Acta Diurna
Page 2 of 3
Page 2 of 3 • 1, 2, 3
Re: Acta Diurna
HNiP: Sudjeluju li u kreiranju hrvatskog javnog mijenja suradnici stranih obavještajnih organizacija?
Sustavno relativiziranje događaja i krivotvorenje autentičnih povijesnih činjenica iz vremena Domovinskog rata, s nacionalno odgovornog motrišta djeluju kao lako vidljiva propaganda velikosrpskih strateških interesa, poručuju iz HNiP-a te dodaju da bi bilo iznimno bitnim institucionalno istražiti sudjeluju li u kreiranju hrvatskog javnog mijenja osobe koje su sudjelovale u agresiji na RH ili su bili ili jesu suradnici stranih obavještajnih organizacija.
Priopćenje Hrvatskih Novinara i Publicista prenosimo u cijelosti:
-HNiP osuđuje svaku diskriminaciju osoba na osnovi podrijetla, nacionalne, rasne ili spolne orijentacije. Jednako tako držimo da je širenje dezinformacija ili poluinformacija krajnje štetno za javni prostor RH.
No u svijetlu intenzivirane, kako unutarnje tako i međunarodne agresije na institucije Republike RH: Predsjednicu i Vladu, izražavamo zabrinutost događanjima u hrvatskom medijskom prostoru tijekom i nakon posjete Predsjednice RH Sjedinjenim američkim državama.
Neobjektivnost i senzacionalizam, odnosno neodgovornost medija za demokratski i sveukupni napredak RH, u trenutnim uvjetima nestabilnih međunarodnih okolnosti više ne predstavljaju samo problem nedovoljne pluralnosti hrvatske javnosti, nego i stvarnu: vojnu, političku i ekonomsku ugrozu RH.
Također, sustavno relativiziranje događaja i krivotvorenje autentičnih povijesnih činjenica iz vremena Domovinskog rata, s nacionalno odgovornog motrišta djeluju kao lako vidljiva propaganda velikosrpskih strateških interesa: relativizacija krivice za Domovinski rat, odnosno izjednačavanje agresora i žrtve.
S obzirom na više puta očitovani stav nadležnih institucija o nužnosti definiranja i reguliranja minimalnih standarda novinarske profesije u hrvatskim medijima, za hrvatsku javnost držimo iznimno bitnim institucionalno istražiti sudjeluju li u kreiranju hrvatskog javnog mijenja osobe koje su sudjelovale u agresiji na RH ili su bili ili jesu suradnici stranih obavještajnih organizacija.
U vrijeme kad se ponovo zvecka oružjem prema RH, a istovremeno se demonstrira i nečuven bezobrazluk tijekom službenih posjeta srpskih političara i javnih osoba, odgovor nadležnih institucija na ova pitanja i stvaranje kvalitetnijeg medijskog zakonodavstva držimo najvišim državnim prioritetima - stoji u priopćenju HNiP-a.
http://hrsvijet.net/index.php/magazin/13-tv/45611-hnip-sudjeluju-li-u-kreiranju-hrvatskog-javnog-mijenja-suradnici-stranih-obavjestajnih-organizacija
Sustavno relativiziranje događaja i krivotvorenje autentičnih povijesnih činjenica iz vremena Domovinskog rata, s nacionalno odgovornog motrišta djeluju kao lako vidljiva propaganda velikosrpskih strateških interesa, poručuju iz HNiP-a te dodaju da bi bilo iznimno bitnim institucionalno istražiti sudjeluju li u kreiranju hrvatskog javnog mijenja osobe koje su sudjelovale u agresiji na RH ili su bili ili jesu suradnici stranih obavještajnih organizacija.
Priopćenje Hrvatskih Novinara i Publicista prenosimo u cijelosti:
-HNiP osuđuje svaku diskriminaciju osoba na osnovi podrijetla, nacionalne, rasne ili spolne orijentacije. Jednako tako držimo da je širenje dezinformacija ili poluinformacija krajnje štetno za javni prostor RH.
No u svijetlu intenzivirane, kako unutarnje tako i međunarodne agresije na institucije Republike RH: Predsjednicu i Vladu, izražavamo zabrinutost događanjima u hrvatskom medijskom prostoru tijekom i nakon posjete Predsjednice RH Sjedinjenim američkim državama.
Neobjektivnost i senzacionalizam, odnosno neodgovornost medija za demokratski i sveukupni napredak RH, u trenutnim uvjetima nestabilnih međunarodnih okolnosti više ne predstavljaju samo problem nedovoljne pluralnosti hrvatske javnosti, nego i stvarnu: vojnu, političku i ekonomsku ugrozu RH.
Također, sustavno relativiziranje događaja i krivotvorenje autentičnih povijesnih činjenica iz vremena Domovinskog rata, s nacionalno odgovornog motrišta djeluju kao lako vidljiva propaganda velikosrpskih strateških interesa: relativizacija krivice za Domovinski rat, odnosno izjednačavanje agresora i žrtve.
S obzirom na više puta očitovani stav nadležnih institucija o nužnosti definiranja i reguliranja minimalnih standarda novinarske profesije u hrvatskim medijima, za hrvatsku javnost držimo iznimno bitnim institucionalno istražiti sudjeluju li u kreiranju hrvatskog javnog mijenja osobe koje su sudjelovale u agresiji na RH ili su bili ili jesu suradnici stranih obavještajnih organizacija.
U vrijeme kad se ponovo zvecka oružjem prema RH, a istovremeno se demonstrira i nečuven bezobrazluk tijekom službenih posjeta srpskih političara i javnih osoba, odgovor nadležnih institucija na ova pitanja i stvaranje kvalitetnijeg medijskog zakonodavstva držimo najvišim državnim prioritetima - stoji u priopćenju HNiP-a.
http://hrsvijet.net/index.php/magazin/13-tv/45611-hnip-sudjeluju-li-u-kreiranju-hrvatskog-javnog-mijenja-suradnici-stranih-obavjestajnih-organizacija
Guest- Guest
Re: Acta Diurna
Na današnji dan 22. siječnja 1993. počela je velika oslobodilačka operacija Hrvatske vojske pod kodnim imenom Gusar poznatija kao oslobođenje Masleničkog mosta i okolice.
Uz brojne strateška i vojna značenja, ključni cilj bio je oslobođenje Masleničkog ždrila. Bila je to jedna od velikih pobjeda Hrvatske vojske koja je primarno značila dvije stvari: kopnenu deblokadu Dalmacije i njenu kopnenu prometnu povezanost s ostatkom Hrvatske, te težak vojni poraz srpske vojske koji je uvelike utjecao na njen borbeni moral do završetka rata.
Od poraza na Maslenici Srbi se nisu nikada oporavili.
http://narod.hr/kultura/22-sijecnja-1993-maslenica-hrvatska-vojska-povezala-prepolovljenu-hrvatsku
Uz brojne strateška i vojna značenja, ključni cilj bio je oslobođenje Masleničkog ždrila. Bila je to jedna od velikih pobjeda Hrvatske vojske koja je primarno značila dvije stvari: kopnenu deblokadu Dalmacije i njenu kopnenu prometnu povezanost s ostatkom Hrvatske, te težak vojni poraz srpske vojske koji je uvelike utjecao na njen borbeni moral do završetka rata.
Od poraza na Maslenici Srbi se nisu nikada oporavili.
http://narod.hr/kultura/22-sijecnja-1993-maslenica-hrvatska-vojska-povezala-prepolovljenu-hrvatsku
Guest- Guest
Re: Acta Diurna
(VIDEO) Pogledajte što je sve Mesić pričao o Jasenovcu 1992. godine
Na vrlo zanimljivoj video-snimci iz siječnja 1992. godine koja je osvanula na Maxportalu vidimo Stjepana Mesića, danas počasnog predsjednika Saveza antifašističkih boraca i antifašista Hrvatske, kako iznosi niz zanimljivih zapažanja vezanih za logor Jasenovac, od konstatacije da je prvenstveno bila riječ o radnome logoru, gdje nije bilo plinskih komora, pa do izjave da je funkcionirao i dvije godine nakon završetka Drugoga svjetskog rata. U nastavku, poslije videa, donosimo najzanimljivije Mesićeve navode.
“Nemojte se zavaravati. Jasenovac je radio i poslije rata, još dvije godine. U logoru ima duboko ukopanih Hrvata. Mi ćemo sad tražiti da se iskopaju nove rake, da se vidi da su tamo domobrani i ustaše i Čerkezi i tko zna tko. I tu ćemo morati svjetsku komisiju dovesti da se vidi tko je tu ukopan.”
“Tito je znao za to, pazi. Tito su trebale što veće žrtve da se dobije ratna odšteta. Ali on nikad nije posjetio Jasenovac. Kad je papa tražio da dođe, rekli su mu ‘Može, ali ako posjeti Jasenovac’. Pa je papa rekao: ‘Samo ona mjesta koja je i Tito posjetio'”.
Pri spomenu broja od navodnih 700 000 žrtava, Mesić rezolutno zaključuje: “To je nemoguće. Tu nije bilo plinskih komora. (…) Ljudi su umirali kao što se i inače u ratu umire: od tifusa, od dizenterije. Ali to su bili radni pogoni – bilo bi glupo da sad nekoga tko se nauči raditi u kožari ti ubiješ, jer tko će sutra radit’? Trebalo je prerađivati kožu, za vojsku… Ti pogoni su radili.”
“Ljudi su ubijani, ali prije dolaska u Jasenovac, kad bi došao u Jasenovac, on bi već bio spašen, jer je bio kao radnik potreban. Prošlo je po petnaest, po mjesec dana da nitko nije umro niti je ubijen. Ali umirali su ljudi, jasno da su umirali, djeca iscrpljena s materama su došli, pa su i umirali. Bilo bi glupo reći da nije bilo smrti. I 25 000 je puno. Ali nisu to samo Srbi.”
“To je bila institucija logora kakvih je tad bilo ne samo tu, nego u cijeloj Europi. (…) Da je tu bilo i smrti, normalno da je bilo. Ali da se izmišljaju takve podvale i laži da su časne sestre ubijale u Jastrebarskom, gdje su one, po cijenu života, žrtvovale se da budu i same zaražene od tifusa, spašavale djecu i hranile tu djecu, i gdje ta djeca sad na kraju to i priznaju, kao što je recimo onaj Milivojević, ali on se izjašnjava kao Hrvat, njega su te časne sestre i spasile.”
http://narod.hr/hrvatska/video-pogledajte-sto-mesic-pricao-jasenovcu-1992-godine
Na vrlo zanimljivoj video-snimci iz siječnja 1992. godine koja je osvanula na Maxportalu vidimo Stjepana Mesića, danas počasnog predsjednika Saveza antifašističkih boraca i antifašista Hrvatske, kako iznosi niz zanimljivih zapažanja vezanih za logor Jasenovac, od konstatacije da je prvenstveno bila riječ o radnome logoru, gdje nije bilo plinskih komora, pa do izjave da je funkcionirao i dvije godine nakon završetka Drugoga svjetskog rata. U nastavku, poslije videa, donosimo najzanimljivije Mesićeve navode.
“Nemojte se zavaravati. Jasenovac je radio i poslije rata, još dvije godine. U logoru ima duboko ukopanih Hrvata. Mi ćemo sad tražiti da se iskopaju nove rake, da se vidi da su tamo domobrani i ustaše i Čerkezi i tko zna tko. I tu ćemo morati svjetsku komisiju dovesti da se vidi tko je tu ukopan.”
“Tito je znao za to, pazi. Tito su trebale što veće žrtve da se dobije ratna odšteta. Ali on nikad nije posjetio Jasenovac. Kad je papa tražio da dođe, rekli su mu ‘Može, ali ako posjeti Jasenovac’. Pa je papa rekao: ‘Samo ona mjesta koja je i Tito posjetio'”.
Pri spomenu broja od navodnih 700 000 žrtava, Mesić rezolutno zaključuje: “To je nemoguće. Tu nije bilo plinskih komora. (…) Ljudi su umirali kao što se i inače u ratu umire: od tifusa, od dizenterije. Ali to su bili radni pogoni – bilo bi glupo da sad nekoga tko se nauči raditi u kožari ti ubiješ, jer tko će sutra radit’? Trebalo je prerađivati kožu, za vojsku… Ti pogoni su radili.”
“Ljudi su ubijani, ali prije dolaska u Jasenovac, kad bi došao u Jasenovac, on bi već bio spašen, jer je bio kao radnik potreban. Prošlo je po petnaest, po mjesec dana da nitko nije umro niti je ubijen. Ali umirali su ljudi, jasno da su umirali, djeca iscrpljena s materama su došli, pa su i umirali. Bilo bi glupo reći da nije bilo smrti. I 25 000 je puno. Ali nisu to samo Srbi.”
“To je bila institucija logora kakvih je tad bilo ne samo tu, nego u cijeloj Europi. (…) Da je tu bilo i smrti, normalno da je bilo. Ali da se izmišljaju takve podvale i laži da su časne sestre ubijale u Jastrebarskom, gdje su one, po cijenu života, žrtvovale se da budu i same zaražene od tifusa, spašavale djecu i hranile tu djecu, i gdje ta djeca sad na kraju to i priznaju, kao što je recimo onaj Milivojević, ali on se izjašnjava kao Hrvat, njega su te časne sestre i spasile.”
http://narod.hr/hrvatska/video-pogledajte-sto-mesic-pricao-jasenovcu-1992-godine
Guest- Guest
Re: Acta Diurna
http://narod.hr/hrvatska/video-objavljena-druga-snimka-mesica-iz-1992-toboze-jasenovac-a-to-ustvari-filmovi-iz-dachau-auschwitza
Guest- Guest
Re: Acta Diurna
http://narod.hr/hrvatska/foto-video-ime-obitelji-predala-zahtjev-reviziju-komunisticke-presude-smrt-streljanjem-hrvatskog-intelektualca-profesora-filipa-lukasa
Jutros je udruga U ime obitelji predala prvi zahtjev za reviziju komunističke presude na smrt streljanjem poznatog hrvatskog intelektualca i najdugovječnijeg predsjednika Matice hrvatske, profesora Filipa Lukasa. Revizija je predana na Županijski sud u Zagrebu koji je nadležan za ovakve komunističke presude tada Okružnog narodnog suda u Zagrebu.
Krešimir Planinić, član Upravnog odbora udruge U ime obitelji, istaknuo je: “U ime obitelji ističe da je ispravljanje nepravdi koje je Titov režim nanio stotinama tisuća konkretnih osoba i njihovim obiteljima tijekom 45 godina totalitarizma – preduvjet stvaranja demokratskog i pravednog društva u Hrvatskoj. Danas smo ovdje da bismo pokušali vratiti ugled i na hrvatskoj sceni osvježili lik i djelo profesora Filipa Lukasa, najdugovječnijeg predsjednika Matice hrvatske. Optužen je 1945. u odsutnosti komunističkom Presudom na smrtnu kaznu u dobi od 76 godina.
U ime obitelji revizijom Presude želi ispraviti nepravdu i pomoći prisjetiti se naših, hrvatskih velikana u povijesti od kojih možemo podosta naučiti za sadašnje i buduće hrvatske prilike. Usto, konkretne revizije komunističkih presuda značajne su za obitelj učestalo zaboravljenih pojedinaca, jasnoću hrvatske povijesti i njihov djelotvorni rad u Hrvatskoj postaviti kao smjernicu za budućnost. “
Jutros je udruga U ime obitelji predala prvi zahtjev za reviziju komunističke presude na smrt streljanjem poznatog hrvatskog intelektualca i najdugovječnijeg predsjednika Matice hrvatske, profesora Filipa Lukasa. Revizija je predana na Županijski sud u Zagrebu koji je nadležan za ovakve komunističke presude tada Okružnog narodnog suda u Zagrebu.
Krešimir Planinić, član Upravnog odbora udruge U ime obitelji, istaknuo je: “U ime obitelji ističe da je ispravljanje nepravdi koje je Titov režim nanio stotinama tisuća konkretnih osoba i njihovim obiteljima tijekom 45 godina totalitarizma – preduvjet stvaranja demokratskog i pravednog društva u Hrvatskoj. Danas smo ovdje da bismo pokušali vratiti ugled i na hrvatskoj sceni osvježili lik i djelo profesora Filipa Lukasa, najdugovječnijeg predsjednika Matice hrvatske. Optužen je 1945. u odsutnosti komunističkom Presudom na smrtnu kaznu u dobi od 76 godina.
U ime obitelji revizijom Presude želi ispraviti nepravdu i pomoći prisjetiti se naših, hrvatskih velikana u povijesti od kojih možemo podosta naučiti za sadašnje i buduće hrvatske prilike. Usto, konkretne revizije komunističkih presuda značajne su za obitelj učestalo zaboravljenih pojedinaca, jasnoću hrvatske povijesti i njihov djelotvorni rad u Hrvatskoj postaviti kao smjernicu za budućnost. “
Guest- Guest
Re: Acta Diurna
http://narod.hr/hrvatska/esih-saboru-istanbulska-konvencija-sporna-zbog-uvodenja-termina-roda-odnosno-rodne-ideologije
Hrvatski sabor raspravlja o prijedlogu Zakona o zaštiti od nasilja u obitelji.
“Zašto se ovaj prijedlog zakona ravna prema Zakonu o doživotnom partnerstvu, a ne prema Obiteljskom zakonu, meni to zaista nije jasno. Hrvatska jest potpisala Istanbulsku konvenciju, ali nije obvezujuća jer je nismo ratificirali. Ona je k tome još i sporna zbog uvođenja termina roda, odnosno rodne ideologije”, kazala je Bruna Esih pojasnivši kako kategorije uvedene u zakon nisu dio europske stečevine.
Na to je napala Romana Jerković iz SDP-a, koja je rekla da Esih očito ne ide u korak sa zakonima koji se donose.
“Morali smo uskladiti taj zakon s ovim zakonom. Žao mi je što u ovom ne prepoznajete ljudska prava. Mislim da ovaj zakon dobro štiti prava istospolnih zajednica”, kazala je Jerković.
Kako Istanbulska konvencija uz zaštitu žena “šverca” nametanje rodne ideologije
Istambulska konvencija je međunarodni ugovor koji je donesen s ciljem da se ženama i članovima obitelji, žrtvama nasilja, omogući ista razina zaštite u svim europskim državama. Iako donosi mnoge poželjne odredbe o pružanju pomoći žrtvama nasilja, kao što su odredbe o skloništima, pružanju pravne pomoći i potpore žrtvama te o nalogu za udaljenje ili zabranu pristupa žrtvi, Istanbulska konvencija sadrži definiciju pojma „rod“ koja bi u slučaju da Konvenciju ratificira Hrvatski sabor postala pravno obvezujuća za Hrvatsku, čime bi se Hrvatskoj i svim njenim građanima nametnula rodna ideologija.
Prema Konvenciji (čl. 3. c) , “’rod’ označava društveno oblikovane uloge, ponašanja, aktivnosti i osobine koje određeno društvo smatra prikladnima za žene i muškarce”. Takva definicija unosi oprečnost između čovjekova spola kao spola i društvene dimenzije spola, nazivajući je “rodom”, jer pretpostavlja da su spol i njegova društvena dimenzija dvije odvojene i nepovezane stvarnosti, za što nema utemeljenja u realnosti ni u znanosti, već proizlazi iz ideologije – rodne ideologije.
.. i ne odustaju od nametanja svojih nakaradnih ideologija..
Hrvatski sabor raspravlja o prijedlogu Zakona o zaštiti od nasilja u obitelji.
“Zašto se ovaj prijedlog zakona ravna prema Zakonu o doživotnom partnerstvu, a ne prema Obiteljskom zakonu, meni to zaista nije jasno. Hrvatska jest potpisala Istanbulsku konvenciju, ali nije obvezujuća jer je nismo ratificirali. Ona je k tome još i sporna zbog uvođenja termina roda, odnosno rodne ideologije”, kazala je Bruna Esih pojasnivši kako kategorije uvedene u zakon nisu dio europske stečevine.
Na to je napala Romana Jerković iz SDP-a, koja je rekla da Esih očito ne ide u korak sa zakonima koji se donose.
“Morali smo uskladiti taj zakon s ovim zakonom. Žao mi je što u ovom ne prepoznajete ljudska prava. Mislim da ovaj zakon dobro štiti prava istospolnih zajednica”, kazala je Jerković.
Kako Istanbulska konvencija uz zaštitu žena “šverca” nametanje rodne ideologije
Istambulska konvencija je međunarodni ugovor koji je donesen s ciljem da se ženama i članovima obitelji, žrtvama nasilja, omogući ista razina zaštite u svim europskim državama. Iako donosi mnoge poželjne odredbe o pružanju pomoći žrtvama nasilja, kao što su odredbe o skloništima, pružanju pravne pomoći i potpore žrtvama te o nalogu za udaljenje ili zabranu pristupa žrtvi, Istanbulska konvencija sadrži definiciju pojma „rod“ koja bi u slučaju da Konvenciju ratificira Hrvatski sabor postala pravno obvezujuća za Hrvatsku, čime bi se Hrvatskoj i svim njenim građanima nametnula rodna ideologija.
Prema Konvenciji (čl. 3. c) , “’rod’ označava društveno oblikovane uloge, ponašanja, aktivnosti i osobine koje određeno društvo smatra prikladnima za žene i muškarce”. Takva definicija unosi oprečnost između čovjekova spola kao spola i društvene dimenzije spola, nazivajući je “rodom”, jer pretpostavlja da su spol i njegova društvena dimenzija dvije odvojene i nepovezane stvarnosti, za što nema utemeljenja u realnosti ni u znanosti, već proizlazi iz ideologije – rodne ideologije.
.. i ne odustaju od nametanja svojih nakaradnih ideologija..
Guest- Guest
Re: Acta Diurna
“Današnji članovi anftifašističkih udruga su krasni ljudi meka srca pa Mesiću sve opraštaju. To i nije čudno jer u šumi su brali samo gljive, a u vrijema fašizma pohađali dječji vrtić!! Da su zaista bili NOB-u ne bi mu oprostili već momentalno opalili vritnjak iz svojih prostorija. Zapravo, u vrijeme originala i njihove demokracije ovakve izjave poput Mesićeve malo su se drugačije sankcionirale, a isprike su se primale na Golom otoku, u pauzi između tucanja kamena i mozga!”, napisao je potpredsjednik HHO-a Igor Peternel na svom Facebook profilu.
http://narod.hr/hrvatska/peternel-vrijeme-antifasisticke-demokracije-izjave-mesiceve-malo-se-drugacije-sankcionirale-a-isprike-primale-golom-otoku
http://narod.hr/hrvatska/peternel-vrijeme-antifasisticke-demokracije-izjave-mesiceve-malo-se-drugacije-sankcionirale-a-isprike-primale-golom-otoku
Guest- Guest
Re: Acta Diurna
Svake godine na ovom događaju koji nosi naziv – Marš za život, na ulicama Washingtona dolazilo je na desetke tisuća ljudi koji su u već tradicionalnom maršu pozivali američku administraciju da zaustavi nehumani genocid nad nerođenom djecom koji se pod Obaminom administracijom brutalno rasplamsao! Tradicionalno, unatoč velikom odazivu, svjetski mediji su doslovno ignorirali ovaj događaj i tako pokazivali istinu – mediji nisu u službi istine već u službi moćnika, korporacija i raznih interesnih lobija. Jedan od najsnažnijih lobija na svijetu trenutno je ‘industrija smrti’ koja je od 1980. godine pa do danas poubijala milijardu i 500 milijuna nerođene djece, brutalnim tehnikama paljenja, komadanja, trganja……Marš za život svake godine okupljao je i na stotine tisuća ljudi koji su svijetu htjeli otvoriti oči za nehumani pokolj koji kao čovječanstvo vršimo nad svojom djecom i to novcem svih nas! I uvijek su bili vješto prikrivani – u duhu liberalne demokracije.
Primjera radi cijeli svijet je pratio Soroševe plaćeničke Marševe žena (koje prosvjeduju za pravo ubijanja svoje djece) iako je na tim marševima sudjelovalo mnogo manje ljudi nego što svake godine okupi Marš za život. Riječ je licimjerju i poticanju na ubijanje djece koje je zaista teško objasniti s obzirom na to da su u pitanju maleni ljudski životi, najmanji od nas.
Dolaskom Donalda Trumpa to će se promijeniti i konačno svi su mediji svijeta upereni na Marš za život na kojemu se ove godine očekuje i velik broj članova Trumpove administracije, ali i on sam. Novi glasnogovornik Bijele kuće Sean Spicer rekao je novinarima da predsjednik Trump neće zanemariti nadolazeći Maš za život (March for Life), u Washingtonu koji će se održati ovog petka, 27.1.2017.
‘Mislim da nije tajna da se predsjednik u kampanji istaknuo kao pro-life predsjednik. To je nešto što je njemu vrlo važno, a to je već dokazao promptnim potpisivanjem Mexico City Policy’, rekao je Spicer koji je najavio dolazak američke administracije na sam događaj. Ako se to dogodi biti će to povijesni događaj, povijesna pobjeda nerođenih jer će nakon više od 30 godina čovječanstvo doista čuti krik nevine dječice.
‘Naša administracija biti će dobro zastupljena na March for Life’, najavio je glasnogovornik Spicer koji je na pitanje hoće li Trump osobno sudjelovati uz događaju odgovorio: ‘Morate malo pričekati pa vidjeti što će Trump točno učiniti. Hoće li doći ili samo pozdraviti ovaj događaj’.
Naime, Trumpovi birači očekuju Donalda Trumpa ali svjesni sigurnosnih razloga zadovoljit će se i samom izjavom predsjednika jer i sam pozdrav je zaista velika stvar s obzirom na zastrašujuću šutnju, ignoriranje i šikaniranje koje su doživljavali za vrijeme Obamine administracije ali i prije toga.
Na prosvjedu za nerođene čiji je glavni cilj, kako kažu, stvoriti ‘svijet u kojem se vrednuje i štiti svaki ljudski život’, sudjelovat će najviša savjetnica Donalda Trumpa, Kellyanne Conway, katolkinja i svakodnevna pričesnica koja će na Maršu za Život održati i govor. Također, pozdrav će okupljenima uputiti i njujorški kardinal Timothy Dolan koji je molio za Ameriku i na samoj inauguraciji. Najavljeno je također da će će nadbiskup Charles J. Chaput predvoditi više od 3000 vjernika koji dolaze iz Philadelphia na prosvjed. Sam skup početi će sa Svetom misom u nacionalnom svetištu Bezgrešnog začeća, a predvodit će je kardinal Dolan.
U svakom slučaju dolaskom ljudi iz Trumpove administracije do sada ignorirani Marš za život mogao bi postati povijesni događaj, događaj koji bi konačno poslao istinu o nerođenima u svijet! I da riječ je Božjoj pobjedi s obzirom da je ovo događaj kojeg sotona prezire.
http://www.dnevno.hr/vjera/pro-life/cudo-u-americi-trump-najavio-podrzati-dogadaj-kojeg-sotona-prezire-i-odusevio-milijune-994659/#axzz4SvJhqIQ4
Guest- Guest
Re: Acta Diurna
ZAVJERA: ‘KATOLIČKO PROLJEĆE!?’ George Soros, Barack Obama i Hillary Clinton su orkestrirali puč u Vatikanu kako bi zbacili konzervativnog papu Benedikta i zamijenili ga, kako neki pišu, ljevičarem papom Franjom, navodi skupina katoličkih lidera navodeći dokaze iz različitih izvora, uključujući i WikiLeaks e-mailove.
Papa Benedikt XVI je vladao kao papa Katoličke crkve od 2005. do 2013. godine, prije neočekivane ostavke u neobičnim okolnostima. Postao je prvi papa koji se povukao još od pape Grgura XII 1415. godine. Benedikt se smatra prvim koji je to učinio na svoju inicijativu još od pape Celestina V 1294. godine.
Međutim, skupina katoličkih vođa je navela novi dokaz koji je otkriven u e-mailovima koje je objavio WikiLeaks, gdje se tvrdi da konzervativni papa Benedikt nije zapravo dao ostavku na svoju inicijativu, već je izguran iz Vatikana pučem koji je skupina istraživača nazvala “Katoličko proljeće.”
Soros, Obama i Clinton su koristili američku diplomatsku mašineriju, političku snagu i financijsku moć da prisile, podmite i ucjene na “promjenu režima” u Rimokatoličkoj crkvi, kako bi konzervativnog Bendikta zamijenili trenutnim papom Franjom – koji je od tada postao, ‘glasnogovornik međunarodne ljevice’, što je zapanjilo katolike diljem svijeta.
Sada je skupina katoličkih vođa poslala pismo predsjedniku Trumpu pozivajući ga da pokrene službenu istragu o aktivnostima Georgea Sorosa, Baracka Obame i Hillary Clinton (i drugih) koji su, kako tvrde, bili umiješani u orkestriranje Katoličkog proljeća, koje je dovelo do njihovog cilja – ” promjene režima” u Vatikanu.
Katolički čelnici navode osam konkretnih pitanja na koje traže odgovore, u vezi sa sumnjivim događajima koji su doveli do ostavke pape Benedikta, prve papske abdikacije u 700 godina.
“Konkretno, imamo razloga vjerovati da je da je” promjena režima “u Vatikanu projektirana od strane Obamine administracije”, kažu podnositelji, u svom pismu predsjedniku Trumpu, od 20. siječnja.
“Bili smo uznemireni otkrićem”, navodi se u njihovom pismu, “da su, tijekom treće godine prvog mandata Obamine administracije, vaša prethodna protivnica, državna tajnica Hillary Clinton, i drugi državni dužnosnici s kojima je povezana, predložili katoličku” revoluciju” u kojoj bi se ostvarila konačna propast onoga što je ostalo od Katoličke crkve u Americi.”
U pismu se nalaze poveznice prema dokumentima i vijestima koje ističu njihove tvrdnje. Prvo usmjerava pažnju na zloglasne Soros-Clinton-Podesta e-mailove koje je prošle godine otkrio WikiLeaks, u kojima Podesta i drugi progresivci razmatraju o promjeni režima da uklone ono što su oni opisali kao “srednjovjekovnu diktaturu” u Katoličkoj crkvi.
Što se tiče Podestinih e-mailova, The New American je prošlog listopada izvjestio:
“Podesta, dugogodišnji savjetnik / povjerenik Clintonove i izabrani top aktivist za ljevičarskog financijera Georgea Sorosa, otkrio je u e-mailovima iz 2011. godine da su on i drugi aktivisti radili na provođenju revolucije “Katoličko proljeće” unutar Katoličke crkve, očito se pozivajući da katastrofalne udare “Arapskog proljeća” koji su organizirani iste godine od strane Obama-Clinton-Soros momčadi koji je destabilizirao Bliski istok i doveo radikalne islamističke režime i terorističke skupine na vlast u regiji.
https://croative.net/najveca-tajna-vatikana-svih-vremena-evo-tko-je-primorao-papu-benedikta-na-odlazak-zasto/
Papa Benedikt XVI je vladao kao papa Katoličke crkve od 2005. do 2013. godine, prije neočekivane ostavke u neobičnim okolnostima. Postao je prvi papa koji se povukao još od pape Grgura XII 1415. godine. Benedikt se smatra prvim koji je to učinio na svoju inicijativu još od pape Celestina V 1294. godine.
Međutim, skupina katoličkih vođa je navela novi dokaz koji je otkriven u e-mailovima koje je objavio WikiLeaks, gdje se tvrdi da konzervativni papa Benedikt nije zapravo dao ostavku na svoju inicijativu, već je izguran iz Vatikana pučem koji je skupina istraživača nazvala “Katoličko proljeće.”
Soros, Obama i Clinton su koristili američku diplomatsku mašineriju, političku snagu i financijsku moć da prisile, podmite i ucjene na “promjenu režima” u Rimokatoličkoj crkvi, kako bi konzervativnog Bendikta zamijenili trenutnim papom Franjom – koji je od tada postao, ‘glasnogovornik međunarodne ljevice’, što je zapanjilo katolike diljem svijeta.
Sada je skupina katoličkih vođa poslala pismo predsjedniku Trumpu pozivajući ga da pokrene službenu istragu o aktivnostima Georgea Sorosa, Baracka Obame i Hillary Clinton (i drugih) koji su, kako tvrde, bili umiješani u orkestriranje Katoličkog proljeća, koje je dovelo do njihovog cilja – ” promjene režima” u Vatikanu.
Katolički čelnici navode osam konkretnih pitanja na koje traže odgovore, u vezi sa sumnjivim događajima koji su doveli do ostavke pape Benedikta, prve papske abdikacije u 700 godina.
“Konkretno, imamo razloga vjerovati da je da je” promjena režima “u Vatikanu projektirana od strane Obamine administracije”, kažu podnositelji, u svom pismu predsjedniku Trumpu, od 20. siječnja.
“Bili smo uznemireni otkrićem”, navodi se u njihovom pismu, “da su, tijekom treće godine prvog mandata Obamine administracije, vaša prethodna protivnica, državna tajnica Hillary Clinton, i drugi državni dužnosnici s kojima je povezana, predložili katoličku” revoluciju” u kojoj bi se ostvarila konačna propast onoga što je ostalo od Katoličke crkve u Americi.”
U pismu se nalaze poveznice prema dokumentima i vijestima koje ističu njihove tvrdnje. Prvo usmjerava pažnju na zloglasne Soros-Clinton-Podesta e-mailove koje je prošle godine otkrio WikiLeaks, u kojima Podesta i drugi progresivci razmatraju o promjeni režima da uklone ono što su oni opisali kao “srednjovjekovnu diktaturu” u Katoličkoj crkvi.
Što se tiče Podestinih e-mailova, The New American je prošlog listopada izvjestio:
“Podesta, dugogodišnji savjetnik / povjerenik Clintonove i izabrani top aktivist za ljevičarskog financijera Georgea Sorosa, otkrio je u e-mailovima iz 2011. godine da su on i drugi aktivisti radili na provođenju revolucije “Katoličko proljeće” unutar Katoličke crkve, očito se pozivajući da katastrofalne udare “Arapskog proljeća” koji su organizirani iste godine od strane Obama-Clinton-Soros momčadi koji je destabilizirao Bliski istok i doveo radikalne islamističke režime i terorističke skupine na vlast u regiji.
https://croative.net/najveca-tajna-vatikana-svih-vremena-evo-tko-je-primorao-papu-benedikta-na-odlazak-zasto/
Guest- Guest
Re: Acta Diurna
http://narod.hr/kultura/umro-msgr-tomislav-ivancic-utemeljitelj-hagioterapije
Papa Ivan Pavao II. imenovao ga je 2004. članom Međunarodne teološke komisije, a na drugi mandat iste komisije, 2009., potvrdio ga je papa Benedikt XVI.
Za cjelokupni istraživački teološki i filozofski rad, prvi hrvatski predsjednik, dr. Franjo Tuđman, odlikovao ga je najvišim priznanjem za znanstveni rad – redom Danice hrvatske, medaljom Ruđera Boškovića. Utemeljitelj je Zajednice Molitva i Riječ i Centra za duhovnu pomoć.
Tomislav Ivančić utemeljitelj je hagioterapije, izvornog hrvatskog modela istraživanja i terapijskog djelovanja na području čovjekove duhovne dimenzije koja je proširena po Hrvatskoj, ali i u Austriji, Sloveniji, Njemačkoj, Belgiji, Švicarskoj i Italiji.
Ivančić je napisao više desetaka knjiga, od kojih je gotovo pola prevedeno na strane jezike, a nekoliko ih je izdano samo na stranim jezicima.
Član je Društva hrvatskih književnih prevoditelja. Urednik je i suradnik u većem broju domaćih i stranih katoličkih časopisa.
Utemeljitelj je nakladničke kuće Teovizija.
Počivao u miru Božjem.
Papa Ivan Pavao II. imenovao ga je 2004. članom Međunarodne teološke komisije, a na drugi mandat iste komisije, 2009., potvrdio ga je papa Benedikt XVI.
Za cjelokupni istraživački teološki i filozofski rad, prvi hrvatski predsjednik, dr. Franjo Tuđman, odlikovao ga je najvišim priznanjem za znanstveni rad – redom Danice hrvatske, medaljom Ruđera Boškovića. Utemeljitelj je Zajednice Molitva i Riječ i Centra za duhovnu pomoć.
Tomislav Ivančić utemeljitelj je hagioterapije, izvornog hrvatskog modela istraživanja i terapijskog djelovanja na području čovjekove duhovne dimenzije koja je proširena po Hrvatskoj, ali i u Austriji, Sloveniji, Njemačkoj, Belgiji, Švicarskoj i Italiji.
Ivančić je napisao više desetaka knjiga, od kojih je gotovo pola prevedeno na strane jezike, a nekoliko ih je izdano samo na stranim jezicima.
Član je Društva hrvatskih književnih prevoditelja. Urednik je i suradnik u većem broju domaćih i stranih katoličkih časopisa.
Utemeljitelj je nakladničke kuće Teovizija.
Počivao u miru Božjem.
Guest- Guest
Re: Acta Diurna
4. ožujka 852. Trpimirova darovnica – krsni list države naroda Hrvata!
Na današnji dan 852. knez Trpimir je izdao Povelju, odnosno darovnicu koja spada u prve hrvatske državničke spise. U darovnici se spominje hrvatsko ime, Trpimir sebe naziva knezom Hrvata, a svoju državu Hrvatska.
Hrvatski narod mora biti svjestan i treba mu biti posve jasno da je njegova državnost među najstarijima u Europi.
Povelja kneza Trpimira, poznata i kao Trpimirova darovnica je krsni list hrvatske države, kako je rekao Marko Kostrenčić, hrvatski povjesničar, pravnik i političar. Darovnicom je knez Trpimir Splitskoj nadbiskupiji potvrdio darovnicu svoga prethodnika kneza Mislava te joj uz to darovao još neke posjede.
Na obljetnicu izdavanja Povelje, prisjećamo se kneza Trpimira kao snažnog, samostalnog hrvatskog vladara na povijesnom prostoru o kojem, osim darovnice svjedoče relativno bogata i prilično raznolika povijesna vrela. Ona su temelj na kojem se gradi slika o snazi samoga vladara, kao i slika o emancipiranom političkom biću Hrvata potkraj prve polovice i sredinom 9. stoljeća.
Darovnica kneza Trpimira je izniman državnopolitički dokument jer Trpimir sebe naziva hrvatskih vladarom – dux Chroatorum, što je prvi spomen hrvatskog imena u domaćim vrelima. Svoju državu Trpimir naziva kraljevina Hrvata – regnum Chroatorum, premda još nije kralj.
Vladanje Trpimira hrvatskom državom bitna je etapa na putu prema nezavisnoj kneževini pod knezom Branimirom (i kasnije hrvatskom kraljevstvu), a obilježeno je vladarom sposobnim da svojoj državi na sudaru svjetova i različitih interesa moćnih sila osigura samostalnost.
Trpimirova darovnica, najstariji diplomatski tekst u Hrvata, prvi je u nizu od 29 vladarskih isprava dosad poznatih iz vremena narodne hrvatske dinastije i prvi je zapis u kojemu se pojavljuje ime hrvatskoga naroda (dux Croatorum).
Na današnji dan 852. knez Trpimir je izdao Povelju, odnosno darovnicu koja spada u prve hrvatske državničke spise. U darovnici se spominje hrvatsko ime, Trpimir sebe naziva knezom Hrvata, a svoju državu Hrvatska.
Hrvatski narod mora biti svjestan i treba mu biti posve jasno da je njegova državnost među najstarijima u Europi.
Povelja kneza Trpimira, poznata i kao Trpimirova darovnica je krsni list hrvatske države, kako je rekao Marko Kostrenčić, hrvatski povjesničar, pravnik i političar. Darovnicom je knez Trpimir Splitskoj nadbiskupiji potvrdio darovnicu svoga prethodnika kneza Mislava te joj uz to darovao još neke posjede.
Na obljetnicu izdavanja Povelje, prisjećamo se kneza Trpimira kao snažnog, samostalnog hrvatskog vladara na povijesnom prostoru o kojem, osim darovnice svjedoče relativno bogata i prilično raznolika povijesna vrela. Ona su temelj na kojem se gradi slika o snazi samoga vladara, kao i slika o emancipiranom političkom biću Hrvata potkraj prve polovice i sredinom 9. stoljeća.
Darovnica kneza Trpimira je izniman državnopolitički dokument jer Trpimir sebe naziva hrvatskih vladarom – dux Chroatorum, što je prvi spomen hrvatskog imena u domaćim vrelima. Svoju državu Trpimir naziva kraljevina Hrvata – regnum Chroatorum, premda još nije kralj.
Vladanje Trpimira hrvatskom državom bitna je etapa na putu prema nezavisnoj kneževini pod knezom Branimirom (i kasnije hrvatskom kraljevstvu), a obilježeno je vladarom sposobnim da svojoj državi na sudaru svjetova i različitih interesa moćnih sila osigura samostalnost.
Trpimirova darovnica, najstariji diplomatski tekst u Hrvata, prvi je u nizu od 29 vladarskih isprava dosad poznatih iz vremena narodne hrvatske dinastije i prvi je zapis u kojemu se pojavljuje ime hrvatskoga naroda (dux Croatorum).
Guest- Guest
Re: Acta Diurna
Poznati splitski svećenik don Ivan Grubišić umro je jutros u 81. godini života u domu za umirovljene svećenike u Splitu, gradu u kojem je godinama bio jedan od omiljenih svećenik, potvrdili su iz Splitske nadbiskupije, piše Večernji list.
Već godinama je imao velike zdravstvene probleme, borio se i sa teškim dijabetesom, a svoje zadnje dane proveo je u domu za umirovljene svećenike u Splitu.
Splitski svećenik don Ivan Grubišić je na izborima u prosincu 2011. kao kandidat Saveza za građansku i etičku Hrvatsku izabran u Sabor. Zbog političkog angažmana bila mu je izrečena kanonska kazna suspenzije svećeničkih dužnosti. Ukinuta mu je tek nakon završenog mandata i nakon što se odrekao političke uloge.
“Meni je nadbiskup splitsko-makarski mons. Marin Barišić nedavno omogućio služiti misu, obavljati ispovijed i pričest nakon što sam se odrekao političke uloge”, rekao je don Grubišić prije godinu dana.
Naime, nadbiskup Barišić kaznio ga je prije 5 godine kada je Ivan Grubišić bio u političkom zamahu. Tada je bio je saborski zastupnik, pa je postao i član Gradskog vijeća Splita, a iako je izgubio izbornu utrku za župana, njegova lista osvojila je i znatan broj mandata u županijskoj skupštini. Skupljao je i potpise za utrku za predsjednika države, no iako ih je prikupio nije se kandidirao.
Pedeset godina je službovao kao župnik i pastoralni djelatnik. Predavao je na Katehetskom institutu Katoličkog bogoslovnog fakulteta u Zagrebu. Iako je svećenik, Grubišić se protivio nastavi vjeronauka u školama.
Rođen je 20. lipnja 1936. u Dicmu, općina Sinj. Odrastao je u siromašnoj obitelji uz sedmero braće i sestara. Oca Juru i brata su mu ubili partizani. Njegova majka je šivala i tako pokušavala prehraniti obitelj. Nakon završetka pučke škole otišao je u sjemenište. Školarinu je plaćala biskupija.
Maturirao je 1956. u Nadbiskupskoj klasičnoj gimnaziji u Splitu. Tijekom gimnazije svirao je orgulje. Nastupio je nekoliko puta i u zagrebačkoj katedrali. Diplomirao je 1962. na Katoličkom bogoslovnom fakultetu u Zagrebu. Sociologiju i filozofiju završio je 1982. u Zadru. Doktorirao je 1995. na Filozofskom fakultetu u Zagrebu s disertacijom „Religiozno ponašanje katolika u Dalmaciji sredinom ’80-tih i vrednovanje toga ponašanja“.
U mirovinu je otišao 2011. kao župnik župe Svetog Roka u Splitu koju je i sagradio. „Biti svećenik nije profesija, nego zvanje, i vrlo će mi nedostajati nedjeljni susreti s vjernicima“, govorio je.
Od imovine je imao, kako je naveo u svojoj imovinskoj kartici, osobni automobil Renault Megane, podrumski stan od 25 m2 u Splitu te apartman od 30m2 u Kučinama kod Splita. U medijima su objavljene i polemike u kojima se osporava njegova materijalna skromnost.
Predavao je na Katehetskom institutu Katoličkog bogoslovnog fakulteta u Zagrebu, na Teološko-katehetskom institutu u Splitu te na Hrvatskim studijima. Osnivač je Hrvatske akademske udruge – Čovjek nadasve. Autor je projekta Savez za građansku i etičku Hrvatsku. S tom listom je kao nezavisni kandidat izišao na parlamentarne izbore i izborio saborski mandat.
Zbog ulaska u aktivnu politiku, što je zabranjeno katoličkim svećenicima, ušao je u sukob sa splitskim nadbiskupom Marinom Barišićem. Kako se nije htio pokoriti, nadbiskup mu je izrekao suspenziju vršenja ispovijedanja, propovijedanja i slavljenja mise te zabranu nošenja svećeničkog odijela. Grubišić je uputio žalbu vatikanskoj Kongregaciji za kler koja ju je odbacila.
Kritizirao je crkveno vodstvo zbog rastrošnosti, zagovarao reviziju Vatikanskih ugovora između Hrvatske i Svete Stolice kako bi se smanjili financijski izdaci koje država daje Katoličkoj crkvi.
http://narod.hr/hrvatska/preminuo-don-ivan-grubisic
Počivao u miru Božjem!
Guest- Guest
Re: Acta Diurna
Izložba ‘Kardinal Alojzije Stepinac – Put svetosti (1898 – 1960 – 1998 – 2017) otvorena je u Šibeniku u nedjelju u podne, u gradskoj knjižnici, u sklopu manifestacije Dani kršćanske kulture.
Tako su i Šibenčani u prigodi da do 20. travnja vide izložbu o kojoj su dosad samo slušali, jer je riječ o istoj izložbi koja je 14. lipnja prošle godine upriličena u EU parlamentu u Bruxellesu, zalaganjem hrvatske europarlamentarke Marijane Petir, koja je istu izložbu otvorila i u Krešimirovom gradu.
Izložbu u Bruxellesu – koju je veli službena Srbija željela spriječiti svim silama, ali nije uspjela, jer je ‘čista kao suza, baš kao što je i Stepinac čist kao suza’ a na koncu je zbog toga smijenjen i srbijanski veleposlanik u Belgiji i poslan kući – Petir je napravila u suradnji sa zagrebačkom nadbiskupijom, njezinim Uredom za kulturna dobra i hrvatskim katoličkim sveučilištem, dok su ovoj šibenskoj suorganizatori bili i šibenska biskupija, Župa Sv. Jakova Apostola, Verbum d.o.o iz Šibenika.
Otvorenje izložbe, pored gradonačelnik Željka Burića i dogradonačelnika Zorana Smolića, te saborskog zastupnika Hrvoja Zekanovića, pozdravio je i šibenski biskup Tomislav Rogić, te biskup u miru Ante Ivas, koji se prisjetio kako je kao mladi bogoslov čitavu noć bdio nad otvorenim odrom s s tijelom pokojnog kardinala Stepinca, dok su brojni građani, krišom stavljali na njega predmete koje su potom tijekom cijelog svog života čuvali kao kao svete relikvije. I sam je, kazao je, stavio na kardinalovo tijelo tijekom te noći, jednu sličicu s njegovim potpisom, koju i danas čuva.
‘Poznato je da je Stepinac još 1955 godine rekao da je pitanje ujedinjene Europe pitanje zdrave pameti i da je smatrao da upravo Europa bazirana na kršćanskim temeljima može ljudima pružiti blagostanje’ – kazala je Petir, podsjećajući na njegovu poznatu izreku da se u ljubavi prema svom hrvatskom narodu neće dati ni od koga natkriliti, za koju je rekla da bi i danas trebala biti misao vodilja svim našim političarima.
I ovom izložbom želi se, kazala je Petir, posredovati istina o Stepincu, o kojem su se, nakon nepravedne osude, širile i laži i dezinformacije. ‘Prešućivane su njegove humanitarne inicijative, da je na njegovu inicijativu pokrenut Caritas, ali i da je u suradnji s Dijanom Budisavljević i nekim drugim viđenijim intelektualcima među kojima je bilo i onih srpske nacionalnosti spasio preko 27 tisuća žena, djece i svih onih koji su bili u potrebi’ – kazala je Petir.
ZDRAVKO PILIĆ/MISIJA
https://hu-benedikt.hr/?p=88364
Guest- Guest
Re: Acta Diurna
D
ugometražni dokumentarni film „Svetac, Zločinac i dvorske lude“ redatelja Jakova Sedlara i scenariste Nenada Piskača dosad je prikazan u Krašiću, Zagrebu i Splitu. Film je plod suradnje domovinske i iseljene Hrvatske.Četvrto javno prikazivanje održat će se u Zaprešiću, u utorak 16. svibnja 2017., u kino dvorani Pučkoga otvorenoga učilišta Zaprešić – Trg žrtava fašizma 11, s početkom u 18 sati. Ulaz je naravno slobodan.
Riječ je o filmu koji na povijesnim vrelima i suvremenim činjenicama govori o dva ključna povijesna lika 20. stoljeća. Film daje odgovor na pitanja kome je blaženi mučenik Alojzije Stepinac sporan i kome je jugoslavenski maršal Tito idol.
Zaprešićku premijeru organizira Udruga hrvatskih dragovoljaca Domovinskoga rata - Zaprešić. Premijeri će nazočiti redatelj i scenarist.
Napomena za posjetitelje iz Zagreba: Do Pučkoga otvorenoga učilišta doći ćete zapadnim ulazom u grad Ulicom maršala Tita. Kino dvorana nalazi se na spoju Ulice maršala Tita s Trgom žrtava fašizma neposredno uz spomenik poginulim hrvatskim braniteljima zaprešićkoga kraja u Domovinskom ratu.
http://www.hkv.hr/vijesti/najave/26739-premijera-filma-svetac-zlocinac-i-dvorske-lude-u-zapresicu.html
Guest- Guest
Re: Acta Diurna
22.5.2017. - Zvonila su za oluje, zvonila su za vjenčanja, zvonila su za živote i za zadnja putovanja… pjevao je neponovljivi Vice Vukov jednu od najdalmatinskijih pjesama na stihove i glazbu dvojice kontinentalaca; Drage Britvića i Zvonka Šipišića.
Danas je u Zagrebu pokopan Zvonko Špišić, hrvatski šansonijer, kompozitor, tekstopisac i likovni umjetnik. Mnogi pamte njegovu bravuroznu izvedbu pjesmeBarbara, koju je napisao poeta ludens hrvatske književnosti, rođeni Metkovac Ivan Slamnig. Jedan drugi rođeni Metkovac danas se na stranicama Slobodne Dalmacije oprostio od svoga prijatelja i mentora Zvonka Špišića.
JEDNO SJEĆANJE NA ZVONKA ŠPIŠIĆA
Napisati antologijske skladbe u kajkavskom izričaju, a istovremeno dati trajni doprinos dalmatinskoj šansoni s prepoznatljivim autorskim pečatom, mogao je samo neponovljivi Zvonko Špišić.
Tiho, kako je zapravo i živio, napustio nas je doajen hrvatske šansone, skladatelj, tekstopisac, aranžer i interpret, a prije svega gospodin, u pravom smislu riječi. Umro je u svom rodnom Zagrebu, 16. svibnja 2017. g. u 81. godini života.
Njegov zaista impresivan opus broji više od 320 skladbi i to posebno mjesto zauzimaju šansone, popularne skladbe, pjesme za djecu, ali i scenska, kao i zborska djela. Izrazito darovit skladatelj, širokog interesa, skladao je s nevjerojatnom lakoćom. Šansone i skladbe na stihove pjesnika Drage Britvića, Milivoja Slavičeka, Luka Paljetka, Ivana Slamniga, Stjepana Benzona, Krste Jurasa i dr. postale su dijelom naše glazbene baštine. Naslovi pjesama kao Trešnjevačka balada, Milioner, Bicikl, Dalmatinska elegija, Suza za zagorske brege, Zvona moga grada,jedinstvena Barbara i niska drugih dovoljno govore.
Zvonko je jedan od začetnika zagrebačke škole šansone, a krajem devedesetih pokrenuo je Međunarodni festival šansone Chansonfest, na kojem je kao umjetnički ravnatelj dao priliku i mnogim mlađim kolegama kako bi dostojno predstavili svoje skladbe.
Imao sam povlasticu druženja s dragim Zvonkom, kako na spomenutom festivalu iz godine u godinu, tako i u njegovom domu na opjevanoj Trešnjevci, gdje je s radošću pozivao na prijateljska druženja uz izvrsna vina i vrhunske delicije, koje je uvijek sam pripremao. Bio je to poseban ritual, do kojeg su svi držali, a sjediti sa Zvonkom u društvu brojnih kolega, poput Arsena Dedića, Radojke Šverko, Lade Leskovara i drugih, osobit privilegij.
Zvonko je bio iznimno duhovit čovjek, prepun znanja, i to ne samo o glazbi, već i o likovnoj umjetnosti (bio je izvrstan slikar). Jednom prilikom na njegovoj izložbi slika u Zagrebu, naš veliki poznavatelj likovnosti akademik Tonko Maroević, oduševljen Zvonkovim slikama, upitao ga je: „Zvonko, zašto niste opuštenog i slobodnijeg poteza kista na svim slikama ?“Uslijedio je Zvonkov brzi odgovor :Dragi Tonko, samo jednom u životu kad sam bio slobodan i opušten, dobio sam iz prve moje dvije kćeri blizanke“ .
U kontaktu neposredan, vrlo dosljedan i nepokolebljiv u svojim odlukama, kada je trebalo, znao je biti i britak, pa i ironičan.
Volio je Zvonko Split na poseban način. Jedan je od najnagrađivanijih autora na Splitskom festivalu, a festival mu se odužio 2007. godine, dodijelivši mu nagradu za cjelokupni doprinos glazbi.
Godine 2004. u Teatrinu na splitskim Prokurativama, došao je prijateljski i kolegijalno predstaviti moj prvi autorski album šansona Pjevam pjesnike, a dupkom ispunjeno gledalište učinilo ga je izrazito radosnim.
Kada smo se posljednji put čuli, prije dvadesetak dana, rekao mi je kako upravo preslušava autorski dvostruki album pjesnika Luka Paljetka, na kojem su skladbe Jusića, Dedića, Hegedušića, Špišića, ali i moje malenkosti.
Osobno sam mu zahvalan za sve one guste trenutke, žive i mudre riječi, dobrodošle savjete i sugestije, ali i konstruktivne kritike. Toga nikada nije nedostajalo.
Na kraju, odlaskom dragoga šansonijera i prijatelja, neminovno odlazi u nepovrat i jedno razdoblje, nestaje onaj stari Zagreb, kojeg je Zvonko toliko puta ovjekovječio u svojim šansonama.
Darko Matičević
Guest- Guest
Re: Acta Diurna
'ROĐENDAN MARŠALA ZLOČINAČKE JNA
Branitelj o proslavljenim glazbenicima: ‘Zdravko Čolić i drugi svoje bogate karijere mogu zahvaliti pjesmama o Titu’
Autor: dnevno.hr Četvrtak, 25. Svibanj 2017. u 08:05
'Da se ne zavaravamo, nema tko od poznatih u vrijeme komunizma nije pjevao Titu! A danas se, kako rekosmo, srame toga!' ističe Pavković
Predsjednik Udruge hrvatskih branitelja Domovinskog rata91. (UHBDR91.) Mladen Pavković u svojem se priopćenju prisjetio rođendana Josipa Broza Tita i brojnim glazbenicima u bivšoj Jugoslaviji koji su svoju karijeru proslavili upravo pjesama o Titu.
Njegovo priopćenje prenosimo u cijelosti:
“Mnogi će se, 25. svibnja, na rođendan maršala zločinačke JNA, Josipa Broza Tita, jednog od najvećih masovnih ubojica u povijesti, sjetiti i „lijepih vremena“, kad su o njemu pjevali pjesme i najpoznatiji pjevači u bivšoj Jugoslaviji. Tada je bila čast pjevati Titu, i svi su se natjecali tko će bolje i ljepše to uraditi.
Danas, na žalost, većina se srami tih pjesama, ali ih se malo tko, što je poglavito zanimljivo, javno odrekao.
Zahvaljujući pjesmi „Druže Tito mi ti se kunemo“, a čiji su autori Đorđe Novković i Mira Alečković, Zdravko Čolić postao je mega zvijezda. Svi su tu pjesmi znali na pamet, a ključni stihovi su joj bili: „Druže Tito mi ti se kunemo, da sa tvoga puta ne skrenemo“. Ta se pjesma pjevala u školama, na koncertima, komunističkim manifestacijama, partizanskim sletovima, pa čak i u vrtićima.. Teško da bi Čolić bio to što je sada, a da nije bilo ove pjesme.
A tko nije znao „Drugarice posadimo cvijeće“ („kuda vojska druga Tita kreće…“) u izvođenju nekada popularne, a danas zaboravljene grupe „Kamen na kamen“. Tu pjesmu strastveno je izvodila i Neda Ukraden.
Lepa Brena također dobar dio svoje bogate karijere može zahvaliti Titu i partiji. Ona i danas na svojim koncertima pjeva o Jugoslaviji. Svojedobno je snimila i spot „Jugoslavenka“ zajedno sa Vladom Kalemberom, Danijelom Popovićem i Alenom Islamovićem, pjevačem „Bijelog dugmeta“…. No, u pjesmi „Živjela Jugoslavija“ ona „ori“: „Tu je rođen maršal Tito, naše ponosno, ko heroja cio svet ga zna, blago zemlji što ga ima, pamtiće se vjekovima, živjela Jugoslavija“.
Pjesme o Titu izvodili su i takvi glazbenici kao što su bili oni u „Teškoj industriji“, koje je predvodio Seid Memić Vajta. Njihovi koncerti obično bi završavali stihovima: „Sva moja ljubav, pod ovim suncem, je za Tita, i nikada ona, na drugog, da pređe neće“.
No, tko zna je li bi i danas Đorđe Balašević bio to što jeste da nije napisao i s grupom „Rani mraz“ na desetine tisuća puta otpjevao: „Računajte na nas“. Ta pjesma se i danas povremeno čuje na partizanko-komunističkim dernecima, a kako i ne bi kad Balašević pjeva: „U ime svih nas iz pedeset i neke, za zakletvu Titu ja spjevao sam stih, ne spominjem prošlost i bitke daleke, jer rođen sam tek poslije njih“.
U „ulizivanju“ Titu (takvo je bilo vrijeme) proslavio se i tko drugi nego – Oliver Dragojević. Pjesmu „“Tito i prva proleterska“ za njega je napisao Kornelije Kovač, koji je s Korni grupom bio iznimnom popularan s pjesmom „Ivo Lola“.
No, da se ne zavaravamo, nema tko od poznatih u vrijeme komunizma nije pjevao Titu! A danas se, kako rekosmo, srame toga! Pjesmu „Živi Tito“ izvodila je grupa „Srebrna krila“, „Digni svoju ruku, druže“ Zlatko Pejaković, „Balada za starog“ Novi fosili, „Popevka za Jožu“ Zvonko Špišić, itd. i tako redom.
Nitko, ali baš nitko od njih do 1990. nije pjevao o hrvatskoj Domovini!
Većina je na svojim koncertima pjevala i „narodne“ pjesme“ poput „Ide Tito preko Romanije“, a poglavito „Druže Tito, ljubićice bijela“ i „Lijepo ti je druga Tita kolo“.
Svi bi oni danas rekli: Što ćeš, takvo je bilo vrijeme!”
Guest- Guest
Re: Acta Diurna
Dernek u Kumrovcu
U Kumrovcu su se ove subote (27. svibnja 2017.) opet u velikom broju okupili Jugoslaveni, ili bolje rečeno oni koji ne vole slobodnu, samostalnu i neovisnu hrvatsku državu.
Vijorile su se jugoslavenske zastave s crvenom petokrakom, nosile su se kape i majice s likom druga Tita, pjevalo se i klicalo propaloj državi, a pljuvalo i bljuvalo po Hrvatskoj i Hrvatima, ističući da se nekada u vrijeme Jugoslavije živjelo najmanje pet puta bolje.
Govornici su također naglašavali da Hrvatsku treba graditi na „Titovu putu“ te pravdali sve zločine Tita i partije u vrijeme komunizma.
Bio je to još jedan partizansko-komunistički dernek, koji je završio pjevanjem i plesanjem srbijanskih kola. Sve je izgledalo kao da više ne živimo u Hrvatskoj već i dalje u Jugoslaviji, protiv koje smo se borili.
No, ne možemo a da se ne upitamo: mogu li se usred Kumrovca vijoriti jugoslavenske zastave? Nije li to kazneno djelo? Mogu li sudionici ovog sramnog skupa bez problema nositi uniforme zločinačke JNA, pa i one u kojima su se u vrijeme Domovinskoga rata borili srbijanski agresori?
I naposljetku, može li netko, kao na ovom derneku, s pozornice galamiti protiv hrvatskih branitelja i stradalnika Domovinskoga rata, aktualnog državnog rukovodstva, uzdizati Tita, a javno ili prešutno ponižavati prvog hrvatskog predsjednika, vojskovođu i pobjednika hrvatskog obrambenog Domovinskoga rata dr. Franju Tuđmana?
Inače, ta “partizansko-komunistička rulja“ svaki puta kad na nekom skupu vidi hrvatske zastave najčešće dobije proljev!
Pa, ako im je tako lijepo bilo u Jugoslaviji, uz Tita, Rankovića, Bakarića, Planinc, Dolanca, Perkovića, Mustača, Blaževića i brojne druge komunističke zločince, što nisu sačuvali „lijepu njihovu“, već su se u vrijeme srbijanske agresije na Republiku Hrvatsku poput miševa sakrili u rupe te tek kad je Hrvatska postala Hrvatska ponovno digli glave? Jaki su samo kad je ugašeno svijetlo, a kad se upali bježe poput štakora!
Svi ti i takvi obično ističu da je Tito imao i dobrih strana. A koji ih zločinac nema? Međutim, oni zaboravljaju da se Titu, komunistima i tzv. antifašisitima ne sudi zbog dobrih, već loših strana, zbog Križnih putova, Golih otoka, Stare Gradiške, Lepoglave, jednom riječju za ubijanje i masakriranje Hrvata prije svega bez suda i suđenja!
Oni koji su 1991. branili Jugoslaviju (oružanom silom!) izgubili su rat, a s njime i tu državu, koja danas postoji samo kao „zločinačka zemlja“, na čijem je čelu bio bravar iz Kumrovca.
No, kako god bilo da bilo, i nakon ovog derneka trebalo bi se oglasiti i Državno odvjetništvo Republike Hrvatske,Uskok i slične organizacije.
Dosta je bilo srbijanskih opanaka, harmonike, janjetine i Srbije i propale Jugoslavije usred – Hrvatske!
Oko petnaestak tisuća onih koji su dali svoje živote za hrvatsku državu i iznimno veliki broj hrvatskih branitelja i stradalnika za to se sigurno nisu borili!
Mladen Pavković
Guest- Guest
Re: Acta Diurna
Neka ovo bude misal dana.metilda wrote:Europa bazirana na kršćanskim temeljima može ljudima pružiti blagostanje
_________________
Regoč-
Posts : 35954
2015-08-21
Age : 106
Lokacija: : Doma
Re: Acta Diurna
Ivica Šola: Satira na najboljoj sovjetskoj tradiciji
Jedan od najvećih satiričara u ljudskoj povijesti bio je Josif Visarjonovič Džugašvili Staljin. Taj pravoslavni bogoslov koji se u svojoj satiričnoj biografiji od kršćanina obratio na ateista pa poslije proganjao kršćane bio je toliko duhovit da je kao ateist često citirao svetog Pavla. Jedna od najčešćih rečenica bila mu je ona iz Pavlove poslanice: “Tko ne radi neka i ne jede.” O Staljinovu obilnom citiranju Biblije napisane su znanstvene studije, jednu od njih imam u svojoj privatnoj biblioteci, piše Ivica Šola u Glasu Slavonije.
Ni-kita
Ali nije Staljin imao satiričan odnos samo prema kršćanstvu i kršćanima nego i prema medicini, posebno prema psihijatriji. Bio je toliko duhovit da je političke neistomišljenike umjesto u zatvor slao na psihijatriju, na liječenje. U politološkoj literaturi ova satira poznata je kao “psihijatrizacija neprijatelja.”
Prva psihijatrijska bolnica za političke neistomišljenike u SSSR-u otvorena je 1940. godine u Kazanu. Do 1970. godine u toj ludnici umrle su 1802 osobe, od kojih je 470 bilo hospitalizirano sukladno članku 58 Sovjetskog kaznenog zakona koji govori o luđacima iz političko–svjetonazorskih motiva.
Prvi put o ovoj satiričnoj praksi trpanja mentalno zdravih ljudi, ali političkih neistomišljenika, na psihijatriju progovorio je Nikita Hruščov 25. svibnja 1959. (koja satira, na dan Titova rođendana, Dana mladosti), za satirični partijski list satirično-sarkastičnog naziva “Pravda”, što znači “Istina” (koja dobra fora, u jednoumnom SSSR-u glavno glasilo zove se Istina). Tu Hruščov kaže: “Zločin je kršenje normi prihvaćenih od (socijalističkog) društva, koji je često posljedica čovjekove psihičke disfunkcije… Osobe koje se bore protiv komunizma, kako se čini, ne nalaze se u mentalno normalnom stanju.” Tko ne misli kao ja je za ludnicu, da crkneš od smijeha. Ova satira dobila je sedamdesetih godina i svoje umjetničko ostvarenje, film pod nazivom “Naš Nikita Sergejevič” gdje Nikita Hruščov izgovara jednu šaljivu rečenicu: “Protiv komunizma može biti samo luđak!” Ova njegova tvrdnja u filmu uistinu je teška satira, izjava je toliko komična da se možete samo od srca nasmijati. To kažem ozbiljno, jer povezivati psihičko zdravlje sa svjetonazorskim uvjerenjem uistinu je komično.
Inače, Nikita Hruščov utemeljitelj je rodne ideologije u kojoj biološki muškarac rodno može biti žena i obrnuto. Naime, on je kao komunist biološki bio muškarac, ali, kako mu samo ime kaže, on nije imao kitu, Ni-kita, ali Ni-vagina. Bio je transrodna osoba.
“Rod luđaka”
Ova vrsta sovjetske satire zvana psihijatrizacija neistomišljenika u Hrvatskoj je, zahvaljujući satiričkom listu “Novosti” u vlasništvu Srpskog narodnog vijeća gospođe Milorada Pupovca, preživjela do dana današnjeg, na najboljoj sovjetskoj tradiciji. U petak na naslovnici “Novosti” imaju fotografije pet osoba iz javnog života, hrvatske nacionalnosti, katoličke vjeroispovijesti, ispod čijih fotografija piše “Rod luđaka”. To su ludi kardinal Bozanić, luđakinja Željka Markić, luđak Davor Ivo Stier, luđak Vice Batarelo i luđak Ladislav Ilčić, sve istaknuti protivnici uvođenja Ni–kita Ni–vagina rodne ideologije u hrvatski pravni i odgojno-obrazovni sustav. Naslovnica koja se igra sintagmom “Brod luđaka” duhovita je do ludila, satira kakve nema ni u jednoj državi svijeta, osim u bivšem Sovjetskom Savezu. Iako je naslovnica genijalna, ipak joj ne bih dao čistu peticu, već minus pet jer ispod fotografija ovih petero iz “roda luđaka” nema genijalne Ni-kitine rečenice iz filma: “Protiv rodne ideologije može biti samo luđak!” Šteta, mogli su i bolje. Ali O.K., nemojmo tražiti dlaku u jajetu, dečki su ovo genijalno izveli, baš u skladu s člankom 58. Sovjetskog kaznenog zakona, tako da svatko tko pomisli na tužbu jamačno gubi, jer ovaj članak odavno je satiru uzdigao na razinu psihijatrizacije neistomišljenika. Inače, nikada mi neće biti jasno zašto je vođa srpske pubune u Hrvatskoj za Srbe rekao da su lud narod, kada su oni za rodnu ideologiju, kao i njihovo satirično glasilo. Netko je tu lud.
Kod ovog glasila satira nije samo na naslovnici i u tekstovima. Glavni urednik ovog satiričnog lista srpske manjine u Hrvatskoj gospođa Ivica Đikić u mladosti je veličao ustašu Maksa Luburića, koljača Srba. Da se upišaš od smijeha.
Budući da i ja volim satiru i satirički izričaj, oni s kojima se ne slažem su – luđaci. Milorad Pupovac je luđak samo zato što se ne slaže sa mnom, a koalicija u kojoj je i on je duševno poremećeni fenomen. Dobra satira, zar ne? Skoro kao ova srpskih “Novosti”. Oni su nedostižni, to su već više puta pokazali.
Jedan od najvećih satiričara u ljudskoj povijesti bio je Josif Visarjonovič Džugašvili Staljin. Taj pravoslavni bogoslov koji se u svojoj satiričnoj biografiji od kršćanina obratio na ateista pa poslije proganjao kršćane bio je toliko duhovit da je kao ateist često citirao svetog Pavla. Jedna od najčešćih rečenica bila mu je ona iz Pavlove poslanice: “Tko ne radi neka i ne jede.” O Staljinovu obilnom citiranju Biblije napisane su znanstvene studije, jednu od njih imam u svojoj privatnoj biblioteci, piše Ivica Šola u Glasu Slavonije.
Ni-kita
Ali nije Staljin imao satiričan odnos samo prema kršćanstvu i kršćanima nego i prema medicini, posebno prema psihijatriji. Bio je toliko duhovit da je političke neistomišljenike umjesto u zatvor slao na psihijatriju, na liječenje. U politološkoj literaturi ova satira poznata je kao “psihijatrizacija neprijatelja.”
Prva psihijatrijska bolnica za političke neistomišljenike u SSSR-u otvorena je 1940. godine u Kazanu. Do 1970. godine u toj ludnici umrle su 1802 osobe, od kojih je 470 bilo hospitalizirano sukladno članku 58 Sovjetskog kaznenog zakona koji govori o luđacima iz političko–svjetonazorskih motiva.
Prvi put o ovoj satiričnoj praksi trpanja mentalno zdravih ljudi, ali političkih neistomišljenika, na psihijatriju progovorio je Nikita Hruščov 25. svibnja 1959. (koja satira, na dan Titova rođendana, Dana mladosti), za satirični partijski list satirično-sarkastičnog naziva “Pravda”, što znači “Istina” (koja dobra fora, u jednoumnom SSSR-u glavno glasilo zove se Istina). Tu Hruščov kaže: “Zločin je kršenje normi prihvaćenih od (socijalističkog) društva, koji je često posljedica čovjekove psihičke disfunkcije… Osobe koje se bore protiv komunizma, kako se čini, ne nalaze se u mentalno normalnom stanju.” Tko ne misli kao ja je za ludnicu, da crkneš od smijeha. Ova satira dobila je sedamdesetih godina i svoje umjetničko ostvarenje, film pod nazivom “Naš Nikita Sergejevič” gdje Nikita Hruščov izgovara jednu šaljivu rečenicu: “Protiv komunizma može biti samo luđak!” Ova njegova tvrdnja u filmu uistinu je teška satira, izjava je toliko komična da se možete samo od srca nasmijati. To kažem ozbiljno, jer povezivati psihičko zdravlje sa svjetonazorskim uvjerenjem uistinu je komično.
Inače, Nikita Hruščov utemeljitelj je rodne ideologije u kojoj biološki muškarac rodno može biti žena i obrnuto. Naime, on je kao komunist biološki bio muškarac, ali, kako mu samo ime kaže, on nije imao kitu, Ni-kita, ali Ni-vagina. Bio je transrodna osoba.
“Rod luđaka”
Ova vrsta sovjetske satire zvana psihijatrizacija neistomišljenika u Hrvatskoj je, zahvaljujući satiričkom listu “Novosti” u vlasništvu Srpskog narodnog vijeća gospođe Milorada Pupovca, preživjela do dana današnjeg, na najboljoj sovjetskoj tradiciji. U petak na naslovnici “Novosti” imaju fotografije pet osoba iz javnog života, hrvatske nacionalnosti, katoličke vjeroispovijesti, ispod čijih fotografija piše “Rod luđaka”. To su ludi kardinal Bozanić, luđakinja Željka Markić, luđak Davor Ivo Stier, luđak Vice Batarelo i luđak Ladislav Ilčić, sve istaknuti protivnici uvođenja Ni–kita Ni–vagina rodne ideologije u hrvatski pravni i odgojno-obrazovni sustav. Naslovnica koja se igra sintagmom “Brod luđaka” duhovita je do ludila, satira kakve nema ni u jednoj državi svijeta, osim u bivšem Sovjetskom Savezu. Iako je naslovnica genijalna, ipak joj ne bih dao čistu peticu, već minus pet jer ispod fotografija ovih petero iz “roda luđaka” nema genijalne Ni-kitine rečenice iz filma: “Protiv rodne ideologije može biti samo luđak!” Šteta, mogli su i bolje. Ali O.K., nemojmo tražiti dlaku u jajetu, dečki su ovo genijalno izveli, baš u skladu s člankom 58. Sovjetskog kaznenog zakona, tako da svatko tko pomisli na tužbu jamačno gubi, jer ovaj članak odavno je satiru uzdigao na razinu psihijatrizacije neistomišljenika. Inače, nikada mi neće biti jasno zašto je vođa srpske pubune u Hrvatskoj za Srbe rekao da su lud narod, kada su oni za rodnu ideologiju, kao i njihovo satirično glasilo. Netko je tu lud.
Kod ovog glasila satira nije samo na naslovnici i u tekstovima. Glavni urednik ovog satiričnog lista srpske manjine u Hrvatskoj gospođa Ivica Đikić u mladosti je veličao ustašu Maksa Luburića, koljača Srba. Da se upišaš od smijeha.
Budući da i ja volim satiru i satirički izričaj, oni s kojima se ne slažem su – luđaci. Milorad Pupovac je luđak samo zato što se ne slaže sa mnom, a koalicija u kojoj je i on je duševno poremećeni fenomen. Dobra satira, zar ne? Skoro kao ova srpskih “Novosti”. Oni su nedostižni, to su već više puta pokazali.
Guest- Guest
Re: Acta Diurna
Silvana Oruč Ivoš: Hoće li netko zaštiti katolike od medijskog linča i govora mržnje?
Ratifikacija Istanbulske konvencije u Hrvatskom saboru popraćena velikim prosvjedima i evidentnim nezadovoljstvom povećeg dijela stanovništva, nakon koje su uslijedili sinkronizirani napadi na Katoličku crkvu i vjernike, podsjetila me na razmatranje o ne(postojanju) demokracije jednog od najutjecajnijih suvremenih francuskih filozofa Jacquesa Rancièrea.
Rancière, koji je više puta gostovao u Hrvatskoj, jednom je domaćem portalu u intervjuu dao tumačenje demokracije: „Demokracija je paradoksalno stanje svake političke moći jer mora biti utemeljena upravo na nedostatku utemeljenja, kao moć bilo koga. Sve državne forme su forme oligarhijske moći.
U isto vrijeme ova oligarhijska moć pokušava se legitimirati, na određenoj razini, upravo na osnovi moći bilo koga, i tako je prisutna konstantna borba između strukture državne forme i moći naroda“.
Drugim riječima, punu demokraciju nemoguće je postići.
Problem je, međutim, što u Hrvatskoj vrlo često nema ni onog što se naziva prividom demokracije. Jer ako se demokracija najjednostavnije definira kao vladavina većine kako onda objasniti činjenicu da su u Hrvatskoj najčešće ugrožena baš prava većine?!
Evo primjera katolika. Kako je moguće da se u državi u kojoj se katolicima izjašnjava 86,3 posto građana (DSZ, Popis stanovništva 2011.) svakodnevno događa linč nad tom populacijom?! Katolici, ali i ostali vjernici, doslovno se tretiraju kao građani drugog reda.
Nakon što se Crkva – koja prema svom poslanju treba i mora sudjelovati u društvenom životu, koja ima pravo od vjernika tražiti da se drže kršćanskih vrijednosti, koja ima pravo upozoravati ako se ne slaže s političkim djelovanjima i koja ima, sviđalo se to nekom ili ne, pravo utjecati – odredila protiv ratifikacije Istanbulske, dio medijskih aktivista, ekstremno lijevih političara, pojedinih civilnih udruga koje godinama crpe državni proračun počeli su s neviđenim progonom i stigmatizacijom.
Zastupnik Glasa Beus Richembergh, za kojeg je na prošlim parlamentarnim izborima kao člana HNS-a na SDP-ovoj listi glasovalo tek 3327 birača, mrtvo hladno je na svom facebook profilu napisao da Katolička crkva, kad je riječ o njenom odnosu prema ljudskim pravima, osobito prema pravima žena, sekularnosti države, poštivanju izbornog legitimiteta narodnih zastupnika i zastupnica i autonomnosti političkih institucija igra beskrupuloznu, destruktivnu, štetočinsku i prema narodu izdajničku ulogu.
Ovakav govor mržnje i širenje laži zaslužilo je najgoru osudu, no ona je, osim rijetkih pojedinaca – izostala.
Zamislite da je neki zastupnik, recimo desnog centra, ovakve riječi koristio za Srpsku pravoslavnu crkvu ili Židovsku općinu?! Očito, kad su u pitanju katolici, sve je dopušteno. No, na netolerantnog Beusa Richembergha ne treba trošiti previše riječi, jer se od njega niti ne očekuje da puno toga zna ili razumije. Srećom da takvi nemaju vlast jer bi, valjda, zatvarali, proganjali i tko zna što još?!
Ili recimo, mudri Krešimir Beljak, predsjednik HSS-a koji je mišljenja da bi se trebao organizirati referendum o Vatikanskim ugovorima. Jer na njih ide puno novaca. Ipak, Beljak ne bi, recimo, organizirao referendum o Istanbulskoj konvenciji na koju će odlaziti, kažu, milijardu kuna?! No, ni na Beljaka, koji priznaje da povremeno konzumira marihuanu, ne treba trošiti previše riječi.
Uz spomenutu dvojicu puno je „poznavatelja“ prilika i odnosa u Katoličkoj crkvi objasnilo puku i čitateljima kako su hrvatski biskupi zatucani i primitivni pa nisu kao biskupi u Italiji i Njemačkoj poduprli ratifikaciju Istanbulske konvencije.
Još su bolji „poznavatelji“ neki koji govore o talijanskoj i njemačkoj Katoličkoj crkvi i koji pojma nemaju da takvo što ne postoji. Da je Katolička crkva jedinstvena i da je Sveti Otac njen vrhovni poglavar.
Još su smješniji oni medijski aktivisti i političari koji su akciju Hod za znanost pokušali suprotstaviti prosvjedima protiv ratifikacije Istanbulske. Pa su sebe pokušavali predstaviti, a aktivistički mediji su ih u tome poduprli, kao drukčiju Hrvatsku koja se bori za znanost i protiv je zatucanih primitivaca sa splitske Rive koji misle da je Zemlja ravna ploča.
Ta samozvana znanstvena „elita“ – a skupilo ih se jedva stotinjak – u kojoj gotovo da nije bilo ozbiljnog znanstvenika, zato je prigrlila pesudoznanstvenu rodnu teoriju.
To je valjda vrhunac „njihove“ znanosti. Zato njih i spomenute političare i njihove jatake koji uporno katolike žele prikazati kao primitivce i natražne, valja podsjetiti na dvije stvari.
Prvo, da su katolici dali veliki doprinos svjetskoj znanosti i kulturi na svim razinama.
I drugo, da napokon nauče što je to sekularizam. Dakle, za Beusa Richembergha i ekipu: sekularizam pretpostavlja odvojenost crkve od države pa je u tom kontekstu poželjno da crkvene institucije ne sudjeluju u državnoj vlasti.
To, međutim, ne znači da Crkva mora ili treba biti odvojena od društva. Naprotiv! Crkva prema svom poslanju treba i mora sudjelovati u društvenom životu.
Ratifikacija Istanbulske konvencije u Hrvatskom saboru popraćena velikim prosvjedima i evidentnim nezadovoljstvom povećeg dijela stanovništva, nakon koje su uslijedili sinkronizirani napadi na Katoličku crkvu i vjernike, podsjetila me na razmatranje o ne(postojanju) demokracije jednog od najutjecajnijih suvremenih francuskih filozofa Jacquesa Rancièrea.
Rancière, koji je više puta gostovao u Hrvatskoj, jednom je domaćem portalu u intervjuu dao tumačenje demokracije: „Demokracija je paradoksalno stanje svake političke moći jer mora biti utemeljena upravo na nedostatku utemeljenja, kao moć bilo koga. Sve državne forme su forme oligarhijske moći.
U isto vrijeme ova oligarhijska moć pokušava se legitimirati, na određenoj razini, upravo na osnovi moći bilo koga, i tako je prisutna konstantna borba između strukture državne forme i moći naroda“.
Drugim riječima, punu demokraciju nemoguće je postići.
Problem je, međutim, što u Hrvatskoj vrlo često nema ni onog što se naziva prividom demokracije. Jer ako se demokracija najjednostavnije definira kao vladavina većine kako onda objasniti činjenicu da su u Hrvatskoj najčešće ugrožena baš prava većine?!
Evo primjera katolika. Kako je moguće da se u državi u kojoj se katolicima izjašnjava 86,3 posto građana (DSZ, Popis stanovništva 2011.) svakodnevno događa linč nad tom populacijom?! Katolici, ali i ostali vjernici, doslovno se tretiraju kao građani drugog reda.
Nakon što se Crkva – koja prema svom poslanju treba i mora sudjelovati u društvenom životu, koja ima pravo od vjernika tražiti da se drže kršćanskih vrijednosti, koja ima pravo upozoravati ako se ne slaže s političkim djelovanjima i koja ima, sviđalo se to nekom ili ne, pravo utjecati – odredila protiv ratifikacije Istanbulske, dio medijskih aktivista, ekstremno lijevih političara, pojedinih civilnih udruga koje godinama crpe državni proračun počeli su s neviđenim progonom i stigmatizacijom.
Zastupnik Glasa Beus Richembergh, za kojeg je na prošlim parlamentarnim izborima kao člana HNS-a na SDP-ovoj listi glasovalo tek 3327 birača, mrtvo hladno je na svom facebook profilu napisao da Katolička crkva, kad je riječ o njenom odnosu prema ljudskim pravima, osobito prema pravima žena, sekularnosti države, poštivanju izbornog legitimiteta narodnih zastupnika i zastupnica i autonomnosti političkih institucija igra beskrupuloznu, destruktivnu, štetočinsku i prema narodu izdajničku ulogu.
Ovakav govor mržnje i širenje laži zaslužilo je najgoru osudu, no ona je, osim rijetkih pojedinaca – izostala.
Zamislite da je neki zastupnik, recimo desnog centra, ovakve riječi koristio za Srpsku pravoslavnu crkvu ili Židovsku općinu?! Očito, kad su u pitanju katolici, sve je dopušteno. No, na netolerantnog Beusa Richembergha ne treba trošiti previše riječi, jer se od njega niti ne očekuje da puno toga zna ili razumije. Srećom da takvi nemaju vlast jer bi, valjda, zatvarali, proganjali i tko zna što još?!
Ili recimo, mudri Krešimir Beljak, predsjednik HSS-a koji je mišljenja da bi se trebao organizirati referendum o Vatikanskim ugovorima. Jer na njih ide puno novaca. Ipak, Beljak ne bi, recimo, organizirao referendum o Istanbulskoj konvenciji na koju će odlaziti, kažu, milijardu kuna?! No, ni na Beljaka, koji priznaje da povremeno konzumira marihuanu, ne treba trošiti previše riječi.
Uz spomenutu dvojicu puno je „poznavatelja“ prilika i odnosa u Katoličkoj crkvi objasnilo puku i čitateljima kako su hrvatski biskupi zatucani i primitivni pa nisu kao biskupi u Italiji i Njemačkoj poduprli ratifikaciju Istanbulske konvencije.
Još su bolji „poznavatelji“ neki koji govore o talijanskoj i njemačkoj Katoličkoj crkvi i koji pojma nemaju da takvo što ne postoji. Da je Katolička crkva jedinstvena i da je Sveti Otac njen vrhovni poglavar.
Još su smješniji oni medijski aktivisti i političari koji su akciju Hod za znanost pokušali suprotstaviti prosvjedima protiv ratifikacije Istanbulske. Pa su sebe pokušavali predstaviti, a aktivistički mediji su ih u tome poduprli, kao drukčiju Hrvatsku koja se bori za znanost i protiv je zatucanih primitivaca sa splitske Rive koji misle da je Zemlja ravna ploča.
Ta samozvana znanstvena „elita“ – a skupilo ih se jedva stotinjak – u kojoj gotovo da nije bilo ozbiljnog znanstvenika, zato je prigrlila pesudoznanstvenu rodnu teoriju.
To je valjda vrhunac „njihove“ znanosti. Zato njih i spomenute političare i njihove jatake koji uporno katolike žele prikazati kao primitivce i natražne, valja podsjetiti na dvije stvari.
Prvo, da su katolici dali veliki doprinos svjetskoj znanosti i kulturi na svim razinama.
I drugo, da napokon nauče što je to sekularizam. Dakle, za Beusa Richembergha i ekipu: sekularizam pretpostavlja odvojenost crkve od države pa je u tom kontekstu poželjno da crkvene institucije ne sudjeluju u državnoj vlasti.
To, međutim, ne znači da Crkva mora ili treba biti odvojena od društva. Naprotiv! Crkva prema svom poslanju treba i mora sudjelovati u društvenom životu.
Guest- Guest
Re: Acta Diurna
Porazni podatci o progonjenim i ubijenim kršćanima u svijetu
U 2017. godini ubijeno je 3066 kršćana što je više nego dvostruko veći broj u odnosu na godinu ranije kada je ubijeno 1200 kršćana.
U 2017. godini ubijeno je 3066 kršćana što je više nego dvostruko veći broj u odnosu na godinu ranije kada je ubijeno 1200 kršćana.
Već četvrtu godinu zaredom organizacija Open Doors objavila je izvješće World Watch List 2018. o progonu kršćana u prošloj 2017. godini koje su predstavili ovoga tjedna u Europskom parlamentu u Strasbourgu. Istraživanje se odnosi na razdoblje od listopada 2016. do studenog 2017., a njime je obuhvaćeno pedeset zemalja u kojima se kršćani suočavaju s najtežim progonima. Objavljena je i ljestvica deset zemalja u kojima su kršćani suočeni s najjačim progonima, a to su redom: Sjeverna Korea, Afganistan, Somalija, Sudan, Pakistan, Eritreja, Libija, Irak, Jemen, Iran.
U 2017. godini ubijeno je 3066 kršćana što je više nego dvostruko veći broj u odnosu na godinu ranije kada je ubijeno 1200 kršćana, stoji u izvješću World Watch List 2018. Oko 215 milijuna kršćana doživjelo je visoki stupanj progona zbog vjere što gledajući statistiku znači da je zbog vjere progonjen jedan od dvanaest kršćana u svijetu. Najviše ih je ubijeno u Nigeriji i drugim afričkim zemljama, a u Sjeveroj Koreji i ne zna se točan broj stradalih. Drugi izvori tvrde da su brojke još dramatičnije i da je broj progonjenih kršćana veći od 600 milijuna (Centre for Studies on New Religions).
Hrvatska zastupnica u Europskom parlamentu Marijana Petir upozorava kako se iz godine u godinu, nažalost, progon kršćana pogoršava, a tužne brojke rastu.
- Uzmimo za primjer Nigeriju. Gotovo svaki kršćanski blagdan u toj je zemlji zavijen u crno. Sedamnaest je ljudi ubijeno na izlazu iz crkve poslije novogodišnje mise. Šest časnih sestara oteto je nepunih mjesec dana ranije u toj zemlji. Dvije trećine od tri tisuće ubijenih kršćana u svijetu upravo su nigerijski kršćani. Boko Haram ne miruje u svojim napadima, ne smijemo ni mi mirovati u borbi protiv Boko Harama i ostalih ekstremističkih skupina! – naglasila je zastupnica Petir.
Open Doors navodi kako je prošlu godinu obilježilo nekoliko trendova: religijski nacionalizam u zemljama središnje Azije i na Bliskom istoku koji ne tolerira kršćanske manjine; vojni poraz ekstremnih islamističkih skupina ne znači i smanjenje progona kršćana jer islamske skupine šire ideologiju koja ima veliki utjecaj na društvo i porast radikalizacije; Afrika ostaje kontinent snažnog nasilja prema kršćanima – osam od deset zemalja s najvećim brojem ubijenih kršćana su na afričkom kontinentu; progoni kršćana u konstantnom su porastu u posljednjih pet godina.
Država u kojoj je najteže na svijetu biti kršćanin i dalje je Sjeverna Koreja, a pretpostavlja se kako je oko 70 000 kršćana zatvoreno u radnim kampovima. Stanje se za kršćane pogoršalo se u Afganistanu koji se svrstao na drugo mjesto na ovoj nepopularnoj ljestvici. Na ljestvicu pedeset zemalja s najvećim progonima kršćana prvi put su ušle države Nepal i Azerbajdžan. U Nepalu je u snažnom porastu religijski nacionalizam povezan uz hindu radikale koji su postali mnogo nasilniji prema kršćanima. Znatan porast nasilja prema kršćanima primjećuje se u Indiji (11. mjesto) također zbog povećanog utjecaja radikalnog hinduizma. U izvješću se navodi kako su zbog vjerskih razloga militantni Hindusi ubili najmanje osmero kršćana, oštetili najmanje 34 crkve, a oko 24 tisuće kršćana doživjelo je neki oblik nasilja.
Pogoršalo se i stanje za kršćane na Bliskom istoku. Islamski ekstremisti povučeni iz Iraka i Sirije stoje iza novog vala progona kršćana u zemljama u okruženju. Izvješće posebno upućuje na patnju koptskih kršćana u Egiptu koji je ove godine sedamnaesti na ljestvici. Prošle je godine 128 egipatskih kršćana ubijeno u religijski motiviranim napadima, a mnogi su morali napustiti svoje domove i preseliti se u druge dijelove zemlje.
Kao jedan od najdrastičnijih primjera protukršćanskog nasilja navodi se slučaj jednog ubojice koji je pitao koptsku ženu da mu pomogne precrtati s njegovog popisa osoba za likvidaciju imena njezinoga sina i supruga koje je netom prije ubio. U veljači je skupina Islamska država objavila propagandni video u kojem se zaklinje kako će istrijebiti egipatske Kopte i osloboditi Kairo.
U izvješću se detaljnije analizira i stanje u Pakistanu gdje kršćani, kako se ističe, žive u stalnom strahu od napada te su izloženi neprestanoj diskriminaciji, žive u nezaposlenosti, nacionaliziraju se kršćanske škole i crkve.
Među afričkim zemljama izvješće ističe Nigeriju, Somaliju i Sudan te Eritreju koja je nazvana afričkom Sjevernom Korejom. U Nigeriji je prošle godine ubijeno više od dvije tisuće osoba, a više od petsto žena je silovano ili seksualno zlostavljano.
Izvješće apelira na zastupnike u Europskom parlamentu da ulože veći napor te uključe slobodu vjeroispovijesti i vjersku toleranciju u sve međunarodne i društvene pregovore i sporazume kada se traži savjet Parlamenta, apostrofirajući posebno Kinu, Pakistan, Indiju i Irak. S obzirom na obvezujuću Međunarodnu konvenciju o građanskim i političkim pravima (UN, 1966.), od pakistanske vlade traži se povlačenje zakona o bogohuljenju koji se često koriste upravo protiv kršćanskih manjina kako bi ih pritvorili ili krivo optužili. Pozivaju EU i da u bilateralne i multilateralne ugovore s Indijom hitno integrira zabrinutost za vjerske slobode.
Podsjetimo, zastupnica Petir u prosincu je prošle godine pod pokroviteljstvom predsjednika Europskog parlamenta Antonia Tajanija u Europskom parlamentu u Bruxellesu organizirala i konferenciju o progonu kršćana na Bliskom istoku na kojoj je ugostila mons. Pierbattistu Pizzaballu, apostolskog upravitelja Latinskog jeruzalemskog patrijarhata, poglavara katoličke kaldejske nadbiskupije Basra (Irak) nadbiskupa Habiba Hormuza Al-Naufalija te voditelja lokalne podružnice Papinske fondacije Pomoć Crkvi u potrebi o. Ziada Hilala.
To je tek jedan od događaja o progonu kršćana i slobodi vjeroispovijesti koje je Petir tijekom svog dosadašnjeg mandata organizirala sa željom da to iznimno važno pitanje bude u fokusu europskih političara kako bi Europska unija poduzela konkretne korake za zaštitu progonjenih kršćana svugdje u svijetu.
http://laudato.hr/Vijesti/Svijet/Porazni-podatci-o-progonjenim-i-ubijenim-krscanima.aspx?feed=allNews
Guest- Guest
Page 2 of 3 • 1, 2, 3
Page 2 of 3
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum