštine.
neoliberalni retaji...samo vulgarna ekonomija ....jebeš filozofiju, duh, umjetnost..
epikur37- Posts : 45339
2015-08-06
Re: Zašto studenti traže povratak Platona, Marxa i Sv. Augustina!
Dobro, neće Marulić nedostajati nikome ako ga zamijeni Štulić.
dijagram-
Posts : 18912
2015-08-09
Re: Zašto studenti traže povratak Platona, Marxa i Sv. Augustina!
Godine 1960. ruski je znanstvenik M. P. Aleksejev iznio tezu, da je Thomas More svoju Utopiju iz 1516. napisao nadahnut poljičkim autonomnim starodrevnim običajima, koji su mu bili uzorom pravednog i slobodnog društva.
frakcija- Posts : 5635
2016-03-09
Re: Zašto studenti traže povratak Platona, Marxa i Sv. Augustina!
Marmont: ...„Nalaze se mala Poljica u jednoj prekrasnoj vis-dolini, nemaju nikakovih komunikacija i mogu se vrlo dobro obraniti. Osamljenost ove državice i sredstva, koja je priroda pružila stanovnicima, napućuju ih, da ne trpe tuđeg jarma i da izbjegavaju pokornost, i stoga je trebalo da im Mlečani podjeljuju onako velike povlastice. Nikakva se poreza ne plaća u Poljicima, koja sama sebi imenuju zapovjednike i činovnike i ne kupe ni kopnene vojske ni mornara, a u potrebi je svako pod oružjem. Ukinut im ove povlastice s naše strane, dalo bi povoda njihovom nezadovoljstvu. Sve u ovoj državi na njenu korist govori, i pogled na nju i način njihove uprave. Ništa pravilnijeg i marljivijeg od njihova poljotežanja, ništa pristojnije od njihovih sela i ništa pravičnije od njihovih uredaba.”
frakcija- Posts : 5635
2016-03-09
Re: Zašto studenti traže povratak Platona, Marxa i Sv. Augustina!
inace, ovakve i slicne ideologije su postale infrastruktura zapadnih institucja i kulture uopce. Sto bi se narodski reklo u govnima su do vrata
_________________
It was always the women, and above all the young ones, who were the most bigotet adherents of the party, the swallowers of slogans, the amateur spies and nosers-out of unortodoxy.
Orwell 1984
prckov- Posts : 34555
2014-04-19
Re: Zašto studenti traže povratak Platona, Marxa i Sv. Augustina!
Baš nikidan u Petom danu kaže šiber kako je dobar socijalizam, al ne valja kad je nacionalan, onda ispadne nacional-socijalizam. A kako kibuci funkcioniraju? A baš može funkcionirat jedino u malim plemenskim i rodovskim zajednicama
frakcija- Posts : 5635
2016-03-09
Page 1 of 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Similar topics
» Bivša splitska O´Hara uvodi cajke?: "Tako traže studenti"
» Građani Gruzije izašli na ulice, traže nove izbore i povratak Šakašvilija
» Britanski protest: Dok Španjolci traže povratak Gibraltara, u njihove luke uplovljavaju Ruski brodovi
» Index: Zašto obožavatelji Putina ne traže posao u Rusiji, nego u Americi i Njemačkoj?
» Zašto pogubljeni i izolirani Komšić i Džaferović traže od Šmita da im gasi požare u Jablanici
» Građani Gruzije izašli na ulice, traže nove izbore i povratak Šakašvilija
» Britanski protest: Dok Španjolci traže povratak Gibraltara, u njihove luke uplovljavaju Ruski brodovi
» Index: Zašto obožavatelji Putina ne traže posao u Rusiji, nego u Americi i Njemačkoj?
» Zašto pogubljeni i izolirani Komšić i Džaferović traže od Šmita da im gasi požare u Jablanici
Page 1 of 6
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum