Eskalacija rata u Siriji
Page 1 of 2
Page 1 of 2 • 1, 2
Eskalacija rata u Siriji
AMERIČKI državni tajnik John Kerry zaprijetio je u srijedu ruskom kolegi Sergeju Lavrovu prekidom suradnje u vezi sa Sirijom ako Moskva ne prekine bombardiranje Alepa, izvijestio je State Department.
U novom telefonskom razgovoru dvojice ministara, Kerry je obavijestio Lavrova da se "Sjedinjene Države pripremaju na prekid bilateralne suradnje s Rusijom u vezi sa Sirijom, napose što se tiče uspostave zajedničkog centra" za vojnu koordinaciju predviđenog američko-ruskim sporazumom potpisanim u Ženevi 9. rujna. Tim je sporazumom uspostavljeno primirje u Siriji koje je propalo deset dana poslije.
Suradnja Moskve i Washingtona koju je John Kerry zagovarao mjesecima, prekinut će se osim ako "Rusija odmah ne donese mjere kako bi zaustavila napad na Alep i ne obnovi prekid vatre" narušen 19. rujna po odluci sirijske vlade usred zasjedanja UN-ove Opće skupštine u New Yorku.
SAD: Ako Rusija ne prestane bombardirati Alep, prekidamo suradnju u Siriji
Rat se nakon toga nastavio još jačim napadom na Alep i na njegov istočni dio u rukama pobunjenika a američki diplomatski napori su bili poništeni.
Bombardirane dvije najveće bolnice
Dvije najveće bolnice u pobunjeničkom dijelu Alepa pogođene su u bombardiranjima koja su, tvrde nevladine organizacije i stanovnici, namjerni napadi sirijskog režima i njegova ruskog saveznika radi uništavanja infrastrukture u toj zoni.
UN-ov glavni tajnik Ban Ki-moon je u srijedu u UN-ovu Vijeću sigurnosti osudio bombardiranja nazivajući ih "ratnim zločinima".
"Državni tajnik John Kerry je izrazio veliku zabrinutost zbog pogoršanja stanja u Siriji, napose zbog stalnih napada sirijskog režima i Rusije na bolnice, vodovodnu mrežu i drugu infrastrukturu u Alepu", rekao je Kerryjev glasnogovornik John Kirby u priopćenju.
John Kerry je "jasno kazao da SAD i njegovi partneri drže Rusiju odgovornom za situaciju, osobito zbog uporabe zapaljivih bomba (...) u gradu i teške eskalacije (sukoba) koja znači još veću opasnost za civile", ocijenio je State Department.
http://www.index.hr/vijesti/clanak/sad-ako-rusija-ne-prestane-bombardirati-alep-prekidamo-suradnju-u-siriji/922473.aspx
U novom telefonskom razgovoru dvojice ministara, Kerry je obavijestio Lavrova da se "Sjedinjene Države pripremaju na prekid bilateralne suradnje s Rusijom u vezi sa Sirijom, napose što se tiče uspostave zajedničkog centra" za vojnu koordinaciju predviđenog američko-ruskim sporazumom potpisanim u Ženevi 9. rujna. Tim je sporazumom uspostavljeno primirje u Siriji koje je propalo deset dana poslije.
Suradnja Moskve i Washingtona koju je John Kerry zagovarao mjesecima, prekinut će se osim ako "Rusija odmah ne donese mjere kako bi zaustavila napad na Alep i ne obnovi prekid vatre" narušen 19. rujna po odluci sirijske vlade usred zasjedanja UN-ove Opće skupštine u New Yorku.
SAD: Ako Rusija ne prestane bombardirati Alep, prekidamo suradnju u Siriji
Rat se nakon toga nastavio još jačim napadom na Alep i na njegov istočni dio u rukama pobunjenika a američki diplomatski napori su bili poništeni.
Bombardirane dvije najveće bolnice
Dvije najveće bolnice u pobunjeničkom dijelu Alepa pogođene su u bombardiranjima koja su, tvrde nevladine organizacije i stanovnici, namjerni napadi sirijskog režima i njegova ruskog saveznika radi uništavanja infrastrukture u toj zoni.
UN-ov glavni tajnik Ban Ki-moon je u srijedu u UN-ovu Vijeću sigurnosti osudio bombardiranja nazivajući ih "ratnim zločinima".
"Državni tajnik John Kerry je izrazio veliku zabrinutost zbog pogoršanja stanja u Siriji, napose zbog stalnih napada sirijskog režima i Rusije na bolnice, vodovodnu mrežu i drugu infrastrukturu u Alepu", rekao je Kerryjev glasnogovornik John Kirby u priopćenju.
John Kerry je "jasno kazao da SAD i njegovi partneri drže Rusiju odgovornom za situaciju, osobito zbog uporabe zapaljivih bomba (...) u gradu i teške eskalacije (sukoba) koja znači još veću opasnost za civile", ocijenio je State Department.
http://www.index.hr/vijesti/clanak/sad-ako-rusija-ne-prestane-bombardirati-alep-prekidamo-suradnju-u-siriji/922473.aspx
melkior- Posts : 17503
2015-08-09
Re: Eskalacija rata u Siriji
RUSIJA NASTAVLJA ZRAČNE UDARE UNATOČ HUMANITARNOJ KATASTROFI U ALEPU
RUSIJA je u četvrtak obznanila da nipošto ne kani prekinuti zračne udare u Siriji kao potporu snagama Bashara al-Assada, unatoč pozivima sa svih strana da se zaustavi silovito bombardiranje u Alepu, gdje je humanitarna situacija očajna.
Stanje u drugom po veličini sirijskom gradu može se opisati kao "najgora humanitarna katastrofa kakva dosad nije viđena u Siriji" u pet godina rata, upozorio je voditelj UN-ovih humanitarnih operacija Stephen O'Brien.
Istaknuo je u Vijeću sigurnosti da je zdravstveni sustav u dijelu grada pod opsadom "pred urušavanjem" i da su "najugroženija" djeca.
U pobunjeničkim četvrtima Alepa "stotine" ljudi čekaju na izvlačenje iz medicinskih razloga, a zalihe hrane pokrivaju potrebe tek četvrtine stanovništva, upozorava UN.
Glasnogovornik Kremlja Dmitrij Peskov rekao je u Moskvi da će rusko zrakoplovstvo nastaviti "svoju operaciju potpore antiterorističkoj borbi sirijskih oružanih snaga", odbacivši "nekonstruktivne" kritike američkih čelnika iznesene dan uoči prve obljetnice ruske vojne intervencije u Siriji.
Alep je pod kišom bomba ruskog i sirijskog zrakoplovstva otkako je propalo primirje koje su 9. rujna potpisali Rusi i Amerikanci.
http://www.index.hr/vijesti/clanak/rusija-nastavlja-zracne-udare-unatoc-humanitarnoj-katastrofi-u-alepu/922701.aspx
RUSIJA je u četvrtak obznanila da nipošto ne kani prekinuti zračne udare u Siriji kao potporu snagama Bashara al-Assada, unatoč pozivima sa svih strana da se zaustavi silovito bombardiranje u Alepu, gdje je humanitarna situacija očajna.
Stanje u drugom po veličini sirijskom gradu može se opisati kao "najgora humanitarna katastrofa kakva dosad nije viđena u Siriji" u pet godina rata, upozorio je voditelj UN-ovih humanitarnih operacija Stephen O'Brien.
Istaknuo je u Vijeću sigurnosti da je zdravstveni sustav u dijelu grada pod opsadom "pred urušavanjem" i da su "najugroženija" djeca.
U pobunjeničkim četvrtima Alepa "stotine" ljudi čekaju na izvlačenje iz medicinskih razloga, a zalihe hrane pokrivaju potrebe tek četvrtine stanovništva, upozorava UN.
Glasnogovornik Kremlja Dmitrij Peskov rekao je u Moskvi da će rusko zrakoplovstvo nastaviti "svoju operaciju potpore antiterorističkoj borbi sirijskih oružanih snaga", odbacivši "nekonstruktivne" kritike američkih čelnika iznesene dan uoči prve obljetnice ruske vojne intervencije u Siriji.
Alep je pod kišom bomba ruskog i sirijskog zrakoplovstva otkako je propalo primirje koje su 9. rujna potpisali Rusi i Amerikanci.
http://www.index.hr/vijesti/clanak/rusija-nastavlja-zracne-udare-unatoc-humanitarnoj-katastrofi-u-alepu/922701.aspx
melkior- Posts : 17503
2015-08-09
Re: Eskalacija rata u Siriji
Sirijska opozicijska FSA potvrdila kako su im "strane zemlje" upravo dostavile veliku količinu Grad raketa: "Ovo je odgovor na ofenzivu u Aleppu"
Jedan od zapovjednika sirijske pobunjeničke skupine FSA, Fares al-Bayoush, potvrdio je kako su strane zemlje njihovim borcima dostavile zemlja-zemlja Grad rakete. Navodi kako je ovo direktan odgovor na rusku potporu ofenzivi sirijske vojske u Aleppu.
U razgovoru za novinsku agenciju Reuters Fares al-Bayoush potvrdio je kako su im dostavljene rakete za raketne sisteme Grad BM-21 s dometom od 22 km i 40 km. Također je rekao kako su rakete stigle u "izvrsnoj kvantiteti", no nije rekao koliko su ih točno dobili ni od koga.
No, zadnjih dana se govori kako bi bogate Zaljevske monarhije uskoro mogle znatno pojačati dostavu oružja militantima, kao odgovor na ofenzivu u Aleppu.
Al-Bayoush ističe kako će se rakete koristiti na frontovima u Aleppu, Hami i u obalnoj regiji.
http://www.advance.hr/vijesti/sirijska-opozicijska-fsa-potvrdila-kako-su-im-strane-zemlje-upravo-dostavile-veliku-kolicinu-grad-raketa-ovo-je-odgovor-na-ofenzivu-u-aleppu/
Jedan od zapovjednika sirijske pobunjeničke skupine FSA, Fares al-Bayoush, potvrdio je kako su strane zemlje njihovim borcima dostavile zemlja-zemlja Grad rakete. Navodi kako je ovo direktan odgovor na rusku potporu ofenzivi sirijske vojske u Aleppu.
U razgovoru za novinsku agenciju Reuters Fares al-Bayoush potvrdio je kako su im dostavljene rakete za raketne sisteme Grad BM-21 s dometom od 22 km i 40 km. Također je rekao kako su rakete stigle u "izvrsnoj kvantiteti", no nije rekao koliko su ih točno dobili ni od koga.
No, zadnjih dana se govori kako bi bogate Zaljevske monarhije uskoro mogle znatno pojačati dostavu oružja militantima, kao odgovor na ofenzivu u Aleppu.
Al-Bayoush ističe kako će se rakete koristiti na frontovima u Aleppu, Hami i u obalnoj regiji.
http://www.advance.hr/vijesti/sirijska-opozicijska-fsa-potvrdila-kako-su-im-strane-zemlje-upravo-dostavile-veliku-kolicinu-grad-raketa-ovo-je-odgovor-na-ofenzivu-u-aleppu/
melkior- Posts : 17503
2015-08-09
Re: Eskalacija rata u Siriji
SAD PRED PREKIDOM RAZGOVORA S MOSKVOM O SIRIJI
AMERIČKI državni tajnik John Kerry rekao je u četvrtak da su Sjedinjene Države sasvim blizu prekida dijaloga s Rusijom o sirijskom sukobu, nakon nastavka rata u Alepu.
"Mislim da smo sasvim blizu prekida dijaloga jer je to iracionalno nakon ovakvih bombardiranja", rekao je glavni američki diplomat odgovarajući na pitanje na konferenciji istraživačkog instituta u Washingtonu, dan nakon slične prijetnje koju je u telefonskom razgovoru uputio ruskom kolegi Sergeju Lavrovu.
"Nema potvrde ni naznake ozbiljnosti onoga što se trenutačno događa", rekao je Kerry smjerajući na Rusiju, saveznika sirijskog režima, ali je nije izrijekom spomenuo.
"Sada moramo neko vrijeme razmišljati o alternativama, osim ako zaraćene strane jasno ne kažu da su voljne razmisliti o djelotvornijem pristupu", upozorio je John Kerry, ne rekavši kakve bi to bile "alternative" za kojima bi američka administracija posegnula radi pronalaženja izlaska iz sirijske krize.
http://www.index.hr/vijesti/clanak/sad-pred-prekidom-razgovora-s-moskvom-o-siriji/922713.aspx
Propada sporazum iz Ženeve
Kerry je u srijedu izravno zaprijetio Lavrovu da će prekinuti svaku suradnju ako se ne zaustavi pokolj u Alepu.
Deset dana nakon neuspjeha zadnjeg primirja, američki državni tajnik je nazvao ruskog kolegu kako bi mu dao do znanja da se "SAD sprema na prekid bilateralne suradnje s Rusijom o Siriji, ponajprije na uspostavi zajedničkog centra" za vojnu suradnju protiv džihadista predviđenog ugovorom koji su Kerry i Lavrov potpisali u Ženevi 9. rujna, navodi se u izvješću State Departmenta objavljenom u srijedu.
John Kerry koji je bio vidljivo iscrpljen zadnjih tjedana, mjesecima je teško radio na uspostavi suradnje s Rusijom radi pronalaženja rješenja za sirijsku tragediju.
AMERIČKI državni tajnik John Kerry rekao je u četvrtak da su Sjedinjene Države sasvim blizu prekida dijaloga s Rusijom o sirijskom sukobu, nakon nastavka rata u Alepu.
"Mislim da smo sasvim blizu prekida dijaloga jer je to iracionalno nakon ovakvih bombardiranja", rekao je glavni američki diplomat odgovarajući na pitanje na konferenciji istraživačkog instituta u Washingtonu, dan nakon slične prijetnje koju je u telefonskom razgovoru uputio ruskom kolegi Sergeju Lavrovu.
"Nema potvrde ni naznake ozbiljnosti onoga što se trenutačno događa", rekao je Kerry smjerajući na Rusiju, saveznika sirijskog režima, ali je nije izrijekom spomenuo.
"Sada moramo neko vrijeme razmišljati o alternativama, osim ako zaraćene strane jasno ne kažu da su voljne razmisliti o djelotvornijem pristupu", upozorio je John Kerry, ne rekavši kakve bi to bile "alternative" za kojima bi američka administracija posegnula radi pronalaženja izlaska iz sirijske krize.
http://www.index.hr/vijesti/clanak/sad-pred-prekidom-razgovora-s-moskvom-o-siriji/922713.aspx
Propada sporazum iz Ženeve
Kerry je u srijedu izravno zaprijetio Lavrovu da će prekinuti svaku suradnju ako se ne zaustavi pokolj u Alepu.
Deset dana nakon neuspjeha zadnjeg primirja, američki državni tajnik je nazvao ruskog kolegu kako bi mu dao do znanja da se "SAD sprema na prekid bilateralne suradnje s Rusijom o Siriji, ponajprije na uspostavi zajedničkog centra" za vojnu suradnju protiv džihadista predviđenog ugovorom koji su Kerry i Lavrov potpisali u Ženevi 9. rujna, navodi se u izvješću State Departmenta objavljenom u srijedu.
John Kerry koji je bio vidljivo iscrpljen zadnjih tjedana, mjesecima je teško radio na uspostavi suradnje s Rusijom radi pronalaženja rješenja za sirijsku tragediju.
melkior- Posts : 17503
2015-08-09
Re: Eskalacija rata u Siriji
Ruski vojni cilj je jasan: Alepo mora pasti prije nego što se održe američki predsjednički izbori.
melkior- Posts : 17503
2015-08-09
Re: Eskalacija rata u Siriji
Malkice kuhaju decki....da im je dostavljao zapad ista. Ali ista...bile bi to protuzracne rakete prije icega drugoga. Stoga ono...sviranje kurcu.
Guest- Guest
Re: Eskalacija rata u Siriji
Prijetnja Moskvi? Iz SAD-a poručuju: "Ako Rusija ne prekine s nasiljem u Siriji mete će postati njihovi interesi, pa čak i njihovi gradovi"
Iz američkog Pentagona poručili su kako će ekstremisti "eksploatirati vakuum" ukoliko Rusija ne zaustavi nasilje u Siriji - ističu kako će mete napada postati ruski interesi, pa čak i ruski gradovi.
"Ekstremističke skupine će nastaviti s eksploatacijom vakuuma koji postoji u Siriji kako bi proširili svoje operacija, a to može uključivati napade na ruske interese, možda i na ruske gradove. Rusija će nastaviti slati svoje trupe doma u ljesovima, nastaviti će gubiti resurse, a možda i zrakoplove", rekao je John Kirby, glasnogovornik američkog State Departmenta.
Takve prognoze mogle bi se okarakterizirati i kao američke prijetnje. Naime, iz SAD-a oštro poručuju Rusiji kako moraju prekinuti operaciju u Aleppu gdje je vojska pokrenula veliku ofenzivu protiv militanata. No, izgleda kako se Rusija za sada na to ne obazire.
http://www.advance.hr/vijesti/prijetnja-moskvi-iz-sad-a-porucuju-ako-rusija-ne-prekine-s-nasiljem-u-siriji-mete-ce-postati-njihovi-interesi-pa-cak-i-njihovi-gradovi/
Iz američkog Pentagona poručili su kako će ekstremisti "eksploatirati vakuum" ukoliko Rusija ne zaustavi nasilje u Siriji - ističu kako će mete napada postati ruski interesi, pa čak i ruski gradovi.
"Ekstremističke skupine će nastaviti s eksploatacijom vakuuma koji postoji u Siriji kako bi proširili svoje operacija, a to može uključivati napade na ruske interese, možda i na ruske gradove. Rusija će nastaviti slati svoje trupe doma u ljesovima, nastaviti će gubiti resurse, a možda i zrakoplove", rekao je John Kirby, glasnogovornik američkog State Departmenta.
Takve prognoze mogle bi se okarakterizirati i kao američke prijetnje. Naime, iz SAD-a oštro poručuju Rusiji kako moraju prekinuti operaciju u Aleppu gdje je vojska pokrenula veliku ofenzivu protiv militanata. No, izgleda kako se Rusija za sada na to ne obazire.
http://www.advance.hr/vijesti/prijetnja-moskvi-iz-sad-a-porucuju-ako-rusija-ne-prekine-s-nasiljem-u-siriji-mete-ce-postati-njihovi-interesi-pa-cak-i-njihovi-gradovi/
melkior- Posts : 17503
2015-08-09
Re: Eskalacija rata u Siriji
Rusija reagirala na izjave američkog State Departmenta: "Bilo kakva prijetnja ruskoj vojsci i ruskim građanima je nedopustiva"
Rusko ministarstvo obrane objavilo je danas izjavu u kojoj se navodi kako je Rusija spremna na dijalog sa SAD-om, čak i na zajedničke vojne operacije u Siriji, no, također se navodi kako su bilo kakve prijetnje ruskoj vojsci "nedopustive".
"Suradnja je moguća isključivo ukoliko se Washington suzdrži od bilo kakvih naznaka prijetnje ruskoj vojsci i ruskim državljanima", navodi se u izjavi.
Ova izjava je direktan odgovor na komentar glasnogovornika američkog State Departmenta, Johna Kirbya, koji je za vrijeme jučerašnje novinske konferencije rekao kako će "ruski životi biti izgubljeni" te će "ruski zrakoplovi početi padati", ukoliko Rusija nastavi s aktualnom potporom za sirijsku vojsku koja trenutačno vodi ofenzivu u Aleppu.
Glasnogovornica ruskog ministarstva vanjskih poslova, Marija Zakarova, poručila je kako ova američka izjava zuvči nešto kao "krenite na Rusiju" poziv islamističkim militantima u Siriji i drugdje.
http://www.advance.hr/vijesti/rusija-reagirala-na-izjave-americkog-state-departmenta-bilo-kakva-prijetnja-ruskoj-vojsci-i-ruskim-gradanima-je-nedopustiva/
Rusko ministarstvo obrane objavilo je danas izjavu u kojoj se navodi kako je Rusija spremna na dijalog sa SAD-om, čak i na zajedničke vojne operacije u Siriji, no, također se navodi kako su bilo kakve prijetnje ruskoj vojsci "nedopustive".
"Suradnja je moguća isključivo ukoliko se Washington suzdrži od bilo kakvih naznaka prijetnje ruskoj vojsci i ruskim državljanima", navodi se u izjavi.
Ova izjava je direktan odgovor na komentar glasnogovornika američkog State Departmenta, Johna Kirbya, koji je za vrijeme jučerašnje novinske konferencije rekao kako će "ruski životi biti izgubljeni" te će "ruski zrakoplovi početi padati", ukoliko Rusija nastavi s aktualnom potporom za sirijsku vojsku koja trenutačno vodi ofenzivu u Aleppu.
Glasnogovornica ruskog ministarstva vanjskih poslova, Marija Zakarova, poručila je kako ova američka izjava zuvči nešto kao "krenite na Rusiju" poziv islamističkim militantima u Siriji i drugdje.
http://www.advance.hr/vijesti/rusija-reagirala-na-izjave-americkog-state-departmenta-bilo-kakva-prijetnja-ruskoj-vojsci-i-ruskim-gradanima-je-nedopustiva/
melkior- Posts : 17503
2015-08-09
Re: Eskalacija rata u Siriji
UNATOČ PROTIVLJENJU SAD-a RUSIJA OBJAVILA U JAVNOSTI DOKUMENT O SPORAZUMU U SIRIJI
Rusija i SAD su prije nekoliko tjedana objavili svijetu kako su postigli sporazum o rješavanju sukoba u Siriji, no, taj optimizam se brzo raspao kada se raspalo i krhko primirje na terenu. Sukobi su danas možda još i intenzivniji na terenu, a trenutačno se vodi velika bitka na prostoru sjevernog grada Aleppo.
No, za vrijeme pregovora SAD i Rusija su sastavili dokument o rješavanju sirijskog sukoba, ali SAD je odlučio da se taj dokument ne objavljuje u javnosti. Rusija je inicijalno prihvatila takvo stajalište, ali sada su odlučili promijeniti ga te su - kako prenosi rusko ministarstvo vanjskih poslova - objavili dokument u javnosti.
Jedna od važnijih točaka tog dokumenta, otkriva se, je obilježavanje teritorija koji se nalazi pod kontrolom ISIL-a i Al-Nusra. Nadalje, navodi se kako Rusija i SAD mogu odustati od dogovora ukoliko točke nisu implementirane.
Navodi se i kako niti jedna strana - niti sirijska vojska niti militanti - ne smiju okupirati novi teritorij te kako na prostoru Aleppa svi civili, ali i militanti, mogu izaći iz grada putem ceste Castello.
Kompletan transkript dokumenta na engleskom jeziku objavila je novinska agencija AP, a može se pročitati OVDJE.
http://www.advance.hr/vijesti/unatoc-protivljenju-sad-a-rusija-objavila-u-javnosti-dokument-o-sporazumu-u-siriji/
Rusija i SAD su prije nekoliko tjedana objavili svijetu kako su postigli sporazum o rješavanju sukoba u Siriji, no, taj optimizam se brzo raspao kada se raspalo i krhko primirje na terenu. Sukobi su danas možda još i intenzivniji na terenu, a trenutačno se vodi velika bitka na prostoru sjevernog grada Aleppo.
No, za vrijeme pregovora SAD i Rusija su sastavili dokument o rješavanju sirijskog sukoba, ali SAD je odlučio da se taj dokument ne objavljuje u javnosti. Rusija je inicijalno prihvatila takvo stajalište, ali sada su odlučili promijeniti ga te su - kako prenosi rusko ministarstvo vanjskih poslova - objavili dokument u javnosti.
Jedna od važnijih točaka tog dokumenta, otkriva se, je obilježavanje teritorija koji se nalazi pod kontrolom ISIL-a i Al-Nusra. Nadalje, navodi se kako Rusija i SAD mogu odustati od dogovora ukoliko točke nisu implementirane.
Navodi se i kako niti jedna strana - niti sirijska vojska niti militanti - ne smiju okupirati novi teritorij te kako na prostoru Aleppa svi civili, ali i militanti, mogu izaći iz grada putem ceste Castello.
Kompletan transkript dokumenta na engleskom jeziku objavila je novinska agencija AP, a može se pročitati OVDJE.
http://www.advance.hr/vijesti/unatoc-protivljenju-sad-a-rusija-objavila-u-javnosti-dokument-o-sporazumu-u-siriji/
melkior- Posts : 17503
2015-08-09
Re: Eskalacija rata u Siriji
AP EXCLUSIVE: Text of Syria cease-fire deal
The following is the text of the Syria cease-fire agreement reached by the United States and Russia on Sept. 9, 2016.
While the truce appears to have all but collapsed amid Syrian government and rebel violations, Washington and Moscow say they're committed to trying to revive the deal.
When the agreement was struck, the former Cold War foes decided to keep it confidential. Other powers, such as France, have complained about the secrecy.
Both the U.S. and Russia in recent days have spoken of making the document public. The Associated Press obtained a copy of the agreement. The document is time-stamped Sept. 9 at 10 p.m.
Reducing Violence, Restoring Access and Establishing the JIC
The Russian Federation and the United States (hereafter - "the Sides") intend to undertake joint efforts to stabilize the situation in Syria, with special measures for the Aleppo region. Delineation of territories controlled by ISIL, "Jabhat Al-Nusra," and moderate armed opposition forces remains a key priority, as does separating moderate opposition forces from Nusra.
The Sides will designate a date and time at which the following measures will go into effect (designated as Day "D'').
1. On Day "D," all parties to the cessation of hostilities (CoH) in Syria will recommit to the CoH and honor its terms in full, as set forth in the February 22, 2016 Joint Declaration of the Russian Federation and the United States, for a 48 hour period. In particular, these terms include: ceasing all attacks with any weapons, including aerial bombardments, rockets, mortars, and anti-tank guided missiles; refraining from acquiring or seeking to acquire territory from other parties to the CoH; allowing humanitarian agencies rapid, safe, unhindered and sustained access throughout areas under their operational control and allowing immediate humanitarian assistance to reach all people in need; employing proportionate use of force (i.e. no greater than required to address an immediate threat) if and when responding in self-defense. The Sides will agree and inform all parties as to the date and time for "Day D."
2. On D+2, if the CoH in Syria has continued to hold to the mutual satisfaction of the Sides, they will extend it for a mutually agreed upon period of time. Subsequently, the Sides may decide to extend the CoH indefinitely, under the same terms. The Sides will use their influence with the parties to fully honor the terms of the CoH.
3. Special measures will also go into effect for the Castello Road area in Aleppo (as defined by mutually determined coordinates), specifically:
a. Beginning Day D, and even prior to the establishment of checkpoints on the Castello road, humanitarian assistance will be delivered consistent with the terms of the CoH and established UN procedures, and in coordination with relevant UN representatives. At the Turkish border, the UN Monitoring Mission (UNMM) will continue to inspect and seal the trucks designated for delivery of humanitarian assistance via Castello Road to Eastern Aleppo. The seals will not be broken and the trucks will not be opened by any authority between the point of their review and sealing in Turkey and the point of their unloading at UN and its partners' warehouses in east and west Aleppo.
b. The Syrian Arab Red Crescent (SARC) (or another agreed upon third party) will operate as soon as possible two checkpoints (at agreed upon locations) to verify that, until the UNOPS (or another agreed upon third party) checkpoints are established as clearly described below in this paragraph, only trucks inspected by the UNMM are transiting the road, and that the seals have not been broken. A small detachment of no more than twenty armed personnel per shift provided by, and mutually acceptable to, the government and opposition forces, will provide security for the SARC personnel at the checkpoints on the western and eastern ends of the Castello Road, respectively. The UN will monitor (by physical presence or remotely) the activities of all personnel at the checkpoints. These SARC-manned checkpoints and physical security for them will be handed over to independent, international personnel under the direction of UNOPS (or another agreed upon third party), as soon as they can be deployed. These internationally-managed checkpoints will provide for the phased-in unrestricted movement of all humanitarian, commercial and civilian traffic on Castello Road, as well as the non-use of the road for the transport of weapons (in accordance with procedures to be developed). Phasing will proceed as quickly as possible, when those managing the checkpoints assess, in consultation with the UN and the Sides, that they have the capabilities to accommodate the traffic in a safe and orderly manner.
c. Simultaneous with the establishment of the SARC (or another agreed upon third party) checkpoints indicated in 3(b), pro-government forces and opposition units will pull back simultaneously from Castello Road, and the vacated area will be considered a "demilitarized zone."
Specifically, pro-government forces will:
—Pull back heavy weapons such as armored fighting vehicles and infantry fighting vehicles (other than BTR-60 and BMP-1 without ATGM), tanks, artillery, and mortars, to a distance of 3,500m north of the road;
—Pull back crew-served machine guns, BTR-60 and BMP-1 without ATGM to a distance of 2,500m north of the road;
—Pull back all personnel, other than those present at two observation posts, to a distance of 1,000m north of the road armed with only small arms or light machine guns;
—On the south side of the road, pull back all personnel, weapons and equipment to a distance of 500m from the road;
—Establish up to two observation posts no less than 500m north of Castello road. The locations will be mutually agreed upon, depending on terrain, with a staff of up to 15 persons equipped with small arms only for self-defense and observation equipment;
—Not impede any humanitarian, civilian and commercial traffic transiting Castello Road; and
—Not occupy areas that opposition groups vacate or set up positions in the demilitarized zone, other than the observation posts.
Opposition forces will simultaneously undertake the following actions:
—On the eastern end of Castello Road on the agreed-upon map (to be determined), the opposition will operate depending on the actions of the Kurdish militia units: if the Kurds are present north of Castello Road, the opposition will remain in place; if the Kurds pull back 500m south of Castello Road, the vacated area will be considered to be demilitarized and the opposition groups will pull back 500m north of the road;
—On the western end of Castello Road (on the line of contact extending north from the Castello shopping complex), the opposition pullback will be conducted analogous to the withdrawal of pro-government forces enumerated above.
—Opposition groups located in the 31/15 quadrant of the Russian-provided map, to the north of the Castello shopping complex, will:
—Pull back heavy weapons such as armored fighting vehicles and infantry fighting vehicles (other than BTR-60 and BMP-1 without ATGM), tanks, artillery, and mortars, to a distance of 3,000m north;
—Pull back crew-served machine guns, BTR-60 and BMP-1 without ATGM to a distance of 2,500m north;
—Pull back all personnel to a distance of 1,000m north with only small arms or light machine guns;
—Along the portion of the road that runs from the Castello shopping complex to near the Layramoun Circle, the opposition groups will pull back personnel and weapons to 500m north of Castello Road. This mirrors the pullback of pro-regime forces to 500m south of the Castello Road between those points;
—Not impede any humanitarian, civilian and commercial traffic transiting Castello Road;
—Will not occupy areas that pro-regime forces vacate or set up positions in the demilitarized zone, other than the observation posts; and
—The opposition will make every effort to prevent Nusra forces from advancing into the demilitarized zone from opposition-held areas adjacent to it.
d. Any Syrians can leave Aleppo via Castello Road, including armed opposition forces with their weapons, with the understanding that no harm will come to them and they can choose their destination. Opposition forces leaving Aleppo with weapons must coordinate ahead of time with UN representatives as to the time they will be using Castello Road and the number of personnel and weapons and military equipment departing. It is also understood that no harm will come to civilians or to opposition forces who abide by the CoH and who choose to remain in Aleppo.
e. Any reported violations of the demilitarized zone by any party will be addressed by the United States and Russia. In the event of a penetration of the demilitarized zone by fighters from Nusra after the JIC has been established, the United States and Russia will act in accordance with the provisions of the JIC Terms of Reference (ToR).
f. On Day D, both pro-government forces and opposition groups in the Ramouseh gap will provide safe, unhindered and sustainable humanitarian access to eastern and western Aleppo. They will also facilitate unrestricted movement of all commercial and civilian traffic on the Khan Tuman Road in the Ramouseh Gap in coordination with the UN and establish a monitoring mechanism to be agreed to by the Sides and the UN as soon as possible to ensure access is unimpeded. For this purpose, technical teams from the Sides and the UN will convene by D+4. The delivery of humanitarian assistance will be consistent with the terms of the CoH and established UN procedures, and in coordination with relevant UN representatives. Neither the opposition groups nor pro-government forces will launch attacks within the area indicated in the attached map, and according to the corresponding geo-coordinates (hereinafter referred to as the "area"). Neither the opposition groups nor pro-government forces will attempt to acquire new territory from the other in the "area."
4. The Sides will confirm to each other that the Syrian government and opposition have agreed to adhere to the applicable obligations in the JIC's ToR, including with respect to the Designated Areas (per geo-coordinates agreed upon by the Sides) where Syrian military aircraft cannot operate, except for agreed non-combat flights, and where the Sides will develop targets for action against Nusra.
5. The Sides will announce the establishment of the JIC, on the basis of the ToR and Designated Areas agreed by the Sides, once measures in paragraphs 1-4 above (with exception of the deployment of UNOPS checkpoints and associated movement of commercial and civilian traffic on the Castello Road and the implementation of the monitoring mechanism referenced in paragraph 3(f)) have been implemented to their mutual satisfaction, including at least seven continuous days of adherence to the CoH.
Ref A - Annex
—The Sides will commence preparatory work for the JIC, beginning Day D. These preparations will include initial discussion and sharing of information necessary for the delineation of territories controlled by Nusra and opposition groups in the areas of active hostilities for the purpose of the ultimate operation of the JIC. The more comprehensive process of delineation will be conducted by experts once the JIC is established. Preparations for the JIC will also include: identifying suitable interim and long-term premises; determining necessary working procedures, consistent with the already agreed Terms of Reference (TOR); and determining if there are mutually agreeable adjustments that should be made, consistent with changes on the ground, to the already agreed map of the Designated Areas, so that the JIC can be fully functional as soon as there are seven continuous days of adherence to the CoH and access to Aleppo as per the terms of this understanding.
—In the period between Day D and the establishment of the JIC, the Sides will each develop actionable Nusrah and Daesh (ISIL) targets so as to be in a position to share them in a way that allows strikes to commence on the day the JIC is established. Simultaneous with U.S. or Russian strikes on targets agreed to within the JIC, all Syrian military air activities - fixed and rotary wing - will be halted in the agreed designated areas pursuant to the agreed ToR.
—On Day D, the government and opposition groups that are parties to the CoH shall confirm to the Sides their commitment to the CoH. Any violation of the CoH before or after the JIC is established will be dealt with in accordance with the terms for the CoH agreed to in the Joint Statement of February 22, 2016 and the Standard Operating Procedures to Support the Cessation of Hostilities of March 28, 2016.
—The Sides commit to expedite the deployment of UNOPS on Costello Road as agreed in paragraph 3(b).
—Day D will commence at 19:00 Damascus time on Monday, 12 September, 2016.
—Each Side reserves the right to withdraw from this arrangement if they believe the terms have not been fulfilled.
http://bigstory.ap.org/f5428d60326c4394a1c95efcefad8d77
The following is the text of the Syria cease-fire agreement reached by the United States and Russia on Sept. 9, 2016.
While the truce appears to have all but collapsed amid Syrian government and rebel violations, Washington and Moscow say they're committed to trying to revive the deal.
When the agreement was struck, the former Cold War foes decided to keep it confidential. Other powers, such as France, have complained about the secrecy.
Both the U.S. and Russia in recent days have spoken of making the document public. The Associated Press obtained a copy of the agreement. The document is time-stamped Sept. 9 at 10 p.m.
Reducing Violence, Restoring Access and Establishing the JIC
The Russian Federation and the United States (hereafter - "the Sides") intend to undertake joint efforts to stabilize the situation in Syria, with special measures for the Aleppo region. Delineation of territories controlled by ISIL, "Jabhat Al-Nusra," and moderate armed opposition forces remains a key priority, as does separating moderate opposition forces from Nusra.
The Sides will designate a date and time at which the following measures will go into effect (designated as Day "D'').
1. On Day "D," all parties to the cessation of hostilities (CoH) in Syria will recommit to the CoH and honor its terms in full, as set forth in the February 22, 2016 Joint Declaration of the Russian Federation and the United States, for a 48 hour period. In particular, these terms include: ceasing all attacks with any weapons, including aerial bombardments, rockets, mortars, and anti-tank guided missiles; refraining from acquiring or seeking to acquire territory from other parties to the CoH; allowing humanitarian agencies rapid, safe, unhindered and sustained access throughout areas under their operational control and allowing immediate humanitarian assistance to reach all people in need; employing proportionate use of force (i.e. no greater than required to address an immediate threat) if and when responding in self-defense. The Sides will agree and inform all parties as to the date and time for "Day D."
2. On D+2, if the CoH in Syria has continued to hold to the mutual satisfaction of the Sides, they will extend it for a mutually agreed upon period of time. Subsequently, the Sides may decide to extend the CoH indefinitely, under the same terms. The Sides will use their influence with the parties to fully honor the terms of the CoH.
3. Special measures will also go into effect for the Castello Road area in Aleppo (as defined by mutually determined coordinates), specifically:
a. Beginning Day D, and even prior to the establishment of checkpoints on the Castello road, humanitarian assistance will be delivered consistent with the terms of the CoH and established UN procedures, and in coordination with relevant UN representatives. At the Turkish border, the UN Monitoring Mission (UNMM) will continue to inspect and seal the trucks designated for delivery of humanitarian assistance via Castello Road to Eastern Aleppo. The seals will not be broken and the trucks will not be opened by any authority between the point of their review and sealing in Turkey and the point of their unloading at UN and its partners' warehouses in east and west Aleppo.
b. The Syrian Arab Red Crescent (SARC) (or another agreed upon third party) will operate as soon as possible two checkpoints (at agreed upon locations) to verify that, until the UNOPS (or another agreed upon third party) checkpoints are established as clearly described below in this paragraph, only trucks inspected by the UNMM are transiting the road, and that the seals have not been broken. A small detachment of no more than twenty armed personnel per shift provided by, and mutually acceptable to, the government and opposition forces, will provide security for the SARC personnel at the checkpoints on the western and eastern ends of the Castello Road, respectively. The UN will monitor (by physical presence or remotely) the activities of all personnel at the checkpoints. These SARC-manned checkpoints and physical security for them will be handed over to independent, international personnel under the direction of UNOPS (or another agreed upon third party), as soon as they can be deployed. These internationally-managed checkpoints will provide for the phased-in unrestricted movement of all humanitarian, commercial and civilian traffic on Castello Road, as well as the non-use of the road for the transport of weapons (in accordance with procedures to be developed). Phasing will proceed as quickly as possible, when those managing the checkpoints assess, in consultation with the UN and the Sides, that they have the capabilities to accommodate the traffic in a safe and orderly manner.
c. Simultaneous with the establishment of the SARC (or another agreed upon third party) checkpoints indicated in 3(b), pro-government forces and opposition units will pull back simultaneously from Castello Road, and the vacated area will be considered a "demilitarized zone."
Specifically, pro-government forces will:
—Pull back heavy weapons such as armored fighting vehicles and infantry fighting vehicles (other than BTR-60 and BMP-1 without ATGM), tanks, artillery, and mortars, to a distance of 3,500m north of the road;
—Pull back crew-served machine guns, BTR-60 and BMP-1 without ATGM to a distance of 2,500m north of the road;
—Pull back all personnel, other than those present at two observation posts, to a distance of 1,000m north of the road armed with only small arms or light machine guns;
—On the south side of the road, pull back all personnel, weapons and equipment to a distance of 500m from the road;
—Establish up to two observation posts no less than 500m north of Castello road. The locations will be mutually agreed upon, depending on terrain, with a staff of up to 15 persons equipped with small arms only for self-defense and observation equipment;
—Not impede any humanitarian, civilian and commercial traffic transiting Castello Road; and
—Not occupy areas that opposition groups vacate or set up positions in the demilitarized zone, other than the observation posts.
Opposition forces will simultaneously undertake the following actions:
—On the eastern end of Castello Road on the agreed-upon map (to be determined), the opposition will operate depending on the actions of the Kurdish militia units: if the Kurds are present north of Castello Road, the opposition will remain in place; if the Kurds pull back 500m south of Castello Road, the vacated area will be considered to be demilitarized and the opposition groups will pull back 500m north of the road;
—On the western end of Castello Road (on the line of contact extending north from the Castello shopping complex), the opposition pullback will be conducted analogous to the withdrawal of pro-government forces enumerated above.
—Opposition groups located in the 31/15 quadrant of the Russian-provided map, to the north of the Castello shopping complex, will:
—Pull back heavy weapons such as armored fighting vehicles and infantry fighting vehicles (other than BTR-60 and BMP-1 without ATGM), tanks, artillery, and mortars, to a distance of 3,000m north;
—Pull back crew-served machine guns, BTR-60 and BMP-1 without ATGM to a distance of 2,500m north;
—Pull back all personnel to a distance of 1,000m north with only small arms or light machine guns;
—Along the portion of the road that runs from the Castello shopping complex to near the Layramoun Circle, the opposition groups will pull back personnel and weapons to 500m north of Castello Road. This mirrors the pullback of pro-regime forces to 500m south of the Castello Road between those points;
—Not impede any humanitarian, civilian and commercial traffic transiting Castello Road;
—Will not occupy areas that pro-regime forces vacate or set up positions in the demilitarized zone, other than the observation posts; and
—The opposition will make every effort to prevent Nusra forces from advancing into the demilitarized zone from opposition-held areas adjacent to it.
d. Any Syrians can leave Aleppo via Castello Road, including armed opposition forces with their weapons, with the understanding that no harm will come to them and they can choose their destination. Opposition forces leaving Aleppo with weapons must coordinate ahead of time with UN representatives as to the time they will be using Castello Road and the number of personnel and weapons and military equipment departing. It is also understood that no harm will come to civilians or to opposition forces who abide by the CoH and who choose to remain in Aleppo.
e. Any reported violations of the demilitarized zone by any party will be addressed by the United States and Russia. In the event of a penetration of the demilitarized zone by fighters from Nusra after the JIC has been established, the United States and Russia will act in accordance with the provisions of the JIC Terms of Reference (ToR).
f. On Day D, both pro-government forces and opposition groups in the Ramouseh gap will provide safe, unhindered and sustainable humanitarian access to eastern and western Aleppo. They will also facilitate unrestricted movement of all commercial and civilian traffic on the Khan Tuman Road in the Ramouseh Gap in coordination with the UN and establish a monitoring mechanism to be agreed to by the Sides and the UN as soon as possible to ensure access is unimpeded. For this purpose, technical teams from the Sides and the UN will convene by D+4. The delivery of humanitarian assistance will be consistent with the terms of the CoH and established UN procedures, and in coordination with relevant UN representatives. Neither the opposition groups nor pro-government forces will launch attacks within the area indicated in the attached map, and according to the corresponding geo-coordinates (hereinafter referred to as the "area"). Neither the opposition groups nor pro-government forces will attempt to acquire new territory from the other in the "area."
4. The Sides will confirm to each other that the Syrian government and opposition have agreed to adhere to the applicable obligations in the JIC's ToR, including with respect to the Designated Areas (per geo-coordinates agreed upon by the Sides) where Syrian military aircraft cannot operate, except for agreed non-combat flights, and where the Sides will develop targets for action against Nusra.
5. The Sides will announce the establishment of the JIC, on the basis of the ToR and Designated Areas agreed by the Sides, once measures in paragraphs 1-4 above (with exception of the deployment of UNOPS checkpoints and associated movement of commercial and civilian traffic on the Castello Road and the implementation of the monitoring mechanism referenced in paragraph 3(f)) have been implemented to their mutual satisfaction, including at least seven continuous days of adherence to the CoH.
Ref A - Annex
—The Sides will commence preparatory work for the JIC, beginning Day D. These preparations will include initial discussion and sharing of information necessary for the delineation of territories controlled by Nusra and opposition groups in the areas of active hostilities for the purpose of the ultimate operation of the JIC. The more comprehensive process of delineation will be conducted by experts once the JIC is established. Preparations for the JIC will also include: identifying suitable interim and long-term premises; determining necessary working procedures, consistent with the already agreed Terms of Reference (TOR); and determining if there are mutually agreeable adjustments that should be made, consistent with changes on the ground, to the already agreed map of the Designated Areas, so that the JIC can be fully functional as soon as there are seven continuous days of adherence to the CoH and access to Aleppo as per the terms of this understanding.
—In the period between Day D and the establishment of the JIC, the Sides will each develop actionable Nusrah and Daesh (ISIL) targets so as to be in a position to share them in a way that allows strikes to commence on the day the JIC is established. Simultaneous with U.S. or Russian strikes on targets agreed to within the JIC, all Syrian military air activities - fixed and rotary wing - will be halted in the agreed designated areas pursuant to the agreed ToR.
—On Day D, the government and opposition groups that are parties to the CoH shall confirm to the Sides their commitment to the CoH. Any violation of the CoH before or after the JIC is established will be dealt with in accordance with the terms for the CoH agreed to in the Joint Statement of February 22, 2016 and the Standard Operating Procedures to Support the Cessation of Hostilities of March 28, 2016.
—The Sides commit to expedite the deployment of UNOPS on Costello Road as agreed in paragraph 3(b).
—Day D will commence at 19:00 Damascus time on Monday, 12 September, 2016.
—Each Side reserves the right to withdraw from this arrangement if they believe the terms have not been fulfilled.
http://bigstory.ap.org/f5428d60326c4394a1c95efcefad8d77
melkior- Posts : 17503
2015-08-09
Re: Eskalacija rata u Siriji
Washington se priprema na veći vojni angažman? Iz SAD-a poručuju kako su počeli razmatrati određene "ne-diplomatske" poteze po pitanju situacije u Siriji
Glasnogovornik američkog State Departmenta, John Kirby, rekao je kako je američka administracija raspravljala o "ne-diplomatskim opcijama" po pitanju situacije u Siriji sada kada je došlo do raspada primirja. Kirby nije rekao kakve bi to opcije mogle biti, no, neslužbeni izvori spominju moguće intenzivnije vojno uključenje SAD-a u sirijski sukob.
"Američki dužnosnici razgovarali su o nacionalnoj sigurnosti i drugim opcijama koje nisu vezane uz diplomaciju, kako bi se adresirala situacija u Siriji", rekao je.
Podsjetimo, Kirby je tada također rekao kako bi Rusiji bilo bolje da okonča nasilje u Siriji jer će u suprotnom vjerojatno postati meta napada militanata, uključujući njihove interese u Siriji, ali i ruske gradove. Moskva je oštro reagirala na ove izjave nazvavši ih prijetnjama.
http://www.advance.hr/vijesti/washington-se-priprema-na-veci-vojni-angazman-iz-sad-a-porucuju-kako-su-poceli-razmatrati-odredene-ne-diplomatske-poteze-po-pitanju-situacije-u-siriji/
Glasnogovornik američkog State Departmenta, John Kirby, rekao je kako je američka administracija raspravljala o "ne-diplomatskim opcijama" po pitanju situacije u Siriji sada kada je došlo do raspada primirja. Kirby nije rekao kakve bi to opcije mogle biti, no, neslužbeni izvori spominju moguće intenzivnije vojno uključenje SAD-a u sirijski sukob.
"Američki dužnosnici razgovarali su o nacionalnoj sigurnosti i drugim opcijama koje nisu vezane uz diplomaciju, kako bi se adresirala situacija u Siriji", rekao je.
Podsjetimo, Kirby je tada također rekao kako bi Rusiji bilo bolje da okonča nasilje u Siriji jer će u suprotnom vjerojatno postati meta napada militanata, uključujući njihove interese u Siriji, ali i ruske gradove. Moskva je oštro reagirala na ove izjave nazvavši ih prijetnjama.
http://www.advance.hr/vijesti/washington-se-priprema-na-veci-vojni-angazman-iz-sad-a-porucuju-kako-su-poceli-razmatrati-odredene-ne-diplomatske-poteze-po-pitanju-situacije-u-siriji/
melkior- Posts : 17503
2015-08-09
Re: Eskalacija rata u Siriji
Potez koji bi promijenio svijet: Može li SAD zaista izbaciti Rusiju iz UN Vijeća sigurnosti?
Mnogi će se složiti kako UN nije idealna institucija. UN je do sada u više navrata pokazao kako nije u stanju zaustaviti, a niti privesti kraju, neke od brojnih vojnih sukoba koji trenutačno traju u svijetu. Neki će reći kako je pak riječ o instituciji koja, bez obzira na svoje deklarirane ciljeve, u suštini nije demokratska već predstavlja globalno tijelo u kojem glavnu riječ vode isključivo najveće sile.
U svemu tome, nedvojbeno, ima istine, no, UN je također dio današnje stvarnosti te još uvijek predstavlja jedino međunarodno tijelo gdje o pojedinim pitanjima mogu govoriti sve članice, odnosno gotovo sve zemlje svijeta.
Kritizirati UN je lako, naročito kada se uzme u obzir da sam UN svojim kritičarima daje toliko materijala po tom pitanju. UN je mnoge razočarao u mnogima sferama - pitanje rata i mira samo je jedna od njih. Tu su također i pitanja okoliša, društvenih i ljudskih prava (dovoljno je samo reći kako se u Vijeću za ljudska prava trenutačno nalazi jedna Saudijska Arabija).
Unatoč svim kritikama i pozivima na reformu, UN se nastavio širiti - uključujući njihovu aktivnost, osoblje i budžet.
Ipak, kako bi izgledao svijet bez UN-a u ovom trenutku? To je pitanje o kojem kritičari ne vode dovoljno debata.
Može se spekulirati o raznim scenarijima, no jedan od njih mogao bi biti, primjerice, potpuna dominacija Zapadnih sila i/ili NATO pakta nad ostatkom svijeta. Naravno, za neke bi to bio idealan scenarij i uvod u globalni mir pod kontrolom jednog centra. Za druge bi to bilo širenje filozofije Divljeg zapada na kompletnu planetu, odnosno globalnog sistema u kojem bi svaki nepodobni, odnosno neposlušni, akter postao ubrzo meta vojne sile.
Kako nas onda UN danas "brani" od takve stvarnosti? Zapravo sam UN kao organizacija nema previše veze s time, ono što svijetu daje određenu stabilnost je UN Vijeće sigurnosti, odnosno vrhovno UN vijeće u kojem imamo pet stalnih članica koje imaju mogućnost uložiti svoj veto na odluke, odnosno prijedloge, drugih.
Tih 5 članica su: SAD, Francuska, Britanija, Kina i Rusija koja je svoje mjesto naslijedila od SSSR-a.
Dakle, imamo tri sile Zapada i dvije sile Istoka. Taj omjer je svakako važan, no dovoljno je da samo jedna od ovih pet uloži veto na neku rezoluciju pa da ona ne prođe.
Je li pošteno da od 193 članice UN-a samo njih 5 ima pravo ulagati veto? Naravno da nije, ali svijet jednostavno tako još uvijek funkcionira, prema zakonu jačega. Dakako, bilo bi daleko poštenije da veću važnost imaju odluke UN Generalne skupštine u kojoj pri glasanju sudjeluju svih 193 članice, no, čak i njihove odluke treba odobriti UN Vijeće sigurnosti, odnosno ne uložiti veto.
Da se primarno vredniju odluke UN Generalne skupštine onda bi, primjerice, Palestina već odavno bila međunarodno priznata država. No, kako smo već i istaknuli, to nije način na koji svijet danas funkcionira. Od osnutka UN-a 1945. pravo veta "velike petorice" često se ističe kao najnedemokratskiji element UN-a.
Četiri svjetske sile - Brazil, Njemačka, Indija i Japan - već godinama tvrde kako i njima pripada mjesto među stalnim članicama UN Vijeća sigurnosti, no, kako stvari sada stoje, izgleda kako ih postojeća petorica ne planiraju uskoro pustiti u ovaj, bez dvojbe, najekskluzivniji klub na svijetu.
Pojedini stručnjaci smatraju kako je uloga UN-a mogla biti znatno veća u sukobima kao što su bili Vijetnamski rat, rat u Afganistanu 80-ih, invazija na Irak 2003., sukob u Gruziji 2008. itd.
U prosjeku se godišnje ulagalo 5 veta na UN rezolucije, a ta brojka se nakon 1990. godine smanjila na otprilike 1 veto godišnje. Najveći broj veta uložila je Rusija (uključujući i period SSSR-a), 103, a na drugom mjestu je SAD sa 79. Za mogućnošću veta do sada je najmanji broj puta posegnula Kina, svega 9 puta.
Broj uloženih veta na UN rezolucije prema stalnim članicama UN Vijeća Sigurnosti:
U slučaju Rusije, najveći broj veta uložen je u vrijeme SSSR-a, štoviše, sovjetski ministar vanjskih poslova Vjačeslav Molotov toliki broj puta je uložio veto da mu je nadimak postao "Gospodin Veto". Većinom su se te veto odluke odnosile na protivljenje Moskve da se u UN prime nove članice jer se SAD protivio uključenju svih SSSR članica.
Nakon raspada SSSR-a Rusija je vrlo rijetko koristila veto sve do početka sukoba u Siriji i Ukrajini zadnjih godina.
SAD su pak prvi veto upotrijebili tek 1970. i to vezano uz tadašnju krizu u Rodeziji (današnji Zimbabve). No, SAD će uskoro postati najveći korisnik veto opcije i to gotovo uvijek jednostrano i zbog jednog razloga - kako b zaštitili svog bliskoistočnog saveznika Izrael od bilo kakve kritike i/ili odgovornosti pred UN-om.
No, iako je SAD postao najveći korisnik mogućnosti vetoa, upravo iz SAD-a zadnjih godina dolaze žestoki napadi protiv ove opcije. Zašto? Želi li SAD, kao samprozvani lider demokratskog svijeta, demokratizirati UN i ukinuti nedemokratsku opciju veta samo za 5 članica? Ne, nemaju takvih ideja - ono što bi SAD želio je nekako izgurati Rusiju iz ovog kluba jer Rusija im danas poprilično remeti planove.
Podsjetimo, NATO bi vjerojatno već prije nekoliko godina započeo bombardiranje Sirije da Rusija nije tada, zajedno s Kinom, uložila veto na rezolucije koje su imale za cilj Siriju pretvoriti u metu nove agresije, kao što se na sličan način uništilo i Libiju (kada je Rusija umjesto ulaganja veta ostala suzdržana).
Kada bi SAD, nekako, uspio izbaciti Rusiju iz UN Vijeća sigurnosti, ili joj barem oduzeo mogućnost veta, bio bi to veliki korak prema svijetu u kojem bi SAD vodio apsolutno glavnu riječ i nitko im se ne bi opirao, barem ne u ovakvoj mjeri kao što to čini Rusija zadnjih 4 godine.
No, je li to zaista i izvedivo?
Ovih dana američka ambasadorica pri UN-u, Samantha Power, optužila je Rusiju za ratni zločin ističući, u skraćenoj verziji, kako je Rusija kriva za sve što se trenutačno događa u Siriji - i za rat i za ljudsku patnju i za sve drugo. Neki mediji, kao ruski Sputnik, u tome su vidjeli nagovještaj američke želje da Rusiju izbace iz UN Vijeća sigurnosti.
No, iako bi SAD to želio, to nije tako jednostavno. Kao prvo, pet stalnih članica UN Vijeća sigurnosti upisano je imenom u UN Povelju. U Povelji Ujedinjenih naroda navodi se procedura oko biranja ne-stalnih članica Vijeća sigurnosti (članice u rotaciji), ali nigdje se ne navodi proces uklanjanja jedne od stalnih članica.
To znači da bi se Rusiju moglo izbaciti jedino amandmanom UN Povelje. Za to pak postoji procedura i to u Poglavlju XVIII, članku 108 Povelje UN-a. Uvođenje promjene, odnosno amandmana u Povelju zahtijevalo bi prihvaćanje od dvije trećine Generalne skupštine (u kojoj sudjeluje svih 193 članica), ali i svih pet stalnih članica Vijeća sigurnosti.
Ukratko - Rusija bi sama morala pristati na to da želi biti izbačena iz UN Vijeća sigurnosti jer bez njenog odobrenja nema ni mijenjanja UN Povelje. Dakako, to se nikada neće dogoditi jer taman da protiv Rusije glasaju i sve druge članice UN Vijeća sigurnosti, pa i sve članice Generalne skupštine, Rusija uvijek može uložiti veto.
No, pravni procesi i međunarodno prava je jedna stvar, a stvarnost nešto sasvim drugo. Pogledajmo situaciju u Siriji - jesu li američke zračne snage prisutne u Siriji? Jesu. Imaju li odobrenje UN Vijeća sigurnosti? Nemaju. Imaju li odobrenje legitimne sirijske Vlade u Damasku? Nemaju. Toliko o pravu.
Dakle, ako SAD zaista - sa svojim saveznicima Francuskom i Britanijom - krenu u veliku medijsku i diplomatsku ofenzivu protiv Rusije tvrdeći kako je Rusija izvor svih problema u Siriji, kako je Rusija odgovorna za sve mrtve (stvarnost je skoro pa dijametralno suprotna, ali koga briga, ovdje govorimo o tome tko ima moćnije medije, a ne veću dozu istine) - svašta se može desiti, pa čak i nekima još uvijek nezamislivo, izbacivanje Rusije iz UN Vijeća sigurnosti kao što je izbačena i iz G8 grupacije.
Iz povijesne perspektive samo je jedna stalna članica UN Vijeća sigurnosti do sada izgubila svoje mjesto i pravo veto, ali pod čudnim okolnostima - Republika Kina. Naime, nakon što je Vlada Republike Kine nakon građanskog rata u Kini pobjegla na Tajvan, od strane UN-a i dalje je smatrana jedinom legitimnom kineskom Vladom, no, samo do 1971. kada je UN pak priznao Narodnu Republiku Kinu kao jedinu legitimnu kinesku vlast. Dakle, Republika Kina izgubila je svoju poziciju u UN Vijeću sigurnosti, a Narodna Republika Kina ju je dobila.
Dakako, to je presedan. Što se pak tiče Rusije danas, ona može očekivati da će SAD nastaviti napade na njih unutar UN-a.
Može se zaključiti kako će se Rusija održati na svojoj poziciji u UN Vijeću sigurnosti samo dotle dok bude imala dovoljnu potporu od ostatka članica, a to je nešto što varira i nešto na čemu SAD također neumorno radi - da Rusiju liši što većeg broja ruku u UN-u.
Rusija danas teško može računati na direktnu potporu bilo koje europske zemlje, a čak i neki saveznici u svijetu su u pojedinim slučajevima apstinirali kada se očekivala da će biti na njihovoj strani (primjerice Kazahstan u ožujku ove godine). Bi li Kuba, koja je u procesu normalizacije odnosa sa SAD-om, danas digla ruku za rusku inicijativu u UN Generalnoj skupštini? Bi li to učinila još uvijek Bjelorusija?
Ako bi SAD uspio drastično smanjiti broj ruskih saveznika u UN-u, onda će eventualno doći i do toga da će je, nekako, izgurati i iz fotelje u klubu stalnih članica UN Vijeća sigurnosti. Naravno, tu su i brže metode - ako Rusija napravi neki potez kojeg bi većina članica osudila - podsjetimo, Sovjetski Savez izbačen je iz Lige naroda (preteča UN-a) 1939. nakon napada na Finsku.
http://www.advance.hr/vijesti/potez-koji-bi-promijenio-svijet-moze-li-sad-zaista-izbaciti-rusiju-iz-un-vijeca-sigurnosti/
Mnogi će se složiti kako UN nije idealna institucija. UN je do sada u više navrata pokazao kako nije u stanju zaustaviti, a niti privesti kraju, neke od brojnih vojnih sukoba koji trenutačno traju u svijetu. Neki će reći kako je pak riječ o instituciji koja, bez obzira na svoje deklarirane ciljeve, u suštini nije demokratska već predstavlja globalno tijelo u kojem glavnu riječ vode isključivo najveće sile.
U svemu tome, nedvojbeno, ima istine, no, UN je također dio današnje stvarnosti te još uvijek predstavlja jedino međunarodno tijelo gdje o pojedinim pitanjima mogu govoriti sve članice, odnosno gotovo sve zemlje svijeta.
Kritizirati UN je lako, naročito kada se uzme u obzir da sam UN svojim kritičarima daje toliko materijala po tom pitanju. UN je mnoge razočarao u mnogima sferama - pitanje rata i mira samo je jedna od njih. Tu su također i pitanja okoliša, društvenih i ljudskih prava (dovoljno je samo reći kako se u Vijeću za ljudska prava trenutačno nalazi jedna Saudijska Arabija).
Unatoč svim kritikama i pozivima na reformu, UN se nastavio širiti - uključujući njihovu aktivnost, osoblje i budžet.
Ipak, kako bi izgledao svijet bez UN-a u ovom trenutku? To je pitanje o kojem kritičari ne vode dovoljno debata.
Može se spekulirati o raznim scenarijima, no jedan od njih mogao bi biti, primjerice, potpuna dominacija Zapadnih sila i/ili NATO pakta nad ostatkom svijeta. Naravno, za neke bi to bio idealan scenarij i uvod u globalni mir pod kontrolom jednog centra. Za druge bi to bilo širenje filozofije Divljeg zapada na kompletnu planetu, odnosno globalnog sistema u kojem bi svaki nepodobni, odnosno neposlušni, akter postao ubrzo meta vojne sile.
Kako nas onda UN danas "brani" od takve stvarnosti? Zapravo sam UN kao organizacija nema previše veze s time, ono što svijetu daje određenu stabilnost je UN Vijeće sigurnosti, odnosno vrhovno UN vijeće u kojem imamo pet stalnih članica koje imaju mogućnost uložiti svoj veto na odluke, odnosno prijedloge, drugih.
Tih 5 članica su: SAD, Francuska, Britanija, Kina i Rusija koja je svoje mjesto naslijedila od SSSR-a.
Dakle, imamo tri sile Zapada i dvije sile Istoka. Taj omjer je svakako važan, no dovoljno je da samo jedna od ovih pet uloži veto na neku rezoluciju pa da ona ne prođe.
Je li pošteno da od 193 članice UN-a samo njih 5 ima pravo ulagati veto? Naravno da nije, ali svijet jednostavno tako još uvijek funkcionira, prema zakonu jačega. Dakako, bilo bi daleko poštenije da veću važnost imaju odluke UN Generalne skupštine u kojoj pri glasanju sudjeluju svih 193 članice, no, čak i njihove odluke treba odobriti UN Vijeće sigurnosti, odnosno ne uložiti veto.
Da se primarno vredniju odluke UN Generalne skupštine onda bi, primjerice, Palestina već odavno bila međunarodno priznata država. No, kako smo već i istaknuli, to nije način na koji svijet danas funkcionira. Od osnutka UN-a 1945. pravo veta "velike petorice" često se ističe kao najnedemokratskiji element UN-a.
Četiri svjetske sile - Brazil, Njemačka, Indija i Japan - već godinama tvrde kako i njima pripada mjesto među stalnim članicama UN Vijeća sigurnosti, no, kako stvari sada stoje, izgleda kako ih postojeća petorica ne planiraju uskoro pustiti u ovaj, bez dvojbe, najekskluzivniji klub na svijetu.
Pojedini stručnjaci smatraju kako je uloga UN-a mogla biti znatno veća u sukobima kao što su bili Vijetnamski rat, rat u Afganistanu 80-ih, invazija na Irak 2003., sukob u Gruziji 2008. itd.
U prosjeku se godišnje ulagalo 5 veta na UN rezolucije, a ta brojka se nakon 1990. godine smanjila na otprilike 1 veto godišnje. Najveći broj veta uložila je Rusija (uključujući i period SSSR-a), 103, a na drugom mjestu je SAD sa 79. Za mogućnošću veta do sada je najmanji broj puta posegnula Kina, svega 9 puta.
Broj uloženih veta na UN rezolucije prema stalnim članicama UN Vijeća Sigurnosti:
U slučaju Rusije, najveći broj veta uložen je u vrijeme SSSR-a, štoviše, sovjetski ministar vanjskih poslova Vjačeslav Molotov toliki broj puta je uložio veto da mu je nadimak postao "Gospodin Veto". Većinom su se te veto odluke odnosile na protivljenje Moskve da se u UN prime nove članice jer se SAD protivio uključenju svih SSSR članica.
Nakon raspada SSSR-a Rusija je vrlo rijetko koristila veto sve do početka sukoba u Siriji i Ukrajini zadnjih godina.
SAD su pak prvi veto upotrijebili tek 1970. i to vezano uz tadašnju krizu u Rodeziji (današnji Zimbabve). No, SAD će uskoro postati najveći korisnik veto opcije i to gotovo uvijek jednostrano i zbog jednog razloga - kako b zaštitili svog bliskoistočnog saveznika Izrael od bilo kakve kritike i/ili odgovornosti pred UN-om.
No, iako je SAD postao najveći korisnik mogućnosti vetoa, upravo iz SAD-a zadnjih godina dolaze žestoki napadi protiv ove opcije. Zašto? Želi li SAD, kao samprozvani lider demokratskog svijeta, demokratizirati UN i ukinuti nedemokratsku opciju veta samo za 5 članica? Ne, nemaju takvih ideja - ono što bi SAD želio je nekako izgurati Rusiju iz ovog kluba jer Rusija im danas poprilično remeti planove.
Podsjetimo, NATO bi vjerojatno već prije nekoliko godina započeo bombardiranje Sirije da Rusija nije tada, zajedno s Kinom, uložila veto na rezolucije koje su imale za cilj Siriju pretvoriti u metu nove agresije, kao što se na sličan način uništilo i Libiju (kada je Rusija umjesto ulaganja veta ostala suzdržana).
Kada bi SAD, nekako, uspio izbaciti Rusiju iz UN Vijeća sigurnosti, ili joj barem oduzeo mogućnost veta, bio bi to veliki korak prema svijetu u kojem bi SAD vodio apsolutno glavnu riječ i nitko im se ne bi opirao, barem ne u ovakvoj mjeri kao što to čini Rusija zadnjih 4 godine.
No, je li to zaista i izvedivo?
Ovih dana američka ambasadorica pri UN-u, Samantha Power, optužila je Rusiju za ratni zločin ističući, u skraćenoj verziji, kako je Rusija kriva za sve što se trenutačno događa u Siriji - i za rat i za ljudsku patnju i za sve drugo. Neki mediji, kao ruski Sputnik, u tome su vidjeli nagovještaj američke želje da Rusiju izbace iz UN Vijeća sigurnosti.
No, iako bi SAD to želio, to nije tako jednostavno. Kao prvo, pet stalnih članica UN Vijeća sigurnosti upisano je imenom u UN Povelju. U Povelji Ujedinjenih naroda navodi se procedura oko biranja ne-stalnih članica Vijeća sigurnosti (članice u rotaciji), ali nigdje se ne navodi proces uklanjanja jedne od stalnih članica.
To znači da bi se Rusiju moglo izbaciti jedino amandmanom UN Povelje. Za to pak postoji procedura i to u Poglavlju XVIII, članku 108 Povelje UN-a. Uvođenje promjene, odnosno amandmana u Povelju zahtijevalo bi prihvaćanje od dvije trećine Generalne skupštine (u kojoj sudjeluje svih 193 članica), ali i svih pet stalnih članica Vijeća sigurnosti.
Ukratko - Rusija bi sama morala pristati na to da želi biti izbačena iz UN Vijeća sigurnosti jer bez njenog odobrenja nema ni mijenjanja UN Povelje. Dakako, to se nikada neće dogoditi jer taman da protiv Rusije glasaju i sve druge članice UN Vijeća sigurnosti, pa i sve članice Generalne skupštine, Rusija uvijek može uložiti veto.
No, pravni procesi i međunarodno prava je jedna stvar, a stvarnost nešto sasvim drugo. Pogledajmo situaciju u Siriji - jesu li američke zračne snage prisutne u Siriji? Jesu. Imaju li odobrenje UN Vijeća sigurnosti? Nemaju. Imaju li odobrenje legitimne sirijske Vlade u Damasku? Nemaju. Toliko o pravu.
Dakle, ako SAD zaista - sa svojim saveznicima Francuskom i Britanijom - krenu u veliku medijsku i diplomatsku ofenzivu protiv Rusije tvrdeći kako je Rusija izvor svih problema u Siriji, kako je Rusija odgovorna za sve mrtve (stvarnost je skoro pa dijametralno suprotna, ali koga briga, ovdje govorimo o tome tko ima moćnije medije, a ne veću dozu istine) - svašta se može desiti, pa čak i nekima još uvijek nezamislivo, izbacivanje Rusije iz UN Vijeća sigurnosti kao što je izbačena i iz G8 grupacije.
Iz povijesne perspektive samo je jedna stalna članica UN Vijeća sigurnosti do sada izgubila svoje mjesto i pravo veto, ali pod čudnim okolnostima - Republika Kina. Naime, nakon što je Vlada Republike Kine nakon građanskog rata u Kini pobjegla na Tajvan, od strane UN-a i dalje je smatrana jedinom legitimnom kineskom Vladom, no, samo do 1971. kada je UN pak priznao Narodnu Republiku Kinu kao jedinu legitimnu kinesku vlast. Dakle, Republika Kina izgubila je svoju poziciju u UN Vijeću sigurnosti, a Narodna Republika Kina ju je dobila.
Dakako, to je presedan. Što se pak tiče Rusije danas, ona može očekivati da će SAD nastaviti napade na njih unutar UN-a.
Može se zaključiti kako će se Rusija održati na svojoj poziciji u UN Vijeću sigurnosti samo dotle dok bude imala dovoljnu potporu od ostatka članica, a to je nešto što varira i nešto na čemu SAD također neumorno radi - da Rusiju liši što većeg broja ruku u UN-u.
Rusija danas teško može računati na direktnu potporu bilo koje europske zemlje, a čak i neki saveznici u svijetu su u pojedinim slučajevima apstinirali kada se očekivala da će biti na njihovoj strani (primjerice Kazahstan u ožujku ove godine). Bi li Kuba, koja je u procesu normalizacije odnosa sa SAD-om, danas digla ruku za rusku inicijativu u UN Generalnoj skupštini? Bi li to učinila još uvijek Bjelorusija?
Ako bi SAD uspio drastično smanjiti broj ruskih saveznika u UN-u, onda će eventualno doći i do toga da će je, nekako, izgurati i iz fotelje u klubu stalnih članica UN Vijeća sigurnosti. Naravno, tu su i brže metode - ako Rusija napravi neki potez kojeg bi većina članica osudila - podsjetimo, Sovjetski Savez izbačen je iz Lige naroda (preteča UN-a) 1939. nakon napada na Finsku.
http://www.advance.hr/vijesti/potez-koji-bi-promijenio-svijet-moze-li-sad-zaista-izbaciti-rusiju-iz-un-vijeca-sigurnosti/
melkior- Posts : 17503
2015-08-09
Re: Eskalacija rata u Siriji
Eskalacija je tamo ima weć pet godina tako da .....
RayMabus- Posts : 184105
2014-04-11
Re: Eskalacija rata u Siriji
Njemački list Kölner Stadt-Anzeiger objavio intervju sa zapovjednikom Al-Nusra Fronta u Siriji: "Amerikanci su na našoj strani"
Njemački list Kölner Stadt-Anzeiger objavio je jučer intervju s jednim od zapovjednika terorističke organizacije Al-Nusra Front u Siriji. Osoba je predstavljena imenom "Abu Al-Ezz" te se navodi kako je intervju s njim obavljen prije 10 dana u blizini Aleppa. U intervjuu je Al-Ezz rekao kako američki saveznici šalju Al-Nusra Frontu tenkove i artiljeriju.
"Amerikanci su na našoj strani", rekao je zapovjednik ovog ogranka Al-Qaede u Siriji ističući kako ih SAD zapravo naoružava putem trećih zemalja, odnosno preko posrednika.
Podsjetimo, SAD kategorički odbacuje bilo kakvo naoružavanje Al-Nusra Fronta, no, u isto vrijeme priznaju kako su svjesni da neki od njihovih saveznika u regiji možda naoružavaju militante.
Zapovjednik Al-Nusra Fronta pak u razgovoru za njemački list ističe kako ih financiraju Saudijska Arabija, Katar i Kuvajt dok tenkove i artiljeriju dobivaju iz Libije preko Turske. Nadalje, navodi kako im je posebno drago što su dobili američke TOW protutenkovske rakete.
Koliko je njemački list Kölner Stadt-Anzeiger pouzdan izvor?
Dakako, u slučaju ovako skandaloznih izjava potrebno je provjeriti i iz kojeg pravca dolaze jer do sada su se već pojavile brojne informacije o tome kako SAD - ne direktno, ali preko posrednika - podupire i najekstremnije skupine u Siriji.
No, izvor je u ovom slučaju poprilično ozbiljan. Riječ je o njemačkom dnevnom listu, najvećem na području regije Köln/Bonn, dnevno se tiska u više od 330,000 primjeraka, a osnovan je 1876. godine.
http://www.advance.hr/vijesti/njemacki-list-k-lner-stadt-anzeiger-objavio-intervju-sa-zapovjednikom-al-nusra-fronta-u-siriji-amerikanci-su-na-nasoj-strani/
Njemački list Kölner Stadt-Anzeiger objavio je jučer intervju s jednim od zapovjednika terorističke organizacije Al-Nusra Front u Siriji. Osoba je predstavljena imenom "Abu Al-Ezz" te se navodi kako je intervju s njim obavljen prije 10 dana u blizini Aleppa. U intervjuu je Al-Ezz rekao kako američki saveznici šalju Al-Nusra Frontu tenkove i artiljeriju.
"Amerikanci su na našoj strani", rekao je zapovjednik ovog ogranka Al-Qaede u Siriji ističući kako ih SAD zapravo naoružava putem trećih zemalja, odnosno preko posrednika.
Podsjetimo, SAD kategorički odbacuje bilo kakvo naoružavanje Al-Nusra Fronta, no, u isto vrijeme priznaju kako su svjesni da neki od njihovih saveznika u regiji možda naoružavaju militante.
Zapovjednik Al-Nusra Fronta pak u razgovoru za njemački list ističe kako ih financiraju Saudijska Arabija, Katar i Kuvajt dok tenkove i artiljeriju dobivaju iz Libije preko Turske. Nadalje, navodi kako im je posebno drago što su dobili američke TOW protutenkovske rakete.
Koliko je njemački list Kölner Stadt-Anzeiger pouzdan izvor?
Dakako, u slučaju ovako skandaloznih izjava potrebno je provjeriti i iz kojeg pravca dolaze jer do sada su se već pojavile brojne informacije o tome kako SAD - ne direktno, ali preko posrednika - podupire i najekstremnije skupine u Siriji.
No, izvor je u ovom slučaju poprilično ozbiljan. Riječ je o njemačkom dnevnom listu, najvećem na području regije Köln/Bonn, dnevno se tiska u više od 330,000 primjeraka, a osnovan je 1876. godine.
http://www.advance.hr/vijesti/njemacki-list-k-lner-stadt-anzeiger-objavio-intervju-sa-zapovjednikom-al-nusra-fronta-u-siriji-amerikanci-su-na-nasoj-strani/
melkior- Posts : 17503
2015-08-09
Re: Eskalacija rata u Siriji
Ovo je drugačije. Do sada su tenzije smirivali uzajamnim razgovorima John Kerry i Sergej Ivanov. Nema više razgovora nakon ruske objave sporazuma kojoj su se protivili Amerikanci, Rusi idu na sve ili ništa. Realno, pobunjenicima i Zapadu u Alepu odgovara svako kupovanje vremena. Rusima i Asadu ne, oni idu na sve ili ništa i u tom kontekstu treba promatrati ove posljednje događaje u Siriji.RayMabus wrote:Eskalacija je tamo ima weć pet godina tako da .....
melkior- Posts : 17503
2015-08-09
Re: Eskalacija rata u Siriji
Pa nek wiše srawnu taj Aleppo sa zemljom ....dosadili su i Bogu u Đawlu ....pet godina ratuju oko tog usranog grada.
RayMabus- Posts : 184105
2014-04-11
Re: Eskalacija rata u Siriji
a taman to, neka skrše alepo , da više nemoran čitati kmečanje po medijimaRayMabus wrote:Pa nek wiše srawnu taj Aleppo sa zemljom ....dosadili su i Bogu u Đawlu ....pet godina ratuju oko tog usranog grada.
Guest- Guest
Re: Eskalacija rata u Siriji
Potpuno se slažem, vrijeme je za tepih bombardiranje. Jebo mater svima koji žive u istočnom Alepu. Gazi štakore, što Rusi ne pobiju doći će u Europu.RayMabus wrote:Pa nek wiše srawnu taj Aleppo sa zemljom ....dosadili su i Bogu u Đawlu ....pet godina ratuju oko tog usranog grada.
melkior- Posts : 17503
2015-08-09
Re: Eskalacija rata u Siriji
Jel tebi poznata razlika između brutalnosti i okrutnosti?RayMabus wrote:Pa nek wiše srawnu taj Aleppo sa zemljom ....dosadili su i Bogu u Đawlu ....pet godina ratuju oko tog usranog grada.
melkior- Posts : 17503
2015-08-09
Page 1 of 2 • 1, 2
Similar topics
» Istraživanje “Zov rata u Siriji i bosanskohercegovački kontingent”
» Mogherini; "Nadam se da pad Aleppa neće biti kraj rata u Siriji"
» Komplikacije u Siriji,Turska poručuje Assadu:Nečemo ti dati gradove koje osvojimo u Siriji"
» Kraus: Poviješću Domovinskog rata manipulira se kao i onom Drugog svjetskog rata
» Srbija i Kosovo na rubu rata?!Suljo sazvao hitnu sjednicu a analiticari:Pristinska platforma je neformalna objava rata
» Mogherini; "Nadam se da pad Aleppa neće biti kraj rata u Siriji"
» Komplikacije u Siriji,Turska poručuje Assadu:Nečemo ti dati gradove koje osvojimo u Siriji"
» Kraus: Poviješću Domovinskog rata manipulira se kao i onom Drugog svjetskog rata
» Srbija i Kosovo na rubu rata?!Suljo sazvao hitnu sjednicu a analiticari:Pristinska platforma je neformalna objava rata
Page 1 of 2
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum