Irska u drugu krajnost..
Page 3 of 6
Page 3 of 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Irska u drugu krajnost..
metilda wrote:Ako osoba učini pobačaj (namjerno) zbog utjecaja okoline – obitelji, da li je ta osoba ekskomunicirana iz Katoličke crkve? Unaprijed zahvaljujem!Speare Shaker wrote:metilda wrote:Speare Shaker wrote:metilda wrote:
većinom nisu
Formalno jesu, a funkcionalno nisu.
ne, baš sam nekidan to pročitala, nisu ni formalno osim ako misliš nešto drugo
Formalno jesu, jer nitko ne vodi niti može voditi evidenciju tko je automatski ekskomuniciran, e tko nije. Osim naravno Boga samog, ali Bog se ne oglašava ne samo po ovom pitanju.
Poštovana,
Crkva od prvoga stoljeća, od svojega početka, ističe moralnu zloću svakoga izazvanog pobačaja i taj se nauk nikada nije mijenjao. »Život, jednom začet, treba najbrižnije štititi; pobačaj i čedomorstvo užasni su zločini«, piše dogmatska konstitucija »Gaudium et spes« Drugoga vatikanskog koncila. Crkva taj prijestup protiv ljudskoga života kažnjava zakonskom kaznom izopćenja:
Zakonik Kanonskog prava:
Kan. 1398 - Tko sudjeluje u vršenju pobačaja, upada, ako dođe do učinka, u izopćenje unaprijed izrečeno.
http://studentski-pastoral.com/index.php/pitajteKapelana/494
Svejedno takve osobe i dalje najnormalnije primaju sakramente pa su po tom kriteriju funkcionalno članovi KC, jer nitko ne vodi evidenciju tko može primati sakramente, a tko ne.
Da nije tako, po kojem bi se uopće kriteriju moglo odrediti tko je pripadnik KC, a tko ne?
Kao što sam već rekao, Bog se (ne samo) po tom pitanju ne oglašava. Ponešto govori i popis stanovništva u tom smislu formalnog članstva makar nije pouzdana metoda, ali barem svjedoči o tome kako sebe u tom smislu građani doživljavaju.
Guest- Guest
Re: Irska u drugu krajnost..
Yehudim wrote:metilda wrote:ajde sad kad si već tu, zanima me ostaje li židov onaj židov koji postane kršćanin?
Ma čak ni -mesijanski Židovi - se ne računaju kao Pravovjerni Židovi
a kamoli da netko konvertira u kršćanstvo
Ako ćeš strogo gledati. Izrael je ipak sekularna država pa se neke stvari toleriraju ali
sa vjerske strane je tako kako sam napisa.
e pa tako je i s abortusom s vjerske strane - onaj tko ga počini ili podržava nije više katolik .. jesi razumio usporedbu?
Guest- Guest
Re: Irska u drugu krajnost..
Yehudim wrote:
Izrael je ipak sekularna država pa se neke stvari toleriraju ali
Kad smo već kod te teme, po jednom od temeljnih zakona od svog osnivanja Izrael je židovska država, a od nedavno je i država-nacija samo židovskog naroda.
https://www.vecernji.hr/vijesti/izrael-je-drzava-nacija-samo-zidovskog-naroda-1259380
Guest- Guest
Re: Irska u drugu krajnost..
Speare Shaker wrote:metilda wrote:Ako osoba učini pobačaj (namjerno) zbog utjecaja okoline – obitelji, da li je ta osoba ekskomunicirana iz Katoličke crkve? Unaprijed zahvaljujem!Speare Shaker wrote:metilda wrote:Speare Shaker wrote:
Formalno jesu, a funkcionalno nisu.
ne, baš sam nekidan to pročitala, nisu ni formalno osim ako misliš nešto drugo
Formalno jesu, jer nitko ne vodi niti može voditi evidenciju tko je automatski ekskomuniciran, e tko nije. Osim naravno Boga samog, ali Bog se ne oglašava ne samo po ovom pitanju.
Poštovana,
Crkva od prvoga stoljeća, od svojega početka, ističe moralnu zloću svakoga izazvanog pobačaja i taj se nauk nikada nije mijenjao. »Život, jednom začet, treba najbrižnije štititi; pobačaj i čedomorstvo užasni su zločini«, piše dogmatska konstitucija »Gaudium et spes« Drugoga vatikanskog koncila. Crkva taj prijestup protiv ljudskoga života kažnjava zakonskom kaznom izopćenja:
Zakonik Kanonskog prava:
Kan. 1398 - Tko sudjeluje u vršenju pobačaja, upada, ako dođe do učinka, u izopćenje unaprijed izrečeno.
http://studentski-pastoral.com/index.php/pitajteKapelana/494
Svejedno takve osobe i dalje najnormalnije primaju sakramente pa su po tom kriteriju funkcionalno članovi KC, jer nitko ne vodi evidenciju tko može primati sakramente, a tko ne.
Da nije tako, po kojem bi se uopće kriteriju moglo odrediti tko je pripadnik KC, a tko ne?
Kao što sam već rekao, Bog se (ne samo) po tom pitanju ne oglašava. Ponešto govori i popis stanovništva u tom smislu formalnog članstva makar nije pouzdana metoda, ali barem svjedoči o tome kako sebe u tom smislu građani doživljavaju.
U suštini hoću reći da je ova odredba kanonskog prava neprovediva, pa time i besmislena u skladu sa onim pravnim standardom kako se ne donose zakoni koje nije moguće provesti. Mrtvo slovo na papiru na ovome svijetu, a odnose na onom ionako poznaje i uređuje samo Bog.
Guest- Guest
Re: Irska u drugu krajnost..
Sora wrote:
Digni malo nivo rasprave
Zivot je dakle u oba skucaja prekinut
Mozda ovaj samoubojica ima 20 godina a zametak 20 dana .
Nasilni prekid se zove drugacije ali je nasilan
Zasto bi ta odluka u oba skucaja bila nesto drugo ?
Cak staviše onaj tko ima 20 godina je zivio dovoljno da moze odluciti i da nece se ubiti
Pa ipak se ubije
A zametak nista ne odlucuje jer je dio majčine utrobe i covjek u nastajanju
Majka odluci..
Da dignem nivo rasprave? Dobro.
Da, majka odlučuje o tome hoće li njeno nerođeno dijete živjeti ili ne, ali ako se već možemo složiti da je u oba slučaja krajnji ishod prekid života, zašto se onda ne bi složili da je osobu koja je odlučila prekinuti život drugog ljudskog bića potpuno opravdano nazvati onim imenom kako se to uobičajeno čini i u drugim takvim slučajevima?
Da, to ime je - ubojica. I to bez prefiksa samo.
Jedini razlog zašto se to ne čini je onaj društveni, kulturološki, običajno. Jednostavno je riječ o tome da zapadna društva u većini takav čin ne doživljavaju kao ubojstvo, ali to ponešto govori o moralnom (ne) zdravlju takvog društva odnosno takvih drušatava, a ne o činjenici da je riječ o običnom ubojstvu, ma koliko se mi zavaravali o tome.
Zadovoljna sa ovim mojim dizanjem nivoa rasprave?
Guest- Guest
Re: Irska u drugu krajnost..
Speare Shaker wrote:Yehudim wrote:
Izrael je ipak sekularna država pa se neke stvari toleriraju ali
Kad smo već kod te teme, po jednom od temeljnih zakona od svog osnivanja Izrael je židovska država, a od nedavno je i država-nacija samo židovskog naroda.
https://www.vecernji.hr/vijesti/izrael-je-drzava-nacija-samo-zidovskog-naroda-1259380
Citat:
"Za izraelske političare načelo Izraela kao židovske države bilo je od najveće važnosti od samog osnutka države i na sve se moguće načine utuvljivalo u glavu židovskog stanovništva.
Kada se početkom 1980-ih pojavio malen broj izraelskih Židova koji su se protivili tom pojmu, 1985. u Knessetu je nadmoćnom većinom donesen ustavni zakon (tj. zakon koji je iznad drugih zakona a koji se može opozvati samo posebnim postupkom). Prema tom zakonu nijedna stranka čiji se program otvoreno protivi načelu "židovske države" ili predlaže da se ono izmjeni demokratskim sredstvima, ne smije sudjelovati na izborima za Knesset."
Kraj citata.
"Židovska povijest, židovska religija - Tri bremenita tisućljeća"; Israel Shahak; str. 23.
Guest- Guest
Re: Irska u drugu krajnost..
Ne sasvimSpeare Shaker wrote:Sora wrote:
Digni malo nivo rasprave
Zivot je dakle u oba skucaja prekinut
Mozda ovaj samoubojica ima 20 godina a zametak 20 dana .
Nasilni prekid se zove drugacije ali je nasilan
Zasto bi ta odluka u oba skucaja bila nesto drugo ?
Cak staviše onaj tko ima 20 godina je zivio dovoljno da moze odluciti i da nece se ubiti
Pa ipak se ubije
A zametak nista ne odlucuje jer je dio majčine utrobe i covjek u nastajanju
Majka odluci..
Da dignem nivo rasprave? Dobro.
Da, majka odlučuje o tome hoće li njeno nerođeno dijete živjeti ili ne, ali ako se već možemo složiti da je u oba slučaja krajnji ishod prekid života, zašto se onda ne bi složili da je osobu koja je odlučila prekinuti život drugog ljudskog bića potpuno opravdano nazvati onim imenom kako se to uobičajeno čini i u drugim takvim slučajevima?
Da, to ime je - ubojica. I to bez prefiksa samo.
Jedini razlog zašto se to ne čini je onaj društveni, kulturološki, običajno. Jednostavno je riječ o tome da zapadna društva u većini takav čin ne doživljavaju kao ubojstvo, ali to ponešto govori o moralnom (ne) zdravlju takvog društva odnosno takvih drušatava, a ne o činjenici da je riječ o običnom ubojstvu, ma koliko se mi zavaravali o tome.
Zadovoljna sa ovim mojim dizanjem nivoa rasprave?
U ratu je obicaj ubijati ljude
I to nije ubojstvo ha
Jer je to borba i cilj je ubiti
Dakle imamo takve slučajeve u kojima je prekid zivota opravdan svačim
Samo je abortus ..amoralan cin
Zato sto ?
Zametak ne moze se obraniti. To bi bio neki valjan argument.
A na srecu NE MOZE .
JER TO BI ONDA BILO UBOJSTVO
ovako nije nego pretpostavljeno ubojstvo
Iliti dopušteno.
Drzim da crkva ovdje iznimno TERORIZIRA ZENE I PRAVI OD NJIH ZRTVE
JER SVI ZNAMO STO JE SA ZABRANAMA ABORTUSA.
A MORAL JE TU ..PITSNJE DRUGOG REDA.
NAPROSTO ZA DOZVOLJENA UBOJSTVA IMA PREVISE IZNIMKI
_________________
DUM SPIRO, SPERO
Sora- Posts : 23832
2014-04-29
Re: Irska u drugu krajnost..
Sora wrote:
Ne sasvim
U ratu je obicaj ubijati ljude
I to nije ubojstvo ha
Jer je to borba i cilj je ubiti
Dakle imamo takve slučajeve u kojima je prekid zivota opravdan svačim
Samo je abortus ..amoralan cin
Zato sto ?
Zametak ne moze se obraniti. To bi bio neki valjan argument.
A na srecu NE MOZE .
JER TO BI ONDA BILO UBOJSTVO
Kao prvo, da, u ratu je dopušteno ubijati ljude, ali samo u skladu sa posebnim pravilima. Ubojstvo nenaoružanih ratnih zarobljenika ili civila se zakonom i međunarodnim standardima tretira kao ne samo obično ubojstvo, nego dapače kao - ratni zločin.
A ratni zločin po tim istim međunarodnim pravnim standardima ne može zastarjeti, što sa običnim ubojstvom najčešće nije slučaj, barem načelno, jer svako ubojstvo može podleći zastari, barem načelno. Osim ubojstva koje se tretira kao ratni zločin.
Kao drugo, cilj nije ubijati ljude u ratu nego zaštititi stanovništvo od samovolje određenih naoružanih skupina, što se može postići i na druge način (na zakonu utemeljenom prijetnjom provedbe zakona na način uporabe oružane sile), a ne samo upotrebom oružane sile odnosno ubijanjem.
Uništenje života zametka nije ubojstvo zato jer se zametak ne može braniti?
Jesi li ti potpuno sišla s uma ili samo dosegla moralno dno?
Po toj logici bi se uništenje života čovjeka u komi ne bi trebalo smatrati ubojstvom zato jer se takav čovjek ne može braniti, a to ti kao pravni standard neće biti moguće niti donijeti niti provesti čak ni u prvobitnoj zajednici, a kamoli nekom manje primitivnom obliku društva.
Guest- Guest
Re: Irska u drugu krajnost..
vi iz crkve ne poznate kanta
Ili ne priznate
Ne moze se moralnim zskonom drzati onomsto nije univerzalno
Ok Sejki ?
Ili ne priznate
Ne moze se moralnim zskonom drzati onomsto nije univerzalno
Ok Sejki ?
_________________
DUM SPIRO, SPERO
Sora- Posts : 23832
2014-04-29
Re: Irska u drugu krajnost..
Sora wrote:vi iz crkve ne poznate kanta
Ili ne priznate
Ne moze se moralnim zskonom drzati onomsto nije univerzalno
Ok Sejki ?
Nesrećo, ne spada svaki moralni zakon u domenu kategoričkog imperativa. Po Kantu.
Sad jasnije?
Guest- Guest
Re: Irska u drugu krajnost..
Kategorički imperativ je u etičkoj filozofiji Immanuela Kanta glavna formula etičkog razmišljanja. Kant je kategorički imperativ formulirao na više načina. Jedan od mogućih je:
"Djeluj samo po onoj maksimi, za koju možeš u isto vrijeme htjeti da postane opći zakon." (Kritika praktičnog uma)
Ovdje se jasno naglašava ljudski um, kao konačna instanca svakog morala. Primjer njegove upotrebe bio bi: "ako ne želim da krađa postane opći zakon, onda ne smijem ni ja krasti".
"Djeluj samo po onoj maksimi, za koju možeš u isto vrijeme htjeti da postane opći zakon." (Kritika praktičnog uma)
Ovdje se jasno naglašava ljudski um, kao konačna instanca svakog morala. Primjer njegove upotrebe bio bi: "ako ne želim da krađa postane opći zakon, onda ne smijem ni ja krasti".
_________________
DUM SPIRO, SPERO
Sora- Posts : 23832
2014-04-29
Re: Irska u drugu krajnost..
Speare Shaker wrote:Sora wrote:vi iz crkve ne poznate kanta
Ili ne priznate
Ne moze se moralnim zskonom drzati onomsto nije univerzalno
Ok Sejki ?
Nesrećo, ne spada svaki moralni zakon u domenu kategoričkog imperativa. Po Kantu.
Sad jasnije?
Kada je u pitanju kategorički imperativ, najvažnije je htjeti da određeni moralni zakon vrijedi univerzalno odnosno ponašati se u skladu sa tim.
Guest- Guest
Re: Irska u drugu krajnost..
Ne mozete Sejki traziti da se abortus Smatra ubojstvom. Sve dok postoje brojne iznimke od istovrsne nemoralne aktivnosti
Tj. NasiOnog prrkida zivota
Tj. NasiOnog prrkida zivota
_________________
DUM SPIRO, SPERO
Sora- Posts : 23832
2014-04-29
Re: Irska u drugu krajnost..
Sora wrote:Kategorički imperativ je u etičkoj filozofiji Immanuela Kanta glavna formula etičkog razmišljanja. Kant je kategorički imperativ formulirao na više načina. Jedan od mogućih je:
"Djeluj samo po onoj maksimi, za koju možeš u isto vrijeme htjeti da postane opći zakon." (Kritika praktičnog uma)
Ovdje se jasno naglašava ljudski um, kao konačna instanca svakog morala. Primjer njegove upotrebe bio bi: "ako ne želim da krađa postane opći zakon, onda ne smijem ni ja krasti".
Upravo ono što sam ja rekao.
Guest- Guest
Re: Irska u drugu krajnost..
Ako je imperativ da je ubojstvo SVAKI PREKID ZIVOTA
ONDA JE JE SVE UBOJSTVO
I U RATU
I U SANOOBRANI
I SAMOUBOJSTVO
I pobacaj
ONDA JE JE SVE UBOJSTVO
I U RATU
I U SANOOBRANI
I SAMOUBOJSTVO
I pobacaj
_________________
DUM SPIRO, SPERO
Sora- Posts : 23832
2014-04-29
Re: Irska u drugu krajnost..
Sora wrote:Ne mozete Sejki traziti da se abortus Smatra ubojstvom. Sve dok postoje brojne iznimke od istovrsne nemoralne aktivnosti
Tj. NasiOnog prrkida zivota
I sad si pokazala da nisi razumjela niti citat sa wiki o tome što se smatra kategoričkim imparativom.
Dakle, svaki moralan čovjek ima pravo osuđivati ubojstvo i smatrati takvu praksu moralno neprihvatljivom, dapače, iskazivati ambiciju da se osuda takvog ponašanja ima provoditi univerzalno.
Zar nije tako?
A što je abortus ako ne nasilni prekid života jednog ljudskog bića u određenoj fazi svoga razvoja odnosno ubojstvo?
Sad samo zbroji dva i dva i potrudi se ne dobiti tri ili pet ili boji drugi rezultat osim četiri.
Guest- Guest
Re: Irska u drugu krajnost..
Sora wrote:Ako je imperativ da je ubojstvo SVAKI PREKID ZIVOTA
ONDA JE JE SVE UBOJSTVO
I U RATU
I U SANOOBRANI
I SAMOUBOJSTVO
I pobacaj
Da, sve je to ubojstvo. Međutim, drugačije su okolnosti i moralni kontekst.
Samoubojstvo se ne može kazniti jer ne postoji druga drastično oštećena strana osim samog samoubojice, a problem je i u tome da ne možeš kazniti mrtvog čovjeka.
Dalje, ubojstvo u samoobrani nijedno društvo ne smatra nezakonitim.
Dapače, samoobrana je neka vrsta moralne dužnosti, zato jer spriječava samovolju nasilnika.
Pobačaj je ubojstvo prije svega iz razloga jer je riječ o ubijanju potpuno nemoćnog bića, a to je najgori oblik ubojstva, osim ratnih zločina koji nikada ne zastarjevaju.
Guest- Guest
Re: Irska u drugu krajnost..
Pa dobro
I to je ok da se svako ubojstvo osudi s moralnog aspekta
Iako, jbg RATNI ZLOCINCI I UBOJICR CESTO BUDU SLAVLJENI U DRUSTVU KAO NASE
SAMO sto je ovdje sporno kada se ZSKONSKI REGULIRA POBACAJ
to je nesto posve drugo Nego moralna osuda
Ali ne bi o tome vise
Jsko se puno o tom pisalo
Ne vidim potrebe ponavljati
Pogotovu muškarcu koji se ne smije službeno bar jebati ..
Jel?
Radis ti to ?
I to je ok da se svako ubojstvo osudi s moralnog aspekta
Iako, jbg RATNI ZLOCINCI I UBOJICR CESTO BUDU SLAVLJENI U DRUSTVU KAO NASE
SAMO sto je ovdje sporno kada se ZSKONSKI REGULIRA POBACAJ
to je nesto posve drugo Nego moralna osuda
Ali ne bi o tome vise
Jsko se puno o tom pisalo
Ne vidim potrebe ponavljati
Pogotovu muškarcu koji se ne smije službeno bar jebati ..
Jel?
Radis ti to ?
_________________
DUM SPIRO, SPERO
Sora- Posts : 23832
2014-04-29
Re: Irska u drugu krajnost..
Speare Shaker wrote:Speare Shaker wrote:Yehudim wrote:
Izrael je ipak sekularna država pa se neke stvari toleriraju ali
Kad smo već kod te teme, po jednom od temeljnih zakona od svog osnivanja Izrael je židovska država, a od nedavno je i država-nacija samo židovskog naroda.
https://www.vecernji.hr/vijesti/izrael-je-drzava-nacija-samo-zidovskog-naroda-1259380
Citat:
"Za izraelske političare načelo Izraela kao židovske države bilo je od najveće važnosti od samog osnutka države i na sve se moguće načine utuvljivalo u glavu židovskog stanovništva.
Kada se početkom 1980-ih pojavio malen broj izraelskih Židova koji su se protivili tom pojmu, 1985. u Knessetu je nadmoćnom većinom donesen ustavni zakon (tj. zakon koji je iznad drugih zakona a koji se može opozvati samo posebnim postupkom). Prema tom zakonu nijedna stranka čiji se program otvoreno protivi načelu "židovske države" ili predlaže da se ono izmjeni demokratskim sredstvima, ne smije sudjelovati na izborima za Knesset."
Kraj citata.
"Židovska povijest, židovska religija - Tri bremenita tisućljeća"; Israel Shahak; str. 23.
Šta je i normalno.
Dobro da su napokon usvojili taj zakon.
-------------------------------------------------------
Dozvolićeš paralelu
Kad bi se neka stranka u RH protivila jedinstvu i cjelovitosti države, ustavu.............Kako bi to bilo ?
_________________
.
Yehudim- Posts : 4913
2018-03-06
Re: Irska u drugu krajnost..
Speare Shaker wrote:Sora wrote:Ne mozete Sejki traziti da se abortus Smatra ubojstvom. Sve dok postoje brojne iznimke od istovrsne nemoralne aktivnosti
Tj. NasiOnog prrkida zivota
I sad si pokazala da nisi razumjela niti citat sa wiki o tome što se smatra kategoričkim imparativom.
Dakle, svaki moralan čovjek ima pravo osuđivati ubojstvo i smatrati takvu praksu moralno neprihvatljivom, dapače, iskazivati ambiciju da se osuda takvog ponašanja ima provoditi univerzalno.
Zar nije tako?
A što je abortus ako ne nasilni prekid života jednog ljudskog bića u određenoj fazi svoga razvoja odnosno ubojstvo?
Sad samo zbroji dva i dva i potrudi se ne dobiti tri ili pet ili boji drugi rezultat osim četiri.
ajde ne seri. kad bi ti i tvoja bulumenta mentalno poremećenih freakova istom žestinom branili i pomagali one jadnike koji kopaju po kontejnerima za smeće ili se solidarizirali sa štrajkašima još bi i shvatio vašu licemjernu brigu za život. ali ovako jeste samo nakupina govana. šteta kilobajta i energije.
Guest- Guest
Page 3 of 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Similar topics
» Kako je Irska postala Irska (a Hrvatska bantustan)
» Na redu je: Sjeverna Irska
» Put pod noge i pravac Njemačka ili Irska
» S. Irska se ekonomski otcjepila od V. Britanije
» Irska: Zasto se ne ugledamo na Srbiju?
» Na redu je: Sjeverna Irska
» Put pod noge i pravac Njemačka ili Irska
» S. Irska se ekonomski otcjepila od V. Britanije
» Irska: Zasto se ne ugledamo na Srbiju?
Page 3 of 6
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum