Službeni stav RKC o teoriji evolucije
ex-iskon-pleme :: Društvo :: Religija
Page 4 of 4
Page 4 of 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Službeni stav RKC o teoriji evolucije
Bolje da ovo opet ne komentiram, jer ćemo se samo vrtjeti u krugu.
Jer ja i dalje zastupam stav da niti jedan segment u kreaciji ne može funkcionirati mimo Kreatora, pa niti slučaj, jer to je jedini logičan stav koji Boga ne ograničava.
Jer ja i dalje zastupam stav da niti jedan segment u kreaciji ne može funkcionirati mimo Kreatora, pa niti slučaj, jer to je jedini logičan stav koji Boga ne ograničava.
Bran_Do- Posts : 807
2014-04-17
Re: Službeni stav RKC o teoriji evolucije
Bran_Do wrote:Michael1 wrote:
Ma to je stara otrcana prica, kojom ti zelis liberalizirati RKC...
Ja "želim liberalizirati RKC"??
Pa jesam li ja pisao ove članke za Glas Koncila?
Jesam li ja stavljao rečenice u usta Dr. Kešini, Bižaci, pokojnom Rebiću i ostalima?
Jesam li ja organizirao skupove na bogoslovnom fakultetu o uklapanju evolucije u vjeronaučnu nastavu?
Jesam li ja Sv. Ivanu Pavlu II pisao govor iz 1996.?
Sve spomenute izjave, stavovi i publikacije postoje uz blagoslov RKC, ja samo prenosim činjenice i izrečene stavove uglednih članova Crkve, to cijelo vrijeme govorim.
I svi decidirano i jasno kazu, da RKC nikada i nigdje nije oficijelno priznala TE: I to si zaboravio!
Procitaj tekst koji je PAPA IPII uputio Coyneu! To ce ti biti dosta! Postorao sam ti ga vec davno!
_________________
Fide, sed cui, vide!
Michael1-
Posts : 1933
2014-04-23
Lokacija: : Burgenland
Re: Službeni stav RKC o teoriji evolucije
Bran_Do wrote:Bolje da ovo opet ne komentiram, jer ćemo se samo vrtjeti u krugu.
Jer ja i dalje zastupam stav da niti jedan segment u kreaciji ne može funkcionirati mimo Kreatora, pa niti slučaj, jer to je jedini logičan stav koji Boga ne ograničava.
Slucaj je pojam za ne znanje! Ako evolucionisti tvrde, da evolucijski mehanizmi, mutacija i prirodna selekcija podlijezu slucaju i da ne slijede nikakvu intenciju, onda je stvar jasna za svakog covjeka koji zeli biti i objektivan i racionalan.
Vec sam pojam "selection for" implicira intenciju, dakle uperenost prema nekom cilju, jer inace ne moze biti slucaj. To su evolucionisti prenijeli iz umjetne selekcije na prirodnu, i to ne ide. U umjetnoj selekciji agira covjek, potpuno usmjereno i intencionalno. U prirodi toga nema. Zato nije potrebno uvoditi Boga u ateisticku teoriju, kojom ravna slucaj. To da onda taj slucaj nosi sve znakove omnipotentnosti i omniscijentnosti, to je druga prica.
Pa i sama rijec evolucija podrazumijeva razvoj ka necem slozenijem i kompleksnijem, ili?
Dakle Brando, ti mozes zastupati sto te volja, ali nemoj molim te pisati, da je to onda logicno.
_________________
Fide, sed cui, vide!
Michael1-
Posts : 1933
2014-04-23
Lokacija: : Burgenland
Re: Službeni stav RKC o teoriji evolucije
Michael1 wrote:
Medjutim, RKC nikog ne ekskomunicira, ako on zastupa evolucionizam, on se fakticno sam ekskomunicira, jer zastupa teoriju bez BOGA.
A budući da apsolutno svaka prirodoznanstvena teorija objašnjava neki prirodni fenomen bez uključivanja Boga, jer se znanost po definiciji Bogom niti ne bavi, a ona teorija koja se bavi Bogom po definiciji nije i ne može biti prirodoznanstvena teorija, po toj logici apsolutno svaki znanstvenik koji zastupa bilo koju prirodoznanstvenu teoriju pripada KC automatski ekskomunicira samoga sebe iz KC.
Ovolika količina antiznanstvene histerije u terminalnoj fazi kakvu ti pokazuješ u okviru KC nije viđena valjda od slučaja Galileo, ako ne i od još puno starijih vremena.
Michael1 wrote:
Principijelni kreacionizam je stvarnost.
Teološka svakako, ali definitivno nije i prirodoznanstvena, jer uključuje Boga, a ona teorija kod koje je to slučaj po definiciji nije i ne može biti prirodoznanstvena teorija.
Guest- Guest
Re: Službeni stav RKC o teoriji evolucije
Michael1 wrote:Slucaj je pojam za ne znanje! Ako evolucionisti tvrde, da evolucijski mehanizmi, mutacija i prirodna selekcija podlijezu slucaju i da ne slijede nikakvu intenciju, onda je stvar jasna za svakog covjeka koji zeli biti i objektivan i racionalan.
Vec sam pojam "selection for" implicira intenciju, dakle uperenost prema nekom cilju, jer inace ne moze biti slucaj. To su evolucionisti prenijeli iz umjetne selekcije na prirodnu, i to ne ide. U umjetnoj selekciji agira covjek, potpuno usmjereno i intencionalno. U prirodi toga nema. Zato nije potrebno uvoditi Boga u ateisticku teoriju, kojom ravna slucaj. To da onda taj slucaj nosi sve znakove omnipotentnosti i omniscijentnosti, to je druga prica.
Pa i sama rijec evolucija podrazumijeva razvoj ka necem slozenijem i kompleksnijem, ili?
Dakle Brando, ti mozes zastupati sto te volja, ali nemoj molim te pisati, da je to onda logicno.
Logično je itekako da Kreator nije potreban kao agens, niti je omnipotentnom biću teoretski nužno intervenirati u vlastitu kreaciju neposredno. Logično je da može itekako postojati intencija u pozadini cijele Kreacije, bez potrebe svođenja Kreatora na mehanizme te iste kreacije (dualizam intencije i slučaja za koji sam već valjda sto puta napisao da ovisi o tome je li biće koje ga doživljava dio kreacije ili nije).
Da li ti želiš reći da sve stvari koje se u Kreaciji događaju slučajno (a ima ih popriličan broj) zapravo izmiču bilo kakvoj kontroli njihovoga vlastitog Kreatora?
Ispada da je taj tvoj bog (namjerno malim slovom) manje moćan i sposoban od običnoga računalnog programera koji je svjestan svih algoritama u nekom programu, odnosno svih izbora i mogućnosti u programu koji je sam programirao.
Prema tome, apsolutno je nebitno što misle evolucionisti, kreacionisti ili bilo tko drugi, niti je imalo bitna semantika pojedinačnih pojmova i patološko vezivanje za istu.
Bran_Do- Posts : 807
2014-04-17
Re: Službeni stav RKC o teoriji evolucije
Bran_Do wrote:Michael1 wrote:Slucaj je pojam za ne znanje! Ako evolucionisti tvrde, da evolucijski mehanizmi, mutacija i prirodna selekcija podlijezu slucaju i da ne slijede nikakvu intenciju, onda je stvar jasna za svakog covjeka koji zeli biti i objektivan i racionalan.
Vec sam pojam "selection for" implicira intenciju, dakle uperenost prema nekom cilju, jer inace ne moze biti slucaj. To su evolucionisti prenijeli iz umjetne selekcije na prirodnu, i to ne ide. U umjetnoj selekciji agira covjek, potpuno usmjereno i intencionalno. U prirodi toga nema. Zato nije potrebno uvoditi Boga u ateisticku teoriju, kojom ravna slucaj. To da onda taj slucaj nosi sve znakove omnipotentnosti i omniscijentnosti, to je druga prica.
Pa i sama rijec evolucija podrazumijeva razvoj ka necem slozenijem i kompleksnijem, ili?
Dakle Brando, ti mozes zastupati sto te volja, ali nemoj molim te pisati, da je to onda logicno.
Logično je itekako da Kreator nije potreban kao agens, niti je omnipotentnom biću teoretski nužno intervenirati u vlastitu kreaciju neposredno. Logično je da može itekako postojati intencija u pozadini cijele Kreacije, bez potrebe svođenja Kreatora na mehanizme te iste kreacije (dualizam intencije i slučaja za koji sam već valjda sto puta napisao da ovisi o tome je li biće koje ga doživljava dio kreacije ili nije).
Da li ti želiš reći da sve stvari koje se u Kreaciji događaju slučajno (a ima ih popriličan broj) zapravo izmiču bilo kakvoj kontroli njihovoga vlastitog Kreatora?
Ispada da je taj tvoj bog (namjerno malim slovom) manje moćan i sposoban od običnoga računalnog programera koji je svjestan svih algoritama u nekom programu, odnosno svih izbora i mogućnosti u programu koji je sam programirao.
Prema tome, apsolutno je nebitno što misle evolucionisti, kreacionisti ili bilo tko drugi, niti je imalo bitna semantika pojedinačnih pojmova i patološko vezivanje za istu.
Uzaludan mi je trud. Brando, shvati vec jednom i konacno: Slucaj i Bog nisu kompatibilni. Razumjes li me, slucaj je znanstveni pojam za neznanje! U prirodi mi nigdje nemamo strogi fizikalni indeterminizam, dakle strogi slucaj, nego nase je neznanje u igri. Ni strogi fizikalni determinizam, ni strogi fizikalni indeterminizam ne postoje. Postoji iskljucivo teoloski determinizam, i to je jedino racionalno objasnjenje. Bog zna sve, ali On ne urgira po nasoj volji u univerzumu, nego po svom planu. Ako si ti misljenja, da ti poznajes Bozji plan u tancine i znas sve mogucnosti koje nam nude kvantni sustavi Bozjeg plana, e onda si i ti Bog za mene! Druge opcije nema. Promisli dobro, kad budes odgovarao.
_________________
Fide, sed cui, vide!
Michael1-
Posts : 1933
2014-04-23
Lokacija: : Burgenland
Re: Službeni stav RKC o teoriji evolucije
E u tom grmu leži zec - ja tvrdi da ja ne znam (jer je to za mene i tebe prividno slučaj), ali da Netko Omnipotentan itekako zna.
Mislim da ti ne uzimaš uopće u obzir moj glavni argument jer ga uporno zaobilaziš - da, ako postoji Kreator, onda je slučaj tek privid i ovisi o percepciji čovjeka, odnosno kreiranog bića.
Mislim da ti ne uzimaš uopće u obzir moj glavni argument jer ga uporno zaobilaziš - da, ako postoji Kreator, onda je slučaj tek privid i ovisi o percepciji čovjeka, odnosno kreiranog bića.
Bran_Do- Posts : 807
2014-04-17
Re: Službeni stav RKC o teoriji evolucije
Michael1 wrote:
Uzaludan mi je trud.
Definitivno!
Nećeš uspjeti podvaliti nikome normalnom laži svoga gospodara posrnulog anđela Lucifera pod istinu.
Nemaš ti taj kapacitet.
Guest- Guest
Re: Službeni stav RKC o teoriji evolucije
Bran_Do wrote:E u tom grmu leži zec - ja tvrdi da ja ne znam (jer je to za mene i tebe prividno slučaj), ali da Netko Omnipotentan itekako zna.
Mislim da ti ne uzimaš uopće u obzir moj glavni argument jer ga uporno zaobilaziš - da, ako postoji Kreator, onda je slučaj tek privid i ovisi o percepciji čovjeka, odnosno kreiranog bića.
Objasnio sam ti, da slucaj i Bog nisu kompatibilni i da je TE- teorije bez Boga. E sada, ako ti na svu silu zeliz u nju uvesti svemoguceg i sveznajuceg Boga, onda se moras odreci slucaja. Onda se sve odvija po Bozjem planu, a to se onda zove "Creatio continua", a ne slucajna evolucija.
_________________
Fide, sed cui, vide!
Michael1-
Posts : 1933
2014-04-23
Lokacija: : Burgenland
Re: Službeni stav RKC o teoriji evolucije
Michael1 wrote:
Objasnio sam ti, da slucaj i Bog nisu kompatibilni
Samo si po tko zna koji put bez ijednog iole validnog argumenta gebelsovski ponovio jednu notornu glupost i patološku laž u promašenoj nadi da ćeš je na taj način učiniti istinom.
Michael1 wrote:
i da je TE- teorije bez Boga.
Kao i apsolutno svaka (druga) prirodoznanstvena teorija i to po definiciji, jer se svaka teorija koja u sebe uključuje Boga ne može smatrati prirodoznanstvenom teorijom i to po definiciji, nego samo teološkom odnosno filozofijskom špekulacijom.
Guest- Guest
Re: Službeni stav RKC o teoriji evolucije
Michael1 wrote:Objasnio sam ti, da slucaj i Bog nisu kompatibilni i da je TE- teorije bez Boga. E sada, ako ti na svu silu zeliz u nju uvesti svemoguceg i sveznajuceg Boga, onda se moras odreci slucaja. Onda se sve odvija po Bozjem planu, a to se onda zove "Creatio continua", a ne slucajna evolucija.
Nisi objasnio, nego samo te dvije rečenice stalno deklarativno ponavljaš i mantraš.
Prema tome, i dalje stoji logika koju sam naveo, barem dok ne obrazložiš zbog čega bi slučaj kao dio kreacije bio suprotstavljen Kreatoru te iste kreacije, ako je Isti apsolutan i ominpotentan.
Bran_Do- Posts : 807
2014-04-17
Re: Službeni stav RKC o teoriji evolucije
Kreacionizam vs. evolucionizam
Kriva je pretpostavka da katolici vjeruju da je svijet nastao za onoliko vremena koliko je potrebno da se Zemlja okrene sedam puta oko svoje osi ili za 7 od 365 potrebnih jedinica vremena, koliko je Zemlji potrebno da obiđe matičnu zvijezdu. Na početku biblije mladih (dakle one namjenjene ljudima u razvoju) piše da genesis (knjiga o stvaranju) nije izvještaj očevidaca, nego vjernički (pa i nadahnuti) izraz. Ne božanski izraz, nego ljudski. Tako se tada ljudima činilo.
S druge strane, vjerniku je kreacionizam posve prihvatljiv ukoliko govorimo da je bog počelo svih stvari. Isključiti kreacionizam, a govoriti o vjeri je izvan kategorije.
Evolucionizam ili konkretno darvinizam je pun manjkavosti. Najspornija je karika koja nedostaje i neuspješno isključivanje "inteligentnog dizajna". Evolucija je očita, ali se događa po pravilima (uvijek istima), a potrebni su samo uvjeti i vrijeme. Neuspješno je i sintetiziranje kreacionizma i darvinizma, koje uvijek izađe kao mutant.
Čitajući brošure iz vjeronauka za državnu maturu, prije dvije godine, našao sam zanimljivo objašnjenje koje ide otprilike ovako: Stvaranje svijeta od strane boga (kreacionizam) ima za polazište ideju da je bog svojom voljom i snagom sve stvorio. Prije stvaranje nije bilo ničega, a sve je postalo tek nakon što je bog sve zamislio.
Teorija evolucije se bavi isključivo pitanjem kako je sve nastalo. Primijetili su znanstvenici da se priroda i dalje mijenja, nastaju nove vrste, a nestaju neke druge.
Te dvije teorije zapravo uopće nisu suprotstavljene, ali se nužno mora odbaciti fiksizam (inače omiljen protestantima)
Lakše će biti katolicima jer u bibliji piše "Otac moj sve do sada radi". Bog koji je stvorio i digao ruke od svijet asigurno nije nešto posebno, ali bog koji intervenira neprestano od početka svijeta do danas, e to je nešto izvanredno i vrijedno pažnje.
Kriva je pretpostavka da katolici vjeruju da je svijet nastao za onoliko vremena koliko je potrebno da se Zemlja okrene sedam puta oko svoje osi ili za 7 od 365 potrebnih jedinica vremena, koliko je Zemlji potrebno da obiđe matičnu zvijezdu. Na početku biblije mladih (dakle one namjenjene ljudima u razvoju) piše da genesis (knjiga o stvaranju) nije izvještaj očevidaca, nego vjernički (pa i nadahnuti) izraz. Ne božanski izraz, nego ljudski. Tako se tada ljudima činilo.
S druge strane, vjerniku je kreacionizam posve prihvatljiv ukoliko govorimo da je bog počelo svih stvari. Isključiti kreacionizam, a govoriti o vjeri je izvan kategorije.
Evolucionizam ili konkretno darvinizam je pun manjkavosti. Najspornija je karika koja nedostaje i neuspješno isključivanje "inteligentnog dizajna". Evolucija je očita, ali se događa po pravilima (uvijek istima), a potrebni su samo uvjeti i vrijeme. Neuspješno je i sintetiziranje kreacionizma i darvinizma, koje uvijek izađe kao mutant.
Čitajući brošure iz vjeronauka za državnu maturu, prije dvije godine, našao sam zanimljivo objašnjenje koje ide otprilike ovako: Stvaranje svijeta od strane boga (kreacionizam) ima za polazište ideju da je bog svojom voljom i snagom sve stvorio. Prije stvaranje nije bilo ničega, a sve je postalo tek nakon što je bog sve zamislio.
Teorija evolucije se bavi isključivo pitanjem kako je sve nastalo. Primijetili su znanstvenici da se priroda i dalje mijenja, nastaju nove vrste, a nestaju neke druge.
Te dvije teorije zapravo uopće nisu suprotstavljene, ali se nužno mora odbaciti fiksizam (inače omiljen protestantima)
Lakše će biti katolicima jer u bibliji piše "Otac moj sve do sada radi". Bog koji je stvorio i digao ruke od svijet asigurno nije nešto posebno, ali bog koji intervenira neprestano od početka svijeta do danas, e to je nešto izvanredno i vrijedno pažnje.
vuk-efendija- Posts : 58
2014-05-16
Re: Službeni stav RKC o teoriji evolucije
Bran_Do wrote:Michael1 wrote:Objasnio sam ti, da slucaj i Bog nisu kompatibilni i da je TE- teorije bez Boga. E sada, ako ti na svu silu zeliz u nju uvesti svemoguceg i sveznajuceg Boga, onda se moras odreci slucaja. Onda se sve odvija po Bozjem planu, a to se onda zove "Creatio continua", a ne slucajna evolucija.
Nisi objasnio, nego samo te dvije rečenice stalno deklarativno ponavljaš i mantraš.
Prema tome, i dalje stoji logika koju sam naveo, barem dok ne obrazložiš zbog čega bi slučaj kao dio kreacije bio suprotstavljen Kreatoru te iste kreacije, ako je Isti apsolutan i ominpotentan.
Kako bi se inace kod tebe zvalo objasnjenje, ako ti ne akceptiras uopce nikakvo objasnjenje?
Evo, sad cu ti ponovno sve izcrtati, kad "deskriptivno" ne ide!
Ako ti tvrdis, da slucaj postoji iskljucivo u ljudskoj percepciji, onda ti potvrdjujes moj iskaz, da se pod tim pojmom "slucaj" krije nase neznanje. Ja sam napisao: znanstvena definicija slucaja je neznanje. Mi nismo u stanju znati sve mogucnosti i potencije jednog kvantnog stanja, kako bi iskljucili ili ukljucili slucaj u igri. Ako bi mi bili u stanju to napraviti, onda bismo bili u posjedu apsolutnog znanja, a to nije moguca predodzba. Samo Bog je svemoguc i sveznajuc. Zato kod Boga ne postoji slucaj, a za evolucioniste postoji slucaj, a ne BOG.
Ergo: ni strogi fizikalni determinizam ni strogi fizikalni indeterminizam nisu moguce opcije za nas, nego iskljucivo teoloski determinizam, jer Bog sve zna. I determinizam i indeterminizam dolaze u biti na istu, ali dijametralno oprecnu poziciju, jer impliciraju apsolutno znanje. A to je moguce iskljucivo u BOGU, a ne univerzumu, buduci da univerzum ne nosi svijesti i razuma u sebi i po sebi, i sam se nije u stanju objasniti. Zato je evolucija kao slucajni proces razvoja zivota nemoguc proces, jer slucaj ne postoji.
Ako ni sada nisi shvatio, onda adio, prijatelju!
_________________
Fide, sed cui, vide!
Michael1-
Posts : 1933
2014-04-23
Lokacija: : Burgenland
Re: Službeni stav RKC o teoriji evolucije
Michael1 wrote:Kako bi se inace kod tebe zvalo objasnjenje, ako ti ne akceptiras uopce nikakvo objasnjenje?
Evo, sad cu ti ponovno sve izcrtati, kad "deskriptivno" ne ide!
Ako ti tvrdis, da slucaj postoji iskljucivo u ljudskoj percepciji, onda ti potvrdjujes moj iskaz, da se pod tim pojmom "slucaj" krije nase neznanje. Ja sam napisao: znanstvena definicija slucaja je neznanje. Mi nismo u stanju znati sve mogucnosti i potencije jednog kvantnog stanja, kako bi iskljucili ili ukljucili slucaj u igri. Ako bi mi bili u stanju to napraviti, onda bismo bili u posjedu apsolutnog znanja, a to nije moguca predodzba. Samo Bog je svemoguc i sveznajuc. Zato kod Boga ne postoji slucaj, a za evolucioniste postoji slucaj, a ne BOG.
Ergo: ni strogi fizikalni determinizam ni strogi fizikalni indeterminizam nisu moguce opcije za nas, nego iskljucivo teoloski determinizam, jer Bog sve zna. I determinizam i indeterminizam dolaze u biti na istu, ali dijametralno oprecnu poziciju, jer impliciraju apsolutno znanje. A to je moguce iskljucivo u BOGU, a ne univerzumu, buduci da univerzum ne nosi svijesti i razuma u sebi i po sebi, i sam se nije u stanju objasniti. Zato je evolucija kao slucajni proces razvoja zivota nemoguc proces, jer slucaj ne postoji.
Ako ni sada nisi shvatio, onda adio, prijatelju!
Shvaćam ja itekako napisano, no s ovim kontradikcijama si samo dokazao da si debelo posvađan s logikom, jer protiv moje tvrdnje koristiš upravo one argumente koji ju potvrđuju (narav koncepcije slučaja), pa ih onda izvrćeš i tumačiš na logički neispravan način.
Last edited by Bran_Do on Sat 24 May - 10:49; edited 3 times in total
Bran_Do- Posts : 807
2014-04-17
Re: Službeni stav RKC o teoriji evolucije
"U već spomenutoj enciklici Pija XII. Humani generis dopušta se rasprava o porijeklu ljudskog tijela iz već postojeće žive tvari, što znači da je moguća hipoteza kako je ljudsko tijelo genetički, tj. evolucijom vezano uz neku životinjsku vrstu. Ovo tako osjetljivo područje trebaju proučavati stručnjaci s obaju područja, a kršćaninu se ostavlja mogućnost informiranja o ovoj problematici, tako da može formirati svoje mišljenje. Međutim, nakon enciklike Humani generis nitko nema pravo u ime Crkve nastupati protiv prirodoslovnog evolucionizma kojega Crkva nije osudila, nego priznaje njegovu mogućnost.
O pitanju ima li proces evolucije ikakve sveze s Bogom, sa stvaranjem, tj. jesu li vrste stvorene, prirodoslovac ne može reći ništa ili gotovo ništa, jer to uopće nije prirodoslovno, nego filozofsko, odnosno teološko pitanje. Dakle, Bog prirodoslovcu ne može nikada služiti kao tumačenje prirodnih pojava jer bi to bilo i teološki krivo. Naime: »Bog je temelj prirode, a nikada njezin dio.«
S druge strane, svjesni smo da jedan prirodoslovac, jer je svojom metodom apstrahirao od egzistencije svih stvari koje nisu vidljive ili mjerive, sa svojom matematičko-eksperimentalnom metodom ne može uopće spoznati natprirodne uzroke.
Budući da Bog nije predmet spoznaje prirodnih znanosti, ne može se prirodoznanstveno niti pitati o Božjem stvarateljskom djelovanju. Naime, prirodoslovna teorija evolucije ništa ne govori o metafizičkim uvjetima mogućnosti, tj. ako je evolutivni proces stvaralački, ako se radi o prirastu bitka, onda teorija selekcije ništa ne kaže o tome kako je taj ontički prirast kao takav moguć. Odgovor na ovo pitanje, kao što rekosmo, ovisi o filozofsko-teološkim pretpostavkama. Zbog toga je dobro razlikovati metafizička pitanja od fizičkih, pitanja filozofije i teologije od pitanja prirodnih znanosti.
Istina je da je u prošlosti teorija evolucije često služila kao sredstvo antireligiozne propagande, a djelomično i danas tome služi. Međutim, ona to može biti samo ako se njezine termine shvati mehanicistički ili se njezinu vrijednost ekstrapolira preko dozvoljenih granica, no u tom slučaju krivnja nije u ideji selekcije, nego u krivim pretpostavkama ili zaključcima. Ona se ne protivi pojmu Stvoritelja, nego štoviše može poslužiti kao shema dokaza za Božju egzistenciju i doprinijeti boljem i dubljem shvaćanju materijalnog bitka i njegovog odnosa prema Stvoritelju."
Dr. I. Kešina, Stvaranje i evolucija, str.389-392
O pitanju ima li proces evolucije ikakve sveze s Bogom, sa stvaranjem, tj. jesu li vrste stvorene, prirodoslovac ne može reći ništa ili gotovo ništa, jer to uopće nije prirodoslovno, nego filozofsko, odnosno teološko pitanje. Dakle, Bog prirodoslovcu ne može nikada služiti kao tumačenje prirodnih pojava jer bi to bilo i teološki krivo. Naime: »Bog je temelj prirode, a nikada njezin dio.«
S druge strane, svjesni smo da jedan prirodoslovac, jer je svojom metodom apstrahirao od egzistencije svih stvari koje nisu vidljive ili mjerive, sa svojom matematičko-eksperimentalnom metodom ne može uopće spoznati natprirodne uzroke.
Budući da Bog nije predmet spoznaje prirodnih znanosti, ne može se prirodoznanstveno niti pitati o Božjem stvarateljskom djelovanju. Naime, prirodoslovna teorija evolucije ništa ne govori o metafizičkim uvjetima mogućnosti, tj. ako je evolutivni proces stvaralački, ako se radi o prirastu bitka, onda teorija selekcije ništa ne kaže o tome kako je taj ontički prirast kao takav moguć. Odgovor na ovo pitanje, kao što rekosmo, ovisi o filozofsko-teološkim pretpostavkama. Zbog toga je dobro razlikovati metafizička pitanja od fizičkih, pitanja filozofije i teologije od pitanja prirodnih znanosti.
Istina je da je u prošlosti teorija evolucije često služila kao sredstvo antireligiozne propagande, a djelomično i danas tome služi. Međutim, ona to može biti samo ako se njezine termine shvati mehanicistički ili se njezinu vrijednost ekstrapolira preko dozvoljenih granica, no u tom slučaju krivnja nije u ideji selekcije, nego u krivim pretpostavkama ili zaključcima. Ona se ne protivi pojmu Stvoritelja, nego štoviše može poslužiti kao shema dokaza za Božju egzistenciju i doprinijeti boljem i dubljem shvaćanju materijalnog bitka i njegovog odnosa prema Stvoritelju."
Dr. I. Kešina, Stvaranje i evolucija, str.389-392
Bran_Do- Posts : 807
2014-04-17
Re: Službeni stav RKC o teoriji evolucije
The Telegraph
The Vatican claims Darwin's theory of evolution is compatible with Christianity
The Vatican has admitted that Charles Darwin's theory of evolution should not have been dismissed and claimed it is compatible with the Christian view of Creation.
Archbishop Gianfranco Ravasi, head of the Pontifical Council for Culture, said while the Church had been hostile to Darwin's theory in the past, the idea of evolution could be traced to St Augustine and St Thomas Aquinas.
Father Giuseppe Tanzella-Nitti, Professor of Theology at the Pontifical Santa Croce University in Rome, added that 4th century theologian St Augustine had "never heard the term evolution, but knew that big fish eat smaller fish" and forms of life had been transformed "slowly over time".
Aquinas made similar observations in the Middle Ages.
Ahead of a papal-backed conference next month marking the 150th anniversary of Darwin's On the Origin of Species, the Vatican is also set to play down the idea of Intelligent Design, which argues a "higher power" must be responsible for the complexities of life.
The conference at the Pontifical Gregorian University will discuss Intelligent Design to an extent, but only as a "cultural phenomenon" rather than a scientific or theological issue.
Monsignor Ravasi said Darwin's theories had never been formally condemned by the Roman Catholic Church, pointing to comments more than 50 years ago, when Pope Pius XII described evolution as a valid scientific approach to the development of humans.
Marc Leclerc, who teaches natural philosophy at the Gregorian University, said the "time has come for a rigorous and objective valuation" of Darwin by the Church as the 200th anniversary of Darwin's birth approaches.
Professor Leclerc argues that too many of Darwin's opponents, primarily Creationists, mistakenly claim his theories are "totally incompatible with a religious vision of reality".
Earlier this week, prominent scientists and leading religious figures wrote to The Daily Telegraph to call for an end to the fighting over Darwin's legacy.
They argued that militant atheists are turning people away from evolution by using it to attack religion while they also urge believers in creationism to acknowledge the overwhelming body of evidence that now exists to support Darwin's theory.
The Church of England is seeking to bring Darwin back into the fold with a page on its website paying tribute to his "forgotten" work in his local parish, showing science and religion need not be at odds.
http://www.telegraph.co.uk/news/religion/4588289/The-Vatican-claims-Darwins-theory-of-evolution-is-compatible-with-Christianity.html
The Vatican claims Darwin's theory of evolution is compatible with Christianity
The Vatican has admitted that Charles Darwin's theory of evolution should not have been dismissed and claimed it is compatible with the Christian view of Creation.
Archbishop Gianfranco Ravasi, head of the Pontifical Council for Culture, said while the Church had been hostile to Darwin's theory in the past, the idea of evolution could be traced to St Augustine and St Thomas Aquinas.
Father Giuseppe Tanzella-Nitti, Professor of Theology at the Pontifical Santa Croce University in Rome, added that 4th century theologian St Augustine had "never heard the term evolution, but knew that big fish eat smaller fish" and forms of life had been transformed "slowly over time".
Aquinas made similar observations in the Middle Ages.
Ahead of a papal-backed conference next month marking the 150th anniversary of Darwin's On the Origin of Species, the Vatican is also set to play down the idea of Intelligent Design, which argues a "higher power" must be responsible for the complexities of life.
The conference at the Pontifical Gregorian University will discuss Intelligent Design to an extent, but only as a "cultural phenomenon" rather than a scientific or theological issue.
Monsignor Ravasi said Darwin's theories had never been formally condemned by the Roman Catholic Church, pointing to comments more than 50 years ago, when Pope Pius XII described evolution as a valid scientific approach to the development of humans.
Marc Leclerc, who teaches natural philosophy at the Gregorian University, said the "time has come for a rigorous and objective valuation" of Darwin by the Church as the 200th anniversary of Darwin's birth approaches.
Professor Leclerc argues that too many of Darwin's opponents, primarily Creationists, mistakenly claim his theories are "totally incompatible with a religious vision of reality".
Earlier this week, prominent scientists and leading religious figures wrote to The Daily Telegraph to call for an end to the fighting over Darwin's legacy.
They argued that militant atheists are turning people away from evolution by using it to attack religion while they also urge believers in creationism to acknowledge the overwhelming body of evidence that now exists to support Darwin's theory.
The Church of England is seeking to bring Darwin back into the fold with a page on its website paying tribute to his "forgotten" work in his local parish, showing science and religion need not be at odds.
http://www.telegraph.co.uk/news/religion/4588289/The-Vatican-claims-Darwins-theory-of-evolution-is-compatible-with-Christianity.html
Guest- Guest
Re: Službeni stav RKC o teoriji evolucije
Pravoslavna dogma i dalje ne priznaje teoriju evolucije, niti jedan njezin aspekt. Razumljivo, s obzirom da se radi o dosta okamenjenijoj i krućoj dogmatici nego onoj u RKC.
Guest- Guest
Re: Službeni stav RKC o teoriji evolucije
"I believe that animals have descended from at most only four or five progenitors, and plants from an equal or lesser number. Analogy would lead me one step further, namely, to the belief that all animals and plants have descended from some one prototype. But analogy may be a deceitful guide. Nevertheless all living things have much in common, in their chemical composition, their germinal vesicles, their cellular structure, and their laws of growth and reproduction. We see this even in so trifling a circumstance as that the same poison often similarly affects plants and animals; or that the poison secreted by the gall-fly produces monstrous growths on the wild rose or oak-tree. I should infer from analogy that probably all the organic beings which have ever lived on this earth have descended from some one primordial form, into which life was first breathed by the Creator.
Charles Darwin: "On The Origin of Species"
— Poglavlje XIV: "Conclusions", str. 428
Charles Darwin: "On The Origin of Species"
— Poglavlje XIV: "Conclusions", str. 428
Bran_Do- Posts : 807
2014-04-17
Re: Službeni stav RKC o teoriji evolucije
Pa..i geje su neka sorta "evolucije" ili degradacije..ili mutacije...dakle,evolucija stoji..
Guest- Guest
Re: Službeni stav RKC o teoriji evolucije
Pope: Creation vs. evolution clash an 'absurdity'
Pope Benedict XVI said the debate raging in some countries — particularly the United States and his native Germany — between creationism and evolution was an “absurdity,” saying that evolution can coexist with faith.
The pontiff, speaking as he was concluding his holiday in northern Italy, also said that while there is much scientific proof to support evolution, the theory could not exclude a role by God.
“They are presented as alternatives that exclude each other,” the pope said.
“This clash is an absurdity because on one hand there is much scientific proof in favor of evolution, which appears as a reality that we must see and which enriches our understanding of life and being as such.”
He said evolution did not answer all the questions: “Above all it does not answer the great philosophical question, ‘Where does everything come from?’”
http://www.nbcnews.com/id/19956961/ns/world_news-europe/t/pope-creation-vs-evolution-clash-absurdity/#.U4Y-jXZtZc0
Pope Benedict XVI said the debate raging in some countries — particularly the United States and his native Germany — between creationism and evolution was an “absurdity,” saying that evolution can coexist with faith.
The pontiff, speaking as he was concluding his holiday in northern Italy, also said that while there is much scientific proof to support evolution, the theory could not exclude a role by God.
“They are presented as alternatives that exclude each other,” the pope said.
“This clash is an absurdity because on one hand there is much scientific proof in favor of evolution, which appears as a reality that we must see and which enriches our understanding of life and being as such.”
He said evolution did not answer all the questions: “Above all it does not answer the great philosophical question, ‘Where does everything come from?’”
http://www.nbcnews.com/id/19956961/ns/world_news-europe/t/pope-creation-vs-evolution-clash-absurdity/#.U4Y-jXZtZc0
Guest- Guest
Re: Službeni stav RKC o teoriji evolucije
Ma ukratko,dakle Bog je stvorio lhjude i to je cinjenica,a sada ako entko vjeruje da je covjek prije bio majmun i slicnio neka si die lijepo u ZOO i pocasti rodbiju,sto da kazem vise
Bog je stvorio sve,ne samo ljude,a sada to sto ljudi imaju slobodnu volju i neki misle da su od majmuna to je budalasto razmisljanje,netko mozda misli da su od zmije,neki od majmuna,neki od tko zna cega,a to je samo dokaz da budale to servirajud rugima a drugi to prihvacaju kao nesto
a sada si mislite sto hocete o ovom sto sam rekao,ali Bog je stvorio i između ostalog i majmune,ali i ljude naravno
inace daj napisi na krvatskom a ne kopiraj engleski,imam transklator ili sam prevedi,pa nisu hrvati bas toliki idijoti da ne znaju prevesti,a posto neki misle da su do majmuna sa druge strane neki vjerojatno i jesu takvi
Bog je stvorio sve,ne samo ljude,a sada to sto ljudi imaju slobodnu volju i neki misle da su od majmuna to je budalasto razmisljanje,netko mozda misli da su od zmije,neki od majmuna,neki od tko zna cega,a to je samo dokaz da budale to servirajud rugima a drugi to prihvacaju kao nesto
a sada si mislite sto hocete o ovom sto sam rekao,ali Bog je stvorio i između ostalog i majmune,ali i ljude naravno
inace daj napisi na krvatskom a ne kopiraj engleski,imam transklator ili sam prevedi,pa nisu hrvati bas toliki idijoti da ne znaju prevesti,a posto neki misle da su do majmuna sa druge strane neki vjerojatno i jesu takvi
Iknar-
Posts : 573
2014-05-29
Page 4 of 4 • 1, 2, 3, 4
Similar topics
» Krešić: Mektićeve privatne prijetnje Hrvatskoj nisu službeni stav BiH
» Putin: Tražim službeni stav Vučica o isporuci srpskog oružja Ukrajini a protiv mene
» Sindikati prozvali Kolindu i Škoru da čuju njihov stav o povećanju plača.Zokijev stav znaju kada je 2012 smanjio plače.
» Kocijančić : Stav EU o BiH nije stav Hrvatske
» Ništa od evolucije
» Putin: Tražim službeni stav Vučica o isporuci srpskog oružja Ukrajini a protiv mene
» Sindikati prozvali Kolindu i Škoru da čuju njihov stav o povećanju plača.Zokijev stav znaju kada je 2012 smanjio plače.
» Kocijančić : Stav EU o BiH nije stav Hrvatske
» Ništa od evolucije
ex-iskon-pleme :: Društvo :: Religija
Page 4 of 4
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum