Abenologija
Page 23 of 50
Page 23 of 50 • 1 ... 13 ... 22, 23, 24 ... 36 ... 50
Re: Abenologija
aben wrote:Speare Shaker wrote:Rabarbara wrote:
Zapravo je pitanje, može li osoba biti racionalna ako je zakinuta za neke osobine kao što su empatija, nježnost itd?
Mislim da može.
Zapravo ne može.
"Osjećaj zbivanja"; Antonio Damasio; str. 50-51.
zapravo, može. i to ne samo da može, nego je to nojčešće i preduvjet.
damasio govori o nečemu drugomu.
Pojasni.
Guest- Guest
Re: Abenologija
Speare Shaker wrote:aben wrote:Speare Shaker wrote:Rabarbara wrote:
Zapravo je pitanje, može li osoba biti racionalna ako je zakinuta za neke osobine kao što su empatija, nježnost itd?
Mislim da može.
Zapravo ne može.
"Osjećaj zbivanja"; Antonio Damasio; str. 50-51.
zapravo, može. i to ne samo da može, nego je to nojčešće i preduvjet.
damasio govori o nečemu drugomu.
Pojasni.
empatija je osjećaj, a ne emocija. nježnost, to ni ne zun ča je.
likor ne smi biti nježan i empatičan, jer će mu drhtiti ruka. un moro biti hladan, ča hladniji more biti. u njemu vriju emocije, ke su integralni de njegovih hladnih odluka
_________________
Insofar as it is educational, it is not compulsory;
And insofar as it is compulsory, it is not educational
aben- Posts : 35492
2014-04-16
Re: Abenologija
aben wrote:Speare Shaker wrote:aben wrote:Speare Shaker wrote:Rabarbara wrote:
Zapravo je pitanje, može li osoba biti racionalna ako je zakinuta za neke osobine kao što su empatija, nježnost itd?
Mislim da može.
Zapravo ne može.
"Osjećaj zbivanja"; Antonio Damasio; str. 50-51.
zapravo, može. i to ne samo da može, nego je to nojčešće i preduvjet.
damasio govori o nečemu drugomu.
Pojasni.
empatija je osjećaj, a ne emocija. nježnost, to ni ne zun ča je.
likor ne smi biti nježan i empatičan, jer će mu drhtiti ruka. un moro biti hladan, ča hladniji more biti. u njemu vriju emocije, ke su integralni de njegovih hladnih odluka
Kao prvo, to nije Damasiova intepretacija nego tvoja. On se ne bavi mužnjom jarca u rešeto kao mi ovdje na forumu.
Kao drugo, razlika između tih stanja nije jasno određena, premda se zna načelna definicija te granice. Emocija, osjećaj, karakterna osobina... sve se to mijenja i transformira iz jednog stanja u drugo. Dakle, nebitno je li riječ o emociji ili osjećaju, Damasio je to sveo na pojam emocija, ali isto vrijedi i za osjećaje.
Kao treće, ako je netko empatičan to nipošto ne znači da će biti nesposoban za racionalne odluke. Dapače, ne znači niti da će mu drhtati ruka kod operacije iz očitog razloga jer će ga emocije i osjećaji snažno motivirati da razvije svijest o tome kako je neophodno da pri operaciji bude hladnokrvan, mirne ruke i da donosi racionalne odluke.
Da je samo racionalan bez empatije, vjerojatno ga ne bi bilo briga kako će izvesti tu operaciju pa bi mu se greška lakše dogodila.
Uostalom, nije badava Chesterton izašao sa onom čuvenom izrekom kako luđak nije čovjek koji je izgubio razum. Luđak je čovjek kojemu osim razuma ništa drugo nije preostalo.
Guest- Guest
Re: Abenologija
Speare Shaker wrote:aben wrote:Speare Shaker wrote:aben wrote:Speare Shaker wrote:
Zapravo ne može.
"Osjećaj zbivanja"; Antonio Damasio; str. 50-51.
zapravo, može. i to ne samo da može, nego je to nojčešće i preduvjet.
damasio govori o nečemu drugomu.
Pojasni.
empatija je osjećaj, a ne emocija. nježnost, to ni ne zun ča je.
likor ne smi biti nježan i empatičan, jer će mu drhtiti ruka. un moro biti hladan, ča hladniji more biti. u njemu vriju emocije, ke su integralni de njegovih hladnih odluka
Kao prvo, to nije Damasiova intepretacija nego tvoja. On se ne bavi mužnjom jarca u rešeto kao mi ovdje na forumu.
Kao drugo, razlika između tih stanja nije jasno određena, premda se zna načelna definicija te granice. Emocija, osjećaj, karakterna osobina... sve se to mijenja i transformira iz jednog stanja u drugo.
Kao treće, ako je netko empatičan to nipošto ne znači da će biti nesposoban za racionalne odluke. Dapače, ne znači niti da će mu drhtati ruka kod operacije iz očitog razloga jer će ga emocije i osjećaji snažno motivirati da razvije svijest o tome kako je neophodno da pri operaciji bude hladnokrvan, mirne ruke i da donosi racionalne odluke.
Da je samo racionalan bez empatije, vjerojatno ga ne bi bilo briga kako će izvesti tu operaciju pa bi mu se greška lakše dogodila.
Uostalom, nije badava Chesterton izašao sa onom čuvenom izrekom kako luđak nije čovjek koji je izgubio razum. Luđak je čovjek kojemu osim razuma ništa drugo nije preostalo.
to je dmasiova tvrdnja,
emocije ne moreš kontrolirati, osjećaje moreš, tj osjećaji su svjesna reprezentacija.
postoji razlog zoč ni dobro da likor liči svoga bliskoga.
empatija prilikon operacije nepoznatog čovika je prisutna, ali je načelna. ljudi se uvika žalu da su likori nečovječni, a jo tvrdin da se nika ne bi do u ruke onomu čovječnon.
sve ovo ne znoči da su ote kategorije odvojive do razine samostalnog postojanja. jo to nika nis ni tvrdi. ni kompjuter ni potpuno odvojiv od elektre, jer bez elektre uopće ni kompjuter. ali, for all intents and purposes, razgraničenje emocija i osjećaja je precizna; empatična osoba tribo smanjiti ot svoj osjećaj za vrime operacije, ko i za vrime svake važne odluke. dok šećeš ceston, i kad ugljedoš siromahaa kako leži na cesti, bolje ti je da ugasiš svoje osjećaje i razmisliš prije nego reagiroš.
_________________
Insofar as it is educational, it is not compulsory;
And insofar as it is compulsory, it is not educational
aben- Posts : 35492
2014-04-16
Re: Abenologija
_________________
Insofar as it is educational, it is not compulsory;
And insofar as it is compulsory, it is not educational
aben- Posts : 35492
2014-04-16
Re: Abenologija
_________________
Insofar as it is educational, it is not compulsory;
And insofar as it is compulsory, it is not educational
aben- Posts : 35492
2014-04-16
Re: Abenologija
aben wrote:
postoji razlog zoč ni dobro da likor liči svoga bliskoga.
empatija prilikon operacije nepoznatog čovika je prisutna, ali je načelna. ljudi se uvika žalu da su likori nečovječni, a jo tvrdin da se nika ne bi do u ruke onomu čovječnon.
sve ovo ne znoči da su ote kategorije odvojive do razine samostalnog postojanja. jo to nika nis ni tvrdi. ni kompjuter ni potpuno odvojiv od elektre, jer bez elektre uopće ni kompjuter. ali, for all intents and purposes, razgraničenje emocija i osjećaja je precizna; empatična osoba tribo smanjiti ot svoj osjećaj za vrime operacije, ko i za vrime svake važne odluke. dok šećeš ceston, i kad ugljedoš siromahaa kako leži na cesti, bolje ti je da ugasiš svoje osjećaje i razmisliš prije nego reagiroš.
Postoji razlog i on je zamisli racionalne prirode. :) Nebitno što se poziva na negativan utjecaj emocija odnosno osjećaja i zbog toga gubitak hladnokrvnosti.
No, to ne znači da nije moguće kontrolirati takav utjecaj kada su drugi pacijhenti u pitanju i to ne isključuju pozitivan utjecaj emocija i osjećaja na racionalnost općenito. :)
Rekao sam da je razgraničenje tu nebitno, jer je i Damasio u konačnici sve sveo na emocije premda je očito mislio i na osjećaje, poanta je ionako u toj empatičnoj sferi naše osobnosti u cjelini.
U konačnici ta odluka ovisi od svakog pojedinačnog slučaja, nebitno hoćeš li zauzeti generalno pozitivan ili negativan stav prema siromahu. Niti ti zapravo nikad ne znaš hoćeš li mu štogod udijeliti ili mu pomoći na neki način, premda generalno imaš stav da bi ga najradije šutnuo niz ulicu. :)
Guest- Guest
Re: Abenologija
:D Daj ne budi komičan. :)
Da, tada sam obrnuo značenje tih pojmova, događa se i pametnijima, ali to ne umanjuje vrijednost argumenata koje sad iznosim. :)
Guest- Guest
Re: Abenologija
Inače je zanimljivo kako smo u ovoj maloj raspravi došli do točke potpunog ignoriranja eksperimentalnih dokaza koje je Damasio naveo u citatu koji sam ja prenio. :)
A znaš kako se kaže, može neka znanstvena teorija biti onakva ili ovakva, ali ako je potvrđena opažanjima odnosno eksperimentalnim dokazima, onda je ispravna i obrnuto.
Nebitno što se po pitanju intepretacija rezultata opažanja i eksperimenata uvijek načelno može povesti rasprava. Zemlja nije oblika ravne ploče nego geoida i točka. :)
A znaš kako se kaže, može neka znanstvena teorija biti onakva ili ovakva, ali ako je potvrđena opažanjima odnosno eksperimentalnim dokazima, onda je ispravna i obrnuto.
Nebitno što se po pitanju intepretacija rezultata opažanja i eksperimenata uvijek načelno može povesti rasprava. Zemlja nije oblika ravne ploče nego geoida i točka. :)
Guest- Guest
Re: Abenologija
Speare Shaker wrote:aben wrote:
postoji razlog zoč ni dobro da likor liči svoga bliskoga.
empatija prilikon operacije nepoznatog čovika je prisutna, ali je načelna. ljudi se uvika žalu da su likori nečovječni, a jo tvrdin da se nika ne bi do u ruke onomu čovječnon.
sve ovo ne znoči da su ote kategorije odvojive do razine samostalnog postojanja. jo to nika nis ni tvrdi. ni kompjuter ni potpuno odvojiv od elektre, jer bez elektre uopće ni kompjuter. ali, for all intents and purposes, razgraničenje emocija i osjećaja je precizna; empatična osoba tribo smanjiti ot svoj osjećaj za vrime operacije, ko i za vrime svake važne odluke. dok šećeš ceston, i kad ugljedoš siromahaa kako leži na cesti, bolje ti je da ugasiš svoje osjećaje i razmisliš prije nego reagiroš.
Postoji razlog i on je zamisli racionalne prirode. :) Nebitno što se poziva na negativan utjecaj emocija odnosno osjećaja i zbog toga gubitak hladnokrvnosti.
No, to ne znači da nije moguće kontrolirati takav utjecaj kada su drugi pacijhenti u pitanju i to ne isključuju pozitivan utjecaj emocija i osjećaja na racionalnost općenito. :)
Rekao sam da je razgraničenje tu nebitno, jer je i Damasio u konačnici sve sveo na emocije premda je očito mislio i na osjećaje, poanta je ionako u toj empatičnoj sferi naše osobnosti u cjelini.
U konačnici ta odluka ovisi od svakog pojedinačnog slučaja, nebitno hoćeš li zauzeti generalno pozitivan ili negativan stav prema siromahu. Niti ti zapravo nikad ne znaš hoćeš li mu štogod udijeliti ili mu pomoći na neki način, premda generalno imaš stav da bi ga najradije šutnuo niz ulicu. :)
kontrolirati utjecaj čega, emocija ili osjećaja?
danasio nije govori o osjećaju odnosno o emocijama, nego ili o osjećaju ili o emociji.
irelevantna je konkretna situacija, oćeš li pomoći siromahu ili ne, mi ne govorimo o razini ovih kokoša kolo nos, ke ne uspjevaju apstrahirati. pitanje je je li opravdan stav da je sigurnije pomoći čoviku u odijelu. odgovor je- naravski da je sigurnije pomoći čoviku u odijelu.
_________________
Insofar as it is educational, it is not compulsory;
And insofar as it is compulsory, it is not educational
aben- Posts : 35492
2014-04-16
Re: Abenologija
Speare Shaker wrote:
:D Daj ne budi komičan. :)
Da, tada sam obrnuo značenje tih pojmova, događa se i pametnijima, ali to ne umanjuje vrijednost argumenata koje sad iznosim. :)
irelevantno je ča si obrnu znočenje, jo sun ti do poveznicu da vidiš kako si unda jasno razgraničovo ota dvo pojma.
_________________
Insofar as it is educational, it is not compulsory;
And insofar as it is compulsory, it is not educational
aben- Posts : 35492
2014-04-16
Re: Abenologija
Speare Shaker wrote:Inače je zanimljivo kako smo u ovoj maloj raspravi došli do točke potpunog ignoriranja eksperimentalnih dokaza koje je Damasio naveo u citatu koji sam ja prenio. :)
)
ne, nismo. emocije su integralni de zaključivanja. osjećaji nisu.
_________________
Insofar as it is educational, it is not compulsory;
And insofar as it is compulsory, it is not educational
aben- Posts : 35492
2014-04-16
Re: Abenologija
Speare Shaker wrote:Posljednjih su godina i neuroznanost i kognitivna neuroznanost napokon prigrlile emocije. Nova generacija znanstvenika danas bira emocije kao polje svoga rada.
Štoviše, navodna suprotstavljenost emocija i razuma više se ne prihvaća bez pogovora.
Primjerice, rad u mom laboratoriju je pokazao da su emocije integralni dio procesa logičkog razmišljanja i donošenja odluka, i u pozitivnom i u negativnom smislu.
To isprva zvuči suprotno intuiciji, ali se temelji na dokaznoj građi.
Riječ je o nalazima iz studija o nekoliko osoba koje su svojim životima upravljale na posve racionalan način sve dok, zbog neurološkog oštećenja nekih područja mozga, nisu izgubile određene vrste emocija i, usporedno s time, sposobnost donošenja racionalnih odluka.
Te osobe i dalje mogu koristiti instrumente svoje racionalnosti i još uvijek prizvati znanje o okolnom svijetu.
Njihova sposobnost da uoče logiku problema ostala je netaknuta. Unatoč tome, mnoge njihove osobne i socijalne odluke su iracionalne i često nanose štetu i njima i drugima. Zaključio sam da u tih osoba delikatni mehanizam logičkog razmišljanja više nije izložen nesvjesnom ili čak svjesnom djelovanju signala koji potječu iz neuralnih sklopova zaduženih za emocije.
Ta hipoteza je poznata kao hipoteza somatskih markera, a pacijenti koji su me na nju naveli imaju ozljede prefrontalnog područja (osobito ventralnog i medijalnog sektora), te desnog parijetalnog područja moždane kore.
emiocije, emocije, emocije.
nider osjećaja.
_________________
Insofar as it is educational, it is not compulsory;
And insofar as it is compulsory, it is not educational
aben- Posts : 35492
2014-04-16
Re: Abenologija
Mislim, kad ti je kao jedini argument preostalo samo inzistirati na tome da sam svojevremeno okrenuo definicije emocija i osjećaja, makar to nema nikakve veze sa današnjom raspravom. :)
Guest- Guest
Re: Abenologija
Abencicu, ova ti se "kokoska" sere na tvoje pojmovne analize. :D Dosad si pokazao da ne znas sto je "licemjerje", " skrtost" odnosno "stedljivost", tko su " sofisti", zatim "empatija", " enocije", a pribrojat cu ovdje i "apstrahiranje".. Eristik. Ali glup eristik.
Guest- Guest
Re: Abenologija
Speare Shaker wrote:Baš te stislo, a?
ni, imun dobru jaketu ove godine
_________________
Insofar as it is educational, it is not compulsory;
And insofar as it is compulsory, it is not educational
aben- Posts : 35492
2014-04-16
Re: Abenologija
Noor wrote:da, da...pazim ja tebeRabarbara wrote:Metka, ne mogu jesti palačinke, to su UH. Zabranila mi je Noor dok ne smršavim
( i sebe )
samo se vi patite
ja uživam u jelu i debela sam k'o krava..
i volim pričati s emotivnim, osjećajnim i racionalnim prelijepim muškarcima..
Guest- Guest
Re: Abenologija
Speare Shaker wrote:Mislim, kad ti je kao jedini argument preostalo samo inzistirati na tome da sam svojevremeno okrenuo definicije emocija i osjećaja, makar to nema nikakve veze sa današnjom raspravom. :)
govorin ti da je irelevantno to ča si obrnu značenja, doni sun ti poveznicu da vidiš da si nekad zno da emocije i osjećaji imaju dvo rozličita znočenja
_________________
Insofar as it is educational, it is not compulsory;
And insofar as it is compulsory, it is not educational
aben- Posts : 35492
2014-04-16
Re: Abenologija
aben wrote:Speare Shaker wrote:Mislim, kad ti je kao jedini argument preostalo samo inzistirati na tome da sam svojevremeno okrenuo definicije emocija i osjećaja, makar to nema nikakve veze sa današnjom raspravom. :)
govorin ti da je irelevantno to ča si obrnu značenja, doni sun ti poveznicu da vidiš da si nekad zno da emocije i osjećaji imaju dvo rozličita znočenja
Pa znam to i danas, čak bolje nego nekad. :)
Guest- Guest
Page 23 of 50 • 1 ... 13 ... 22, 23, 24 ... 36 ... 50
Page 23 of 50
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum