Abenologija
Page 9 of 50
Page 9 of 50 • 1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 29 ... 50
Re: Abenologija
Speare Shaker wrote:metilda wrote:
Da, ali tema uopće nje bila Imati ili Biti..
tema je bila utječu li reklame na slobodu izbora pojedinca..
aben je u početku tvrdio da ne utječu..
kasnije je pod utjecajem argumenata priznao da na svakog čovjeka netko utječe pa smo došli do konzumerizma ideja i nepostojanja apsolutne slobodne volje..
vidim da je sad sasvim okrenuo ploču..
nitko ne zabranjuje konzumerizam - to je smislio na brzinu
stvar je u tome da u ovakvim vremenskim razdobljima, a slično je i Valentinovo - trošimo na nepotrebne stvari pod utjecajem reklama
i to je bila tema..
aben misli da sam zaboravila početak kao što se to dogodi s nekim drugim osobama..
ali nisam..
zašto je teniski meč važan u primjeru morati ili odlučiti..
za dobiti meč moraš udariti meč loptu
postoje trenuci u životu kad moraš a ne odlučuješ...
Svakako da utječu, ali ne sjećam se da je to itko na temi sporio.
I da, postoje i takvi trenuci kada smo dovedeni pred vrlo važne izbore ili kako se to obično kaže, pred svršen čin.
No, nitko nas zapravo ne može natjerati da uopće udarimo tu loptu. Nitko nam ne brani da ju jednostavno ne udarimo, da ju namjerno promašimo i tako zapravo predamo meč. I ako je udarimo, nitko nas ne može natjerati kako ćemo to točno učiniti.
Na nama je u konačnici taj izbor.
Međutim, jasno je da odluku ne donosimo potpuno sami nego da smo prethodno već na neki način kondicionirani, obrađeni od strane društva i kulture u kojoj funkciniramo. Mislim da niti to nije nikome sporno.
To nas obrađivanje doduše ne može natjerati da predvidljivo odigramo točno određeni potez, zato se uostalom ponašanje ljudi pojedinaca generalno smatra nepredvidljivim, jer ne postoji algoritam kojim bismo to mogli predvidjeti, niti matematički, niti fizikalni, niti psihološki, ali nam itekako može smanjiti kako se to fizikalnim rječnikom kaže, broj stupnjeva slobode. Usmjeriti nas kao ako ne određenim riješenjima, a ono svakako određenim obrascima ponašanja, promišljanja, odlučivanja itd.
aben je sporio zato sam i stavila definiciju konzumerizma, vidim da je tema počela ispočetka pa su ti njegovi postovi negdje na kraju zaključanog dijela.. da nije to tvrdio ne bih ni započinjala razgovor ..
što se samog meča tiče iskarikirao si stvar..
odluka je donesena onda kad se igrač odlučio sudjelovati u meču ili kad je opet stjecajem okolnosti dospio u taj meč.. netko može silno željeti igrati u finalu mastersa pa ne uspjeti doći do njega.. što znači da na naše odluke vanjski utjecaji i osobna ograničenja imaju itekakve utjecaje.. ali za dobiti meč moraš udariti meč loptu .. ako kojim slučajem odlučiš da je nećeš udariti radi se već o patologiji, a ne o slobodi izbora... jasno je da postoje različiti stupnjevi slobode, ali isto tako postoji i stupanj kada uopće nismo slobodni i tada je ponašanje ljudi potpuno predvidljivo i matematički i psihološki i fizikalno..
dakle, da se vratim na početak samog razgovora koji je izgleda i tebi izmaknuo, ogromna reklamna industrija u koju se troše silni novci itekako utječe na stupanj slobode u kojem ćemo odlučiti hoćemo li kupiti neki proizvod ili ne.. ta se igra reklamne industrije s potrošačima ne događa od jučer, ona je prisutna tu desetljećima da ne kažem stoljećima i polako oblikuje svijest ljudi od biti prema imati..
a postajanje čovjeka od biti prema imati predstavlja nezaustavljivu opasnost za opstanak samog čovječanstva .. slično je sa konzumerizmom ideja kada se schopenhauerov egzistencijalizam počeo uništavati sve ono pozitivno što je u čovjeku tisućljećima stvarala judeokršćanska kultura.. itd...
Guest- Guest
Re: Abenologija
metilda wrote:
ako kojim slučajem odlučiš da je nećeš udariti radi se već o patologiji, a ne o slobodi izbora... jasno je da postoje različiti stupnjevi slobode, ali isto tako postoji i stupanj kada uopće nismo slobodni i tada je ponašanje ljudi potpuno predvidljivo i matematički i psihološki i fizikalno..
dakle, da se vratim na početak samog razgovora koji je izgleda i tebi izmaknuo, ogromna reklamna industrija u koju se troše silni novci itekako utječe na stupanj slobode u kojem ćemo odlučiti hoćemo li kupiti neki proizvod ili ne.. ta se igra reklamne industrije s potrošačima ne događa od jučer, ona je prisutna tu desetljećima da ne kažem stoljećima i polako oblikuje svijest ljudi od biti prema imati..
Patologija je također jedan od faktora koji itekako snažno utječena slobodu izbora pojedinaca.
Mislim da ne postoji ta tzv. apsolutna nesloboda, stanje sa nula stupnjeva slobode, bar ne kada je nekakva svakodnevnica živih ljudi u pitanju da sad ne proširujemo priču na cijeli svemir, jer uostalom ne postoje niti algoritmi koji bi ju bili u stanju predvidjeti. Matematički i fizikalni svakako ne, nitko ih nikada nije stavio u praktičnu uporabu, a nije mi poznato da postoje i psihološki koji bi sa 100% sigurnosti mogli predvidjeti ponašanje svakog čovjeka pojedinca u određenim okolnostima.
Što se tiče konzumerizma, to nije ništa novo, a za mene to zapravo i nije posebno zanimljiva tema. Samo sam cijelu stvar reducirao na ono famozno imati ili biti, jer mislim da se na taj izbor u konačnici i svodi ta priča.
Guest- Guest
Re: Abenologija
postoji stupanj apsolutne neslobode kod posebnih stanja i psihijatrijskih slučajeva.. pričala mi je prijateljica o spodobama koje su samo fizičkim izgledom nalik ljudima.. no dobro, razgovaramo o zdravim ljudima..
znam što si ti mislio svodeći razgovor na imati ili biti ali kod abena se nikad ne zna kako će to slobodno iskoristiti sebi u korist.. mada se lako može pretpostaviti.. :D
znam što si ti mislio svodeći razgovor na imati ili biti ali kod abena se nikad ne zna kako će to slobodno iskoristiti sebi u korist.. mada se lako može pretpostaviti.. :D
Guest- Guest
Re: Abenologija
apsolutna odgovornost pojedinca nemo veze s apsolutnošću slobodne volje. slobodna volja se vode more uzesti u uobičajenoj dozi, we act as if we are free. apsolutna odgovornost ne proizlqziniz apsolutnosti volje, nego iz definicijske nužnosti. mi smo apsolutno odgovorni, i zoto jer niko drugi ni ne more biti.Speare Shaker wrote:aben wrote:naravski da pojava nekog novog izuma ki prije ni bi u svijesti čovika minjo njegovu svijest, i sa je un svjesan postojanja. nakon ovog dijela, počinje proces za ki je samo pojedinac odgovoran, zbog svoje slobodne volje; ili će si utažiti svoju neposrednu želju, ili će utažiti svoju udaljeniju ali vridniju želju.Speare Shaker wrote:aben wrote:
reklame ne utječu na slobodu izbora pojedinca.
Na samu slobodu ne, ali na konkretan izbor ipak da. Kondicioniraju nas da donesemo točno određenu odluku koja je u većoj mjeri prihvatljiva autorima i financijerima reklama.
Gle, ne postoji neka vrsta apsolutne odgovornosti pojedinca kao što ne postoji niti neka vrsta apsolutno slobodne volje. Jer uostalom, ljudi ne mogu imati um koji je apsolutno neovisan o bilo kojoj vrsti kondicioniranja.
Društvo nas mijesi na nevjerojatan broj manje ili više grubih ili maštovitih načina, ogroman broj puta nas dovodi pred svršen čin, da sad opet ne ponavljam broj koji predstavlja prosječan i udio utjecaja društva odnosno kulture na formiranje našeg uma. I to na prevladavajući način, jer na nas manje utječu i naša biološka podloga i roditeljski utjecaj.
A priča o potpunoj odgovornosti pojedinca je samo odlično opravdanje društva za skidanje vlastite odgovornosti u tom procesu kondicioniranja pojedinca zato jer taj dio svoje odgovornosti nije spremno preuzeti na sebe.
Da baš ne kažem da je riječ o nekoj vrsti tko te jebe logike odnosno o gruboj odsutnosti uvažavanja problema sa kojima se pojedinac nosi zato jer je prisiljen na to zbog same prirode životnih procesa i to pretežito od strane društva.
U biti, što je manje spremno, to znači da je manje i odgovorno.
To je zapravo suština te priče o isključivoj odgovornosti pojedinca. Rasterećivanje vlastite savjesti od strane društva kako bi njegovi pripadnici imali što manje problema sa psihološkim posljedicama zbog te odgovornosti odnosno pomanjkanja iste.
okolina vrši utjecaj, pa moremo govoriti o uzrocima, moremo objašnjavati puteve kojima su se kretali nečigovi izbori, pa ćeno tako reći da je neko poi sengvić jer mu je razina energije u tijelu opala, ili je neko kupi mobitel, jer je na reklami vidi da sve zgodne djevojke sidu pored tipa s istin takovin mobitelon, ali to jednostavno nišće ne govori o odgovornosti. mi djelujemo to the best of our knowledge, i loši ishodi su naši i ničigovi drugi. primjeti kako će ljudi objeručke prisvajati odgovornost za dobre izbore, a kriviti biloča za loše:)
društvo nije čovik, samo ljudi imaju odgovornost. društvo more biti uzrok smanjenja pojedinčeve autonomije, pa će tako totalitarna, socijalistička društva smanjivati pojedincu izbore, i tako mu defakto smanjiti količinu odgovornosti ku je mogo imati, ali oduzeti mu odgovornost ne more. usput budi rečeno, ota totalitarna društva su odgovornost pojedinaca ki su ih ustoličili, i podržali, svaki u okviru onoga koliko su konkretno učinili i neučinili.
_________________
Insofar as it is educational, it is not compulsory;
And insofar as it is compulsory, it is not educational
aben- Posts : 35490
2014-04-16
Re: Abenologija
aben wrote:
apsolutna odgovornost pojedinca nemo veze s apsolutnošću slobodne volje. slobodna volja se vode more uzesti u uobičajenoj dozi, we act as if we are free. apsolutna odgovornost ne proizlqziniz apsolutnosti volje, nego iz definicijske nužnosti. mi smo apsolutno odgovorni, i zoto jer niko drugi ni ne more biti.
...
društvo nije čovik, samo ljudi imaju odgovornost. društvo more biti uzrok smanjenja pojedinčeve autonomije, pa će tako totalitarna, socijalistička društva smanjivati pojedincu izbore
O da, apsolutna odgovornost itekako ima veze sa apsolutnošću slobodne volje. Nemaš apsolutno slobodnu volju, ne možeš imati niti apsolutnu odgovornost. Uvijek je dijeliš sa nekim, kao što netko drugi uvijek utječe na broj stupnjeva slobode po kojima se prepoznaje djelovanje slobodne volje, samo je pitanje u kojoj mjeri.
Ovo posljednje je zapravo čista i neprijeporna fizikalna činjenica.
Nebitno što niti prvi niti drugi koncept po definiciji nama ljudima nisu dostupni. Niti imamo apsolutnu slobodnu volju niti apsolutnu odgovornost.
Ovo u vezi apsolutne slobodne volje je samorazumljivo pa to neću pretresati, a ovaj dio o apsolutnoj odgovornosti sam već pokušao objasniti sa onom pričom o olakotnim okolnostima koje se i u sudskim procesima itekako uzimaju u obzir premda društva odnosno ljudske zajednice doslovce izgaraju od želje pronaći nekoga kao jedino odgovornog krivca za neki nemili događaj. Pokušao sam objasniti i iz kojeg razloga.
Da bi sebe što je više moguće ako ne i apsolutno rasteretilo odgovornosti.
Međutim, znamo da im to baš i ne polazi za rukom i tu se neprestano vuku neko tko zna otkad zaostali repovi koje ponekad pravnim rječnikom nazivamo i presedanima. Kada bi postojala apsolutna odgovornost pojedinca i u praksi, a ne samo kao imaginarni model, tada takvih presedana ne bi niti moglo biti, jer se presedani uvijek pozivaju na neke posebne okolnosti koje izlaze izvan okvira aktualnih propisa odnosno zakona.
Što se tiče donjeg dijela, postoje različite vrste odgovornosti, tu je priču dobro razradio Karl Jaspers, pa je tako uz kaznenu spomenuo i moralnu, čak i transcendentnu odnosno odgovornost prema transcendentu. Pročitaj.
Dalje, ne samo tebi omiljena socijalistička nego i svaka totalitarna, dapače, doslovce ama baš svaka država, nastoji smanjiti pojedincu izbore. Dapače, u tome svaka i uspjeva, samo je pitanje u kolikoj mjeri. Naravno, uz djelovanje države ide i djelovanje cijelog ili barem određenog segmenta njoj pripadajućeg društva.
Guest- Guest
Re: Abenologija
nedrago sam se registriro nakratko ali moro sam jer nekim nakazama ovdije njizi netko mora jebat hrvatsku ustašku udbašku klerofašističku osmanlijsku majku. a tko će drugi ako ne ja.
Guest- Guest
Re: Abenologija
metilda wrote:postoji stupanj apsolutne neslobode kod posebnih stanja i psihijatrijskih slučajeva.. pričala mi je prijateljica o spodobama koje su samo fizičkim izgledom nalik ljudima.. no dobro, razgovaramo o zdravim ljudima..
znam što si ti mislio svodeći razgovor na imati ili biti ali kod abena se nikad ne zna kako će to slobodno iskoristiti sebi u korist.. mada se lako može pretpostaviti.. :D
pa da. opisala je tebe spodobu koja si samo fizičkim izgledom nalik ljudima. tvoja prijateljica.
Guest- Guest
Re: Abenologija
no, ajmo dalje seronje sofističko sociopatske. očem se ovdi njizi tulumari jezikom? o konzumerizmu? zna li itko od vas troje sofista: aben, metilda i šejker što je konzumerizam?
Guest- Guest
Re: Abenologija
gdje ste hrvatski sociopatski štakori? da ne nabrajam dalje znadete da vam majke jebem hrvatske piso to na forum ili nepiso. njizi.
Guest- Guest
Re: Abenologija
Gnječ wrote:nedrago sam se registriro nakratko ali moro sam jer nekim nakazama ovdije njizi netko mora jebat hrvatsku ustašku udbašku klerofašističku osmanlijsku majku. a tko će drugi ako ne ja.
Guest- Guest
Re: Abenologija
Gnječ wrote:metilda wrote:postoji stupanj apsolutne neslobode kod posebnih stanja i psihijatrijskih slučajeva.. pričala mi je prijateljica o spodobama koje su samo fizičkim izgledom nalik ljudima.. no dobro, razgovaramo o zdravim ljudima..
znam što si ti mislio svodeći razgovor na imati ili biti ali kod abena se nikad ne zna kako će to slobodno iskoristiti sebi u korist.. mada se lako može pretpostaviti.. :D
pa da. opisala je tebe spodobu koja si samo fizičkim izgledom nalik ljudima. tvoja prijateljica.
Guest- Guest
Re: Abenologija
Gnječ wrote:no, ajmo dalje seronje sofističko sociopatske. očem se ovdi njizi tulumari jezikom? o konzumerizmu? zna li itko od vas troje sofista: aben, metilda i šejker što je konzumerizam?
Guest- Guest
Re: Abenologija
Gnječ wrote:gdje ste hrvatski sociopatski štakori? da ne nabrajam dalje znadete da vam majke jebem hrvatske piso to na forum ili nepiso. njizi.
Guest- Guest
Re: Abenologija
metilda wrote:Gnječ wrote:nedrago sam se registriro nakratko ali moro sam jer nekim nakazama ovdije njizi netko mora jebat hrvatsku ustašku udbašku klerofašističku osmanlijsku majku. a tko će drugi ako ne ja.
oh katolibanska komunistička kurva se uzoholila. skinut ću ja tebi oholost i osmjeh s lica nebrini. njizi.
evo ti dve noge u ustaško ti prkno nabijem.
Guest- Guest
Re: Abenologija
Gnječ wrote:metilda wrote:Gnječ wrote:nedrago sam se registriro nakratko ali moro sam jer nekim nakazama ovdije njizi netko mora jebat hrvatsku ustašku udbašku klerofašističku osmanlijsku majku. a tko će drugi ako ne ja.
oh katolibanska komunistička kurva se uzoholila. skinut ću ja tebi oholost i osmjeh s lica nebrini. njizi.
evo ti dve noge u ustaško ti prkno nabijem.
Guest- Guest
Re: Abenologija
metilda wrote:Gnječ wrote:metilda wrote:Gnječ wrote:nedrago sam se registriro nakratko ali moro sam jer nekim nakazama ovdije njizi netko mora jebat hrvatsku ustašku udbašku klerofašističku osmanlijsku majku. a tko će drugi ako ne ja.
oh katolibanska komunistička kurva se uzoholila. skinut ću ja tebi oholost i osmjeh s lica nebrini. njizi.
evo ti dve noge u ustaško ti prkno nabijem.
eto je spodoba iz Metkovića kasabe. njizi.
Guest- Guest
Re: Abenologija
no dakle krenimo. zanemarimo sociopatsku štracu koja je prije lizala petokraku a sada liže raspelo.
konzumerizam je u početku bio udruženje potrošača. naravno nakon nekog stanovitog vremena ideju su izokrenuli i hakirali psihopate i sociopate, ovo je isto ali pišem odvojeno jer u rvata nikako da shvate da je to isto, vrlo dobri sofisti.
u načelu i u naknadnim hakiranim temeljima konzumerizma je sofizam. to je to zlo koje treba iskorijeniti svim mogućim sredstvima. sofizam je danas toliko uzeo maha da sve ovo što se događa totalni kaos je ustvari posljedica sociopata sofista.
konzumerizam je u početku bio udruženje potrošača. naravno nakon nekog stanovitog vremena ideju su izokrenuli i hakirali psihopate i sociopate, ovo je isto ali pišem odvojeno jer u rvata nikako da shvate da je to isto, vrlo dobri sofisti.
u načelu i u naknadnim hakiranim temeljima konzumerizma je sofizam. to je to zlo koje treba iskorijeniti svim mogućim sredstvima. sofizam je danas toliko uzeo maha da sve ovo što se događa totalni kaos je ustvari posljedica sociopata sofista.
Guest- Guest
Re: Abenologija
Gnječ wrote:no dakle krenimo. zanemarimo sociopatsku štracu koja je prije lizala petokraku a sada liže raspelo.
dakle, ne preostaje nam ništa drugo nego čitati štracu koja je titovu sliku pokrila hrvatskim grbom.. znamo da to nisi bio ti jer o hrvatskom grbu misliš kao i o meni ali na tvom je avataru pa je očigledno podržavaš.. i gle. to je sve što ću ovdje razmijeniti s tobom. punctum. točka. zauvijek. amen!
Guest- Guest
Page 9 of 50 • 1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 29 ... 50
Page 9 of 50
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum