Razmišljanja
ex-iskon-pleme :: Društvo :: Religija
Page 44 of 50
Page 44 of 50 • 1 ... 23 ... 43, 44, 45 ... 50
Re: Razmišljanja
Završio sam. Sretno Vam. I mali savjet, budite hrabri.mativka wrote:Očito :)
Daj temu! ;)
red wolf-
Posts : 15947
2016-02-10
Lokacija: : Svemir
Re: Razmišljanja
I tebi, Veliki čovječe :)red wolf wrote:Završio sam. Sretno Vam. I mali savjet, budite hrabri.mativka wrote:Očito :)
Daj temu! ;)
_________________
On & On
mativka- Posts : 5957
2018-08-07
Re: Razmišljanja
red wolf wrote:Misao.mativka wrote:
Što pokreće materijalni svijet?
Nije misao nego informacija.
Guest- Guest
Re: Razmišljanja
Speare Shaker wrote:red wolf wrote:Misao.mativka wrote:
Što pokreće materijalni svijet?
Nije misao nego informacija.
Naime, misao je intencionalne prirode i zahtjeva postojanje mislitelja, a time isključuje slučajnost odnosno spontanost.
Dakle, misao kao fenomen po sebi ne može pokriti sva zbivanja u materijanom svijetu pa ne može biti točan odgovor na gore postavljeno pitanje.
Guest- Guest
Re: Razmišljanja
Speare Shaker wrote:Speare Shaker wrote:red wolf wrote:Misao.mativka wrote:
Što pokreće materijalni svijet?
Nije misao nego informacija.
Naime, misao je intencionalne prirode i zahtjeva postojanje mislitelja, a time isključuje slučajnost odnosno spontanost.
Dakle, misao kao fenomen po sebi ne može pokriti sva zbivanja u materijanom svijetu pa ne može biti točan odgovor na gore postavljeno pitanje.
Inače je uobičajeni odgovor na ovo pitanje - duh.
Taj odgovor naravno nije netočan, ali kako je duh jako složen pa i kompliciran fenomen, a informacija je ionako temeljna sastojnica duha, jer je duh sustav koji se sastoji od informacija, odgovor informacija je jednostavno precizniji i predstavlja temeljni pokretač sve materije u svijetu.
Guest- Guest
Re: Razmišljanja
a ča je to informacija?
_________________
Insofar as it is educational, it is not compulsory;
And insofar as it is compulsory, it is not educational
aben- Posts : 35492
2014-04-16
Re: Razmišljanja
aben wrote:a ča je to informacija?
Zašto postavljaš pitanje na koje znaš odgovor? :)
Guest- Guest
Re: Razmišljanja
Speare Shaker wrote:aben wrote:a ča je to informacija?
Zašto postavljaš pitanje na koje znaš odgovor? :)
zoto ča je to jedun od onih pojmova u kojin se pet od ukupno četire ljudi ne će složiti oko definicije:)
_________________
Insofar as it is educational, it is not compulsory;
And insofar as it is compulsory, it is not educational
aben- Posts : 35492
2014-04-16
Re: Razmišljanja
aben wrote:Speare Shaker wrote:aben wrote:a ča je to informacija?
Zašto postavljaš pitanje na koje znaš odgovor? :)
zoto ča je to jedun od onih pojmova u kojin se pet od ukupno četire ljudi ne će složiti oko definicije:)
Ma nije baš tako. :)
Ali je istina da odgovor ovisi o točki gledišta, pa će tako komunikologija dati jedan, a fizika drugi, a oba su naravno ispravna premda se razlikuju. :)
Guest- Guest
Re: Razmišljanja
meni se sviđa ova definicija:
S pojmom informacija susrećemo se u najraznovrsnijim situacijama, od uporabe u svakodnevnom životu do one u specijaliziranim znanstvenim područjima. Ona predstavlja osnovno obilježje infromacijskog doba, informacijske znanosti, tehnologije i društva. Od mnoštva značenja koja posjeduje, u ovom dijelu obrađen je onaj aspekt informacije koji ju povezuje s konceptom poruke. Budući da se podatak i informacija nerijetko koriste kao sinonimi, važno je napraviti distinkciju između njih. Naime, definicija informacije glasi da su to podaci stavljeni u značenjski kontekst, dok je podatak izvan konteksta. Drugim riječima, podatak je beskoristan sve dok ne prenosi neku informaciju. Prema sljedećoj definiciji informacija je skup znakova koji primatelju nešto znače, odnosno otkrivaju nešto novo. Informacija je pojam s mnogo značenja ovisno o kontekstu, ali je kao pravilo usko povezana s konceptima kao što su značenje, znanje, percepcija, instrukcija, komunikacija i razni mentalni procesi. Jednostavno rečeno, informacija je primljena i shvaćena poruka. Ali prije svega, ona je rezultat procesiranja, manipuliranja i organiziranja podataka na načina da isti nadograđuju znanje osobe koja informaciju prima.
Komunikacijska teorija je numerički prikaz nesigurnosti ishoda. Povezujemo je s entropijom informacije, a samim time i sa relevantnošću poruke, tj. koliko nam je data informacija od koristi.
S druge strane, poruka je materijalizirani oblik informacije. Osnovna osobina poruke jest da je informativna, odnosno da onome kome je namijenjena (primatelju) pruža neku (novu) informaciju. Informacija je uvijek o nečemu te u tom smislu može biti lažna ili istinita. Da bi bila što pertinentnija i svrsishodnija važno je da svi sudionici u komunikacijskom kanalu posjeduju određeno predznanje o datoj materiji. Iako teorija razmatra i modele koji uz primatelja nužno podrazumijevaju postojanje pošiljatelja i stoga ne pridaju važnost ideji da informacija može proizaći iz okoliša, potrebno je napomenuti da informaciju i poruku ne smijemo gledati u strogo lingvističkom kontekstu, jer čak nam i buka koja ometa tok komunikacije daje određenu informaciju.
S pojmom informacija susrećemo se u najraznovrsnijim situacijama, od uporabe u svakodnevnom životu do one u specijaliziranim znanstvenim područjima. Ona predstavlja osnovno obilježje infromacijskog doba, informacijske znanosti, tehnologije i društva. Od mnoštva značenja koja posjeduje, u ovom dijelu obrađen je onaj aspekt informacije koji ju povezuje s konceptom poruke. Budući da se podatak i informacija nerijetko koriste kao sinonimi, važno je napraviti distinkciju između njih. Naime, definicija informacije glasi da su to podaci stavljeni u značenjski kontekst, dok je podatak izvan konteksta. Drugim riječima, podatak je beskoristan sve dok ne prenosi neku informaciju. Prema sljedećoj definiciji informacija je skup znakova koji primatelju nešto znače, odnosno otkrivaju nešto novo. Informacija je pojam s mnogo značenja ovisno o kontekstu, ali je kao pravilo usko povezana s konceptima kao što su značenje, znanje, percepcija, instrukcija, komunikacija i razni mentalni procesi. Jednostavno rečeno, informacija je primljena i shvaćena poruka. Ali prije svega, ona je rezultat procesiranja, manipuliranja i organiziranja podataka na načina da isti nadograđuju znanje osobe koja informaciju prima.
Komunikacijska teorija je numerički prikaz nesigurnosti ishoda. Povezujemo je s entropijom informacije, a samim time i sa relevantnošću poruke, tj. koliko nam je data informacija od koristi.
S druge strane, poruka je materijalizirani oblik informacije. Osnovna osobina poruke jest da je informativna, odnosno da onome kome je namijenjena (primatelju) pruža neku (novu) informaciju. Informacija je uvijek o nečemu te u tom smislu može biti lažna ili istinita. Da bi bila što pertinentnija i svrsishodnija važno je da svi sudionici u komunikacijskom kanalu posjeduju određeno predznanje o datoj materiji. Iako teorija razmatra i modele koji uz primatelja nužno podrazumijevaju postojanje pošiljatelja i stoga ne pridaju važnost ideji da informacija može proizaći iz okoliša, potrebno je napomenuti da informaciju i poruku ne smijemo gledati u strogo lingvističkom kontekstu, jer čak nam i buka koja ometa tok komunikacije daje određenu informaciju.
Guest- Guest
Re: Razmišljanja
metilda wrote:meni se sviđa ova definicija:
S pojmom informacija susrećemo se u najraznovrsnijim situacijama, od uporabe u svakodnevnom životu do one u specijaliziranim znanstvenim područjima. Ona predstavlja osnovno obilježje infromacijskog doba, informacijske znanosti, tehnologije i društva. Od mnoštva značenja koja posjeduje, u ovom dijelu obrađen je onaj aspekt informacije koji ju povezuje s konceptom poruke. Budući da se podatak i informacija nerijetko koriste kao sinonimi, važno je napraviti distinkciju između njih. Naime, definicija informacije glasi da su to podaci stavljeni u značenjski kontekst, dok je podatak izvan konteksta. Drugim riječima, podatak je beskoristan sve dok ne prenosi neku informaciju. Prema sljedećoj definiciji informacija je skup znakova koji primatelju nešto znače, odnosno otkrivaju nešto novo. Informacija je pojam s mnogo značenja ovisno o kontekstu, ali je kao pravilo usko povezana s konceptima kao što su značenje, znanje, percepcija, instrukcija, komunikacija i razni mentalni procesi. Jednostavno rečeno, informacija je primljena i shvaćena poruka. Ali prije svega, ona je rezultat procesiranja, manipuliranja i organiziranja podataka na načina da isti nadograđuju znanje osobe koja informaciju prima.
Komunikacijska teorija je numerički prikaz nesigurnosti ishoda. Povezujemo je s entropijom informacije, a samim time i sa relevantnošću poruke, tj. koliko nam je data informacija od koristi.
S druge strane, poruka je materijalizirani oblik informacije. Osnovna osobina poruke jest da je informativna, odnosno da onome kome je namijenjena (primatelju) pruža neku (novu) informaciju. Informacija je uvijek o nečemu te u tom smislu može biti lažna ili istinita. Da bi bila što pertinentnija i svrsishodnija važno je da svi sudionici u komunikacijskom kanalu posjeduju određeno predznanje o datoj materiji. Iako teorija razmatra i modele koji uz primatelja nužno podrazumijevaju postojanje pošiljatelja i stoga ne pridaju važnost ideji da informacija može proizaći iz okoliša, potrebno je napomenuti da informaciju i poruku ne smijemo gledati u strogo lingvističkom kontekstu, jer čak nam i buka koja ometa tok komunikacije daje određenu informaciju.
Ukratko, informacija je sveobuhvatan fenomen koji može imati vrlo široko značenje, ovisno o točki gledišta.
Inače, ne stoji da je podatak beskoristan dok ne prenosi informaciju, jer recimo fizika svaki podatak tretira kao informaciju ne osvrćući se pri tome na kontekst iz kojeg podatak dolazi i u kojem se nalazi.
Osim toga postoji i svojstvo poznato kao zalihnost (redundantnost) podataka u komunikacijskom kanalu koje doduše na određenom stupnju donosi i neke smetnje poput šuma odnosno buke u komunikciji, ali zato može smanjiti entropiju, a sigurno povećava pouzdanost u prijenosu što dobro opisuje i ona poznata narodna koja kaže da od viška glava ne boli.
Guest- Guest
Re: Razmišljanja
informacija je vrijednost bilokoje veličine:)
_________________
Insofar as it is educational, it is not compulsory;
And insofar as it is compulsory, it is not educational
aben- Posts : 35492
2014-04-16
Re: Razmišljanja
aben wrote:informacija je vrijednost bilokoje veličine:)
Nije, ali može (ovisno o točki gledišta sa koje definiramo informaciju) posjedovati odnosno (primatelju) posredovati određenu relevantnu novost u vezi vrijednosti i obilježja bilo koje veličine. :)
Guest- Guest
Re: Razmišljanja
Speare Shaker wrote:aben wrote:informacija je vrijednost bilokoje veličine:)
Nije, ali može (ovisno o točki gledišta sa koje definiramo informaciju) posjedovati odnosno (primatelju) posredovati određenu relevantnu novost u vezi vrijednosti i obilježja bilo koje veličine. :)
pa vrijednost bilokoje veličine je podatak, a ti si reko da je u fiziki svaki podatak informacija
_________________
Insofar as it is educational, it is not compulsory;
And insofar as it is compulsory, it is not educational
aben- Posts : 35492
2014-04-16
Re: Razmišljanja
aben wrote:Speare Shaker wrote:aben wrote:informacija je vrijednost bilokoje veličine:)
Nije, ali može (ovisno o točki gledišta sa koje definiramo informaciju) posjedovati odnosno (primatelju) posredovati određenu relevantnu novost u vezi vrijednosti i obilježja bilo koje veličine. :)
pa vrijednost bilokoje veličine je podatak, a ti si reko da je u fiziki svaki podatak informacija
Da, ali vrijednost nije podatak sam po sebi, nego podatak može upućivati na vrijednost. :)
Guest- Guest
Re: Razmišljanja
mativka wrote:I tebi, Veliki čovječe :)red wolf wrote:Završio sam. Sretno Vam. I mali savjet, budite hrabri.mativka wrote:Očito :)
Daj temu! ;)
"Veliki" čovjek ti vjeruje u ovo:
GNOSTIČKA JEVANĐELJA
Gnoza - Duhovna samospoznaja
Nekoliko glavnih karakteristika Gnostičkih jevanđelja
Gnostička jevanđelja su zasnovana na gnostičkom dualističkom pogledu na svet. Gnostici su učili o dualizmu Duha i materije, transcendentnog Božanskog i ovozemaljskog uslovljavajućeg bivstvovanja. To je isti onaj konstruktivni dualizam koji vodi u transcendenciju, koji nalazimo i u kineskoj taoističkoj filozofiji u kojoj postoje polarnosti jin i jang, u Sankhyi i Mazdaizmu i sufizmu, to je dualizam koji se dopunjuje i podržava, i samo je prividno, s ljudskog neukog stajališta, u sukobu.
Ukratko:
Istinski Bog je nestvorena Svetlost - Pneuma, bez uzroka.
Kao nemanifestovan je muškog roda. (Puruša po Sankhji). Celovito bivstvo, iznad polova.
Kao manifestovan, prva misao, prva refleksija svesti o sebi, stvaranja, naziva se ženskim rodom Ennoia. (Prakrti u Sankhji).
Iz prve misli se rađaju Eoni (Aion), prvi bogovi, u Pleromi (potpunosti).
Eoni su u međuprostoru između najvišeg Istinskog Boga i stvorenog materijalnog sveta kakav nam je poznat.
Prvi i najviši od tih bogova je Logos.
On je primarni izraz Istinskog Boga, on daje oblik bezobličnom, telo bestelesnom, lice nevidljivom, reč neizrecivom, misao nepojmljivom. Dakle, on je arhetip svega ispoljenog, univerzalno polje, matriks, prototip svih pojava, (prva kategorija Prakrti u Sankhji: Buddhi).
To trojstvo, Istinski neispoljeni Bog, ispoljeni Bog Enoia i Logos, nazivaju se još i Otac, Majka i Sin.
Postoji progresija pada od najvišeg Eona Logosa, do poslednjeg Eona, koji je ženskog roda, Sofije. Ona je najniža u tom smislu da je najbliža materijalnom svetu.
Zbog blizine materijalnog sveta ona je prekoračila njegovu granicu i reprodukovala se u materijalnom svetu, slično kao što je to prvobitno učinio i najviši Istinski Bog. Učinila je to sama i nezavisno od ostalih Bogova, Eona. Mogla je da oplodi samu sebe jer je kao Eon bila androgina.
Sofija je mogla da oponaša stvaranje zato jer je bila najbliža stvorenom, ispoljenom svetu, materiji, prakrti, ogledalu Božanskog.
Zato što je sebično oponašala Stvaraoca iz nje je izašla nesavršena, nakazna stvar: Demijurg, "stvaralac" u materijalnom svetu, Jaldabaot ("kopile" "dete haosa"). Naziva se i Saklas ("budala") i Samael ("slepi"). To je starozavetni Jehova. Gnostici ga tako nazivaju (slepom budalom) jer je po Starom zavetu govorio da je on jedini najveći Bog i da nema drugog Boga osim njega, iako je iznad njega cela plejada mnogo viših bogova, Eona, i da je tek iznad njih najviši Istinski Bog. On je i obmanjivač ljudi jer tako obmanjuje ljude da ne znaju istinu da on nije Istinski Bog.
Taj Demijurg će stvoriti ovaj svet na kome živimo i njegove zle vladare, Arhonte ("pale anđele" demone i đavole; neorganska bića).
Arhonti služe Demijurgu tako što vrše prinudu i pritisak na čovečanstvo u sprečavanju njegovog punog potencijala i samospoznaje duše kao samospoznaje Najvišeg Boga. Oni drže čoveka uspavanog i potčinjenog, izazivaju strah i patnju jer se na taj način hrane vibracijama negativne energije.
Kao nemanifestovan je muškog roda. (Puruša po Sankhji). Celovito bivstvo, iznad polova.
Kao manifestovan, prva misao, prva refleksija svesti o sebi, stvaranja, naziva se ženskim rodom Ennoia. (Prakrti u Sankhji).
Iz prve misli se rađaju Eoni (Aion), prvi bogovi, u Pleromi (potpunosti).
Eoni su u međuprostoru između najvišeg Istinskog Boga i stvorenog materijalnog sveta kakav nam je poznat.
Prvi i najviši od tih bogova je Logos.
On je primarni izraz Istinskog Boga, on daje oblik bezobličnom, telo bestelesnom, lice nevidljivom, reč neizrecivom, misao nepojmljivom. Dakle, on je arhetip svega ispoljenog, univerzalno polje, matriks, prototip svih pojava, (prva kategorija Prakrti u Sankhji: Buddhi).
To trojstvo, Istinski neispoljeni Bog, ispoljeni Bog Enoia i Logos, nazivaju se još i Otac, Majka i Sin.
Postoji progresija pada od najvišeg Eona Logosa, do poslednjeg Eona, koji je ženskog roda, Sofije. Ona je najniža u tom smislu da je najbliža materijalnom svetu.
Zbog blizine materijalnog sveta ona je prekoračila njegovu granicu i reprodukovala se u materijalnom svetu, slično kao što je to prvobitno učinio i najviši Istinski Bog. Učinila je to sama i nezavisno od ostalih Bogova, Eona. Mogla je da oplodi samu sebe jer je kao Eon bila androgina.
Sofija je mogla da oponaša stvaranje zato jer je bila najbliža stvorenom, ispoljenom svetu, materiji, prakrti, ogledalu Božanskog.
Zato što je sebično oponašala Stvaraoca iz nje je izašla nesavršena, nakazna stvar: Demijurg, "stvaralac" u materijalnom svetu, Jaldabaot ("kopile" "dete haosa"). Naziva se i Saklas ("budala") i Samael ("slepi"). To je starozavetni Jehova. Gnostici ga tako nazivaju (slepom budalom) jer je po Starom zavetu govorio da je on jedini najveći Bog i da nema drugog Boga osim njega, iako je iznad njega cela plejada mnogo viših bogova, Eona, i da je tek iznad njih najviši Istinski Bog. On je i obmanjivač ljudi jer tako obmanjuje ljude da ne znaju istinu da on nije Istinski Bog.
Taj Demijurg će stvoriti ovaj svet na kome živimo i njegove zle vladare, Arhonte ("pale anđele" demone i đavole; neorganska bića).
Arhonti služe Demijurgu tako što vrše prinudu i pritisak na čovečanstvo u sprečavanju njegovog punog potencijala i samospoznaje duše kao samospoznaje Najvišeg Boga. Oni drže čoveka uspavanog i potčinjenog, izazivaju strah i patnju jer se na taj način hrane vibracijama negativne energije.
(Detaljnije o tome da su Arhonti zapravo demoni i negativne vanzemaljske sile - videti [url=https://www.ivantic.info/Ostale_knjiige/GNOSTIKA - Navigator kroz Teoriju o Arkonima.exe]OVDE[/url].)
Demijurg i Arhonti zajedno stvaraju Adama po svome liku.
Sofija je videla da je njen Demijurg uradio sličnu stvar kao i ona, samostalno stvaranje, i to joj se dopalo. Ali se sažalila nad Adamom jer je stvoren da bude rob Demijurga i Arhonta. Poželela je da ispravi tu nepravdu i neravnotežu i, prevarivši Demijurga, ubacila je deo svoje božanske suštine u Adama.
Tako čovek na Zemlji nije ostao čovekolika životinja i rob, već telo sa dušom koja je od Božanskog izvora i suštine, i otuda razumno, svesno biće. Sofija označava i mudrost i to govori šta je čovek dobio od nje. Tako je čovek postao dvostruk: materijalan i duhovan, telesan i božanski. Ta dvostrukost je i fizički ovaploćena podelom čovekovog tela na muški i ženski pol. Dakle, muški i ženski pol u ljudskom rodu samo su izraz ove dvostruke prirode čovekovog fizičkog bića. Ne i duše.
Sofija je podeljena između svoje težnje da bude savršena kao Istinski Bog, i svog buntovnog čina samovoljnog stvaranja. Budući da je taj čin bio pozitivna težnja da se imitira Božansko stvaralaštvo, ostali Eoni su odlučili da moraju da povrate Sofiju kako bi opet svi bili potpuni kao Pleroma. Da bi to uradili odlučili su da je privuku ka sebi, ka istinskoj svetlosti Božanskog. To su uradila tri uzvišena Eona: Sveti Duh, Hrist i Isus. Hristos joj se javlja kao kosmička svetlost u obliku krsta, cilja ka kome treba da teži u tom povratku. (Napomena: krst se kod Gnostika javlja samo kao obeležje cilja ka kome treba težiti, što figurativno i jeste, ne kao simbol za versko obožavanje.) Dok je na tom putu čeka nebeski Eon Hrist, njen mladoženja, koji će je učiniti ponovo potpunom u Pleromi, dotle se drugi Eon Isus spušta u materiju da bi spasao i Sofijino delo, oduhovljenog čoveka, jer je iskra Božanskog u čoveku kao njegova duša. Otuda je Isus spasilac čovekov, ali ne svih ljudi zajedno, bez obzira na njihova dela, već samo onih koji spoznaju svoju istinsku božansku suštinu, onih koji imaju božansku suštinu ili dušu. Ali po Gnostičarima Isus nije spasilac u magijskom smislu, da će on spasti ljude, već učitelj i vodič ka spasenju koje ljudi treba sami da ostvare radom na sebi, ovladavanjem snovima i razvijanjem energetskog tela kojim nadilaze smrtno fizičko telo.
Cela ova kosmogonija je iskorišćena i iskrivljena u priču kakva nam je poznata iz današnje Biblije. Zli Demijurg je pretvoren u najvišeg Boga Tvorca, Logos je pretvoren u Lucifera, delovanje zlih Arhonta je sakriveno, a Eoni su proglašeni za "pale anđele" - dok su imena Eona Isusa i Hrista iskorišćena za stvaranje lika biblijskog Isusa Hrista, odnosno za ime nekog velikog gnostičkog posvećenika koji je delovao u to vreme i najverovatnije se zvao Ješua ili Immanuel, čije su se mudre izreke i delovi najvišeg božanskog učenja sačuvali u gnostičkim jevanđeljima.
Ako su Gnostici sa celom ovom kosmogonijom bili u pravu, ako je to istinita priča, a sudeći po demonskoj prirodi vladara ovoga sveta jeste istinita, onda je on zaista i bio inkarnacija jednog sina božijeg, Eona, Isusa.
Njegovo učenje je zabeleženo u Gnostičkim jevanđeljima i on je upozoravao ljude na Arhonte, demonske porobljivače ljudi, i kako da se oslobode. Zato je izgonio demone iz ljudi i upozoravao na demonske hibride u ljudskim telima, na vladare Rima i Levitske sveštenike u Jerusalimu - koji i danas vladaju ovim svetom iz [url=https://www.ivantic.info/Dejvid Ajk i zavere/Carstvo_gradova_Vatikan_LondonSity_VasingtonDC.avi]Rima, Londona i Vašingtona[/url].
Takođe, ako je po Gnosticima Isus zaista postojao, onda je jedna od najvećih laži da oni uče "o zabludi da se spasenje može postići samo oslanjanjem na sopstvene snage". Oni samo detaljno i konkretno uče kako da sopstvene snage pokrenemo i povežemo sa Božanskim, u korist spasenja/ostvarenja Božanske duše u nama. Ma koliko nas Božija Milost spasavala, a ona nas uvek spasava, mi moramo da budemo usklađeni sa njom, da je razumemo i da pristanemo na spasenje. U tome je naš rad na sebi na kome su insistirali Gnostici i sva vredna duhovna učenja.
Gnostička jevanđelja su učila drugačiju hristologiju. Na samom početku Jevanđelja Istine piše da je Isus došao iz tzv. Plerome(duhovnog sveta, univerzalnog polja, Apsoluta) i da se nakon svoje misije vratio u duhovni svet neokaljan, bez greha i savršen.
U stvari, gnostička jevanđelja tvrde da se Isus nije istinski ni utelovio, već samo prividno. Tako je njegova misija bila prevashodno duhovna.
Isus prema gnosticizmu i nije "Spasilac" nego je neko ko vraća ljude Očevoj svetlosti Duha. Ovo je potpuno suprotno crkvenom učenju o potpunom utelovljenju Hristovom, kao i o Isusu kao jedinom Gospodu i Spasitelju. Hrišćanska crkva u Rimu je nametnuta kao "jedina prava Hristova crkva" sa ciljem da se poništi prava priroda Hristova, da se ljudi udalje od sopstvene božanske prirode i moći razvijanjem mentaliteta grešnog roba.
Gnostička jevanđelja uče da suštinski greh ne postoji.
U Jevanđelju po Mariji Magdaleni, (25.26) piše da u razgovoru sa Petrom Isus naglašava da suštinski greha nema po sebi, nego samo kada se čini on postaje greh.
Razlika između dobrog i zlog u moralnom smislu je prividna zato što se sve stvari suštinski na kraju ujedinjuju u svoj isti "koren" i "počelo" (isto jevanđelje, 22).
Ovde treba naglasiti da se zlo u gnostičkim spisima uglavnom vezuje za seksualnost. U Jevanđelju po Filipu na jednom mestu čak stoji da zli demoni napadaju ljude skoro isključivo na ovom području, preko seksualnosti, tako da se zanemaruju druge forme greha i prestupa. Utelovljenje Satane i zlih demona kao i dobrih anđela u raznim oblicima vrlo je prisutno u gnostičkim spisima (kao npr. U Mučeništvu Matejevom).
..................................
misliš li ti da je Bog u kojeg vjeruješ zli i nakazni Demijurg
Guest- Guest
Re: Razmišljanja
Speare Shaker wrote:aben wrote:Speare Shaker wrote:aben wrote:informacija je vrijednost bilokoje veličine:)
Nije, ali može (ovisno o točki gledišta sa koje definiramo informaciju) posjedovati odnosno (primatelju) posredovati određenu relevantnu novost u vezi vrijednosti i obilježja bilo koje veličine. :)
pa vrijednost bilokoje veličine je podatak, a ti si reko da je u fiziki svaki podatak informacija
Da, ali vrijednost nije podatak sam po sebi, nego podatak može upućivati na vrijednost. :)
kako ni, value of parameter, veličina veličine
_________________
Insofar as it is educational, it is not compulsory;
And insofar as it is compulsory, it is not educational
aben- Posts : 35492
2014-04-16
Re: Razmišljanja
aben wrote:Speare Shaker wrote:aben wrote:Speare Shaker wrote:aben wrote:informacija je vrijednost bilokoje veličine:)
Nije, ali može (ovisno o točki gledišta sa koje definiramo informaciju) posjedovati odnosno (primatelju) posredovati određenu relevantnu novost u vezi vrijednosti i obilježja bilo koje veličine. :)
pa vrijednost bilokoje veličine je podatak, a ti si reko da je u fiziki svaki podatak informacija
Da, ali vrijednost nije podatak sam po sebi, nego podatak može upućivati na vrijednost. :)
kako ni, value of parameter, veličina veličine
A gle, podatak je zapravo skup odnosno niz znakova pomoću kojih se može uobličiti poruka bilo nekom točno određenom primatelju ili neka univerzalna koja ne cilja na određenog primatelja. :)
Međutim, sam podatak o nekom fenomenu odnosno veličini nije sam taj fenomen odnosno veličina nego samo nekome može posredovati relevantnu novost (informaciju) o tom fenomenu odnosno vrijednosti neke veličine. :)
Guest- Guest
Re: Razmišljanja
metilda wrote:Ovde treba naglasiti da se zlo u gnostičkim spisima uglavnom vezuje za seksualnost. U Jevanđelju po Filipu na jednom mestu čak stoji da zli demoni napadaju ljude skoro isključivo na ovom području, preko seksualnosti, tako da se zanemaruju druge forme greha i prestupa.
Tako to ide kod ljudi koji su opterećeni nekim područjem pa svoja opterećenja projiciraju na sve ljude odnosno cijeli svijet.
Inače, to je jedan od razloga zašto je čin spolnog općenja žene i muškarca čisto fenomenološki gledano temeljni događaj u gnostičkim misama, barem kada su neke gnostičke sekte u pitanju, pri čemu je određeni par subjekt samog čina, a ostali sudionici mise se svode na voajere (peeping tom).
Guest- Guest
Re: Razmišljanja
vako bi jo reko;Speare Shaker wrote:aben wrote:Speare Shaker wrote:aben wrote:Speare Shaker wrote:
Nije, ali može (ovisno o točki gledišta sa koje definiramo informaciju) posjedovati odnosno (primatelju) posredovati određenu relevantnu novost u vezi vrijednosti i obilježja bilo koje veličine. :)
pa vrijednost bilokoje veličine je podatak, a ti si reko da je u fiziki svaki podatak informacija
Da, ali vrijednost nije podatak sam po sebi, nego podatak može upućivati na vrijednost. :)
kako ni, value of parameter, veličina veličine
A gle, podatak je zapravo skup odnosno niz znakova pomoću kojih se može uobličiti poruka bilo nekom točno određenom primatelju ili neka univerzalna koja ne cilja na određenog primatelja. :)
Međutim, sam podatak o nekom fenomenu odnosno veličini nije sam taj fenomen odnosno veličina nego samo nekome može posredovati relevantnu novost (informaciju) o tom fenomenu odnosno vrijednosti neke veličine. :)
veličina postoji neovisno, napr stablo imo visinu.
vrijednost, tj iznos te veličine je informacija, npr stablo je dvopu visočije od kuće.
to je tako takodjer neovisno o promatračima. podatak je ljudcka reprezentacija informacije i more biti kriva, more se enkodirati, slati, sačuvati...
_________________
Insofar as it is educational, it is not compulsory;
And insofar as it is compulsory, it is not educational
aben- Posts : 35492
2014-04-16
Page 44 of 50 • 1 ... 23 ... 43, 44, 45 ... 50
Similar topics
» Razmišljanja
» Razmišljanja
» Razmišljanja
» Najmnogoljudnija država Indije razmišljanja o uvođenju politike dvoje djece
» bez obzira što među aktivnim korisnicima samo 5 % čine ljudi koji iskazuju zavjerničke načine razmišljanja, oni su odgovorni za 64 % svih komentara.
» Razmišljanja
» Razmišljanja
» Najmnogoljudnija država Indije razmišljanja o uvođenju politike dvoje djece
» bez obzira što među aktivnim korisnicima samo 5 % čine ljudi koji iskazuju zavjerničke načine razmišljanja, oni su odgovorni za 64 % svih komentara.
ex-iskon-pleme :: Društvo :: Religija
Page 44 of 50
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum