Denkverbot
Page 37 of 50
Page 37 of 50 • 1 ... 20 ... 36, 37, 38 ... 43 ... 50
Re: Denkverbot
pa, ne nužno, premda jo ne ću prečitane. ništa ne dobijen tako, jelkic wrote:
ugl, predlažemo knjige koje ni sami nismo pročitali rajt?
aben- Posts : 35492
2014-04-16
Re: Denkverbot
Majko Sveta!aben wrote: a ti pitoj isusa, ostaje za viti.
Ne spominji ime Isusovo uzalud! :)
Ja ću pročitati i dati komentar , za razliku od svih vas koji niste niti pogledali film koji sam vam preporučila, a čitam vaša ...pip.... uvijek :)
Guest- Guest
Re: Denkverbot
jedun pu sun prošo od vukovara do zagreba, majko isusova, nika kraja...mativka wrote:Znaš ti što?aben wrote:
prvo cviće u proljeće su cvitovi mindule, ti vaši vjesnici proljeća ko da radu u hrvatskoj pošti, bogati...
ča moja lipota.?
Ideš mi na živce s osporavanjem ljepote moga kraja. Nisi bio nikada tu. Nisi osjetio tu zemlju, klimu, žitelje ovog kraja.
Nemam pojma što su te tvoje mindule...
Kod mene su prvi vjesnici proljeća visibabe i ljubićice, pa tek poslije, iz zemlje, kao kod mene u dijelu dvorišta, što je i običaj da imamo zasađeno, zumbuli, tulipani, narcisi...i sve se to zašareni početkom četvrtog mjeseca, prije sadnje bašće :)
Nakon što oni ocvjetaju, obično to bude nakon Uskrsa, iznosim van mediteransko voće koje imam u kalićima i koje čuvam.
Podsjećaš me na Bosance kojima je izreka: ako nije za jest - ne valja!
ni poanta je li za isti, mi ne ulažemo napor za sadnju cvićo, naše cviće somo reste.
_________________
Insofar as it is educational, it is not compulsory;
And insofar as it is compulsory, it is not educational
aben- Posts : 35492
2014-04-16
Re: Denkverbot
gljedoj, jo sun pokušo, i nis ga uspi pokrenuti, na torrentima ga još nemo, i glumi benzin vošington, to me malo ohlodilo..mativka wrote:Majko Sveta!aben wrote: a ti pitoj isusa, ostaje za viti.
Ne spominji ime Isusovo uzalud! :)
Ja ću pročitati i dati komentar , za razliku od svih vas koji niste niti pogledali film koji sam vam preporučila, a čitam vaša ...pip.... uvijek :)
ali, ni rečeno da ne ću pogljedati.
_________________
Insofar as it is educational, it is not compulsory;
And insofar as it is compulsory, it is not educational
aben- Posts : 35492
2014-04-16
Re: Denkverbot
ovomativka wrote:Što je mindula?
_________________
Insofar as it is educational, it is not compulsory;
And insofar as it is compulsory, it is not educational
aben- Posts : 35492
2014-04-16
Re: Denkverbot
U redu, ja ne zamjeram :) Ali prigovaram :Daben wrote:
gljedoj, jo sun pokušo, i nis ga uspi pokrenuti, na torrentima ga još nemo, i glumi benzin vošington, to me malo ohlodilo..
ali, ni rečeno da ne ću pogljedati.
Guest- Guest
Re: Denkverbot
A, Kic...Fences...baš onako ozbiljan film...pun dijaloga..kic wrote:
koji film ono?
Guest- Guest
Re: Denkverbot
Simbol zime na izdisaju, a u punom naletu nadolazećeg proljeća, jadranskoga primorja, a nadasve Dalmacije je "bijelo-ružičasta" ljepotica, bajam, mendula, kralj sušnih područja (rey de secano). Bajam (Prunus amygdalus ili Amygdalus communis) pripada rodu Amygdalus, porodici Rosaceae, potporodici Prunoideae. Vjekovima je u strahu od hladne bure sramežljivo otvarao svoje cvjetove, te ne malo puta pod udarom hladnog burinog daha ostao bez cvjetnog uresa, a težaci bez plodova. Topla razdoblja tijekom zime, a napose toplo i sunčano vrijeme tijekom siječnja što i nije neka rijetkost na dalmatinskim otocima razlog su "brzopletosti" bajama i njegova uranjenog cvjetanja. A ne treba mu puno! Nakon toga, neki od zakašnjelih udara hladnoće, a dovoljno je "mršavih" -2 �C, ljepoticu razgolićuju i ostavljaju bez cvjetnog ruha. Dakako, i jak vjetar svojim mehaničkim učinkom ima sudbonosni učinak na krošnju stabla.
Tanjur s bajamima Nadnevci pocetka cvjetanja bajama
Na našoj sunčanoj obali bajami u prosjeku najranije počinju cvjetati na njenom krajnjem jugu. Na Mljetu i uskom obalnom pojasu južne Dalmacije bajam u prosjeku procvjeta 30. siječnja. Do 40. dana u godini (9. veljače) bajami će procvjetati i u većem dijelu srednje Dalmacije, a do 50. dana u godini (19. veljače) i na otocima i uskom obalnom području sjeverne Dalmacije. Ovo su prosječni nadnevci početka cvjetanja bajama i to onih uobičajenih stabala, ranocvatućih sorti i raznih tipova razmnoženih sjemenom, kakvih ima po cijeloj Dalmaciji.
U obnovi i ponovnom ozelenjivanju površina spaljenih u ljetnim požarima u Dalmaciji bajam bi trebao imati značajnu ulogu. To je biljka za koju se kaže da je u svom širenju Sredozemljem u stopu pratila maslinu. Zato ne bi trebalo zaboraviti uz podizanje maslinika podizati i bajamike. Dakako u obzir dolaze nove sorte u pravilu kasno cvjetajuće ili probrani "starosjedioci".
Bajam u cvatu Bajam u cvatu
Neki vjeruju da je Markov kruh (smjesa bajama i šećera u omjeru 2:1) ali i sam plod odnosno drvo bajama u Europu donio Korčulanin svjetski putnik Marko Polo i to iz Kine. Ipak vjerojatnija je druga priča koja kaže da je bajamu postojbina Sirija odakle je proširen tijekom staroga vijeka, prvo u Grčku. Odatle i njegova zanimljivih priča o mitskoj povezanosti s olimpskim bogovima i njihovom seksualnom moći što bajam prati i do danas. Mitsko je vjerovanje da bajamovo drvo potječe izravno od Zeusa, odnosno da je iz Zeusovog sjemena rođen hermafrodit Agdistis. No, bogovi su odlučili kastrirati Agdistisa, a iz njegovih genitalija izraslo je drvo bajama. Mit se dalje isprepliće s Nanom, kćerkom boga rijeka Sangariusom, koja je ostala trudna uz pomoć bajamovog ploda. Čini se da su Grci stablo bajama donijeli i na Jadran, a u naše krajeve prvo na Vis (Issa), Hvar (Pharos) te Trogir (Traguriom) i Stobreč (Epetion). Rimljani su ga dalje širili svojim carstvom i to pod imenom "grčki orah" kako ga spominje Katon još u 2. st pr. Kr., a u 1. st. po. Kr. Columella ga naziva "amigdala" koje mu ime ostade do danas.
U židovskim predajama bajam simbolizira novi život i krhost, a i besmrtnost jer se vjeruje da se iz njegova podnožja može doprijeti do tajanstvenog podzemnog grada Luza boravišta besmrtnosti. U kršćanstvu bajam se zarana javlja kao simbol koji je povezan s začećem pa se prikazuje uz Djevicu Mariju posebice na srednjevjekovnoj ornamentici što je izravna veza s antičkim mitom o Agdistisu.
Tanjur s bajamima Nadnevci pocetka cvjetanja bajama
Na našoj sunčanoj obali bajami u prosjeku najranije počinju cvjetati na njenom krajnjem jugu. Na Mljetu i uskom obalnom pojasu južne Dalmacije bajam u prosjeku procvjeta 30. siječnja. Do 40. dana u godini (9. veljače) bajami će procvjetati i u većem dijelu srednje Dalmacije, a do 50. dana u godini (19. veljače) i na otocima i uskom obalnom području sjeverne Dalmacije. Ovo su prosječni nadnevci početka cvjetanja bajama i to onih uobičajenih stabala, ranocvatućih sorti i raznih tipova razmnoženih sjemenom, kakvih ima po cijeloj Dalmaciji.
U obnovi i ponovnom ozelenjivanju površina spaljenih u ljetnim požarima u Dalmaciji bajam bi trebao imati značajnu ulogu. To je biljka za koju se kaže da je u svom širenju Sredozemljem u stopu pratila maslinu. Zato ne bi trebalo zaboraviti uz podizanje maslinika podizati i bajamike. Dakako u obzir dolaze nove sorte u pravilu kasno cvjetajuće ili probrani "starosjedioci".
Bajam u cvatu Bajam u cvatu
Neki vjeruju da je Markov kruh (smjesa bajama i šećera u omjeru 2:1) ali i sam plod odnosno drvo bajama u Europu donio Korčulanin svjetski putnik Marko Polo i to iz Kine. Ipak vjerojatnija je druga priča koja kaže da je bajamu postojbina Sirija odakle je proširen tijekom staroga vijeka, prvo u Grčku. Odatle i njegova zanimljivih priča o mitskoj povezanosti s olimpskim bogovima i njihovom seksualnom moći što bajam prati i do danas. Mitsko je vjerovanje da bajamovo drvo potječe izravno od Zeusa, odnosno da je iz Zeusovog sjemena rođen hermafrodit Agdistis. No, bogovi su odlučili kastrirati Agdistisa, a iz njegovih genitalija izraslo je drvo bajama. Mit se dalje isprepliće s Nanom, kćerkom boga rijeka Sangariusom, koja je ostala trudna uz pomoć bajamovog ploda. Čini se da su Grci stablo bajama donijeli i na Jadran, a u naše krajeve prvo na Vis (Issa), Hvar (Pharos) te Trogir (Traguriom) i Stobreč (Epetion). Rimljani su ga dalje širili svojim carstvom i to pod imenom "grčki orah" kako ga spominje Katon još u 2. st pr. Kr., a u 1. st. po. Kr. Columella ga naziva "amigdala" koje mu ime ostade do danas.
U židovskim predajama bajam simbolizira novi život i krhost, a i besmrtnost jer se vjeruje da se iz njegova podnožja može doprijeti do tajanstvenog podzemnog grada Luza boravišta besmrtnosti. U kršćanstvu bajam se zarana javlja kao simbol koji je povezan s začećem pa se prikazuje uz Djevicu Mariju posebice na srednjevjekovnoj ornamentici što je izravna veza s antičkim mitom o Agdistisu.
_________________
Insofar as it is educational, it is not compulsory;
And insofar as it is compulsory, it is not educational
aben- Posts : 35492
2014-04-16
Re: Denkverbot
mativka wrote:A, Kic...Fences...baš onako ozbiljan film...pun dijaloga..kic wrote:
koji film ono?
oke
Re: Denkverbot
pa voće
_________________
Insofar as it is educational, it is not compulsory;
And insofar as it is compulsory, it is not educational
aben- Posts : 35492
2014-04-16
Re: Denkverbot
kad, u maju?mativka wrote:Kod nas prvo procvjetaju kajsije :)
:)
_________________
Insofar as it is educational, it is not compulsory;
And insofar as it is compulsory, it is not educational
aben- Posts : 35492
2014-04-16
Page 37 of 50 • 1 ... 20 ... 36, 37, 38 ... 43 ... 50
Page 37 of 50
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum